آشنایی با ویژگی‌های کولر گازی صنعتی ایستاده و انواع آن

تجهیزات خنک کننده ماینر
معرفی انواع روش‌های سرمایشی و تجهیزات خنک کننده ماینر
آذر ۲۴, ۱۳۹۸
انواع فن آکسیال
آشنایی با کاربردها و موارد مصرف انواع فن آکسیال
دی ۶, ۱۳۹۸
کولر گازی صنعتی ایستاده

کولر گازی صنعتی ایستاده

 کولر گازی صنعتی ایستاده نوعی سیستم سرمایشی است که بیشتر در ساختمان‌های تجاری و صنعتی برای تامین هوای خنک و مطبوع، و همچنین تهویه هوای فضای داخلی ساختمان به کار برده می‌شود. کولرهای گازی دارای انواع مختلفی هستند. این کولرها با توجه به کاربردهای منحصر به فردشان در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف توسط کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی صنعتی ساخته شده و در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند. با توجه به نوع کولر، بازده سرمایشی، کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت کولرهای گازی و برند کارخانه‌ی سازنده، قیمت کولرها با یکدیگر متفاوت است. با اینکه کولر گازی صنعتی ایستاده یکی از انواع سیستم‌های تهویه هوای گازی به شمار می‌آید، خود این نوع کولر نیز دارای انواع  متفاوتی است. اگر شما برای اولین بار قصد خرید کولر گازی را دارید، انتخاب سیستم سرمایشی مناسب  از میان کولرهای مختلف می‌تواند برای شما کمی سخت باشد. این مطلب شما را با کولر گازی صنعتی ایستاده، ویژگی‌ها، و کاربردهای منحصر به فرد آن آشنا می‌کند. همچنین، این مطلب اطلاعاتی در مورد انواع کولر گازی ایستاده را در اختیار شما قرار می‌دهد. آشنایی با کولر گازی صنعتی ایستاده و کسب اطلاعات لازم در مورد آن می‌تواند به شما در انتخاب کولر مناسب و تامین سرمایش ساختمان مورد نظرتان کمک کند.

آشنایی با ویژگی‌های کولر گازی صنعتی ایستاده و انواع آن

برخی از انواع کولرهای گازی با عنوان کولر اسپلیت شناخته می‌شوند. کولر گازی صنعتی ایستاده نیز نوعی کولر اسپلیت است. این کولرها دارای دو قطعه هستند. قطعه‌ی داخلی و قطعه‌ی خارجی کولرهای اسپلیت با استفاده از یک کابل برقی و دو لوله‌ی مسی به یکدیگر متصل می‌شوند. گاز مبرد از طریق این دو لوله بین قطعه‌های خارجی و داخلی کولر اسپلیت جریان پیدا می‌کند. قطعه‌ی خارجی کولرهای اسپلیت که بیرون از ساختمان نصب می‌شود، با سر و صدای بیشتری کار می‌کند. چرا که کمپرسور دستگاه داخل قطعه‌ی خارجی کولرهای اسپلیت است.  در حالی که قطعه‌ای  که داخل ساختمان نصب می‌شود بسیار سبک‌تر و بی صداتر است. به همین علت شما می‌توانید قطعه‌ی داخلی کولرهای اسپلیت را با توجه به دکوراسیون و طراحی اتاق مورد نظرتان، به راحتی در هر قسمت از ساختمان نصب کنید.

 

 

قطعات کولر گازی صنعتی ایستاده

قطعات کولر گازی صنعتی ایستاده

 

کولرهای گازی اسپلیت جدید دارای امکان کنترل از راه دور هستند. بیشتر این کولرها دارای پمپ گرمایشی نیز هستند که امکان به کارگیری آنها در فصل‌های سرد سال را برای تامین گرمای مورد نیاز فراهم می‌کند. به این ترتیب شما با خرید کولر گازی اسپلیتی که دارای قابلیت گرمایشی نیز هست، می‌توانید از یک دستگاه به عنوان سیستم سرمایشی و همچنین سیستم گرمایشی بهره ببرید. مجهز بودن کولر گازی به پنل کنترل از راه دور و پمپ‌های گرمایشی به این معنا است که شما می‌توانید به راحتی دمای اتاق مورد نظرتان را کنترل کرده و در هر موقع از سال به درجه‌ی مطلوب برسانید. کولرهای گازی ایستاده‌ی جدید و پیشرفته دارای امکان تنظیم دما و زمان بندی هستند و کاربران امکان تنظیم دقیق درجه و زمان‌بندی کولرها را دارند. این ویژگی باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان می‌شود. به عنوان مثال زمانی که شما در ساختمان حضور ندارید، می‌توانید به واسطه‌ی تنظیم درجه‌ کولر و زمانبندی مورد نظرتان، دمای اتاق را در زمان دلخواه به درجه‌ی مطلوب برسانید. حتی بیشتر کولرهای گازی ایستاده دارای امکان تنظیم زاویه‌ی دریچه‌ها هوا هستند و شما می‌توانید هوای خنک تولید شده توسط کولر را به سمتی که می‌خواهید، هدایت کنید. قطعه‌ی داخلی کولر گازی ایستاده دارای فیلترهای هوایی است که از ورود گرد و غبار، ذرات معلق در هوا، بوی بد، آلاینده‌های شیمیایی، دود، و انواع آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می‌آورند.

کولرهای گازی صنعتی ایستاده اسپلیت دارای توان سرمایشی بالایی هستند. این کولرها در مدت زمان کوتاهی دمای اتاق مورد نظر شما را به درجه‌ی مطلوب می‌رسانند. برخلاف کولرهای آبی که در کاهش دمای محیط اطراف خود محدودیت دارند، کولرهای گازی دارای این ویژگی هستند که دمای اتاق را به میزان مورد نیاز و دلخواه شما کاهش دهند و محدودیتی در این امر ندارند. یکی دیگر از مزایای کولرهای گازی ایستاده این است که هنگام تولید هوای خنک باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شوند.

انواع کولر گازی صنعتی ایستاده

 

کولر گازی صنعتی ایستاده عمودی

کولر گازی صنعتی ایستاده عمودی

 

کولرهای گازی ایستاده در دو نوع اصلی ساخته می‌شوند. انواع کولرهای گازی ایستاده عبارت هستند از کولر گازی ایستاده عمودی و کولر گازی ایستاده کابینتی. کولرهای گازی ایستاده عمودی در مقایسه با دیگر کولرهای گازی اسپلیت دارای اندازه‌ی بزرگ‌تری هستند. توان سرمایشی این کولرها بالا است. بیشتر این کولرها دارای توان سرمایشی ۴۵,۰۰۰ BTU هستند. کولرهای گازی ایستاده عمودی برای خنک کردن فضاهایی که دارای مساحت بزرگی هستند به کار برده می‌شوند. همچنین در آن دسته از ساختمان‌هایی که امکان به کارگیری چند کولرکوچک وجود ندارد، می‌‌توان از یک دستگاه کولر گازی ایستاده عمودی برای خنک کردن و تهویه‌ی هوا بهره برد. کولرهای گازی ایستاده عمودی دارای کاربردهای بسیاری در لابی‌ها، سالن‌های پذیرش، و اتاق‌های انتظار بزرگ هستند. بازده بالای کولرهای گازی ایستاده عمودی به این معنا است که این کولرها جریان هوای خنک و پر قدرتی را تولید می‌کند. به همین دلیل بهتر است هنگام نصب کولر مکانی را انتخاب کنید که کمی با فاصله از قسمت رفت و آمد افراد باشد، تا جریان باد خنک قوی باعث اذیت شدن افراد حاظر در ساختمان نشود.

 

کولر گازی صنعتی ایستاده کابینتی

کولر گازی صنعتی ایستاده کابینتی

 

نوع دوم کولرهای گازی ایستاده، کولر گازی ایستاده کابینتی است. این نوع کولر در مقایسه با کولرهای گازی ایستاده عمودی دارای اندازه‌ی کوچک‌تری است. بیشتر کولرهای گازی ایستاده کابینتی دارای توان سرمایشی ۱۵۰۰۰ BTU هستند. بیشتر کاربران برای خنک کردن قسمت‌هایی از ساختمان که بعداً ساخته شده است یا دسترسی به سیستم سرمایشی مرکزی یا کانال کشی کولر مرکزی ندارد، از کولرهای گازی ایستاده کابینتی استفاده می‌کنند.

باید به این نکته توجه کنید که برای نصب هر دو نوع کولر گازی ایستاده، یعنی کولر گازی ایستاده کابینتی و کولر گازی ایستاده عمودی، باید از یک فرد متخصص این کار کمک بگیرید.

شرکت گرما سرد عرضه‌ کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی و تجاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با انواع کولرهای صنعتی و انواع مختلف آنها به شما کمک می‌کند تا کولری را انتخاب کنید که مناسب با شرایط ساختمان و نیازهای سرمایشی شما باشد.

منبع: puravent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما