چند نکته مهم و کاربردی درباره کولر آبی خورشیدی که باید بدانید.

خنک سازی ماینر
معرفی روش‌های مقرون به صرفه‌ی خنک سازی ماینر
اسفند ۲۹, ۱۳۹۸
کانال کولر صنعتی
آشنایی با انواع رایج کانال کولر صنعتی
فروردین ۶, ۱۳۹۹
کولر آبی خورشیدی

کولر آبی خورشیدی

کولر آبی خورشیدی یکی ازموثرترین روش‌های سرمایشی برای به کارگیری در آن دسته از مناطق جغرافیایی است که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند. کولرهای خورشیدی آبی دارای پنل‌هایی هستند که انرژی لازم برای به کار انداختن دستگاه کولر و تولید هوای خنک را از تابش نور آفتاب به دست می‌آورند. بنابراین هر چقدر که میزان تابش نور آفتاب در یک منطقه بیشتر باشد، کولر خورشیدی آبی دسترسی بیشتری به منبع تامین انرژی خود خواهد داشت. از طرف دیگر کولرهای آبی یکی از ایده‌آل‌ترین سیستم‌های سرمایشی برای به کارگیری در مناطق گرم و خشک به شمار می‌آیند. چرا که ساختار کولرهای آبی به گونه‌ای است که برای تولید هوای خنک باید دسترسی کافی به هوای گرم بیرون داشته باشند. همچنین، کولرهای آبی علاوه بر تولید هوای خنک، باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوای داخلی ساختمان می‌شوند. به همین دلیل کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک باعث تولید هوای خنک و بسیار مطبوعی می‌شوند.

کولر آبی خورشیدی

 

همانطور که می‌دانید امروزه کولرهای آبی در انواع مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین ممکن است انتخاب یک کولر مناسب برای کاربران کار چالش برانگیزی باشد. در این مطلب به چند نکته‌ی مهم در مورد ویژگی‌های یک کولر خورشیدی آبی خوب خواهیم پرداخت. با در نظر گرفتن این نکات به هنگام خرید کولر آبی خورشیدی می‌‌توانید کولری را انتخاب کنید که با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازده را داشته باشد و نیازهای سرمایشی ساختمان مورد نظر شما را به خوبی تامین کند.

آشنایی با ویژگی‌های یک کولر آبی خورشیدی خوب 

باید توجه کنید که برخی از کولرهای آبی به سیستم لوله کشی آب شهری وصل می‌شوند و برخی دیگر دارای منبع ذخیره‌ی آب هستند. یکی از ویژگی‌هایی که هنگام خرید کولر خورشیدی باید به آن توجه کنید، ظرفیت تانکر آب آن است. هر چقدر که ظرفیت تانکر آب کولر بیشتر باشد مدت زمان کمتری را صرف پر کردن منبع آب آن خواهید کرد. با این حال ظرفیت منبع آب کولری که انتخاب می‌کنید بستگی به نیازهای سرمایشی شما دارد. برای مثال جابه‌جایی و حمل و نقل کولری که دارای وزن کمتر و اندازه‌ی کوچک‌تری است، آسان‌تر از کولرهای آبی بزرگ و سنگین است. در صورتی که کولر آبی خورشیدی برای خنک کردن چند اتاق‌ مختلف استفاده می‌کنید، بهتر است کولری را انتخاب کنید که امکان جابه‌جایی آن راحت‌تر باشد. امروزه بیشتر کولرهای آبی خورشیدی جدید علاوه بر منبع ذخیره‌ی آب، دارای جعبه‌ی یخ نیز هستند. مجهز بودن کولر آبی به جعبه‌ی یخ باعث می‌شود که کولر در مدت زمان کمتری محیط اطراف خود را خنک کند.

موتور کولر آبی خورشیدی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کولر آبی خورشیدی باید به آن توجه کنید کیفیت موتور آن است. کولری که در ساخت قطعات آن است از موادی با جنس مرغوب استفاده شده باشد، طول عمر بیشتر و کیفیت سرمایشی بالاتری خواهد داشت. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید از کسانی که قبلاً از برند کولر مورد نظر استفاده کرده‌اند، سوال کرده و از تجربه‌ی آنها استفاده کنید. برندهایی که دارای اعتبار کافی هستند در ساخت سیستم‌های سرمایشی از مواد مرغوب و بادوام استفاده می‌کنند. همچنین موقع خرید کولر باید به شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه کنید. برای مثال برخی از شرکت‌ها نصب کولرهای صنعتی را به صورت رایگان یا با تخفیف انجام می‌دهند و در شرایط خاص تعویض یا تعمیر قطعات معیوب کولر را به عهده می‌گیرند.

 

پد سلولزی

 

پد سرمایشی

یکی دیگر از نکات مهم در مورد انتخاب کولر آبی خورشیدی مناسب توجه به نوع پد سرمایشی آن است. کولرهای آبی برای کاهش دمای محیط اطراف خود از دو عامل طبیعی یعنی هوا و آب استفاده می‌کنند. این کولر‌ها هوای گرم اطراف خود را گرفته و آن را از پد سرمایشی مرطوب عبور می‌دهند. هوای گرم هنگام عبور از پد سرمایشی تبخیر شده و باعث کاهش دما می‌شود. پدهای سرمایشی کولر آبی نقش بسیاری در عملکرد سرمایشی آن دارند. امروزه در ساخت کولرهای آبی صنعتی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پوشال‌های قدیمی دارای دوام و کیفیت بیشتری هستند. این پدها می‌توانند مدت زمان بیشتری رطوبت را در خود نگه دارند به همین دلیل به کارگیری آنها در ساخت کولرهای صنعتی باعث افزایش بازده و عملکرد سرمایشی آنها می‌شود. علاوه بر این، پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی قدیمی به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند. باید به این نکته اشاره کرد که قیمت خرید پدهای سرمایشی سلولزی گران‌تر از پدهای پوشالی قدیمی است. با این حال باید توجه کنید که استفاده از پدهای سرمایشی سلولزی در طول زمان موجب کاهش میزان مصرف انرژی توسط کولر صنعتی شده و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی می‌گردد.

 

فن کولر خورشیدی

 

اگر قصد خرید کولر آبی خورشیدی را دارید باید به نحوه‌ی توزیع هوای خنک شده نیز توجه کنید. برخی از کولرهای آبی با استفاده از سیستم کانال کشی هوا را در قسمت‌های مختلف ساختمان و اتاق‌های متفاوت توزیع می‌کنند. برخی از کولرهای آبی دیگر نیز برای خنک کردن یک اتاق طراحی شده‌اند. این نوع کولرهای آبی هوای خنک شده توسط سیستم سرمایشی را با استفاده از فن دمنده در محیط اطراف خود توزیع می‌کنند. فن موجود در کولر با ایجاد جریان هوا کمک می‌کند که هوای خنک به صورت یکنواخت به قسمت‌های مختلف اتاق هدایت شود و هیچ نقطه‌ی گرمی در اتاق باقی نماند. یکی دیگر از مزیت‌های مجهز بودن کولر به فن این است که فن علاوه بر توزیع یکنواخت هوای خنک، باعث دور کردن انواع آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا می‌شود و به تهویه‌ی هوای اتاق کمک بسیاری می‌کند. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به علت به کارگیری طولانی‌ مدت ماشین‌ها و ابزارآلات صنعتی آلودگی یکی از مشکلات رایج است. به کارگیری فن کولر در این نوع محیط‌ها می‌تواند یک روش سرمایشی بسیار مقرون به صرفه و موثر باشد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: industrialaircooler

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما