کولر مناسب سالن ورزشی: معرفی انواع سیستم‌های سرمایشی باشگاه‌های ورزشی

پوشال کولر صنعتی
آشنایی با رایج‌ترین انواع پوشال کولر صنعتی مورد استفاده در کولر آبی صنعتی
بهمن ۶, ۱۳۹۸
ویژگی های بهترین کولر صنعتی
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی های بهترین کولر صنعتی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸
کولر مناسب سالن ورزشی

کولر مناسب سالن ورزشی

کولر مناسب سالن ورزشی به منظور خنک کردن و تهویه هوای باشگاه‌های ورزشی به کار برده می‌شود. انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی وجود دارد که می‌توان از آنها به عنوان سیستم خنک کننده و تهویه هوای سالن‌های ورزشی استفاده کرد. یکی از نکاتی که کاربران باید به آنها توجه کنند، ویژگی و شرایط سالنی است که به کولر نیاز دارد. توان سرمایشی، اندازه و شیوه‌ی خنک کردن کولرها با یکدیگر متفاوت است. انتتخاب کولر مناسب می‌تواند علاوه بر تامین سرمایش کافی باعث کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی توسط کولر شود. به عنوان مثال کولری که انتخاب می‌کنید باید دارای اندازه و توان سرمایشی مناسب با مساحت و شرایط ساختمان ورزشی مورد نظر شما باشد. نحوه‌ی عایق بندی ساختمان و کاربری آن نیز در انتخاب کولر بسیار موثر است. برای مثال اگر سالن ورزشی مورد نظر برای برگزاری مسابقات طراحی شده است، باید در نظر گرفت که در زمان برگزاری مسابقات و مراسم ورزشی سرمایش و تهویه هوای مناسب بسته به تعداد تماشاچیان و ورزشکاران حاضر در سالن به خوبی تامین شود. به کارگیری سیستم سرمایشی مناسب تاثیر زیادی در رفاه حال ورزشکاران و افراد حاضر در سالن‌های ورزشی خواهد داشت. آشنایی با انواع سیستم‌های سرمایشی مناسب برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی می‌تواند به شما در انتخاب کولر مناسب کمک زیادی بکند. در این متن با ویژگی‌ها و مزایای انواع کولر سالن ورزشی آشنا خواهید شد.

کولر مناسب سالن ورزشی

کولر مناسب سالن ورزشی

آشنایی با انواع کولر مناسب سالن ورزشی

یکی از شایع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های خنک کردن و تهویه هوای سالن‌های ورزشی به کارگیری فن‌ها است. میزان مصرف انرژی توسط فن‌ها در مقایسه با انواع کولرها و سیستم‌های تهویه هوا بسیار کمتر است. بنابراین می‌توان برای تهویه‌ی هوا و ایجاد احساس خنکی از انواع فن استفاده کرد. باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که فن‌ها قابلیت کاهش دما را ندارند. در واقع فن‌ها با تولید باد و جریان هوا باعث احساس خنکی در انسان می‌شوند. بنابراین اگر ساختمان ورزشی مورد نظر شما در منطقه‌ای واقع شده است که دارای آب و هوای بسیار گرم است، به خصوص در فصل‌های گرم سال، فن‌ها به تنهایی قادر به تامین هوای خنک و مناسب نخواهند بود. اما در مناطقی که از لحاظ جغرافیایی دارای آب و هوای متعادل هستند، ممکن است در فصل‌های گرم سال تابش نور آفتاب به سقف و دیوارهای سالن ورزشی باعث گرم شدن محیط داخل ساختمان شود. در صورتی که هوای بیرون خنک‌تر از هوای داخل ساختمان باشد، به کارگیری فن‌ها می‌تواند یک روش مناسب برای خنک کردن هوای داخل سالن ورزشی باشد. چرا که فن هوای خنک بیرون را جایگزین هوای گرم داخل ساختمان خواهد کرد. یکی از مزیت‌های فن‌ها این است که با ایجاد جریان هوا باعث حرکت مداوم هوا می‌شوند. این ویژگی کمک زیادی به تهویه‌ی مناسب هوا و دور داشتن انواع آلودگی‌ها و بوهای بد از محیط سالن ورزشی می‌شود. بیشتر سالن‌های ورزشی دارای سقف بلندی هستند. استفاده از فن‌های سقفی در آن دسته از سالن‌های ورزشی که دارای ارتفاع زیاد و سقف بلند هستند، بسیار رایج است. همچنین فن‌ها را می‌توان به صورت ایستاده و دیواری تهیه کرد یا آنها را روی پنجره‌های سالن ورزشی نصب کرد. فن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به اندازه و جنس و مدل تیغه‌ها قدرت آنها در میزان ایجاد جریان هوا متفاوت است.

فن سالن ورزشی

فن سالن ورزشی

کولر آبی برای سالن ورزشی

یکی دیگر از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین انواع کولر مناسب سالن ورزشی کولر آبی است. کولرهای آبی نیز یکی از مقرون به صرفه‌ترین و سازگارترین سیستم‌های سرمایشی با محیط زیست به شمار می‌آیند. کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این باید گفت که کولرهای آبی از مواد شیمیایی و مضر برای تولید هوای خنک استفاده نمی‌کنند و باعث انتشار آلودگی و گازهای سمی در هوا نمی‌شوند. روش کار کولر آبی به این گونه است که هوای گرم را از محیط بیرون گرفته و با عبور دادن آن از پدهای سرمایشی خود، باعث تبخیر رطوبت پدها می‌شود. این فرآیند به خنک شدن هوا کمک می‌کند. کولرهای آبی مجهز به یک فن دمنده هستند که هوای خنک شده توسط کولر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط اطراف توزیع می‌کند. کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش رطوبت موجود در هوا می‌شوند. به همین دلیل به کارگیری کولرهای آبی می‌تواند باعث ایجاد هوای خنک و مطبوعی در سالن‌های ورزشی شود. فن به کار رفته در ساخت کولرهای آبی علاوه بر توزیع مناسب هوای خنک، به تهویه‌ی هوا و دور کردن آلودگی‌ها کمک می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک دارای اثر سرمایشی بسیار خوبی هستند. اما به کارگیری این کولرها در مناطق گرم و مرطوب پیشنهاد نمی‌شود. چرا که رطوبت بیش از اندازه‌ی موجود در هوا موجب کاهش عملکرد سرمایشی کولر خواهد شد.

کولر آبی سالن ورزشی

کولر آبی سالن ورزشی

سیستم تهویه هوا برای خنک کردن هوای سالن‌های ورزشی

برای خنک کردن هوای سالن های ورزشی می‌توانید از سیستم‌های تهویه هوا نیز استفاده کنید. سیستم‌های تهویه هوا، بر خلاف کولرهای آبی که تا سقف معینی توانایی کاهش دما را دارند، قابل تنظیم هستند و با استفاده از آنها می‌توانید دمای سالن ورزشی را به درجه‌ی دلخواه خود برسانید. همچنین سیستم‌های تهویه هوا توانایی خنک کردن محیط مورد نظر را در مدت زمان کوتاهی دارند. این نوع سیستم‌های سرمایشی هوای موجود در داخل ساختمان را به صورت مکرر خنک می‌کنند. از سیستم‌های تهویه هوا می‌توان با عنوان کولر مناسب سالن ورزشی در مناطق گرم و مرطوب یاد کرد.

اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که به کارگیری سیستم‌های تهویه هوا به صورت طولانی مدت می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی شود. در صورتی که سالن ورزشی مورد نظر شما دارای مساحت بزرگی است، پیشنهاد می‌کنیم از سیستم‌های تهویه هوای تجاری و صنعتی برای خنک کردن هوای ساختمان ورزشی استفاده کنید. سیستم‌های سرمایشی تجاری و صنعتی قدرت سرمایشی بالاتری دارند و با مصرف انرژی کمتر هوای خنک بیشتری را تولید می‌کنند.

اگر قصد خرید کولر یا سیستم سرمایشی تجاری و صنعتی را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مسئولان فروش و کارشناسان شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: molekule

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما