اهمیت سرمایش مناسب مزارع ماینر با استفاده از سیستم خنک کننده ماینر

واتر کولینگ ماینر
واتر کولینگ ماینر چیست و چه مزایایی دارد؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
کارخانه کولر سازی
معرفی برترین تولید کننده‌ها و کارخانه کولر سازی ایرانی
مهر ۳۰, ۱۳۹۸

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد مزارع استخراج بیت کوین و مراکز اطلاعات داده مورد توجه قرار بگیرد، نگهداری و مراقبت مناسب از سیستم‌های ماینر است. کار کردن طولانی مدت سیستم‌های مزرعه‌ی استخراج بیت کوین باعث افزایش دمای قطعات کامپیوترها و تجهیزات الکترونیکی می‌شود. داغ شدن بیش از اندازه‌ی قطعات ممکن است به صورت جدی به سیستم‌های کامپیوتری آسیب برساند و باعث از کار افتادن آنها شود. به همین دلیل به کارگیری سیستم خنک کننده ماینر دارای اهمیت بسیاری در مزارع استخراج بیت کوین است.

 

اهمیت سرمایش مناسب مزارع ماینر

اهمیت سرمایش مناسب مزارع ماینر

اهمیت سرمایش مناسب مزارع ماینر با استفاده از سیستم خنک کننده ماینر

با توجه به پیشرفت فناوری و صنعت، روش‌های مراقبت و نگهداری از تجهیزات صنعتی نیز باید مطابق با تکنولوژی روز باشند. به همین دلیل امروزه روش‌های جدید و کارآمدی برای خنک کردن سخت افزارهای مراکز اطلاعات و داده‌ها یا مزارع استخراج بیت کوین به کار برده می‌شود. هزینه‌ی تامین سرمایش ممکن است بسیار بالا باشد. چرا که برخی از روش‌های خنک کردن قطعات سخت افزاری نیازمند مصرف میزان انرژی بالایی هستند و بالا بودن میزان مصرف انرژی باعث افزایش سرسام آور هزینه‌های پرداخت قبوض انرژی می‌شود. به همین علت نگهداری و مراقبت از سخت افزارهای کامپیوتری در این گونه مراکز دارای اهمیت بسیار بالایی است.

 چند روش مختلف و چند نوع سیستم خنک کننده ماینر وجود دارد که برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه‌ی دمای سیستم‌های کامپیوتری به کار برده می‌شوند. هر کدام از این روش‌ها و انواع مختلف سیستم خنک کننده ماینر دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. این متن شما را به صورت خلاصه و مفید با انواع سیستم خنک کننده ماینر ، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آن‌ها آشنا می‌کند. آشنایی با روش‌های متفاوت خنک کردن مزارع ماینر این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با کسب اطلاعات بیشتر، سیستم خنک کننده ماینر مناسبی را انتخاب نمایید. در ادامه‌ی مطلب شما را با 3 روش معمول و پرکاربرد خنک کردن سیستم‌های کامپیوتری در مراکز فناوری اطلاعات و مزارع ماینر آشنا خواهیم کرد.

به کارگیری سیستم‌های تهویه هوای صنعتی به عنوان سیستم خنک کننده ماینر

به منظور خنک کردن قطعات سخت افزاری در مزارع می‌توان از سیستم‌های تهویه هوای صنعتی استفاده کرد. به کارگیری سیستم‌های تهویه هوای صنعتی یکی از معمول‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تامین سرمایش در مراکز اطلاعات داده‌ها است. به طور کلی می‌توان گفت که قیمت اولیه‌ی خرید سیستم‌های تهویه هوای صنعتی در مقایسه با انواع دیگر سیستم‌های خنک کننده‌ی ماینر پایین‌تر است. سیستم‌های تهویه هوای صنعتی هوای پیرامون خود را تقریباً به صورت یکنواخت خنک می‌کنند. با این که به کارگیری سیستم‌های تهویه هوای صنعتی در مزارع اطلاعات داده روش شناخته شده‌ای است، اما این روش سرمایشی کارایی چندانی در مزارع ماینری با مقیاس بزرگ ندارد. یکی از مهم‌ترین دلایل ناکارآمد بودن سیستم‌های تهویه هوای صنعتی در مزارع بزرگ ماینر این است که به کارگیری سیستم‌های تهویه هوای صنعتی باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف انرژی و در نتیجه افزایش هزینه‌های سرمایشی می‌شود. البته اگر شما دارای یک مزرعه‌ی ماینر کوچک هستید، به کارگیری سیستم تهویه هوا می‌تواند نیازهای سرمایشی مزرعه‌ی شما تا حدودی تامین کند. اما استفاده از سیستم‌های تهویه هوای صنعتی به عنوان سیستم خنک کننده ماینر در مزارع بزرگ پیشنهاد نمی‌شود. باید به این نکته اشاره کرد که برخی از قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری بیشتر از قسمت‌های دیگر سیستم داغ می‌شوند. در حالی که سیستم تهویه هوا دمای اتاق را به صورت یکنواخت کاهش می‌دهد. در این صورت ممکن است یک قسمت از سیستم بیش از اندازه داغ شود و صدمه ببیند.

واتر کولینگ ماینر

واتر کولینگ

واتر کولینگ

واتر کولینگ ماینر یکی از جدید ترین روش‌های خنک کردن قطعات در مراکز اطلاعات داده است. در این روش از آب یا مایعات خنک کننده‌ی دیگر برای جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه قطعات استفاده می‌شود. سیستم خنک کننده واتر کولینگ ماینر دارای 3 قسمت اصلی است. این سیستم‌ها دارای یک هیت سینک هستند که به صورت مستقیم به پردازنده‌ی سیستم نصب می‌شود. همچنین این سیستم دارای لوله‌های انتقال آب یا سیال خنک کننده است. سومین قطعه‌ی اصلی واتر کولینگ ماینر را فن‌های خنک کننده تشکیل می‌دهند. فن‌های خنک کننده در مسیر لوله‌های انتقال آب و مخزن آب قرار دارند. وظیفه‌ی اصلی فن‌ها خنک کردن آب یا سیال سرمایشی است. سیال سرمایشی از طریق لوله‌ها به سمت پردازنده جریان پیدا کرده و باعث کاهش دمای آن می‌شود. قیمت خرید سیستم خنک کننده واترکولینگ ماینر از قیمت سیستم‌های تهویه هوا کمی بالاتر است. اما باید به این نکته توجه کنید که با به کارگیری واتر کولینگ ماینر هزینه‌های مصرف انرژی به اندازه‌ی چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند. یکی از مزایای به کارگیری سیستم خنک کننده‌ی واتر کولینگ ماینر این است که این سیستم‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. علاوه بر این به کارگیری سیستم خنک کننده‌ی واتر کولینگ ماینر باعث ایجاد آلودگی و ورود گرد و غبار و ذرات معلق در هوا به محیط نمی‌شود. همانطور که می‌دانید وجود گرد و غبار و آلودگی می‌تواند به سیستم‌های کامپیوتری صدمه وارد کند. بنابراین به کارگیری واتر کولینگ ماینر باعث جلوگیری از ایجاد آلودگی و در نتیجه بهبود عملکرد سیستم‌های کامپیوتری و افزایش طول عمر مفید آنها می‌شود.

سیستم خنک کننده‌ی ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

 در سیستم سرمایشی ایمرسیون گرما به صورت مستقیم از منبع تولید گرما یعنی قطعات سخت افزاری سیستم‌ها، به سیال خنک کننده انتقال داده می‌شود. در این روش قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری در مایع دی الکتریک  خنک کننده غوطه ور می‌شوند.  مایع یا سیال به کار رفته در این نوع سیستم خنک کننده ماینر دارای خاصیت رسانایی جریان الکتریکیسیته نیست و به قطعات سخت افزاری سیستم آسیب وارد نمی‌کند. در صورتی که سیال به کار رفته در سیستم خنک کننده دارای اندکی خاصیت رسانایی جریان الکتریسیته باشد، قطعات سخت افزاری سیستم به صورت کامل عایق بندی می‌شوند. مایع سیستم خنک کننده ایمرسیون می‌تواند آب دیونیزه، روغن مینرال، سیالات فلوروکربن و مایعات سینتتیک یا مایعات ترکیبی و مرکب از مواد مصنوعی باشد. این روزها قیمت سیال‌های به کار رفته در سیستم خنک کننده ایمرسیون تعدیل پیدا کرده است و این روش به اندازه‌ی گذشته روش پرهزینه‌ای برای خنک کردن قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری نیست.

 شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های سرمایشی و کولرهای صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: coindesk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما