آموزش ساده و کاربردی نظافت پد کولر آبی

مشکلات رایج فن
آشنایی با مشکلات رایج فن و دلایل آنها
تیر ۹, ۱۳۹۹
نگهداری کولر گازی
چند نکته‌ی کاربردی و مهم درباره نگهداری کولر گازی که بهتر است، بدانید.
تیر ۱۵, ۱۳۹۹
نظافت پد کولر آبی

نظافت پد کولر آبی

نظافت پد کولر آبی دارای اهمیت بسیاری است و موجب ‌می‌شود که عملکرد سرمایشی کولر بهبود یابد. در واقع هر سال حداقل یک بار قبل از روشن کردن کولر در فصل گرما لازم است که نسبت به نظافت پد کولرآبی خود اقدام کنید. نظافت پد کولر آبی کار تقریباً آسانی است، اما تغییر بسیاری در عملکرد سرمایشی کولر ایجاد ‌می‌کند. اگر متوجه شدید که کولر آبی شما به اندازه‌ی کافی نمی‌تواند هوای خنک و مطبوع تولید کند، باید حدس بزنید که زمان نظافت و تمیز کردن پدهای آن رسیده است. دلایل زیادی وجود دارد که پدهای سرمایشی نیاز به تمیز کردن پیدا می‌کنند. به عنوان مثال در برخی از مناطق جریان پیدا کردن آب سخت در کولر موجب ‌می‌شود که مواد معدنی در کولر رسوب پیدا کرده و با گذشت زمان انباشته و سفت شوند. علاوه بر این انباشته شدن مواد معدنی در کولر موجب انتشار مواد سمی‌ به همراه جریان هوا در محیط ‌می‌گردد و برای سلامتی مضر است. انباشته شدن مواد معدنی در کولر موجب انتشار بوی بد در در محیط نیز ‌می‌گردد. نظافت به موقع پدهای کولر آبی علاوه بر بهبود عملکرد سرمایشی کولر موجب انتشار هوای خنک و بسیار مطبوعی خواهد شد. به همین دلیل است که پیشنهاد ‌می‌کنیم هر از چند گاهی نسبت به نظافت کولرآبی خود اقدام نمایید.

نظافت پد کولر آبی

نحوه‌ی نظافت پد کولر آبی

از آنجایی که نظافت پد کولر آبی نقش مهمی ‌در عملکرد آن دارد، در این قسمت به نحوه‌ی نظافت پد کولر آبی خواهیم پرداخت. نظافت پد کولر آبی کار سختی نیست و شما ‌می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. با این حال اگر مایل نیستید شخصاً این کار را انجام دهید، می‌توانید از یک فرد متخصص این کار کمک بگیرید. برخی از شرکت‌ها سرویس نظافت بد کولر آبی را انجام می‌دهند.

ابزار لازم برای نظافت پد کولر آبی

پیچ گوشتی یا مته: برای دسترسی پیدا کردن به پدهای داخل کولر به یک پیچ گوشتی یا مته احتیاج پیدا خواهید کرد.

عینک محافظ: پوشیدن تجهیزات محافظت شخصی در هنگام انجام کارهای فنی همیشه مهم است. عینک محافظ یا عینک ایمنی در برابر برخورد ذراتی که هنگام کار ممکن است به چشم شما آسیب بزنند محافظت ‌می‌کند.

دستکش: پوشیدن دستکش محافظ از برخورد مواد داغ و ایجاد بریدگی و خراش روی دستان شما محافظت ‌می‌کند.

شیلنگ: برای شستشوی مناسب سرمایشی کولر ‌می‌توانید از شیلنگ آب استفاده کنید.

 مراحل و نکات مهم در مورد نظافت پد کولر آبی

 

نظافت پد کولر آبی

هنگام تمیز کردن پد‌های سرمایشی کولر آبی باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید و مراحل زیر را دنبال نمایید.

‌انتخاب یک روز مناسب و با حوصله

پیشنهاد ‌می‌کنیم روز مناسبی را برای تمیز کردن پد‌های کولر انتخاب کنید. برای مثال اگر هوا بارانی و طوفانی است پیشنهاد ‌می‌کنیم روز دیگری را برای نظافت پدهای کولر خود انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از تمیز کردن پد‌های سرمایشی کولر انجام دهید این است که کولر را از برق جدا کنید. پس از اینکه از متصل نبودن کولر به برق اطمینان حاصل پیدا کردید، ‌می‌توانید پد‌ها را خارج نمایید. پدهای سرمایشی اغلب در نزدیکی دیواره‌ی خارجی کولر‌ها نصب ‌می‌شوند. برای خارج کردن آنها باید با پیچ گوشتی قسمتی از بدنه را باز کرده و پدها را خارج کنید. هنگام خارج کردن پد‌ها به موقعیت آنها دقت کنید تا موقع نصب دوباره را بتوانید پدها را در جای مناسب قرار دهید. اگر کولر آبی شما روی سقف نصب شده است مراقب باشید تا پدها را پس از جدا کردن روی سطح صافی قرار دهید. پس از اینکه پد‌های سرمایشی را از کولر خارج کردید، سالم بودن آنها را کنترل و بررسی کنید. برای مثال ممکن است پد‌ها آسیب دیده باشند یا بدنه‌ی آنها بسیار سنگین‌تر شده باشد. در این صورت می‌توانید حدس بزنید که مواد معدنی بسیاری در پد‌های سرمایشی انباشته شده‌اند و باعث افزایش وزن آن گشته‌اند.

پد کولر آبی

در مرحله‌ی بعد پدها را مانند قالیچه تکان دهید تا در صورت وجود جسم خارجی از پد خارج شوند. قبل از شستشوی پد‌ها بررسی کنید تا قسمت پشت و روی پد را تشخیص دهید. شستن پد‌های سرمایشی را از قسمت پشت شروع کنید و به سمت رو بروید. ‌می‌توانید از میان شیارهای پد رسوبات و زباله‌های انباشته شده در پد سرمایشی را مشاهده کنید. شستشوی پد را به صورت کامل انجام دهید. پس از اتمام کار ‌می‌توانید دوباره پدها را روی کوله نصب کنید. قبل از نصب دوباره پدها روی کولر ‌می‌توانید آن‌ها را جلوی آفتاب بگذارید تا خشک شوند. دقت کنید که پدها را به صورت صحیح و مناسب در جای خود نصب کنید. سپس صفحه‌ی فلزی بدنه‌ی کولر را دوباره با پیچ‌ها روی کولر محکم کنید. پس از اتمام کار ‌می‌توانید کولر را به جریان برق متصل کرده و آن را روشن کنید.  پیشنهاد ‌می‌کنیم هر از چند گاهی محفظه‌ی آب کولر را نیز تمیز کنید تا از رسوب مواد معدنی در محفظه جلوگیری به عمل بیاورید. در واقع آب از محفظه به پدهای سرمایشی انتقال پیدا می‌کند. بنابراین لازم است که محفظه تمیز باشد تا ‌پدهای سرمایشی نیز آب تمیزی را دریافت کنند. اگر قبل از نصب پد‌ها آنها را خشک کرده‌اید، پیشنهاد ‌می‌کنیم ابتدا محفظه‌ی آب کولر را پر کرده و چند دقیقه قبل از روشن کردن موتور، پمپ آب کولر را به کار بیندازیداین کار موجب ‌می‌شود که پدهای سرمایشی به اندازه‌ی کافی در آب غوطه ور شده و رطوبت کافی را به خود جذب کنند. مرطوب بودن پد‌های سرمایشی موجب می‌شود که موتور کولر بتواند در مدت زمان کمتری هوای خنک را تولید کند.

 پس از اتمام نظافت پدهای سرمایشی و روشن کردن کولر متوجه خواهید شد که عملکرد سرمایشی کولر آبی شما تا چه اندازه تغییر پیدا کرده است. همانطور که می‌بینید تمیز کردن پد‌های سرمایشی کولر آبی کار چندان سختی نیست و این کار ارزش بهره‌مندی از هوای خنک و مطبوع و سالم را دارد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: tlcplumbing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما