تهویه هوای باشگاه ورزشی به صورت مناسب با استفاده از فن‌های تجاری

روش های بهبود عملکرد کولر
روش های بهبود عملکرد کولر :  آشنایی با ‌‌‌روش‌هایی که موجب افزایش اثر سرمایشی کولر آبی ‌می‌شود
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹
تفاوت های کولر آبی و کولر گازی
تفاوت های کولر آبی و کولر گازی چیست و کاربرد هر یک کدام است؟
خرداد ۳, ۱۳۹۹
تهویه هوای باشگاه ورزشی

تهویه هوای باشگاه ورزشی

اگر تجربه‌ی رفتن به باشگاه را داشته باشید، باید بدانید که مساله‌ی تهویه هوای باشگاه ورزشی تا چه اندازه در جلب رضایت مشتریان تاثیر ‌دارد. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که با رفتن به یک باشگاه ورزشی هوا و بوی بد محیط باشگاه شما را آزرده باشد و دیگر رغبتی برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی آن باشگاه نداشته باشید. در صورتی که تهویه هوای باشگاه ورزشی به صورت مناسب انجام پذیرد، باعث تامین رفاه و آسایش ورزشکاران و افراد حاضر در سالن و جلب رضایت آنها خواهد شد. بدیهی است که افراد در یک محیط با هوای پاک و سالم علاقه‌ی بیشتری به انجام فعالیت‌های ورزشی داشته باشند. بنابراین اگر شما دارای سالن هستید، نباید تهویه هوای باشگاه ورزشی خود را نادیده بگیرید. یکی از روش‌های مناسب و مقرون به صرفه برای تامین تهویه هوای باشگاه ورزشی، به کارگیری فن‌های تجاری است. در این متن به معرفی مزیت‌های به‌کارگیری انواع فن برای تهویه هوای باشگاه ورزشی خواهیم پرداخت.

تهویه هوای باشگاه ورزشی

به کارگیری فن تجاری برای تهویه هوای باشگاه ورزشی

به طور کلی ‌می‌توان گفت که فن‌های تجاری کاربردهای بسیاری در محیط‌های تجاری و صنعتی مختلف دارند. به‌کارگیری فن تجاری مزیت‌های بسیاری دارد، به همین علت است که این فن‌ها دارای کاربردهای فراوانی برای تامین تهویه و سرمایش مناسب در ساختمان‌های مختلف هستند. فن‌های تجاری در اندازه‌ها و انواع مختلف ساخته ‌می‌شوند و شما ‌می‌توانید با توجه به شرایط ساختمان و نیازهای سرمایشی خود فن مناسبی را انتخاب نمایید. در ادامه‌ی مطلب به بررسی مزیت‌های به کارگیری فن تجاری برای تهویه هوای باشگاه‌های ورزشی خواهیم پرداخت.

فن تجاری

ایجاد جریان هوا در سالن ورزشی با استفاده از فن تجاری

باید بدانید که به‌کارگیری سیستم‌های تهویه هوا در سالن‌های ورزشی، به تنهایی قادر به تامین هوای مطبوع در این نوع ساختمان‌ها نیست. چرا که این سیستم‌های سرمایشی بدون به‌کارگیری فن‌ها موجب افزایش بیش از اندازه‌ی میزان رطوبت هوا شده و محیط نامناسبی را برای انجام فعالیت‌های ورزشی ایجاد می‌کند. به منظور حل این مشکل لازم است که از فن‌های تجاری در کنار سیستم‌های تهویه هوای سالن ورزشی خود استفاده کنید. فن‌های تجاری با ایجاد جریان هوا باعث دور کردن گرما و رطوبت بیش از اندازه از محیط ساختمان شده و از ورود و رشد انواع باکتری در سالن باشگاه جلوگیری به عمل ‌می‌آورند. از طرف دیگر، سیستم‌های تهویه هوا محدوده‌ی مشخصی از اطراف خود را خنک می‌کنند که در این صورت برخی از قسمت‌های ساختمان ممکن است گرم باقی بماند. در حالی که فن با ایجاد جریان هوا کمک ‌می‌کند که هوای خنک به قسمت‌های مختلف ساختمان برسد و هوای ساختمان به صورت یکنواخت خنک شود. یکی دیگر از مزیت‌های مهم به کارگیری فن در سالن‌های ورزشی این است که فن‌ها با تعدیل رطوبت هوا موجب می‌شوند که بوی نامطبوع و بد در سالن از بین برود.

به کارگیری فن‌های بزرگ تجاری روش بسیار مناسبی برای ایجاد جریان هوا و تعدیل میزان رطوبت و خنک سازی هوای داخل باشگاه‌های ورزشی است. فن‌های تجاری قابلیت تولید حجم بزرگی از جریان هوا را دارند و ‌می‌توانند هوا را تا فاصله‌ی دورتری جابه‌جا کنند. به همین دلیل فن‌های تجاری برای به‌کارگیری در سالن‌های ورزشی که بیشتر آنها دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند، سیستم‌های تهویه‌ی مناسبی به شمار ‌می‌آیند. علاوه بر این، فن‌های تجاری باعث سرعت بخشیدن به فرایند خنک سازی و تهویه هوای باشگاه‌ ورزشی ‌می‌شوند.

مقرون به صرفه بودن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری فن برای تهویه هوای باشگاه ورزشی این است که فن‌ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های تهویه هوا به شمار ‌می‌آیند. فن‌های تجاری در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا انرژی بسیار کمتری مصرف ‌می‌کنند. بنابراین با به‌کارگیری فن‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌های سرسام آور برای تامین سرمایش و تهویه هوای باشگاه ورزشی خود نخواهید داشت. باید به این نکته توجه کرد که فن‌ها به تنهایی قادر به کاهش دمای هوا نیستند. بلکه فن‌ها با تولید جریان هوا باعث ایجاد حس خنکی ‌می‌گردند. اما به کارگیری فن‌های تجاری در کنار سیستم‌های تهویه هوا موجب ‌می‌شود که از کولر یا سیستم تهویه هوای خود کمتر استفاده کنید و به این روش میزان مصرف انرژی را تا اندازه‌ی چشمگیری کاهش دهید. علاوه بر این در روزهایی که هوا خیلی گرم نیست، می‌توانید تنها از فن استفاده کنید. باید اضافه کرد که معمولا قیمت خرید فن‌ها در مقایسه با انواع کولرهای دیگر پایین‌تر است.

فن سقفی باشگاه

همانطور که گفته شد، فن‌های تجاری در اندازه‌ها و انواع مختلف ساخته ‌می‌شوند. کاربران باید با توجه به مساحت و شرایط ساختمان باشگاه خود اقدام به خرید و نصب فن در سالن ورزشی نمایند. تعداد فن به کار برده شده در سالن به مواردی مانند ارتفاع ساختمان و مساحت آن و نوع فعالیت‌های انجام شده در سالن ورزشی بستگی خواهد داشت. معمولاً در باشگاه‌هایی که دارای سقف بلندی هستند از فن‌های سقفی استفاده ‌می‌شود. همانطور که از اسم آن‌ها پیدا است فن‌های سقفی از سقف ساختمان نصب ‌می‌شوند. معمولاً تیغه‌های این فن‌ها دارای اندازه‌ی بزرگی است که امکان جابه‌جایی حجم بزرگی از هوا را فراهم ‌می‌کنند. همچنین به کارگیری فن‌های دیواری و پنجره‌ای در باشگاه‌های ورزشی بسیاری رایج است. 

یکی از موارد مهمی ‌که در مورد تهویه هوای سالن‌های ورزشی وجود دارد، انتشار بوی نامطبوع و بد در داخل سالن است. انجام فعالیت‌های ورزشی باعث عرق کردن ورزشکاران می‌شود. در صورتی که سیستم تهویه مناسبی در باشگاه وجود نداشته باشد، بوی بد در سالن ‌می‌پیچد و باعث عدم رضایت اعضای باشگاه می‌شود. به‌کارگیری فن در این شرایط کمک می‌کند که عرق ورزشکاران زودتر خشک شود و بوی بد سالن رفع شود. باید به این نکته‌ی مهم توجه کرد که عدم تامین تهویه مناسب سالن‌های ورزشی ‌می‌تواند موجب رشد انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها در داخل سالن شده و باعث تهدید سلامتی اعضای باشگاه شود. به همین دلیل در بیشتر باشگاه‌های ورزشی از انواع فن‌های تجاری به منظور تهویه هوا بهره برده می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: macroairfans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما