معرفی روش‌های مقرون به صرفه‌ی خنک سازی ماینر

تعمیر کولر صنعتی
آشنایی با رایج‌ترین مشکلات کولرهای صنعتی و نکاتی درباره تعمیر کولر صنعتی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۸
کولر آبی خورشیدی
چند نکته مهم و کاربردی درباره کولر آبی خورشیدی که باید بدانید.
فروردین ۳, ۱۳۹۹
خنک سازی ماینر

خنک سازی ماینر

خنک سازی ماینر یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان مزارع ماینر و مراکز استخراج بیت کوین است. امروزه، روز به روز به تعداد کسانی که نسبت به تاسیس مزارع ماینر و مراکز اطلاعات داده‌ها اقدام می‌کنند افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر خنک سازی مزارع ماینر دارای اهمیت بسیاری است. چرا که دمای بیش از اندازه می‌تواند به سیستم‌های موجود در مراکز اطلاعات داده‌ها آسیب جدی وارد کند. اگر امکانات کافی برای خنک سازی سیستم‌های کامپیوتری وجود نداشته باشد، ممکن است دمای بیش از اندازه باعث به وجود آمدن خسارت‌های سنگین به سیستم‌های موجود در مرکز شود. برای این که بتوانید از مرکز ماینر خود بهره کافی را ببرید، باید نسبت به خنک سازی مناسب آن اقدام نمایید و تجهیزات لازم برای تامین دمای مناسب مزرعه ماینر را به کار ببرید. این متن شما را با روش‌های مقرون به صرفه‌ی خنک سازی ماینر و پرکاربردترین و معمول‌ترین شیوه‌های کنترل دما در مراکز اطلاعات داده آشنا می‌کند.

خنک سازی ماینر

خنک سازی ماینر

 روش‌های مقرون به صرفه برای خنک سازی ماینر

 باید به این نکته اشاره کنیم که خنک سازی مزارع ماینر می‌تواند یک پروسه‌ی پرهزینه باشد. بنابراین پیدا کردن روش‌های مقرون به صرفه برای تامین دمای مناسب در مراکز اطلاعات داده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه‌ی مطلب به معرفی چند روش مقرون به صرفه و پر کاربرد برای خنک سازی ماینر خواهیم پرداخت.

 احداث مزرعه ماینر در مناطق سردسیر

در بیشتر مزارع ماینر به کارگیری طولانی مدت سیستم‌های کامپیوتری ممکن است باعث افزایش بیش از اندازه‌ی دمای برخی از قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری شود. این مشکل در فصل‌های گرم سال که دمای هوا به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند، دو چندان می‌شود. چرا که با افزایش دما به صورت طبیعی، برای خنک کردن مزرعه‌ی ماینر به انرژی بیشتری نیاز خواهد بود. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است بگوییم که اگر قصد تاسیس مزرعه‌ی ماینر را دارید، بهتر است مکانی را انتخاب کنید که از لحاظ جغرافیایی دارای آب و هوای خنک باشد. بیشتر افرادی که اقدام به احداث مزرعه‌ی ماینر در مقیاس بزرگ می‌کنند، قبل از هر چیزی مکان مناسب برای تاسیس مرکز خود را مورد بررسی قرار می‌دهند. انتخاب منطقه‌ای که به صورت طبیعی دارای آب و هوای خنک است باعث می‌شود که شما در آینده نیاز کمتری به مصرف انرژی به منظور کاهش دمای مزرعه‌ی ماینر خود داشته باشید. با کاهش میزان مصرف انرژی نیز هزینه‌های سرمایشی مراکز اطلاعات داده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

برخی از مالکان مراکز داده‌ها در فصل‌های گرم سال مزرعه‌ی ماینر خود را به مناطق سردسیر انتقال می‌دهند. با این که انتقال مکان مزرعه‌ی ماینر به مناطق خنک‌تر می‌تواند به سرمایش آن کمک کند، اما این کار می‌تواند دردسرهای بسیاری نیز به همراه داشته باشد. برای مثال شما باید به در دسترس بودن منبع تامین انرژی برق توجه کنید. برای مثال اگر قصد جابه‌جایی مزرعه‌ی ماینر خود را به بالای یک کوه دارید، قبل از این کار باید بررسی کنید که آیا در مکان جدید دسترسی کافی به انرژی برق خواهید داشت یا نه. علاوه بر این، جابه‌جایی تجهیزات ماینر و نصب دوباره‌ی آنها در مکان جدید کار ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین بهتر است از همان ابتدا مکانی را برای احداث مزرعه‌ی ماینر خود انتخاب کنید که در منطقه‌ی سردسیر واقع شده باشد. در این صورت نگران افزایش بیش از اندازه‌ی دما در فصل‌های گرم سال نخواهید بود. علاوه بر این شما می‌توانید گرمای تولید شده توسط سیستم‌های موجود در مرکز خود را به انرژی گرمایی مفید تبدیل کرده و از آن برای گرمایش ساختمان مرکز استفاده کنید.

 روش سرمایشی ایمرسیون

 

سرمایش ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

روش سرمایشی ایمرسیون یکی از شیوه‌های خنک ‌سازی مزاری ماینر است که امروزه کاربردهای بسیاری در مراکز اطلاعات داده‌ها دارد و کاربران بسیاری از این روش استفاده می‌کنند. از روش سرمایش ایمرسیون می‌توان در مناطق گرم و مرطوب نیز استفاده کرد. استفاده از روش سرمایش غوطه وری یا همان سرمایش ایمرسیون در آن دسته از مراکز اطلاعات داده که دارای مقیاس بزرگ هستند، کاربرد بیشتری دارد. باید گفت که امروزه یکی از موثرترین روش‌های خنک سازی مزارع ماینر به کارگیری روش سرمایشی ایمرسیون است. در این روش از یک روغن خنک کننده‌ی دی الکتریک بهره گرفته می‌شود. قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری داخل روغن خنک کننده به صورت غوطه‌ور قرار داده می‌شوند. روغن خنک کننده گرمای تولید شده از قطعات سخت افزاری را می‌گیرد و باعث خنک شدن آنها می‌شود. روغن به کار برده شده در این سیستم خنک کننده رسانای الکتریکی نیست و بنابراین آسیبی به سیستم‌های کامپیوتری و قطعات آن را وارد نمی‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که برخی از روغن‌های خنک کننده دارای اندکی خاصیت رسانایی هستند. در صورت استفاده از این نوع خنک کننده‌ها، باید قطعات سیستم خود را قبل از غوطه ور کردن در مایع خنک کننده به صورت کامل عایق‌بندی کنید.

باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که قیمت خرید و تهیه‌ی سیستم‌های سرمایشی ایمرسیون د‌ر مقایسه با دیگر سیستم‌های خنک کننده‌ی ماینر گران‌تر است. اما باید توجه کنید که به کارگیری سیستم‌های سرمایشی ایمرسیون در طول زمان باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌های مصرف انرژی برق می‌شود. چرا که به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا به صورت طولانی مدت، نیازمند مصرف میزان بالای انرژی برق است. بنابراین در نظر بگیرید که ممکن است برای تهیه‌ی این نوع سیستم‌های سرمایشی در ابتدا هزینه‌ی بالایی برای خرید آن پرداخت کنید، اما در واقع یک روش بسیار موثر و کم مصرف را برای خنک سازی مزرعه‌ی ماینر خود انتخاب کرد‌ه‌اید. از طرف دیگر باید گفت که به کارگیری سیستم‌های تهویه هوا موجب می‌شود که دمای محیط به یک اندازه کاهش پیدا کند. در صورتی که در مزارع ماینر قسمت‌ها و قطعات مختلف سخت افزاری سیستم به یک اندازه داغ نمی‌شوند. بنابراین با به کارگیری سیستم سرمایشی ایمرسیون می‌توانید دمای قطعه‌ی مورد نظر را به اندازه‌ی مناسب کاهش دهید و کنترل بیشتری روی تنظیم دمای مناسب مزرعه‌ی ماینر خود داشته باشید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

به نظر شما بهترین منطقه در ایران برای راه اندازی مزرعه بیت کوین کجا است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: siliconangle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما