مهم‌ترین مزایای کولر خورشیدی

سرمایش انباری صنعتی
۵ نکته‌ی کاربردی در مورد خنک نگه داشتن انباری صنعتی در فصل تابستان
خرداد ۶, ۱۳۹۸
کولر خورشیدی
همه چیزی که باید در مورد کولر خورشیدی بدانید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸
مزایای کولر خورشیدی

آشنایی با مزایای کولر خورشیدی

 کولر خورشیدی دارای مزایای بسیاری است. استفاده از انرژی خورشید یک روش بسیار موثر برای تولید انرژی قابل بازیافت است. یکی از مزایای کولر خورشیدی این است که علاوه بر تامین انرژی لازم برای اهداف سرمایشی، می‌توان از انرژی به دست آمده از پنل‌های خورشیدی برای کاربردهای دیگری نیز استفاده کرد. بیشتر پنل‌های خورشیدی عمری بالغ بر بیست و پنج سال دارند و شما می‌توانید از پنل‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی برای کاربردهای مختلف در محیط کار یا ساختمان محل زندگی خود بهره ببرید.

مهم‌ترین مزایای کولر خورشیدی

کولر خورشیدی

 با به کارگیری کولر خورشیدی می‌توانید از مزایای بسیار این سیستم‌های سرمایشی بهره‌مند شوید. این متن شما را با چند مزیت برتر استفاده از کولر خورشیدی آشنا می‌کند. آگاهی پیدا کردن از ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب هرنوع سیستم سرمایشی به شما کمک می‌کند تا کولری مناسب با شرایط و نیازهای سرمایشی خود انتخاب کنید. انتخاب کولر مناسب نیز باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی و افزایش اثر سرمایشی کولر می‌شود. به خصوص برای سرمایش محیط‌های صنعتی، انتخاب کولر مناسب علاوه بر تامین هوای خنک و تامین آسایش و رفاه حال کارکنان و افراد حاضر در ساختمان، باعث افزایش روند تولیدی و  پیشرفت صنعتی می‌گردد. انتخاب کولر صنعتی مناسب طول عمر و عملکرد ماشین آلات و ابزارهای صنعتی را نیز بهبود می‌بخشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با مزایای کولر خورشیدی آشنا خواهیم کرد.

کولرهای خورشیدی در مدت زمان بسیار کوتاهی قابلیت خنک کردن ساختمانی با مساحت بزرگ را دارند. بسیاری از سیستم‌های سرمایشی دیگر برای خنک کردن هوای ساختمان نیاز به مدت زمان طولانی‌تری دارند. به خصوص اگر ساختمان مورد نظر شما دارای مساحت بزرگی باشد، کولر به مدت زمان بیشتری برای خنک کردن مناسب کل محیط نیاز خواهد داشت. اگر قصد دارید ساختمان مورد نظر خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی خنک کرده و به دمای مطلوب برسانید، می‌توانید از کولرهای خورشیدی بهره ببرید.

یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای خورشیدی این است که تقریباً صد درصد انرژی مورد نیاز خود را از انرژی نور خورشید دریافت می‌کنند. بهره‌گیری از انرژی خورشیدی به این معنا است که بدون داشتن هر گونه نگرانی در مورد هزینه‌های پرداخت مصرف انرژی، می‌توانید از اثر سرمایشی و هوای خنک تولید شده توسط کولرهای خورشیدی لذت ببرید. استفاده از کولر خورشیدی باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های سرمایشی ساختمان مورد نظر شما می‌شود.

یکی دیگر از مزایای کولر خورشیدی این است که علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی، این کولرهای کم مصرف  یکی از سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. امروزه کم مصرف بودن انواع  دستگاه‌ها و سیستم‌های صنعتی یکی از موارد بسیار مهم است. اگر شما یکی از طرفداران حفاظت از محیط زیست هستید، کولر خورشیدی انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. چرا که کولر‌های خورشیدی کمترین میزان مصرف انرژی را دارند و بدون ایجاد آلودگی کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند.

 شما با انتخاب و به کارگیری کولر خورشیدی کمک بسیاری به نگهداری محیط زیست و حفظ منابع طبیعی آن خواهید کرد. کولرهای خورشیدی برای خنک کردن هوای ساختمان مورد نظر از انرژی خورشید و آب استفاده می‌کنند که هر دوی این موارد از روش‌های سرمایشی طبیعی و بدون خطر برای محیط زیست هستند. کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای نقش موثری در جلوگیری از تخریب لایه‌ی اوزون دارد. کولرهای خورشیدی نیز به دلیل بهره گیری از روش‌های طبیعی سرمایشی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط زیست نمی‌شوند.

 کولر خورشیدی دارای چندین کاربرد است و می‌توان از آن در هر کجا استفاده کرد. برای مثال اگر ساختمان مورد نظر شما در نقطه‌ای دوردست از شهر واقع شده است و دسترسی به انرژی برق و گاز ندارید، می‌توانید از کولر خورشیدی استفاده کنید. پنل‌های خورشیدی روی سقف یا دیوارهای ساختمان قابل نصب هستند. این پنل‌ها، انرژی تابشی خورشید را تبدیل به  انرژی الکتریسیته کرده و باعث کار کردن کولر می‌شوند. در طول شب و ساعت‌هایی که هوا ابری است و نور آفتاب در دسترس نیست، کولر می‌تواند از انرژی ذخیره شده در داخل باتری استفاده کرده و به کار خود ادامه دهد. 

 سیستم‌های سرمایشی دیگر با افزایش دمای هوا، به مصرف میزان انرژی بیشتری برای خنک کردن مناسب محیط مورد نظر شما نیاز پیدا خواهند کرد. اما این امر در مورد کولر خورشیدی صدق نمی‌کند.  در واقع هر چقدر هوا آفتابی‌تر و گرم‌تر باشد، کولر خورشیدی انرژی بیشتری برای کارکردن خواهد داشت. هر چقدر که دمای هوا بیشتر شود، اثر سرمایشی کولر خورشیدی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر همه‌ی این موارد یکی از برترین مزایای کولر خورشیدی این است که شما می‌توانید از انرژی ذخیره شده در پنل‌های خورشیدی، برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کنید. در واقع شما با خرید یک دستگاه کولر خورشیدی، منبع تامین انرژی رایگانی را برای کاربردهای گوناگون تهیه می‌کنید. ممکن است هزینه‌ای که برای خرید اولیه‌ی دستگاه کولر خورشیدی پرداخت می‌کنید گران‌تر از دیگر سیستم‌های سرمایشی باشد. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که کاهش چشمگیر هزینه‌های مصرف انرژی، مبلغ پرداخت شده برای خرید دستگاه کولر خورشیدی را جبران کرده و باعث صرفه جویی اقتصادی می‌شود.

هنگام خرید کولر خورشیدی به کیفیت قطعات کولر و کارخانه‌ی سازنده‌ی آن دقت کنید تا از معتبر بودن کارخانه‌ی سازنده و دوام و قابلیت سرمایشی کولر مطمئن شوید. قبل از خرید، خدمات پس از فروش و شرایط ضمانت کولر خورشیدی را به دقت مطالعه و بررسی نمایید. خرید یک کولر خورشیدی با کیفیت باعث می‌شود که به مدت طولانی، بدون دردسر از مزایای کولر خورشیدی و اثر سرمایشی آن بهره‌مند شوید.

فن کولر خورشیدی

کولرهای خورشیدی در طرح‌ها و انواع مختلف ساخته شده و به بازار عرضه می‌گردند. برخی از این کولرها دارای مخزن آب با ظرفیت چهل و پنج لیتری هستند. برخی دیگر از کولرهای خورشیدی قابلیت استفاده در فضای باز بیرونی را نیز دارند. سرعت فن کولرهای خورشیدی دارای قابلیت تنظیم است و شما می‌توانید با توجه به نیازهای سرمایشی خود سرعت فن آن را کنترل نمایید. فن موجود در دستگاه کولر باعث می‌شود که هوای خنک شده توسط کولر با سرعت و قدرت بیشتری، در سراسر محیط اتاق به صورت یکنواخت توزیع شود. هم‌چنین، فن کولر علاوه بر توزیع هوای خنک، به تهویه‌ی هوا کمک کرده و آلودگی‌ها و گرد و غبار را از محیط دور می‌کند.

منبع: vankool

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما