آموزش آماده سازی کولر آبی برای استفاده مجدد به صورت گام به گام

انواع کولرهای آبی
معرفی رایج‌ترین انواع کولرهای آبی و موارد مصرف آنها
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱
آماده سازی کولر گازی
مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد آماده سازی کولر گازی در تابستان بدانیم
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱
آماده سازی کولر آبی

آماده سازی کولر آبی

آماده سازی کولر آبی : نکات آماده کردن کولر آبی برای به کارگیری در فصل تابستان

آماده سازی کولر آبی قبل از به کارگیری آن دارای اهمیت زیادی است. چرا که آماده سازی‌ کولر آبی باعث بهبود عملکرد سرمایشی آن‌ شده و باعث می‌گردد که کولر بتواند هوای‌ خنک و مطبوعی را تولید کند.‌ کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که کولر آبی خود را برای استفاده در روزهای گرم تابستان به خوبی آماده کنند.‌ چند نکته مهم در مورد آماده سازی کولر آبی برای به کارگیری در فصل تابستان وجود دارد که‌ دنبال کردن آنها می‌تواند به شما کمک کند تا از‌ دستگاه کولر خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.‌ در این نوشته به معرفی چند نکته بسیار مهم در مورد آماده سازی کولر آبی‌ خواهیم پرداخت. اگر شما نیز‌ در‌ فصل‌های گرم سال از کولر آبی استفاده می‌کنید،‌ پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال نمایید.

 

آماده سازی کولر آبی

آماده سازی کولر آبی

نکات مهم در مورد آماده سازی کولر آبی

برای اینکه بتوانید کولر آبی خود را به خوبی برای استفاده در فصل تابستان آماده کنید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. باید بگوییم که با اینکه دنبال کردن این نکات ساده است، اما می‌تواند در بهبود عملکرد کولر و کاهش میزان مصرف انرژی تاثیر زیادی داشته باشد.‌ در این قسمت به بررسی نکات مهم در مورد آماده سازی کولر آبی برای استفاده‌ بهینه از آن در فصل تابستان اشاره خواهیم کرد.

برداشتن محافط و کاور کولر آبی

بسیاری از کاربران برای محفاظت از کولر آبی در فصل‌های سرد سال از پوشش یا برزنت استفاده می‌کنند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که‌ محافظ را از روی دستگاه کولر بردارید.‌ هنگامی‌ که محافظ را از روی دستگاه برمی‌دارید،‌ آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که محافظ صدمه ندیده باشد.‌ در صورتی که متوجه وجود پارگی یا شکاف روی محافظ شدید، حتما‌ً ایراد به وجود آمده را برطرف کنید تا در زمستان سال آینده با مشکل مواجه نشوید.

برداشتن دیواره محافظه کولر

مرحله بعدی این است که‌ یکی از دیواره‌های محفظه کولر را که قابل جدا شدن است، بردارید.‌ هنگام جدا کردن دیواره به محل پیچ‌ها یا‌ گیره‌ها دقت کنید تا دوباره بتوانید پس از اتمام کار آن را به صورت صحیح در محل خود نصب کنید.

تمیز کردن کولر بعد از برداشتن دیواره

پس از این که دیواره‌ کولر را برداشتید، به فضای داخلی دستگاه دسترسی خواهید داشت.‌ در این مرحله می‌توانید برای تمیز کردن کولر از آب و صابون‌ استفاده کنید.‌ همچنین می‌توانید با استفاده از جاروبرقی ذرات ریز و گرد و غبار روی قطعات دستگاه را‌ تمیز کنید.‌ در صورتی که دستگاه شما خیلی کثیف نباشد، می‌توانید تنها از یک پارچه مرطوب‌ برای زدودن گرد و غبار استفاده کنید.‌ ممکن است متوجه شوید که مواد معدنی روی دستگاه رسوب کرده باشند‌. در این صورت می‌توانید با استفاده از ماده رطوبت‌زا‌ مواد معدنی انباشته شده را پاک کنید.

 

شستشوی کولر آبی

شستشوی کولر آبی

‌بررسی، تعمیر یا تعویض فیلتر کولر

به این نکته توجه داشته باشید که پدهای سرمایشی و فیلترهای کولر آبی نقش بسیار مهمی ‌در عملکرد سرمایشی مناسب آن دارند. به همین دلیل لازم است که همواره فیلترهای‌ کولر آبی را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها کاملاً سالم و تمیز هستند.‌ ممکن است گاهی نیاز باشد که فیلتر دستگاه کولر آبی را‌ تعویض کنید.‌ دوام و عمر پدهای سرمایشی با توجه به جنس آنها می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال پدهای سرمایشی سلولوزی‌ عمر مفید بیشتری دارند و کاربران می‌توانند به مدت طولانی‌تری از آنها استفاده کنند.‌ همچنین پدهای سرمایشی سلولزی به نظافت و نگهداری کمتری در مقایسه با پدهای سرمایشی پوشالی ‌نیاز دارند.

پد سرمایشی

پد سرمایشی

بررسی مسیر آب و عدم نشتی در مسیر

برخی از‌ کولرهای آبی متصل به سیستم لوله کشی آب ساختمان هستند. اگر از این کولرها استفاده می‌کنید، ممکن است به علت سرد شدن هوا، انشعاب‌ آب کولر را جهت جلوگیری از یخ‌زدگی‌ قطع کرده باشید.‌ در این صورت قبل از روشن کردن دستگاه کولر حتماً شیلنگ آب و شیر تامین آب را به واحد کولر متصل کنید‌ تا کولر شما دسترسی به آب داشته باشد.‌ علاوه بر این پلاگین تخلیه را محکم کنید تا با نشت آب‌ مواجه نشوید.‌ پس از اینکه انشعاب آب را بررسی کردید، مطمئن شوید که هیچ گونه نشتی در امتداد سیستم آب‌ وجود نداشته باشند.‌ در صورتی که متوجه وجود نشتی یا سوراخ در سیستم‌ آب کولر شدید، نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

عدم زنگ‌زدگی در سیستم کولر و تسمه

علاوه بر بررسی نشتی آب یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، وجود زنگ زدگی در سیستم کولر آبی است.‌ گاهی اوقات ممکن است نشتی آب انقدر ریز باشد که شما متوجه آن نشوید. در این صورت باید بگوییم که زنگ زدگی می‌تواند موجب نشتی شود. بنابراین اگر متوجه شدید که قسمتی از سیستم دارای زنگ زدگی است، باید بدانید که ممکن است آب از آن قسمت نشت کند.‌ همچنین بهتر است تسمه‌ای که موتور را می‌چرخاند را نیز بررسی کنید. در صورت وجود ترک روی تسمه باید به فکر تعویض تسمه باشید تا با گرم شدن هوا تسمه‌ ‏‌صدمه نبیند.

بررسی سالم بودن شیر شناور

گاهی اوقات ممکن است آب از محفظه نشت کند و سرریز شود. در صورت سرریز شدن آب از محفظه، شیر شناور را تنظیم کنید. اگر تنظیم شیر شناور مشکل سرریز شدن آب را برطرف نکند، ممکن است نیاز به تعویض شیر داشته باشید.

مطالعه دفترچه راهنمای کولر آبی

همچنین موتور کولر را چک کنید و در صورتی که نیاز است‌ روغن‌کاری آن را انجام دهید.‌ با مراجعه به دفترچه راهنمای کولر آبی می‌توانید‌ اطلاعات لازم در مورد نحوه روغن کاری آن را کسب کنید.‌ با توجه به مدل کولر آبی ممکن است‌ قطعات دیگر کولر نیز نیاز به روغنکاری داشته باشند.

اطمینان از پر بودن مخزن قبل از روشن کردن

‌قبل از روشن کردن کولر مطمئن شوید که مخزن آب آن را کاملا پر کرده باشید. همچنین بررسی کنید که پمپ آب کولر به درستی کار کند.‌ وقتی که عملکرد صحیح پمپ آب درست باشد‌، پدهای سرمایشی به خوبی مرطوب خواهند شد.‌ همچنین عملکرد صحیح دمنده را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که فن به خوبی کار می‌کند.‌ برخی از کولر‌های آبی به ویژه کولر‌های تجاری و صنعتی مجهز به ترموستات‌ هستند.‌ ترموستات قطعه‌ای است که به صورت اتوماتیک تنظیم دمای‌ کولر را به عهده می‌گیرد.‌ بنابراین مطمئن شوید‌ که ترموستات به خوبی کار می‌کند.‌ تمامی ‌این مراحل را دنبال کنید و مطمئن شوید که همه قطعات به درستی کار خود را انجام می‌دهند.

‌ با دنبال کردن این نکات و دستورالعمل‌های ساده‌ ساختمان، می‌توانید ساختمان مورد نظر خود را با کمک کولر آبی به خوبی خنک‌ کرده و محیط مناسبی را برای‌ زندگی و انجام فعالیت‌های کاری فراهم نمایید.

منبع: piec

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما