فروش کولر صنعتی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر صنعتی سه فاز
ویژگی‌ها و مزایای کولر صنعتی سه فاز
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر صنعتی گازی

کولر صنعتی گازی

کولر صنعتی گازی کاربردهای فراوانی در زمینه‌های مختلف صنعتی، ساختمان‌های تجاری، و هم‌چنین ساختمان‌های مسکونی دارند. برای مثال در مدرسه‌ها، موسسات آموزشی، انباری‌ها، مراکز تولیدی و صنعتی، مراکز خرید، رستوران‌ها، و هتل‌ها به منظور تامین سرمایش و تهویه‌ی هوا از کولر صنعتی گازی بهره برده می‌شود. برای این که با ویژگی‌ها و خصوصیات کولر صنعتی گازی بیشتر آشنا شوید شما را با پنج نکته‌ی مهم در مورد این نوع سیستم‌های سرمایشی آشنا خواهیم کرد.

کولر صنعتی گازی

کولر صنعتی گازی تنها روش برای کنترل دقیق دما

کولر گازی قابلیت کنترل و تامین درجه دمای مورد نظر را دارد. کولرهای آبی تا اندازه‌ی محدودی توانایی کاهش دمای هوا را دارند. اما شما می‌توانید با استفاده از کولر صنعتی گازی دمای محیط را به درجه‌ی مطلوب خود برسانید. معمولا در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به علت کار مداوم ماشین‌های صنعتی، دمای هوا بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند. گرمای بیش از اندازه می‌تواند به ماشین ها و ابزارهای صنعتی آسیب برساند. هم‌چنین تامین شرایط مناسب در ساختمان‌های صنعتی یکی از عوامل لازم برای پیشبرد فرایندهای تولیدی و افزایش بازده نیروی کار انسانی است. دما و تهویه‌ی مناسب سلامت و ایمنی کارکنان و افراد حاضر در ساختمان را تضمین می‌کند. در ساختمان‌های تجاری نیز باز گذاشتن پنجره‌ها به منظور خنک کردن محیط و تهویه‌ی هوا همیشه مقدور نیست. برای مثال در مدرسه‌ها باز گذاشتن پنجره‌ها باعث ورود سر و صدا و سلب تمرکز دانش آموزان می‌شود. یا باز گذاشتن درب در انباری‌ها دمای داخلی ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کولر صنعتی گازی با کاهش دمای هوا و ایجاد جریان هوای تهویه شده باعث تامین محیطی با هوای خنک و مطبوع می‌شود. برای اینکه از صحت عملکرد و اثر سرمایشی کولر اطمینان پیدا کنید باید دقت کنید که کولر جریان هوا را به صورت صحیح و موثر در محیط توزیع کند.

موثر بودن عملکرد سرمایشی کولر صنعتی گازی

برای اینکه از صحت عملکرد و موثر بودن سرمایشی کولر صنعتی گازی اطمینان حاصل کنید، باید هر از چند گاهی کولر خود را به روزرسانی نمایید. می‌توانید این کار را با کمک گرفتن از یک فرد متخصص انجام دهید. تکنسین‌های متخصص کولرهای گازی با بررسی و کنترل دقیق دستگاه کولر می‌توانند نکات ضعف و معایب آن را پیدا کرده و نسبت به تعمیر آن یا جایگزینی قطعات لازم در صورت لزوم اقدام کنند. عدم رسیدگی به دستگاه کولر و نگهداری نادرست آن باعث کاهش اثر سرمایشی و ایجاد اخلال در عملکرد سیستم سرمایشی می‌شود.

روش‌های بسیاری برای ارتقاء عملکرد سرمایشی کولر صنعتی گازی و بهبود کیفیت هوای تولید شده توسط کولر وجود دارد. برای مثال می‌توانید به منظور توزیع هرچه بهتر هوای خنک ایجاد شده توسط کولر از فن کمک بگیرید. فن‌ها هوای خنک شده را با قدرت و سرعت بیشتری در سراسر محیط به صورت یکنواخت توزیع می‌کنند. به کارگیری فن باعث می‌شود که هوای خنک و مطبوع در قسمت‌هایی از ساختمان که فاصله‌ی بیشتری با دستگاه کولر دارند نیز توزیع پیدا کند. به کارگیری کولری که اثر سرمایشی بالایی داشته باشد به کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان کمک می‌کند. یک کولر با کیفیت و بدون ایراد، انرژی کمتری مصرف کرده و به این ترتیب از مصرف بی اندازه‌ی انرژی و افزایش هزینه‌های سرمایشی جلوگیری به عمل می‌آورد. کولرهای صنعتی گازی در مقایسه با کولرهای آبی هزینه‌ی خرید و به کار گیری بالاتری دارند. با کنترل به موقع دستگاه کولر می‌توانید از افزایش هزینه‌‌ی مصرف انرژی جلوگیری کنید.

افزایش هزینه‌های سرمایشی ساختمان با استفاده از کولر صنعتی گازی

در صورتی که از کولرهای صنعتی گازی به صورت مداوم برای خنک کردن محل کار یا ساختمان صنعتی خود استفاده کنید، با افزایش هزینه‌های سرمایشی و مبلغ قبض‌های انرژی مواجه خواهید شد. به خصوص اگر کانال کولر معیوب بوده و دارای درز و آلودگی باشد، اثر سرمایش کولر گازی کاهش پیدا کرده، و برای خنک کردن محیط انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. وجود شکاف و درز در کانال کولر باعث می‌شود که هوای خنک شده توسط کولر اتلاف شود. تعویض نکردن به موقع فیلترها نیز باعث کاهش عملکرد سرمایشی و افزایش هزینه‌های سرمایشی می‌شود.

تمیز کردن کولر گازی

کاهش میزان رطوبت هوا با استفاده از کولر صنعتی گازی

کولرهای صنعتی گازی رطوبت هوا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. جریان هوای تولید شده توسط کولر گازی باعث کاهش میزان رطوبت موجود در هوای محیط می‌شود. یکی از مزایای کولرهای گازی این است که با کاهش رطوبت هوا از رشد و نمو انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. به همین دلیل کولرهای گازی یکی از موثرترین روش‌های سرمایشی در مدرسه‌ها، دفاتر اداری، و انباری‌های صنعتی به شمار می‌آیند.

کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن هوا، باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا نیز می‌شوند. به همین دلیل به کار گیری کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب کارایی ندارد. برخلاف کولرهای آبی، کولرهای گازی یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی در مناطق گرم و مرطوب ساحلی هستند. کولرهای گازی در مناطقی که میزان رطوبت هوا به صورت طبیعی بالا است، اثر سرمایشی ایده‌آلی دارند. برای مثال به منظور تامین هوای خنک و باکیفیت در مناطق گرم و ساحلی می‌توان از کولرهای گازی بهره برد.

جلوگیری از ورود دود و آلودگی در داخل ساختمان با استفاده از کولر صنعتی گازی

کولرهای گازی از ورود مواد شیمیایی، دود، و انواع آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می‌آورند. کولرهای صنعتی گازی به تهویه هوای محیط‌های صنعتی کمک بسیاری می‌کنند. برای اینکه بتوانید هوای محیط صنعتی خود را هر چه بهتر تهویه کنید، بهتر است از فن‌ها نیز کمک بگیرید. فن‌ها با ایجاد جریان هوا آلودگی‌ها را از محیط دور کرده و به توزیع هوای خنک بر خاک در ساختمان کمک می‌کنند.

کولرهای گازی در مقایسه با کولرهای آبی در مدت زمان بسیار کمتری دمای محیط را به درجه‌ی مطلوب می‌رسانند. در حالی که بهتر است قبل از روشن کردن موتور کولرهای آبی، به مدت چند دقیقه پمپ آن را روشن کنید تا پدهای سرمایشی کولر به صورت کامل در آب غوطه‌ور شده و مرطوب شوند. البته پس از شروع به کار موتور کولر آبی، برای کاهش دمای محیط به زمان نیاز خواهید داشت. هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و شما باید با در نظر گرفتن نیازهای سرمایشی و شرایط ساختمان مورد نظرتان اقدام به انتخاب و خرید کولر صنعتی بکنید.

منبع: star-service

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما