کاربردهای صنعتی کولر آبی: آشنایی با کاربردهای کولر آبی در محیط‌های صنعتی و تجاری

اویل کولینگ ماینر
اویل کولینگ ماینر چیست؟: آشنایی با مزیت‌های به کارگیری روغن مینرال
بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
کولر تک فاز ایستاده
کولر تک فاز ایستاده: نحوه کارکرد، معایب و مزایا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۸
مزیت های کولر آبی تجاری

مزیت های کولر آبی تجاری

آشنایی با کاربردهای صنعتی کولر آبی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند در مورد انتخاب نوع سیستم سرمایشی مناسب برای محیط‌های صنعتی و تجاری تصمیم درستی انجام دهند. امروزه انواع سیستم‌های سرمایشی وجود دارد که به منظور تامین هوای خنک و پاک در محیط‌های تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی به کار برده می‌شوند. کولرهای آبی به دلیل ویژگی‌ها و مزایای که دارند یکی از سیستم‌های سرمایشی پرکاربرد در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری به شمار می‌آیند. در این مطلب با کاربردهای صنعتی کولر آبی و مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد.

انواع کولر آبی صنعتی

آشنایی با کولر آبی و ویژگی‌های آن

کولر آبی یک نوع سیستم سرمایشی است که برای تولید هوای پاک و خنک از فرآیند تبخیر آب استفاده می‌کند. تفاوت کولر آبی با سیستم‌های سرمایشی دیگر و سیستم‌های تهویه هوا این است که این کولر برای تولید هوای خنک از مبرد استفاده نمی‌کند. بنابراین امکان کنترل دقیق دما در این کولرها به اندازه‌ی سیستم‌های تهویه هوا نیست و کولرهای آبی تا اندازه‌ی محدودی توانایی کاهش دمای هوای محیط اطراف خود را دارند. به صورت ساده می‌توان گفت که کولرهای آبی هوای گرم اطراف خود را گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور می‌دهند. طی این فرایند رطوبت موجود در پدهای سرمایشی تبخیر شده و این امر باعث کاهش دمای هوا می‌شود. سپس هوای خنک شده توسط فن موجود در کولر در محیط اطراف توزیع می‌گردد. فن وجود در کولر آبی با قدرت و سرعت بالاتری هوای خنک را در محیط اطراف خود پخش می‌کند و باعث می‌شود که هوای خنک به قسمت‌های مختلف ساختمان برسد و در نتیجه دمای هوای اتاق به صورت یکنواخت خنک شود.

آشنایی با کاربردهای صنعتی کولر آبی

 

مزایا کولر آبی صنعتی

کولرهای آبی به دلیل داشتن مزایای بسیار، کاربردهای فراوانی در محیط‌های مختلف تجاری و صنعتی دارند. یکی از مزیت‌های کولرهای آبی کم مصرف بودن و مقرون به صرفه بودن به کارگیری آنها است. این ویژگی باعث می‌شود که هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کولرهای آبی از فرآیند طبیعی تبخیر آب برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند و عدم استفاده از مواد شیمیایی باعث می‌شود که این کولرها باعث انتشار مواد شیمیایی و گازهای سمی در محیط نشوند. کولرهای آبی یکی از سازگارترین سیستم‌های سرمایشی با محیط زیست به شمار می‌آیند. در ادامه‌ی مطلب شما را با کاربردهای تجاری و صنعتی کولر آبی آشنا خواهیم کرد.

کاربردهای تجاری کولر آبی

 

کاربردهای تجاری کولر آبی

به کارگیری کولرهای آبی در برخی از شرایط می‌تواند بهترین انتخاب برای تامین هوای پاک و خنک در مراکز تجاری باشد. یکی از کاربردهای تجاری مهم کولر آبی به‌ کارگیری آن در آن دسته از مراکز تجاری خرده فروشی است که فاقد سیستم تهویه مناسب هستند. به کارگیری کولر آبی علاوه بر تولید هوای خنک نقش مهمی در تامین تهویه‌ی مناسب ساختمان‌های تجاری دارد. بسیاری از مغازه‌های تجاری دارای پنجره‌های بزرگی در مقابل ساختمان هستند که به دفعات باز می‌شوند. در حالی که این پنجره‌ها دریچه‌های اصلی ورود هوای تازه و تهویه‌ی هوا در این ساختمان‌ها به شمار می‌آیند. به کارگیری کولرهای آبی در این ساختمان‌ها می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

کولر آبی مناسب برای ساختمان‌هایی با سقف بلند

یکی دیگر از کاربردهای تجاری کولر آبی به کارگیری آنها در ساختمان‌هایی است که دارای سقف بلندی هستند و برای خنک کردن آنها به حرکت هوا و ایجاد جریان هوا در ساختمان نیاز است. فن موجود در کولر آبی باعث ایجاد جریان هوای خنک و توزیع آن در قسمت‌های مختلف این ساختمان‌ها می‌شود. به همین دلیل جریان هوای خنک تولید شده توسط کولرهای آبی اثر سرمایشی بیشتری دارد.

کولرهای آبی در آن دسته از ساختمان‌های تجاری که در مناطق گرم و خشک قرار گرفته‌اند، کاربردهای فراوانی دارند. این کولرها علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش رطوبت موجود در هوا می‌شوند. به همین دلیل هوای خنک تولید شده توسط کولرهای آبی هوایی مطبوع و دلپذیر است. از کولرهای آبی برای خنک کردن و تهویه هوای باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، مغازه‌ها و مراکز خرید، مساجد، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، سالن‌های برگزاری مراسم، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها، سالن‌های نمایش، کارگاه‌های تولیدی، پارکینگ‌ها و …  بهره برده می‌شود.

کاربردهای صنعتی کولر آبی

کولرهای آبی صنعتی دارای انواع مختلفی هستند و کاربردهای فراوانی در محیط‌ها و ساختمان‌های صنعتی دارند. بیشتر کولرهای آبی صنعتی دارای اندازه‌ی بزرگ و توان سرمایشی بالایی هستند. این کولرها قابلیت خنک کردن ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند را دارند. برای مثال در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ صنعتی و همچنین در انباری‌های بزرگ می‌توان از این کولرها استفاده کرد. کولرهای آبی صنعتی بزرگ در آن دسته از ساختمان‌هایی که به جریان هوای زیادی نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال برای تهویه و خنک کردن هوای گلخانه های بزرگ صنعتی و دامداری‌ها می‌توان از اثر سرمایشی کولرهای آبی صنعتی بزرگ بهره برد.

همانطور که قبلا اشاره شد، کولرهای آبی علاوه بر تامین هوای خنک باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که در برخی از ساختمان‌های صنعتی از آنها به ‌عنوان سیستم سرمایشی رطوبت ‌ساز بهره گرفته شود. برای مثال از این ویژگی کولر آبی در قسمت تست و کنترل کیفیت محصولات کارخانه‌ها استفاده می‌شود. با این حال باید به این نکته نیز توجه کرد که به کارگیری کولر آبی به دلیل خاصیت رطوبت سازی در آن دسته از مناطق جغرافیایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند کارایی زیادی ندارد. چرا که رطوبت بیش از اندازه عملکرد سرمایشی کولر را کاهش می‌دهد. برای بهبود اثر سرمایشی کولرهای آبی باید هوای گرم و خشک کافی در دسترس کولر باشد. در واقع هرچقدر که هوا گرم‌تر و خشک‌تر باشد، عملکرد سرمایشی کولر آبی بهتر خواهد بود. به همین دلیل هنگام به کارگیری کولر آبی بهتر است یک درب یا پنجره باز باشد تا کولر به هوای گرم بیرون دسترسی کافی داشته باشد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

به نظر شما با توجه به شرایط اقتصادی و جغرافیایی ایران، استفاده از کولرهای آبی برای مراکز صنعتی یک انتخاب هوشمندانه است یا نه؟ دلایل و تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. مهم‌ترین مزایا و کاربردهای صنعتی کولر آبی چیست؟

منبع: allseasonshire

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما