کنترل دمای ماینر و تامین سرمایش مورد نیاز مزارع بیت کوین

کولر صنعتی رده انرژی E
بررسی کولر صنعتی رده انرژی E مدل 18000 و 13000
آبان ۱۸, ۱۳۹۸
انواع کانال کولر صنعتی
معرفی انواع کانال کولر صنعتی رایج در بازار
آبان ۳۰, ۱۳۹۸
کنترل دمای ماینر

کنترل دمای ماینر

کنترل دمای ماینر می‌تواند کار سختی باشد. به خصوص در روزهای گرم سال که دمای هوا به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کند، خنک کردن مناسب ماینرها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نگهداری و مراقبت از سیستم‌های ماینر دارای اهمیت بسیاری است. چرا که بازده استخراج بیت کوین به عملکرد صحیح دستگاه‌ها و سخت افزارها وابسته است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد نگهداری و مراقبت از ماینرها باید به آن توجه بسیاری بکنید، کنترل دمای ماینر است. افزایش بیش از اندازه‌ی دمای ماینر می‌تواند باعث ایجاد صدمه زدن به سخت افزارها یا از کار انداختن کل سیستم شود. دمای ماینرها به دلیل مصرف بالای انرژی برق به سرعت بالا می‌رود. شما باید با روش‌های کنترل دمای ماینر و خنک کردن مناسب مزرعه‌ی ماینر آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید از سیستم‌ها و سخت افزارهای مزرعه‌ی ماینر خود در مقابل افزایش بیش از اندازه‌ی دما محافظت کنید. این مطلب شما را با چند روش مهم کنترل دمای ماینر آشنا می‌کند. 

روش‌های کنترل دمای ماینر

 روش‌های مختلفی برای کنترل دمای ماینر و تامین سرمایش مورد نیاز مزارع استخراج بیت کوین وجود دارد. همانطور که می‌دانید مزارع ماینر دارای مقیاس‌های متفاوتی هستند. برخی از مزارع ماینر دارای مقیاس بزرگ و برخی دیگر در اندازه‌های کوچک خانگی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. همانطور که قبلاً ذکر شد، راه‌های مختلفی برای خنک کردن مزارع ماینر وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن شرایط و مقیاس مزرعه‌ی ماینر خود، اقدام به انتخاب روش مناسب برای کاهش دمای آن بکنید. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند روش معمول و پرکاربرد که برای خنک کردن مزارع ماینر مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا خواهیم کرد.

 به کارگیری فن

فن ماینر

فن ماینر

 یکی از معمول‌ترین راه‌ها برای خنک کردن دکل‌های ماینر به کارگیری فن‌ها است. برخی از فن‌ها دارای سیستم کانال کشی انعطاف پذیر هستند و می‌توانند یک روش موثر سرمایشی برای خنک کردن دکل‌های ماینر باشند. یکی از مزیت‌های به کارگیری فن این است که استفاده از آنها روش سرمایشی مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌آید. به کارگیری فن‌ها در مقایسه با به کارگیری سیستم‌های سرمایشی دیگر بسیار ارزان‌تر است. علاوه بر این، به کارگیری فن می‌تواند نقش موثری در تهویه‌ی مناسب مزرعه‌ی ماینر شما داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، انتخاب مکان مناسب برای تاسیس مزرعه ماینر است. شما باید تا حد امکان سعی کنید مکانی خشک و خنک را برای انجام عملیات استخراج بیت کوین انتخاب نمایید. فن‌ها برای تامین سرمایش در آن دسته از مزارع ماینری که دارای مقیاس کوچک هستند و دمای هوا در آنها به صورت طبیعی بالا نیست، می‌تواند روش موثر و ارزانی برای سرمایش مزرعه ماینر باشد.

به کارگیری سیستم‌های تهویه هوا

بسیاری از افراد برای کنترل دمای مزارع ماینر خود از سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌کنند. سیستم‌های تهویه هوای صنعتی قدرت بالایی در تامین سرمایش مورد نیاز ساختمان‌های تجارتی و صنعتی دارند. این سیستم‌ها می‌توانند در مدت زمان کوتاهی دمای اتاق مورد نظر را به درجه‌ی به مطلوب برسانند. اگر شما دارای یک مزرعه‌ی ماینر کوچک هستید، می‌توانید از سیستم‌های تهویه هوا برای کاهش دمای هوای مزرعه‌ی ماینر کوچک خود استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که سیستم‌های تهویه‌ی هوا دارند این است که انرژی زیادی مصرف می‌کنند. بنابراین به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا در آن دسته از مزارع ماینری که دارای مقیاس بزرگی هستند، منجر به افزایش چشمگیر هزینه‌های مصرف انرژی خواهد شد. علاوه بر این، سیستم‌های تهویه‌ی هوا دمای هوای اتاق را به صورت یکنواخت کاهش می‌دهند. در صورتی که برخی از قطعات سخت افزاری بیشتر از قطعات دیگر داغ می‌شوند. به همین دلیل کنترل دمای مزارع ماینر در مقیاس بزرگ با استفاده از سیستم‌های تهویه‌ی هوا یک ایده‌ی بسیار عالی به شمار نمی‌آید، چرا که هر کدام از قطعات مختلف سخت افزاری باید به صورت مناسب خنک شوند. داغ شدن یک قطعه از سیستم می‌تواند آسیب‌های جدی به کل سیستم وارد کند یا حتی باعث خرابی کل سیستم شود.

به کارگیری روش سرمایشی ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون یکی از جدیدترین روش‌ها برای کنترل دمای ماینر است. این روش با عنوان سرمایش با استفاده از مایعات نیز شناخته می‌شود. در این روش سرمایشی قطعات سخت افزاری سیستم یا کل آن به صورت غوطه ور داخل مایع سرمایشی قرار داده می‌شوند. در واقع مایع سرمایشی نوعی رسانای دی الکتریک است. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای خنک کردن سیستم‌های ماینر به شمار می‌آید. امروزه این روش طرفداران بسیاری پیدا کرده است و کاربردهای فراوانی در مراکز فناوری اطلاعات و داده‌ها و مزارع بیت کوین در مقیاس بزرگ دارد. در روش سرمایشی ایمرسیون، گرما به صورت مستقیم از منبع تولید گرما یعنی قطعات سخت افزاری به سیال مایع انتقال پیدا می‌کند. مایع سرمایشی به کار رفته در این روش خاصیت رسانایی الکتریکی ندارد و به همین دلیل آسیبی به قطعات سخت افزاری سیستم‌ها وارد نمی‌کند. در صورتی که مایع به کار رفته در روش سرمایشی ایمرسیون دارای اندکی خاصیت رسانایی الکتریکی باشد، لازم است قطعات سیستم را به صورت کاملاً عایق بندی کرده و سپس داخل مایع در حالت غوطه ور قرار دهید. هزینه‌ی خرید مایع سرمایشی ایمرسیون ممکن است کمی گران باشد اما باید در نظر بگیرید که به کارگیری این روش سرمایشی باعث افزایش میزان مصرف انرژی نمی‌گردد.

واتر کولینگ ماینر

واتر کولینگ ماینر

واتر کولینگ ماینر

یکی دیگر از روش‌های جدید و پیشرفته برای تامین سرمایش مورد نیاز در مزارع ماینر به کارگیری روش واتر کولینگ ماینر است. این خنک کننده‌ها از آب یا مایعات خنک کننده‌ی دیگر برای کاهش دمای قطعات سیستم‌ها استفاده می‌کنند. خنک کننده واتر کولینگ ماینر دارای هیت سینک اصلی است که به صورت مستقیم روی پردازنده نصب می‌شود. فن‌های خنک کننده نیز در مسیر لوله‌ها و مخزن آب قرار داده می‌شوند. سیال سرمایشی توسط فن‌های خنک شده و سپس به سمت هیت سینک جریان پیدا می‌کند. جریان مایع خنک باعث کاهش دمای قطعات سخت افزاری سیستم می‌شود. به کارگیری این روش نیز می‌تواند هزینه‌های مصرف انرژی را به اندازه‌ی چشمگیری کاهش دهد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی صنعتی و ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام از آن‌ها می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: cryptominertips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما