معرفی برترین تولید کننده‌ها و کارخانه کولر سازی ایرانی

سیستم خنک کننده ماینر
اهمیت سرمایش مناسب مزارع ماینر با استفاده از سیستم خنک کننده ماینر
مهر ۲۴, ۱۳۹۸
سرمایش سوله
راه‌کارهای استفاده از کولر آبی صنعتی برای سرمایش سوله
آبان ۶, ۱۳۹۸
کارخانه کولر سازی

کارخانه کولر سازی

  امروزه چندین کارخانه کولر سازی و شرکت عرضه‌ی انواع سیستم‌های سرمایشی و انواع کولر در ایران وجود دارد. کارخانه‌های کولرسازی سیستم‌های سرمایشی مختلفی را در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید کرده و به بازار عرضه می‌نمایند. انواع کولرها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد خود هستند. برای مثال توان حرارتی کولرهای مختلف، نوع سوخت و منبع تامین انرژی آنها، و کاربری هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان صنعتی یا مسکونی خود را داشته باشید، با مراجعه به بازار با انواع کولرها و قیمت‌های مختلف آنها مواجه خواهید شد. باید گفت که قیمت سیستم‌های سرمایشی مختلف با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آنها، بازده سرمایشی آنها و اعتبار برند کارخانه کولر سازی تعیین می‌شود. در این متن به صورت مختصر با چند کارخانه‌ی کولر سازی به نام در ایران که کاربران بسیاری از محصولات آنها استفاده می‌کنند آشنا خواهیم شد. همچنین نگاهی کلی به پرطرفدارترین و پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی این کارخانه‌ها خواهیم انداخت.

 کارخانه کولر سازی انرژی

کولر آبی 18000 انرژی

کولر آبی 18000 انرژی

 یکی از معروف‌ترین کارخانه‌های کولر سازی و عرضه‌ی سیستم‌های سرمایشی در ایران شرکت انرژی است. این شرکت فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی ساخت و توزیع انواع کولرهای صنعتی از سال ۱۳۵۰ شروع کرده است. یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین انواع سیستم‌های سرمایشی ساخت کارخانه کولر سازی انرژی، کولر آبی ساخت این شرکت است. کولرهای آبی کاربردهای فراوانی در مناطق گرم و خشک و کویری دارند. این کولرها علاوه بر کاهش دمای محیط اطراف خود باعث افزایش رطوبت هوا می‌شوند. به همین دلیل به کارگیری کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک باعث ایجاد هوای خنک و مطبوعی در محیط می‌شود. کولرهای آبی هوای گرم بیرون را از محیط گرفته و با عبور دادن آن از پدهای سرمایشی مرطوب باعث خنک شدن هوا می‌شوند. در واقع هر چقدر هوای گرم بیشتر در دسترس کولر آبی باشد، عملکرد سرمایشی این کولر افزایش پیدا می‌کند. هوای خنک شده توسط کولر آبی توسط فن‌های دمنده‌ی موجود در کولر با سرعت و قدرت بیشتری در سراسر محیط ساختمان به صورت یکنواخت توزیع می‌شود. به کارگیری فن موجب می‌شود که هوای خنک در اتاق جریان پیدا کند و قسمت‌های مختلف ساختمان به یک اندازه خنک شود.

 شرکت انرژی در ساخت کولرهای آبی خود از قطعات با دوام و با کیفیتی استفاده می‌کند. بدنه کولرهای آبی انرژی از جنس گالوانیزه ساخته می‌شود و ضخامت مناسب بدنه آن باعث دوام بیشتر دستگاه می‌گردد. رنگ پودری به کار رفته در کولرهای آبی انرژی از زنگ زدگی دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد و باعث افزایش طول عمر مفید سیستم سرمایشی می‌شود. علاوه بر این، کولرهای آبی انرژی دارای پوشش محافظ هستند که باعث هرچه بیشتر شدن دوام کولر می‌شود.

کولرهای ساخته شده توسط کارخانه کولر سازی انرژی در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این کولرها در انواع کولرهای ثابت و کولرهای کوچک و قابل حمل موجود هستند. بیشتر کولرهای قابل حمل دارای دسته یا چرخ‌هایی در زیر دستگاه کولر هستند که قابلیت جابجایی و حمل و نقل آنها را آسان‌تر می‌کند. شما به راحتی می‌توانید کولر قابل حمل انرژی را به مکان مورد نظرتان انتقال داده و از اثر سرمایشی آن بهره مند شوید. برخی از کولرهای ساخته شده توسط کارخانه کولر سازی انرژی هوای خنک تولید شده را از سمت بالا به محیط پیرامون خود انتقال می‌دهند. در ساخت کولرهای صنعتی انرژی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی قابلیت بیشتری در جذب و نگهداری رطوبت دارند. علاوه بر این دوام و طول عمر پدهای سلولزی از پدهای پوشالی بیشتر است و کاربران مجبور خواهند بود هر از چند گاهی پدهای سرمایشی کولر را تعویض کنند. همچنین نظافت و جایگزینی پدهای سلولزی آسان‌تر است. به کارگیری پدهای سلولزی در کولرهای صنعتی باعث افزایش بازده سرمایشی و بهبود عملکرد کولر می‌شود.

 

کولر انرژی مدل بغل زن

کولر انرژی مدل بغل زن

 

کولرهای آبی کارخانه کولر سازی انرژی دارای سری‌های  VC، EC  و مدل‌های مختلف مانند EC 2500، EC 1100، VC 0380، EC18000 و غیره هستند. کولر EC 18000 مجهز به سیستم هوشمند کنترل دما و همچنین سیستم تایمینگ برای برنامه ریزی زمان روشن و خاموش شدن دستگاه به صورت اتوماتیک است. مدل ECA 18000 این کولر دارای فن آکسیال و مدل ECC 18000 دارای فن سانتریفیوژی با ظرفیت هوادهی 18000cfm  است. کولر صنعتی سلولزی 13000 انرژی از سری کولرهای صنعتی سانتریفیوژی است که برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی کوچک بسیار مناسب هستند. در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که مساحت بزرگی دارند و مجهز به کانال کشی نیستند نیز می‌توان از چند دستگاه کولر 13000 برای تامین سرمایش استفاده کرد. یکی دیگر از پرکاربردترین کولرهای انرژی، کولر صنعتی EC25000 است. این کولر برای خنک کردن هوای ساختمان‌های صنعتی و تجاری بزرگ مانند کارگاه‌ها، سوله‌های صنعتی، مساجد، و دفاتر اداری بسیار مناسب است.

گرماسرد

کارخانه گرماسرد به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در کشور شناخته می‌شود.

گرما سرد تولید کننده انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می‌باشد. این گروه صنعتی با تجربه نزدیک به 20 سال در صنایع تهویه، توانسته است محصولات با کیفیت جهانی را برای مشتریان مختلف عرضه کند.

سیستم‌های گرمایشی: سیستم‌های گرمایشی تولید شده در گرماسرد شامل هیترهای صنعتی (کوره هوای گرم)، هیتر تابشی، یونیت هیتر و هیتر برقی می‌شود.

سیستم‌های سرمایشی: کولر صنعتی سلوزی در سایزهای مختلف، کولر سلولزی پلیمری، کولرهای صنعتی هوشمند می‌شود.

با استفاده از سیستم‌های هوشمند کنترل دما و امکان برنامه‌ریزی زمان روشن و خاموش بودن دستگاه و هم‌چنین امکان کنترل سیستم‌های مجهز به ماژول هوشمند از طریق اپلیکیشن و در هر نقطه‌‌ای از دنیا از ویژگی‌هایی است که محصولات گرماسرد را در بازار منحصر به فرد و شاخص می‌نماید.

تمام محصولات گرماسرد دارای یک سال گارانتی طلایی و خدمات پس از فروش نامحدود در سراسر کشور می‌باشد.

 

کارخانه کولرسازی آبسال

از دیگر کارخانه‌ها و شرکت‌های معروف عرضه کننده‌ی سیستم‌های سرمایشی در ایران می‌توان به شرکت‌های آبسال، شرکت لورچ، شرکت برفاب، گروه صنعتی ایران رادیاتور، شرکت تک الکتریک، شرکت تهویه، شرکت ایساتیس، شرکت ارکان ساختار نوین ایرانیان که با نام تجاری اسنوا شناخته می‌شود، شرکت پاکشوما، شرکت بکو، و شرکت مهر اصل اشاره کرد.

کولر آبسال

کولر آبسال

 

در صورتی که قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان صنعتی، تجاری، یا مسکونی خود را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تربا کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش شرکت گرما سرد اطلاعات دقیق و مفیدی را در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، اندازه و مدل‌ها، قیمت، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع مختلف آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع کولرها و کسب اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌های آنها می‌تواند به شما کمک کند که کولر مناسبی را برای ساختمان مورد نظر خود تهیه نمایید. همان طور که می‌دانید انتخاب کولر مناسب برای ساختمان صنعتی علاوه بر تولید هوای خنک و مطبوع باعث تامین محیطی مناسب برای کار و پیشبرد فرآیندهای صنعتی می‌شود. به همین دلیل انتخاب سیستم سرمایشی مناسب در ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارای اهمیت بسیاری است. علاوه بر این، به کارگیری کولر مناسب باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه تعدیل هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری بزرگ می‌شود.

منبع: energy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما