رایج‌ترین انواع کولر کارخانه ای

کولر صنعتی اصفهان
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر 30000
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر کارخانه ای

کولر کارخانه ای

کولر کارخانه ای نوعی سیستم سرمایشی صنعتی است که برای تامین سرمایش و تهویه‌ی هوای کارخانه‌ها و ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شود. در فصل تابستان که دمای هوا افزایش می‌یابد نیاز به سیستم‌های سرمایشی در کارخانه‌های صنعتی بیش از پیش احساس می‌شود. اگر درجه دمای هوا در مکان‌های صنعتی بیش از میزان استاندارد باشد، ممکن است در روند پیشرفت تولیدی و صنعتی تاثیر منفی بگذارد. در این شرایط به کار گیری کولر کارخانه ‌ای باعث کاهش دمای هوا و تعدیل درجه‌ی دمای ساختمان صنعتی می‌شود.

کولر کارخانه‌ای دارای انواع مختلفی است. انواع کولر کارخانه ‌ای به منظور تامین سرمایش مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شود. کولرهای صنعتی دارای کاربردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف صنعتی هستند. کولر کارخانه‌ ای با کولرهای معمولی که بیشتر برای تامین سرمایش ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تفاوت دارد. کولرهای صنعتی در مقایسه با کولرهای آبی دارای قدرت سرمایشی بیشتری هستند. این کولرها توانایی خنک کردن هوای ساختمان‌هایی با سالن بزرگ را دارند. کولرهای صنعتی به علت بازده سرمایشی بالا و سرعت زیاد در خنک کردن هوا، در مدت زمان کوتاه‌تری هوای فضای مورد نظر را خنک می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم در مورد کولر کارخانه‌ای کم مصرف بودن آنها است. در بیشتر مکان‌های صنعتی به کارگیری ماشین‌ها و ابزارآلات صنعتی باعث تولید گرمای زیادی می‌شود. بالا بودن دمای محیط در ساختمان‌های صنعتی علاوه بر افزایش طبیعی دمای هوا در روزهای گرم سال، ایجاب می‌کند که از سیستم سرمایشی قوی‌تری برای تهویه و خنک کردن هوای استفاده کنیم. اغلب در ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، هزینه‌ی بالایی صرف تامین سرمایش می‌شود. انتخاب کولر کارخانه ‌ای کم مصرف نقش مهمی در کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان‌های صنعتی دارد.

کولر کارخانه ‌ای علاوه بر تامین سرمایش هوا، نقش مهمی در تهویه و پاکسازی هوای ساختمان‌های صنعتی ایفا می‌کند. دود ناشی از به کار گیری طولانی مدت ماشین‌ها و دستگاه‌های صنعتی باعث تولید آلودگی می‌گردد. وجود مواد شیمیایی صنعتی نیز باعث تولید انتشار گازهای سمی و مضر می‌شود. وجود دود، گازهای شیمیایی و انواع آلودگی می‌تواند سلامتی نیروی انسانی و افراد حاضر در ساختمان‌های صنعتی را به خطر بیاندازد. هوای نامناسب و شرایط نامساعد در محیط‌های صنعتی باعث کاهش بازده کاری نیروی انسانی می‌شود و پسرفت تولیدی و صنعتی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، آلوده بودن هوای محیط صنعتی در عملکرد صحیح دستگاه‌های صنعتی تاثیر منفی می‌گذارد. آلودگی هوا می‌تواند باعث خرابی دستگاه‌های صنعتی شده و عمر مفید آن‌ها را کاهش دهد. به همین علت سیستم‌های تهویه‌ی هوا نقش مهمی در کارخانه‌های صنعتی دارند.

انواع کولر کارخانه ای

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های سرمایشی گوناگونی وارد عرصه‌ی بازار صنعت شده‌اند. هر کدام از انواع کولر کارخانه ای دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردهای خاص خود در زمینه‌های مختلف صنعتی هستند. قبل از انتخاب و خرید کولر کارخانه ای بهتر است با انواع سیستم‌های سرمایشی مناسب برای ساختمان‌های صنعتی و ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنایی کافی داشته باشید. انتخاب کولر کارخانه ای مناسب باعث فراهم آوردن یک محیط صنعتی ایده آل شده و شرایط تولید را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، به کار گیری سیستم سرمایشی مناسب و کم مصرف باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی بزرگ می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نوع کولر کارخانه‌ ای پر کاربرد آشنا خواهیم کرد.

کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی

کولرهای آبی صنعتی یکی از کم مصرف‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های سرمایشی صنعتی به شمار می‌آیند. کولر آبی از روش طبیعی تبخیر آب برای کاهش دمای هوای اطراف خود استفاده می‌کند. کولر آبی هوای گرم را از بیرون ساختمان گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب عبور می‌دهد. هوای گرم هنگام عبور از پدهای مرطوب باعث تبخیر آب می‌شود. طی فرآیند طبیعی تبخیر آب، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. هوای خنک شده توسط فن موجود در کولر آبی در محیط مورد نظر توزیع پیدا می‌کند. فن کولر آبی هوای خنک شده را با سرعت و قدرت بیشتری به محیط انتقال می‌دهد و باعث می‌شود که هوای خنک به صورت یکنواخت در سرتاسر محیط مورد نظر جریان داشته باشد.

کولرهای آبی به علت به کار گیری روش طبیعی خنک کردن هوا یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست هستند. این کولرها از مواد شیمیایی سمی و مضر استفاده نمی‌کنند و باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین نمی‌شوند. فن موجود در کولر آبی علاوه بر توزیع یکنواخت و مناسب هوای خنک تولید شده، انواع آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا را از محیط اطراف خود دور می‌کند. فن کولرهای آبی نقش موثری در تهویه‌ی هوای ساختمان های صنعتی دارند. چرا که کولر آبی همواره هوای تازه‌ی بیرون را خنک کرده و آن را جایگزین هوای گرم و آلوده‌ی فضای داخلی ساختمان می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کولر آبی خاصیت رطوبت سازی است. کولرهای آبی یکی از پرکاربردترین و و موثرترین سیستم‌های سرمایشی در مناطق گرم و خشک هستند.

کولر گازی

سیستم تهویه‌ی هوا

سیستم تهویه‌ی هوا

با به کار گیر‌ی کولر گازی می‌توان در مدت زمان کوتاهی دمای هوای محیط مورد نظر را به درجه‌ی مطلوب رساند. این کولرها بر خلاف کولرهای آبی که تا سقف معینی قادر به کاهش دما هستند، توانایی رساندن دمای محیط را به درجه‌ی دلخواه دارند. به کار گیری کولر گازی ممکن است باعث افزایش هزینه‌های قبوض مصرف انرژی شود. در صورتی که قصد دارید از این کولرها در ساختمان صنعتی استفاده کنید، ابتدا برآوردی از هزینه‌ی مصرف انرژی را محاسبه نمایید.

فن صنعتی

فن صنعتی

فن صنعتی

فن‌های صنعتی با ایجاد حجم بزرگی از جریان هوا باعث تهویه‌ی هوای ساختمان‌های صنعتی می‌شوند. حرکت هوا توسط فن باعث ایجاد حس خنکی در انسان می‌شود. با این وجود فن‌ها دمای هوا را کاهش نمی‌دهند. اگر ساختمان صنعتی شما در منطقه‌ی بسیار گرمی قرار دارد، بهتر است علاوه بر فن از سیستم‌های سرمایشی دیگر نیز استفاده کنید. اغلب فن‌های صنعتی دارای اندازه‌ی بزرگی هستند. زاویه و نوع تیغه‌های فن صنعتی با توجه به کاربرد آن طراحی و ساخته می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولر کارخانه ای و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. شما می‌توانید با مراجعه یا تماس با کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم در مورد انواع کولرهای صنعتی را کسب کنید. قبل از خرید سیستم سرمایشی صنعتی بررسی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید کولری مناسب با نیازهای سرمایشی خود تهیه نمایید.

منبع: airconeaircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما