آشنایی با مهم‌ترین مزایا و معایب کولر گازی پنجره ای

خرید کولر گازی
آشنایی با مهم‌ترین نکات مربوط به خرید کولر گازی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹
معرفی کولر گازی قابل حمل و آشنایی با ویژگی‌های آن
تیر ۳۰, ۱۳۹۹
کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای یکی از انواع کولر‌های گازی است که به منظور تامین سرمایش در محیط‌های مختلف به کار برده می‌شود. کولر گازی پنجره ای دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصر به فرد خود است. در صورتی که قصد خرید کولر گازی پنجره ای را دارید لازم است که قبل از اقدام به انتخاب و تهیه‌ی کولر با ویژگی‌ها و کاربردهای این نوع کولر آشنایی کافی داشته باشید. آشنایی با ویژگی‌های سیستم سرمایشی موجب می‌شود که بتوانید کولری را انتخاب کنید که مناسب با نیازهای سرمایشی شما باشد و بتوانید با مصرف کمترین میزان انرژی، هوای خنک مورد نیاز محیط مورد نظرتان را تامین کنید. در این نوشته به ویژگی‌های مثبت و منفی کولر گازی پنجره ای خواهیم پرداخت.

 

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای

 آشنایی با مزیت‌ها و معایب کولر گازی پنجره ای

 کولر گازی پنجره‌ای مانند تمامی‌سیستم‌های سرمایشی دیگر دارای مزیت‌ها و معایب منحصر به فرد خود است. کاربران باید با توجه به شرایط و نیازهای سرمایشی خود کولری را انتخاب کنند که مناسب آنها باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با ویژگی‌های کولر گازی پنجره‌ای آشنا خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم درستی در مورد انتخاب سیستم سرمایشی بگیرید.

نصب کولر گازی پنجره‌ای

نصب کولر گازی پنجره‌ای

 یکی از مزیت‌های کولر گازی پنجره‌ای این است که معمولاً در مقایسه با دیگر کولرهای گازی یعنی کولرهای گازی اسپلیت و کولر‌های گازی قابل حمل دارای قیمت کمتری هستند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتری این نوع کولر را تهیه کنید. از طرف دیگر کولر گازی پنجره‌ای نحوه‌ی نصب آسانی دارد و می‌توانید در مدت زمان کمی ‌کولر خود را نصب کرده و از اثر سرمایشی آن بهره‌مند شوید. در حالی که برای نصب کولر گازی اسپلیت نیاز به زمان بیشتر و کمک فرد متخصص این کار خواهید داشت.

 همانطور که از اسم آن پیدا است، کولر گازی پنجره‌ای، روی پنجره‌ی ساختمان نصب می‌شود. به همین دلیل با نصب و به‌کارگیری کولر گازی پنجره‌ای، فضای مفید ساختمان اشغال نمی‌شود. باید بدانید که کولر گازی پنجره‌ای برای خنک کردن یک اتاق با اندازه‌ی کوچک یا متوسط مناسب است. بنابراین شما می‌توانید به عنوان سیستم گرمایشی جانبی از آن استفاده کنید. این نوع کولر‌ها تنها توانایی خنک کردن اتاقی که در آن قرار می‌گیرند را دارند. بنابراین اگر می‌خواهید چند اتاق را خنک کنید باید چند دستگاه کولر گازی پنجره‌ای را تهیه کرده و هرکولر را در هر اتاق نصب کنید. یکی از مزیت‌های این روش این است که با این کار می‌توانید تنها اتاق‌هایی را که نیاز به سرمایش دارند مجهز به کولر کرده و از مصرف انرژی اضافه برای خنک کردن قسمت‌هایی از خانه که نیازی به آنها ندارید جلوگیری کرده و به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید.

 یکی دیگر از مزیت‌های کولر گازی پنجره‌ای این است که می‌توان آن را در محیط‌های گوناگونی به کار برد. برای مثال در ساختمان‌های تجاری مانند دفاتر، اداره‌ها، مراکز خرید، و همچنین در ساختمان‌های مسکونی از اثر سرمایشی کولر‌های گازی پنجره‌ای بهره برده می‌شود.

 کولرهای گازی پنجره‌ای با وجود مزیت‌هایی که دارند دارای چند نکته‌ی منفی نیز هستند. همانطور که گفته شد کولر‌های گازی  پنجره‌ای توانایی تامین سرمایش اتاق‌هایی با مساحت کوچک یا متوسط را دارند. بنابراین پیشنهاد نمی‌شود که برای خنک کردن اتاق‌های بزرگ از این سیستم سرمایشی استفاده کنید. به عنوان مثال به‌کارگیری کولر گازی پنجره‌ای برای خنک کردن هوای آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که دارای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگی هستند، مناسب نیست. مگر اینکه بخواهید چندین دستگاه کولر گازی پنجره‌ای را خریداری کنید که این روش نیز روش مقرون به صرفه به شمار نمی‌آید.

 با اینکه کولرهای گازی پنجره‌ای در نوع خود دارای قدرت سرمایشی خوبی هستند، این نوع کولرها در مقایسه با کولرهای گازی اسپلیت توان سرمایشی پایین‌تری دارند. به همین دلیل برای خنک کردن محیط مورد نظر با استفاده از کولر گازی پنجره‌ای انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. در حالی که کم مصرف بودن سیستم‌های سرمایشی به خصوص در محیط‌های تجاری و صنعتی یکی از ویژگی‌های بسیار مهم به شمار می‌آید.

 یکی دیگر از معایب کولرهای گازی پنجره‌ای این است که در مقایسه با دیگر کولرهای گازی ظاهر شیک و زیبایی ندارند. صادقانه باید گفت که کولر گازی پنجره‌ای برای به کارگیری در ساختمان‌هایی که به دکوراسیون آنها اهمیت داده می‌شود، سیستم سرمایشی مناسبی به شمار نمی‌آید. با توجه به اینکه کولرهای گازی پنجره‌ای روی پنجره‌ی ساختمان نصب می‌شوند، نصب آن‌ها موجب می‌شود که عملا پنجره بدون استفاده باقی بماند و دسترسی به منظره‌ی بیرون از ساختمان برای کاربران امکان پذیر نباشد. بنابراین به کارگیری کولر گازی پنجره‌ای علاوه بر اینکه به زیبایی محیط اضافه نمی‌کند، بلکه پنجره‌ی اتاق را نیز کور می‌کند. به همین دلیل بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند که از سیستم تهویه هوای مرکزی یا دیگر کولرهای گازی برای تامین سرمایش ساختمان خود استفاده کنند.

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای

 یکی دیگر از نکات مهم در مورد کولرهای گازی پنجره‌ای این است که این نوع کولر‌ها در مقایسه با دیگر کولرهای گازی صدای بیشتری تولید می‌کنند. همانطور که می‌دانید کولرهای گازی اسپلیت دارای دو یونیت هستند و یونیت خارجی در بیرون ساختمان نصب می‌شود. به همین دلیل کولرهای گازی اسپلیت از کم صداترین سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌آیند. در حالی که کولرهای گازی پنجره‌ای داخل ساختمان قرار می‌گیرند و هنگام کار صدای فن و کمپرسور دستگاه به گوش می‌رسد. به همین دلیل به‌کارگیری کولرهای گازی پنجره‌ای در آن دسته از ساختمان‌هایی که در آنها به سکوت و آرامش نیاز است پیشنهاد نمی‌شود. برای مثال در مدرسه‌ها و آموزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، و آسایشگاه‌ها باید از سیستم‌هایی استفاده کرد که کمترین میزان آلودگی صوتی را ایجاد می‌کنند.

 در صورتی که در فصل‌های سرد سال کولر گازی پنجره ای را از پنجره جدا نکنید، کولر موجب ورود هوای سرد از بیرون به داخل اتاق خواهد شد. به این ترتیب باقی ماندن کولر گازی پنجره ای در اتاق باعث اتلاف گرمای فضای داخلی ساختمان در فصل زمستان می‌شود. با توجه به مزیت‌ها و معایب کولر گازی  پنجره‌ای این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که این سیستم سرمایشی برای شما مناسب است یا خیر.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی تجاری و صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: jnaonline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما