معرفی انواع روش‌های سرمایشی و تجهیزات خنک کننده ماینر

کولر صنعتی آکسیال
کولر صنعتی آکسیال چیست و انواع آن کدام است؟
آذر ۱۸, ۱۳۹۸
کولر گازی صنعتی ایستاده
آشنایی با ویژگی‌های کولر گازی صنعتی ایستاده و انواع آن
آذر ۳۰, ۱۳۹۸
تجهیزات خنک کننده ماینر

تجهیزات خنک کننده ماینر

تجهیزات خنک کننده ماینر به منظور تامین سرمایش مورد نیاز در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع استخراج بیت کوین به کار برده می‌شوند. همانطور که می‌دانید در مزارع استخراج بیت کوین دمای سیستم‌ها می‌تواند تا اندازه‌ی زیادی افزایش پیدا کند. دمای بالا ممکن است باعث صدمه دیدن سیستم‌ها و سخت افزارهای کامپیوتری شود. صدمه دیدن قسمت‌هایی از قطعات سخت افزاری کامپیوترها ممکن است منجر به آسیب دیدن کل سیستم و از کار افتادن آن شود. به همین منظور از تجهیزات خنک کننده ماینر برای خنک نگه داشتن سیستم‌ها بهره برده می‌شود. چندین روش برای خنک کردن قطعات سخت افزاری در مراکز اطلاعات داده‌ها وجود دارد. اما باید به این نکته توجه کرد که کدام یک از سیستم‌ها و روش‌های سرمایشی برای مزرعه‌ی ماینر مورد نظر شما مناسب است. علاوه بر سیستم‌های سرمایشی لازم است با نکاتی در مورد تامین سرمایش مناسب مزارع ماینر آشنایی داشته باشید. این مطلب شما را با روش‌های تخصصی خنک کردن مزارع ماینر و سرمایش مناسب سیستم‌های کامپیوتری در مراکز اطلاعات داده‌ها آشنا می‌کند.

نکاتی در مورد سرمایش مناسب مزارع ماینر

– برای این که بتوانید دمای مناسب برای سیستم‌های موجود در مرکز استخراج بیت کوین را تامین کنید، باید از سیستم‌های سرمایشی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. بهتر است برندی که خریداری می‌کنید، دارای ضمانت و کیفیت بالایی باشد تا مطمئن شوید که سیستم سرمایشی انتخابی شما توانایی تامین سرمایش مناسب سیستم‌های شما را خواهد داشت.

– برای سرمایش مناسب سیستم‌ها در مراکز اطلاعات داده‌ها بهتر است از فن‌هایی سرمایشی پر سرعت استفاده کنید. اگر برای خنک کردن سیستم‌های مزرعه ی ماینر خود از فن‌های کم سرعت استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که آنها را با فن‌هایی که دارای سرعت و قدرت دمنده‌گی بالایی هستند، جایگزین نمایید.

فن خنک کننده ماینر

فن خنک کننده ماینر

– وجود گرد و غبار می‌تواند صدمات جدی به سیستم‌های شما برساند. بنابراین توصیه می‌کنیم که از دمنده‌های قوی برای دور کردن گرد و غبار از مرکزاستخراج بیت کوین خود استفاده کنید.

– دمای مناسب در بیشتر مراکز اطلاعات داده‌ها بین ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. با توجه به شرایط و مساحت مرکز و تعداد سیستم‌های کامپیوتری خود لازم است که دمای مناسب مزرعه‌ی ماینر خود را تامین کنید.

– ممکن است دمای برخی از قطعات کامپیوتری بیشتر از قسمت‌های دیگر سیستم افزایش پیدا کند. باید مد نظر داشته باشید که دمای این قطعات را تحت کنترل داشته باشید و از داغ شدن بیش از اندازه‌ی دمای آنها جلوگیری به عمل بیاورید.

–  با توجه به شرایط مزرعه، ما اگر دمای مرکز شما به صورت نرمال است، می‌توانید برای کاهش میزان مصرف انرژی، از فن‌هایی که دارای سرعت و قدرت دمنده‌گی کمتری هستند استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های سرمایشی از فن‌های چند سرعته استفاده کنید. چند سرعته بودن فن این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به شرایط مختلف از اثر سرمایشی فن به میزان نیاز استفاده کنید.

انواع روش‌های سرمایشی و تجهیزات خنک کننده ماینر

 

سرمایش ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

برای تامین سرمایش در مزارع ماینر باید به چند نکته‌ی مهم توجه داشته باشید. در ادامه‌ی مطلب شما را با روش‌های سرمایشی تخصصی به کار رفته در مزارع ماینر و نکاتی راجع به آنها آشنا خواهیم شد.

اولین روش خنک کردن سیستم‌های موجود در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع ماینر تماس مستقیم آنها با مواد و اشیایی است که دارای دمای پایین‌تری هستند. امروزه به کارگیری واتر کولینگ ماینر و سرمایش ایمرسیون روش‌هایی هستند که امتحان خود را پس داده‌اند و کاربران بسیاری از این روش برای تامین سرمایش در مزارع ماینر خود استفاده می‌کنند. در واتر کولینگ ماینر از آب یا روغن خنک کننده برای کاهش دمای قطعات سخت افزاری استفاده می‌شود. در سرمایش ایمرسیون نیز قطعات در مایع خنک کننده غوطه‌ور می‌شوند. یکی از مزیت‌های این روش‌ها این است که علاوه بر تامین سرمایش مناسب، باعث ایجاد آلودگی صوتی نمی‌شوند. به کارگیری روش واتر کولینگ ماینر و سرمایش ایمرسیون، برخلاف فن‌های دمنده، باعث ایجاد سر و صدای اضافه در محیط نمی‌شود. با وجود این، به کارگیری این روش در بسیاری از مناطق هنوز جا نیفتاده است. اما پیش بینی می‌شود که در مراکز اطلاعات داده، این فناوری‌ها به زودی جایگزین فن‌های دمنده شود. واتر کولینگ ماینر و سرمایش ایمرسیون روش‌های سرمایشی جدید و کارآمدی برای خنک کردن سیستم‌ها در مراکز استخراج بیت کوین به شمار می‌آیند.

 

واتر کولینگ ماینر

واتر کولینگ ماینر

نکته‌ی دیگری که برای تامین سرمایش در مراکز استخراج بیت کوین می‌توانید باید به آن توجه کنید، قرار دادن سیستم‌های کامپیوتری در محیطی است که دارای سیستم تهویه‌ هوای عالی و دمای پایین باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد محیطی که از آن به عنوان مرکز استخراج‌ بیت ‌کوین استفاده می‌کنید، حتماً باید دارای تهویه‌ی عالی باشد تا از ورود گرد و غبار به فضای داخلی مرکز جلوگیری شود. امروزه بیشتر مرکزهای حرفه‌ای مزارع ماینر دارای پنجره‌ها یا دریچه‌هایی هستند که امکان خروج گرد و غبار را از فضای مرکز فراهم می‌کنند. همچنین مزارع ماینر پیشرفته‌ای که در مقیاس بزرگ ساخته می‌شوند، مجهز به سیستم تهویه‌ی مناسب و فن‌های دمنده‌ی پر قدرت هستند.

از لحاظ جغرافیایی مناطق کوهستانی و کرانه‌ی رودخانه‌ها به صورت طبیعی دارای دمای پایین‌تری هستند. در واقع هر چقدر که ارتفاع یک منطقه بیشتر باشد، دمای هوای آن پایین‌تر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب منطقه و محل تاسیس مرکز استخراج بیت کوین خود، مکانی را انتخاب کنید که از لحاظ جغرافیایی در ارتفاع بالاتری باشد. به این ترتیب دمای هوا به صورت طبیعی پایین‌تر خواهد بود و شما امکان کنترل راحت‌تر دمای مزرعه ماینر خود را خواهید داشت.

سومین نکته‌ای که برای تامین سرمایش مناسب در مزارع ماینر باید به آن توجه کنید، شناسایی منابع تولید گرما و کنترل آنها است. هنگامی که از سیستم‌های کامپیوتری خود استفاده نمی‌کنید، حتماً باید آنها را خاموش نمایید. علاوه بر این، نظافت سیستم‌های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. با تمیز کردن مکرر و به موقع سیستم‌های کامپیوتری خود و زدودن گرد و غبار از آنها، از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری به عمل می‌آورید. برای زدودن گرد و غبار داخل سیستم های کامپیوتری می‌توانید از مکنده‌های قوی هوا استفاده کنید. مکنده‌های هوا گرد و غبار و ذرات ریز را از داخل سیستم‌های کامپیوتری می‌زدایند و نقش مهمی درافزایش طول عمر و بهبود عملکرد سیستم‌ها دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات خنک کننده ماینر می‌توانید با شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

در این نوشته سعی کردیم تا اطلاعات جامعی در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی و تجهیزات خنک کننده ماینر صحبت کنیم. در صورتی که تمایل داشته باشید تا اطلاعات کامل‌تری در مورد تجهیزات خنک کننده ماینر و مزارع ماینر کسب کنید، می‌توانید با همکاران ما در گرماسرد ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی‌های تخصصی آنها بهره‌مند شوید.

منبع: eastshore

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما