مزایا، نصب و نگهداری کولر گازی صنعتی

خرید کولر صنعتی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
فروش کولر صنعتی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر گازی صنعتی

کولر گازی صنعتی

کولر گازی صنعتی به منظور تامین اهداف سرمایشی و کاهش دمای هوا در ساختمان های صنعتی به کار برده می شود. با شروع فصل تابستان و از راه رسیدن روزهای گرم، نیاز به تامین هوای خنک و پاک در ساختمان‌های صنعتی بیش از پیش احساس می‌شود. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به علت به ‌کارگیری طولانی مدت ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی دمای هوای داخل ساختمان بیشتر از دمای بیرون است. سرمایش مناسب ساختمان‌های صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که گرمای بیش از اندازه می‌تواند در روند تولید صنعتی و بازده کاری تاثیر منفی داشته باشد. تامین هوای خنک و عاری از آلودگی محیط مناسبی را برای  کار فراهم کرده و بازده کاری نیروی انسانی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، به منظور حفظ سلامت کارکنان و افراد شاغل همواره باید هوای خنک و پاک را در ساختمان‌های صنعتی فراهم کرد.

کولر گازی صنعتی

کولر گازی صنعتی

کولر گازی صنعتی دارای قدرت سرمایشی بالایی است. کولرهای صنعتی توانایی خنک کردن هوای ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند را دارند. بیشتر ساختمان‌هایی که در آن‌ها فعالیت‌های صنعتی انجام می‌شود دارای مساحت بزرگی هستند. به همین دلیل به کارگیری کولر گازی صنعتی به منظور تامین سرمایش ساختمان‌های صنعتی گزینه‌ی خوبی به شمار می‌آید.

مزایای کولر گازی صنعتی

یکی از مزایای کولر گازی صنعتی این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانایی خنک کردن هوای محیط مورد نظر شما را خواهد داشت. کولرهای گازی بر خلاف کولرهای آبی که برای خنک کردن هوای محیط به زمان نیاز دارند، اثر سرمایشی بسیار آنی و سریعی دارند. هنگام به کارگیری کولر آبی صنعتی بهتر است چند دقیقه قبل از روشن شدن موتور آب آن را روشن کنید تا پدهای سرمایشی آن کاملا مرطوب شوند. این کار اثر سرمایشی کولر آبی را افزایش می‌دهد. بعد از روشن شدن موتور نیز مدتی زمان می‌برد تا کولرآبی بتواند به طور مناسب هوای محیط اطراف خود را خنک کند. در حالی که بعد از روشن کردن کولر گازی صنعتی می‌توانید هوای خنک تولید شده توسط کولر را به خوبی احساس کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های کولر گازی صنعتی این است که با به کارگیری آن می‌توانید دمای محیط مورد نظر خود را به دمای مطلوب مورد نظر برسانید. کولرهای گازی قابلیت تنظیم دما را دارند. شما می‌توانید کولر گازی صنعتی را روی درجه‌ی مورد نظرتان تنظیم کرده و از اثر سرمایشی سریع و دقیق آن بهره ببرید. کولرهای آبی توانایی محدودی در میزان خنک کردن هوای اطراف خود دارند. این در حالی است که کولرهای آبی دمای هوای اطراف خود را تا درجه‌ی محدودی کاهش می‌دهند. درحالی که کولر گازی صنعتی این محدودیت را ندارد.

 با اینکه کولرهای آبی صنعتی دارای مزایای بسیاری هستند، این کولرها در مناطق گرم و مرطوب عملکرد سرمایشی خوبی ندارند. کولرهای آبی به علت افزایش میزان رطوبت هوا، سیستم‌های سرمایشی خوبی برای به کار گیری در مناطق گرم و مرطوب به شمار نمی‌آیند. یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای گازی این است که عملکرد سرمایشی بسیار خوبی در مناطق گرم و مرطوب دارند. در صورت به کارگیری کولر صنعتی گازی در مناطق گرم و خشک نیز می‌توان برای تولید رطوبت بیشتر، از دستگاه‌های رطوبت ساز در کنار کولر گازی استفاده کرد.

نصب کولر گازی صنعتی

نصب کولر گازی صنعتی

نصب کولر گازی صنعتی

برای نصب کولر گازی صنعتی بهتر است از یک فرد متخصص این کار کمک بگیرید. هنگام نصب کولر صنعتی گازی باید به چند نکته‌ی مهم توجه کرد. کولرهای گازی هرگز نباید در حفاظ بسته قرار داده شوند. در صورت قرار گرفتن کولر گازی در حفاظ بسته ممکن است که هوای خروجی به صورت مستقیم وارد کولر شده و باعث عدم کارکرد صحیح  دستگاه شود. این امر عملکرد را با مشکل مواجه کرده و حتی ممکن است باعث آسیب دیدن کمپرسور شود.

باید توجه کرد که مسیر ورودی و خروجی هوای دستگاه کولر گازی مسدود نباشد. مسدود بودن مسیر هوا موجب نرسیدن هوای کافی به دستگاه کولر می‌شود. همچنین بسته بودن مسیر هوا می‌تواند باعث برگشت هوای خروجی به دستگاه شود. برگشت هوا از مسیر خروجی کولر بازده سرمایشی آن را کاهش می‌دهد. در صورت مسدود بودن مسیر هوا فرآیند تبادل حرارت بین هوا و مبرد به صورت مناسب انجام نمی‌گیرد و موجب فشار غیر عادی در در سیستم می‌شود. این امر ممکن است در طول مدت باعث صدمه رساندن به کمپرسور شود. قطعه‌های داخلی و بیرونی کولر گازی باید در فضایی نصب شوند که جریان هوای کافی در دسترس باشد. در غیر این صورت بازده سرمایشی دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

نگهداری کولر گازی صنعتی

کولرهای گازی به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج ندارند. اما لازم است هر از گاهی خدمات سرویس کولر توسط متخصصین این کار انجام شود. بهتر است سالیانه یک بار کولر صنعتی گازی را با کمک افراد متخصص بررسی کنید و از عملکرد صحیح سیستم و قطعات آن اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که کولر گازی به خوبی کار نکند یا مشکل فنی داشته باشد، باید از یک تعمیرکار مطمئن بخواهیم تا مشکل فنی آن را بررسی کرده و رفع نماید. گاهی ممکن است گاز کولر خالی شود. در این صورت نیاز به شارژ گاز کولر خواهید داشت. امروزه کولرهای صنعتی گازی در برندها و انواع مختلف ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. انواع کولرها دارای اندازه، قدرت سرمایشی، و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. به منظورافزایش طول عمر و عملکرد بهتر کولر، باید به نحوه‌ی مراقبت و نگهداری صحیح از آن توجه کرد. بیشتر کولرها دارای دفترچه‌ی راهنمایی هستند که نکات مربوط به نگهداری دستگاه کولر در آن قید شده است. پیشنهاد می‌شود دفترچه راهنما‌ی کولر را به دقت مطالعه کرده و نکات قید شده در آن را رعایت نمایید.

انواع کولر گازی صنعتی

انواع کولر گازی صنعتی

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرهای صنعتی است. هر کدام از انواع کولرهای صنعتی دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد خود هستند. قبل از اقدام به خرید کولر صنعتی بهتر است با انواع سیستم‌های سرمایشی و ویژگی‌ها و کاربردهای آنها آشنایی داشته باشید. آشنایی با انواع کولرهای صنعتی باعث می‌شود که بتوانید ازمیان سیستم‌های سرمایشی گوناگون، کولری را که مناسب با محیط صنعتی شما است و توانایی تامین نیازهای سرمایشی مورد نظر شما را دارد، انتخاب نمایید. برای آشنایی هر چه بیشتر با انواع کولرهای صنعتی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: qshvac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما