مهم‌ترین مزایای سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی

فواید بکارگیری کولر آبی
مهم‌ترین فواید بکار گیری کولر آبی چیست؟
مرداد ۳, ۱۳۹۸
سرمایش ایمرسیون
سرمایش ایمرسیون چیست و کاربرد آن در مزارع ماینر بیت کوین
مرداد ۹, ۱۳۹۸
سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی

سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی

اگر برای خنک کردن محیط کار یا زندگی خود از کولر آبی استفاده می‌کنید، حتماً از مزایای این سیستم سرمایشی خبر دارید. کولرهای آبی یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی برای خنک کردن هوا در مناطق گرم و خشک هستند. این کولرها علاوه بر خنک کردن هوای محیط باعث افزایش رطوبت هوا شده و محیط مطلوبی برای کار و زندگی فراهم می‌کنند. کولرهای آبی هوای خنک و تازه را وارد محیط اتاق کرده و حفظ سلامت افراد حاضر در ساختمان را تامین می‌کنند. علاوه بر این‌ها، سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی به بهترین شکل ممکن امکان پذیر است.

مزایای کولرهای آبی

کولرهای آبی دارای مزایای بسیاری هستند. یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها امکان سرمایش ارزان و مقرون به صرفه است. برای مثال به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا هزینه‌ی بیشتر مصرف انرژی برق را به دنبال دارد. در حالی که با استفاده از کولرهای آبی هزینه‌های سرمایشی کاهش پیدا می‌کنند. اگر قصد تامین سرمایش ارزان و مقرون به صرفه‌ای را دارید، انتخاب کولر آبی یکی از بهترین گزینه‌ها است. در ادامه‌ی مطلب شما را با دلایل و مزیت‌های سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی آشنا خواهیم کرد.

قیمت پایین دستگاه کولر آبی

به طور کلی می‌توان گفت که کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا قیمت خرید پایین‌تری دارند. هزینه‌ای که بابت خرید دستگاه کولر آبی می‌پردازید غالباً کمتر از هزینه‌ای است که به منظور خرید دستگاه تهویه‌ی هواپرداخته می شود. این بدین معنا است که از همان مرحله‌ی اول، با خرید دستگاه کولر آبی به جای سیستم تهویه‌ی هوا مقداری از پول خود را پس انداز کرده‌اید. با خرید دستگاه کولر آبی برای ساختمان مسکونی یا تجاری خود صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی را آغاز می‌کنید.

هزینه‌ی نصب پایین دستگاه کولر آبی

نصب کولر آبی

فرآیند نصب کولر آبی با نصب سیستم تهویه‌ی هوا بسیار متفاوت است. راه اندازی دستگاه کولر آبی بسیار ساده‌تر و آسان تر از نصب و به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا است. هم‌چنین هزینه ی نصب دستگاه کولر آبی پایین‌تر از هزینه‌ی نصب سیستم‌های تهویه هوا است. اگر برای نصب دستگاه کولر آبی خود از افراد متخصص این کار کمک بگیرید، فرایند نصب کولر در مدت زمان کوتاه و مناسبی انجام می‌پذیرد. هزینه‌ای که بابت نصب کولرآبی به افراد متخصص این کار پرداخت می‌کنید نیز بسیار کمتر از هزینه‌ی نصب سیستم‌های تهویه‌ی هوا است.

برخی از کولرهای آبی دارای نحوه‌ی نصب بسیار آسان هستند و خود شما می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌های قید شده روی دفترچه راهنمای آن، اقدام به نصب و به کارگیری کولر آبی بکنید. برای مثال بسیاری از کولرهای آبی که درساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نحوه‌ی نصب بسیار ساده‌ای دارند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. عدم پرداخت هزینه‌ی نصب یا پرداخت مبلغ پایینی برای نصب، یکی از دلایل سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی است.

برخی از شرکت‌های تولید و عرضه کننده‌ی سیستم‌های سرمایشی خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. ممکن است نصب رایگان کولر آبی در لیست خدمات پس از فروش کولر باشد یا شرکت فروشنده با ارائه‌ی تخفیف اقدام به نصب کولر خریداری بکند که در این صورت مبلغی که برای نصب کولر در نظر گرفته بودید نیز پس انداز خواهد شد.

هزینه‌ی پایین به کارگیری کولر آبی

یکی از مهم‌ترین دلایل سرمایش ارزان با استفاده ازکولر آبی این است که این سیستم‌های سرمایشی هزینه‌ی به کارگیری بسیار پایینی دارند. در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی هزینه‌های بالایی صرف کاهش دمای هوا و خنک نگه داشتن ساختمان می‌شود. در آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که برای خنک کردن ساختمان از سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌کنند، مبلغ بالایی به منظور تامین اهداف سرمایشی پرداخت می‌شود. سیستم‌های تهویه‌ی هوا میزان مصرف انرژی بالایی دارند. به همین دلیل به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا باعث افزایش مبلغ قبوض ماهیانه‌ی انرژی برق می‌شود. در حالی که کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا میزان انرژی برق بسیار کمتری مصرف می‌کنند. می‌توان گفت میانگین میزان مصرف انرژی کولرهای آبی کمتر از یک چهارم میزان مصرف انرژی توسط سیستم‌های تهویه‌ی هوا است. با وجود مصرف انرژی کمتر، کولرهای آبی اثر سرمایشی یکسانی با سیستم‌های تهویه هوا دارند.

به دلیل سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی‌ کاربرد این نوع سیستم سرمایشی در محیطهای تجاری و صنعتی واقع در مناطق گرم و خشک فراوان است. می‌توان گفت با به کارگیری کولرهای آبی به جای سیستم‌های تهویه هوا می‌توانید تا ۶۰ درصد هزینه‌های پرداخت قبوض انرژی برق را کاهش دهید. تصور کنید که در طول ماه‌ها و سال‌ها با به کارگیری کولر آبی چه مقدار صرفه جویی در هزینه‌های انجام خواهد گرفت.

هزینه‌ی پایین نگه داری و تعمیر کولر آبی

تعمیر کولر

اگر شما بتوانید به خوبی از کولر آبی نگهداری کنید و دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت و نگهداری آن را رعایت نمایید، نیازی به تعمیرهای زود هنگام پیدا نخواهید کرد. امروزه بیشتر کولرهای آبی ساخته شده دارای دوام و کیفیت بالایی هستند. برای جلوگیری از خرابی زود هنگام کولر آبی، هنگام خرید باید به کیفیت کولر و جنس قطعات آن دقت کنید. خرید کولر با کیفیت باعث افزایش بازده سرمایشی می‌شود. هم‌چنین یک کولر با کیفیت، علاوه بر عملکرد سرمایشی بالا دارای طول عمر بیشتری است.

به منظور نگهداری و مراقبت مناسب از کولر لازم است هر از چند گاهی پدهای سرمایشی آن را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تمیز کرده یا با پدهای سرمایشی جدید جایگزین کنید. هم‌چنین باید مخزن آب کولر را کنترل کنید تا رسوبات و آلودگی‌ها در آن انباشته نشود.

کولر آبی صنعتی

کولرهای آبی صنعتی در مقایسه با آن دسته از کولرهای آبی که برای به کارگیری در ساختمان‌های مسکونی طراحی شده‌اند، دارای دوام و قدرت سرمایشی بالاتری هستند. این کولرها طول عمری بالغ بر بیست سال دارند. هزینه‌ی خرید کولرهای آبی صنعتی بیشتر ازهزینه‌ی خرید کولرهای آبی خانگی است. یکی از نکاتی که هنگام خرید سیستم سرمایشی باید به آن توجه کنید کم مصرف بودن آن است. کولرهای آبی به دلیل استفاده از روش طبیعی تبخیر آب برای خنک کردن هوا یکی از مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌آیند. سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما