رایج‌ترین مشکلات کولرهای گازی صنعتی و نکاتی درباره تعمیر کولر گازی صنعتی

کانال کولر صنعتی
آشنایی با انواع رایج کانال کولر صنعتی
فروردین ۶, ۱۳۹۹
کاربردهای فن صنعتی
مهم‌ترین کاربردهای فن صنعتی چیست و در کجاها کاربرد دارد؟
فروردین ۱۲, ۱۳۹۹
تعمیر کولر گازی صنعتی

تعمیر کولر گازی صنعتی

تعمیر کولر گازی صنعتی و نگهداری مناسب آن دارای اهمیت بسیاری است. چرا که عملکرد سیستم‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی علاوه بر تامین هوای خنک و تهویه‌ی مناسب آن روی روند تولید و بازده کاری تاثیر مستقیم دارد. علاوه بر این عملکرد صحیح سیستم سرمایشی روی میزان مصرف انرژی و هزینه‌های تامین سرمایش نقش بسیار مهمی دارد. از طرف دیگر به کارگیری کولری که عملکرد سرمایشی آن صحیح است، موجب تولید هوای خنک  و با کیفیت و در نتیجه تامین رفاه و آسایش افراد حاضر در ساختمان می‌شود. درصورتی که برای تامین سرمایش ساختمان تجاری و صنعتی خود از کولر گازی صنعتی استفاده می‌کنید، ممکن است کولر شما هر از چند گاهی با مشکلاتی مواجه شده باشد. تعمیر کولر گازی صنعتی  در صورتی که به موقع و به صورت صحیح انجام بپذیرد، از بروز مشکلات بعدی جلوگیری به عمل خواهد آورد. در این مطلب شما را با چند مشکل رایج که ممکن است برای کولرهای گازی صنعتی به وجود بیاید آشنا خواهیم کرد. با مطالعه‌ی این مطلب و آگاهی از این چند نکته می‌توانید مشکلات به وجود آمده برای سیستم سرمایشی خود را حل کنید.

 

تعمیر کولر گازی صنعتی

تعمیر کولر گازی صنعتی

نکات مهم در مورد تعمیر کولر گازی صنعتی

باید توجه کنید که نگهداری و مراقبت مناسب و صحیح از سیستم‌های سرمایشی موجب بهبود عملکرد سرمایشی آنها و افزایش طول عمر مفیدشان خواهد شد. با این حال حتی اگر بهترین مراقبت‌ها را در مورد کولر صنعتی گازی خود انجام دهید، در طول زمان نیاز به تعویض یا تعمیر برخی از قطعات آن خواهید داشت. در صورتی که کولر شما با مشکل مواجه شده باشد، ابتدا باید منشاء مشکل را پیدا کرده و سپس به تعمیر کولر گازی صنعتی خود بپردازید. به منظور تعمیر کولر گازی صنعتی پیشنهاد می‌کنیم  از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. در ادامه‌ی مطلب به معرفی چند مشکل بسیار رایج در کولرهای گازی صنعتی خواهیم پرداخت. این مشکلات عبارت هستند از:

– در صورتی که کولر گازی صنعتی باعث انتشار بوی بد در فضای داخلی ساختمان می‌شود یا کیفیت هوای تولید شه توسط کولر پایین است، باید بدانید که مشکلی در سیستم سرمایشی شما به وجود آمده است.

– در صورت به گوش رسیدن صداهای عجیب و ناهنجار از کولر گازی صنعتی باید به فکر حل مشکل آن بیفتید.

– در برخی موارد ممکن است کولر صنعتی گازی جریان هوای خنک را به صورت مداوم و یکنواخت توزیع کند. این اتفاق نیز می‌تواند نشان از وجود مشکل در سیستم سرمایشی شما باشد.

– یکی دیگر از مواردی که می‌شود به فکر تعمیر کولر گازی صنعتی خود بیافتید، کاهش بی دلیل عملکرد سرمایشی کولر و افزایش میزان مصرف انرژی توسط کولر است.

– افزایش هزینه‌های سرمایشی به صورت غیر منتظره و زیاد می‌تواند نشان از بروز مشکلی در کولر صنعتی گازی باشد.

– در صورتی که با هر یک از این مشکلات مواجه شدید، باید با یک فرد متخصص تماس بگیرید و نسبت به تعمیر کولر گازی صنعتی خود اقدام نمایید. در ادامه‌ی مطلب به معرفی دلایل بروز مشکل در کولر صنعتی گازی خواهیم پرداخت.

عدم نگهداری مناسب کولر گازی صنعتی

نگهداری کولر

نگهداری کولر

 

مهم‌ترین کاری که برای جلوگیری از صدمه دیدن کولر خود باید انجام دهید این است که به صورت مناسب به نگهداری و مراقبت آن بپردازید. در صورتی که مراقبت‌های معمول در مورد کولر خود را انجام ندهید، مشکلات کوچک می‌توانند منجر به  بروز مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تر شوند و خسارت‌های مالی زیادی را به بار بیاورند. این امر ممکن است در طول زمان باعث از کار افتادگی کل سیستم سرمایشی شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که کنترل و چک‌‌آپ‌های کولر گازی صنعتی را به موقع انجام دهید. کمک گرفتن از فردی که تخصص کافی را در تعمیر کولر گازی صنعتی دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات سیستم سرمایشی خود را به درستی تشخیص دهید و از بروز مشکلات بیشتر برای سیستم خود جلوگیری به عمل بیاورید.

فیلترهای کثیف یا رسوب گرفته

فیلترهای کثیف می‌توانند موجب کاهش عملکرد سرمایشی کولر گازی صنعتی و افزایش هزینه‌های سرمایشی و همچنین کاهش عمر مفید سیستم سرمایشی شما شوند. باید اضافه کرد که فیلترهای کهنه و آسییب دیده نیز می‌توانند همین اثر را روی سیستم سرمایشی شما داشته باشند. بنابراین لازم است که به صورت مکرر فیلترهای کولر گازی صنعتی خود را بررسی کنید. در صورتی که فیلتر کولر گازی صنعتی شما کثیف است یا رسوب زیادی در آن انباشته شده است، باید اقدام به تمیز کردن آن بکنید. همچنین لازم است که هر از چند گاهی با انجام بررسی‌های لازم از سالم بودن فیلترهای کولر گازی صنعتی اطمینان حاصل کنید. فیلترهای کولر نقش مهمی در تولید هوای خنک و با کیفیت را توسط سیستم سرمایشی ایفا می‌کنند. اگر فیلترهای کولر گازی صنعتی شما سالم و تمیز باشند، گردوغبار و آلودگی از محیط داخلی ساختمان شما دور خواهد بود. تامین هوای خنک با کیفیت و پاک می‌تواند سلامتی ساکنان و افراد حاضر در ساختمان را تظمین کرده و از بروز حساسیت‌ها و آلرژی‌ها جلوگیری به عمل بیاورد.

مبرد کولر

مبرد مایع، عامل خنک کننده در کولرهای گازی صنعتی و سیستم‌های تهویه هوا است. در صورتی که کولر گازی صنعتی دارای مبرد کافی نباشد نمی‌تواند به خوبی هوای اطراف خود را خنک کند. علاوه بر این عدم وجود مبرد کافی در کولر گازی باعث می‌شود که کندانسور بیش از اندازه کار کند و موجب افزایش هزینه‌های سرمایشی و همچنین بروز مشکلات جدی‌تر در سیستم سرمایشی شود.

عملکرد نادرست ترموستات

ترموستات

ترموستات

در برخی موارد ممکن است عدم عملکرد صحیح کولر گازی صنعتی ناشی از معیوب بودن ترموستات باشد. به وسیله‌ی ترموستات می‌توان درجه و زمان بندی سیستم سرمایشی را کنترل کرد. بنابراین در صورتی که ترموستات کولر گازی صنعتی به درستی کار نکند، دستگاه کولر قادر به تامین نیازهای سرمایشی به صورت صحیح و مناسب نخواهد بود.

عدم تعادل جریان هوای خنک

در صورتی که کولر شما برای توزیع هوای خنک در قسمت‌های مختلف از سیستم کانال کشی استفاده می‌کند، باید به این نکته توجه کنید که هوای خنک به صورت یکنواخت و مناسب به تمامی اتاق‌ها برسد. اگر متوجه شدید که هوای اتاق‌های مختلف به یک اندازه خنک و با کیفیت نیست، باید تعدیل کننده‌ی هوای کولر را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این معیوب بودن سیستم کانال کشی نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود.

در صورت نیاز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده هستند تا شما را در انتخاب و خرید کولر و هیتر صنعتی راهنمایی کنند.

منبع: reitmeiernw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما