رایج‌ترین مدل‌های کولر باشگاه ورزشی

انتخاب کولر آبی بزرگ
راهنمای انتخاب کولر آبی بزرگ
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷
کولر سلولزی
کولر سلولزی: معرفی پدهای سلولزی و ویژگی‌های آن‌ها
مهر ۸, ۱۳۹۷
کولر باشگاه ورزشی

کولر باشگاه ورزشی و دستگاه تهویه‌ی هوای این سالن‌ها، نیازمند سرعت جابه‌جایی و حجم بالای جریان هوا است. همان‌طور که می‌دانید، هنگام برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی، باشگاه‌های ورزشی جمعیت بسیاری از مردم را در خود جای می‌دهند. این مسئله بسیار حائز اهمیت است. دستگاه‌ تهویه‌ی هوا  و کولر باشگاه ورزشی باید به گونه‌ای باشد که انرژی زیادی مصرف نکند و درعین حال توانایی خنک سازی و تهویه‌ی مناسب مکانی را که مملو از تماشاچیان و ورزشکاران است، داشته باشد. هنگام انتخاب کولر باشگاه ورزشی باید به آب و هوا و درجه‌ی رطوبت منطقه نیز توجه داشت. چراکه نوع کولر باید با شرایط محیطی هم‌خوانی داشته باشد.

مقدار هوایی که باید خنک و تهویه شود بستگی به کاربری باشگاه ورزشی دارد. ممکن است مکان مورد نظر، یک باشگاه آموزشی برای تعداد محدودی از ورزشکاران باشد، یا سالنی که تعدادی تماشاگر را نیز در خود جای دهد. در باشگاه‌های بزرگ‌تر که شامل چندین سالن هستند، تعداد ورزشکاران و تماشاگران نیز به مراتب بسیار بیشتر می‌شود. در کل برای هر ورزشکار 60 متر مکعب بر ساعت و برای هر تماشاچی 20  متر مکعب بر ساعت هوای خنک تهویه شده لازم است. باید توجه کرد که در مناسبت‌های ورزشی و روزهای مختلف، تعداد تماشاچی‌های سالن متغیر است. بنابراین باید سیستم خنک کننده‌ای را انتخاب کرد که  نسبت به نیازهای متغیر سالن پاسخگو باشد.

در تصویر زیر یک باشگاه ورزشی را مشاهده می‌کنید که به وسیله دستگاه‌های غیرمرکزی و مستقل از هم تهویه هوا می‌شوند. به دلیل اینکه این سالن چند منظوره است، دستگاه‌های تهویه هوا بی‌صدا هستند. فن‌های خنک کننده با قابلیت تنظیم سرعت، این امکان را فراهم می‌کنند که سیستم با توجه به تعداد افراد حاضر در باشگاه تنظیم شود.

کولر باشگاه ورزشی

در بیشتر باشگاه‌ها، کولر باشگاه ورزشی استفاده شده از نوع کولر سقفی می‌باشد. این دستگاه‌ها برای تامین هوای پاک و تهویه‌ی هوا و خنک سازی فضای داخل سالن باشگاه به کار برده می‌شوند. علاوه براین به علت نحوه‌ی نصب‌شان از سقف ساختمان، فضای اضافی اشغال نمی‌کنند.

کولر سقفی

در باشگاه‌هایی که دارای چند سالن مختلف بوده و چند منظوره هستند، برای برگزاری مناسبت‌های ورزشی، آلودگی صدا باید حذف شود. در این مواقع می‌توان از کولر باشگاه ورزشی از نوع کولر بی صدا استفاده کرد.

کولر بی صدا

تمامی این  سیستم‌ها با توجه به کاربری و نیاز روزمره‌ی سالن‌های ورزشی، قابل کنترل هستند. برای مثال، ممکن است  در یکی از سالن‌های باشگاه، نیاز به هوای خنک باشد، درحالی که  در سالن مجاور نیازی به هوای خنک نباشد. سیستم تنظیم هوای اتوماتیک، مصرف انرژی را پایین آورده و بازده کاری دستگاه‌ها را بالا می‌برد. انواع کولر باشگاه ورزشی درحین اینکه کم‌مصرف هستند و به نگهداری و مراقبت کمی نیاز دارند، هوای سالن را برای  ورزشکاران و دیگر افراد داخل سالن به محیطی مطبوع و خوشایند تبدیل می‌کنند.

رایج‌ترین انواع کولر باشگاه ورزشی

در ادامه این مطلب چند نوع از رایج‌ترین انواع دستگاه تهویه و کولر باشگاه ورزشی را معرفی می‌کنیم:

 کولرهای دمنده هوا :

تریسولار 52/59

مقدار جریان هوا: 1.200-5.000  مترمکعب بر ساعت

این کولرعملکرد بالایی در مقابله با گرمای هوا دارد. بهترین کاربرد این کولر در مکان‌هایی است که حجم هوای پایین یا معمولی دارند. سیستم کمپرسور خنک کننده قابلیت خنک سازی کل سیستم را در دماهای بالا ارتقا داده و هم‌چنین رطوبت هوای داخل سالن را نسبت به هوای بیرون تعدیل سازی می‌کند.

کولر تریسولار

دوسولار 54

مقدار جریان هوا: 4.000-23.100 مترمکعب بر ساعت

یونیت‌های به کار رفته در این نوع کولر باشگاه ورزشی برای جابه‌جایی و تولید جریان هوا بسیار مناسب هستند. طراحی منحصربه‌فرد این کولر، گرما زدایی محیط‌ را به ‌صورت آسان، کاملاً میسر می‌کند. این دستگاه ایجاد آلودگی نمی‌کند. علاوه بر باشگاه‌های ورزشی، استفاده از این کولر در مکان‌های صنعتی و آشپزخانه‌ها نیز مناسب است.

کولر دوسولار

آدسولار

مقدار جریان هوا: 2.600-23.100 مترمکعب بر ساعت

دستگاه تهویه‌ی هوا با مبدل حرارتی دوبل و سیستم آبی خنک کننده‌ی آدیاباتیک

استفاده از این کولردر دماهای بسیار بالا می‌تواند بسیار موثر باشد. در این مدل، از سیستم خنک سازی آبی آدیاباتیک (سیستمی که در آن گرما  وارد سیستم نشده و از آن خارج نیز نمی شود) استفاده شده است. در برخی از این کولرها قابلیت خنک سازی، با استفاده از سیستم‌های خنک سازی کمپرسور، ارتقا می‌یابد.

کولر آدسولار

رسولار 62/66

مقدار جریان هوا:  1.200-4.300 مترمکعب بر ساعت

دستگاه تهویه‌ی هوا با پکیج‌های ذخیره هوای تهویه شده و با بهره‌وری بالا

این نوع از کولر باشگاه ورزشی بازدهی ۹۰ درصدی دارند و درعین حال رطوبت اضافی هوا را تا ۷۰ درصد تعدیل می‌کنند. این کولرها با مصرف انرژی و هزینه بسیار کمتر، هوای مطلوبی را ایجاد می‌کنند. سیستم خنک سازی کمپرسور در این کولر، قابلیت خنک سازی کل سیستم را در دماهای بالا فراهم می‌کند.

کولر رسولار

رسولار 64/68

مقدار جریان هوا:  3.900-23.100  مترمکعب بر ساعت

دستگاه تهویه هوا با  پکیج‌های ذخیره هوای  تهویه شده و با بهره‌وری بالا

این کولرها قابلیت تهویه و خنک سازی مکان‌هایی با حجم هوای زیاد و معمولی را دارند. این نوع از کولرها بازده ۹۰ درصدی داشته و ۷۰% رطوبت هوا را تعدیل سازی می‌کنند. علاوه براین، با هزینه‌ی کم و مصرف پایین انرژی، دمای مطلوبی را به محیط می‌بخشند. این کولرهای باشگاهی در اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند و با توجه به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

کولر رسولار

آدکونار 76

مقدار جریان هوا:  2.600-23.600  مترمکعب بر ساعت

دستگاه تهویه‌ی هوا با صفحه ی مبدل گرمایی ضد گرد وغبار

این نوع از کولر باشگاهی با صفحه مبدل گرمای ضد گرد و غبار، طبق استانداردهای جدید، درجایگاه خاصی از صنعت سیستم‌های خنک کننده قرار گرفته است. بازده این کولر بالای ۸۰ درصد است و عملکردی بسیار عالی در خنک سازی و تهویه‌ی هوا دارد. طراحی این دستگاه به گونه ای است که نیازهای شمارا با مصرف کم‌ترین مقدارانرژی تامین کرده و از هزینه‌های  خنک سازی و تهویه می‌کاهد. هم‌چنین، این کولرها را می‌توان در اماکن مسکونی و غیرمسکونی استفاده کرد. این کولرها، با استفاده از توانایی بالا و سیستم هوشمند خود، دمای داخلی ساختمان را بسیار مطبوع و خوشایند می‌سازند.

کولر آدکونار

آکواکند 44

مقدار جریان هوا:  0.8-5.4  مترمکعب بر ساعت

همانطور که می‌دانید، گرمای آب فاضلاب با تمام انرژی که در بر دارد وارد سیستم فاضلاب می‌شود. این دستگاه‌ها مقدار زیادی از انرژی گرمایی آب فاضلاب را جذب کرده و آن را به هوای تهویه شده تبدیل می‌کنند. سیستم پاک کننده‌ی مبدل هوا این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه حتی با آب آلوده فاضلاب کار کند. در باشگاه‌هایی که دارای استخرهای شنا هستند، این دستگاه می‌تواند کاربرد فراوانی داشته‌باشد.

کولر آکواکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما