مهم‌ترین فواید بکار گیری کولر آبی چیست؟

راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب
مهم‌ترین نکات و راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب
تیر ۳۰, ۱۳۹۸
سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی
مهم‌ترین مزایای سرمایش ارزان با استفاده از کولر آبی
مرداد ۶, ۱۳۹۸
فواید بکارگیری کولر آبی

فواید بکارگیری کولر آبی

 فواید بکارگیری کولر آبی  باعث شده است که این نوع سیستم سرمایشی علاوه بر ساختمان‌های مسکونی دارای کاربردهای بسیاری در مکان‌های تجاری و صنعتی باشد. درطول سال‌ها، کولرهای آبی به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی شناخته شده‌اند. این متن شما را با مهم‌ترین فواید بکارگیری کولر آبی آشنا می‌کند. آشنایی با فواید بکارگیری کولر آبی باعث می‌شود که شما بتوانید هنگام خرید کولر، انتخاب مناسب‌تری به منظور تامین هوای خنک ساختمان مورد نظر خود را انجام دهد. در ادامه‌ی مطلب پنج مزیت برتر کولرهای آبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کولر آبی صنعتی

سرمایش ارزان

یکی از فواید بکارگیری کولر آبی مقرون به صرفه بودن و امکان سرمایش ارزان است. مقرون به صرفه بودن سرمایش توسط کولرهای آبی باعث می‌شود که بسیاری از افراد از این نوع  کولر برای خنک کردن ساختمان مورد نظر خود استفاده کنند. اگر به دنبال یک روش سرمایش مقرون به صرفه و ارزان هستید، کولر آبی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. به صورت کلی می‌توان گفت که قیمت خرید دستگاه کولر آبی در مقایسه با انواع سیستم سرمایشی دیگر ارزان‌تر است. علاوه بر قیمت پایین خرید دستگاه، نصب کولر آبی بسیار مقرون به صرفه است.  بر خلاف سیستم‌های تهویه هوا، بسیاری از مدل‌های مختلف کولر آبی نحوه‌ی نصب بسیار آسانی دارند. شما می‌توانید به راحتی کولر آبی را نصب کرده و از اثر سرمایشی آن بهره ببرید.

ممکن است در برخی موارد نیاز به یک متخصص برای نصب کولر آبی خود داشته باشید. برای مثال در ساختمان‌های صنعتی برای نصب کولرهای آبی صنعتی ممکن است که از یک فرد متخصص برای نصب کولر خود کمک بگیرید. در این مورد نیز باید ذکر کرد که هزینه‌ی نصب کولر آبی توسط افراد متخصص در مقایسه با نصب سیستم‌های تهویه‌ی هوا بسیار پایین‌تر است.

تامین هوای تازه و خنک

یکی از مواردی که هنگام خرید سیستم سرمایشی باید به آن توجه کرد، این است که یک کولر علاوه بر کاهش دما، هوای پاک و با کیفیتی را در محیط توزیع کند. شما علاوه بر هوای خنک، به هوای تازه و پاک نیاز دارید. یکی از مزیت‌های کولر آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا این است که کولرهای آبی هوای تازه و خنک تولید می‌کنند.

 کولر آبی هوای گرم بیرون را گرفته و آن را خنک می‌کند. برای بهبود عملکرد سرمایشی کولر آبی لازم است که دستگاه کولر به هوای گرم بیرون دسترسی داشته باشد. کولر آبی برای تولید هوای خنک از هوای تازه‌ی بیرون استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود که علاوه بر تولید هوای خنک،  کولر آبی هوای تازه و تمیزی را وارد محیط ساختمان مورد نظر شما بکند. یکی از فواید بکارگیری کولر آبی کاهش آلرژی و بیماری‌های تنفسی است. به همین دلیل استفاده از کولر آبی برای سلامتی انسان مفید است. چرا که همواره هوای خنک و تازه در محیط جریان دارد. با بکارگیری کولر آبی مواد سمی و بیماری‌زا از محیط رانده می‌شوند.

کاهش مصرف انرژی

یکی ازبرترین مزیت‌ها و فواید به کارگیری کولر آبی میزان مصرف پایین انرژی است. این ویژگی باعث می‌شود که بسیاری از افراد کولرهای آبی را جایگزین سیستم‌های تهویه هوای قدیمی بکنند. سیستم‌های تهویه برای خنک کردن هوا میزان انرژی بسیار بالایی مصرف می‌کنند. به همین دلیل بکارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا باعث افزایش مبلغ پرداخت قبض‌های انرژی در فصل تابستان می‌شود. در ساختمان‌های تجاری و صنعتی بکارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا باعث افزایش هزینه‌های سرمایشی می‌گردد.

می‌توان گفت که کولرهای آبی یکی از مقرون به صرفه‌ترین و کم مصرف‌ترین سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌آیند. کولرهای آبی تقریباً مقدار ۱۵ الی ۲۰ درصد از میزان انرژی مصرفی سیستم‌های سرمایشی را برای تولید مقدار هوای خنک برابر، مصرف می‌کنند. به عبارت دیگر کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا ۸۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. کولرهای آبی با مصرف انرژی و هزینه‌ی کمتر، هوای خنک بیشتر و تازه‌تری تولید می‌کنند.

افزایش رطوبت هوای محیط

ویژگی رطوبت دهی کولر آبی

بکارگیری کولر آبی در آن دسته از مناطق جغرافیایی که دارای هوای گرم و خشک هستند، یک مزیت دیگر نیز دارد. کولر آبی علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش رطوبت هوای محیط می‌شود. تمامی کولرهای آبی دارای ویژگی رطوبت دهی هستند. کولر آبی از برای خنک کردن هوای محیط اطراف خود از دو عامل طبیعی یعنی هوا و آب استفاده می‌کند. سرمایش به وسیله‌ی کولر آبی شامل سه دستاورد اصلی است. کولر آبی باعث کاهش دمای هوا و خنک شدن آن می‌شود، ذرات معلق در هوا و آلودگی ها را از محیط اطراف خود دور می‌کند، و رطوبت هوا را افزایش می‌دهد.

ویژگی رطوبت دهی یکی از فواید بکارگیری کولر آبی در مناطق گرم و خشک است. چرا که افزایش رطوبت در هوای خشک باعث تامین هوایی مطبوع و محیطی مطلوب برای کار و زندگی می‌شود. خشکی هوا باعث بروز انواع آلرژی و خشکی پوست می‌شود. سیستم‌های تهویه‌ی هوا ویژگی رطوبت دهی ندارند. در حالی که کولرهای آبی با افزایش رطوبت در هوای خشک به حفظ سلامتی انسام کمک می‌کنند. اما باید گفت که کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب کاربرد چندانی ندارند و عملکرد سرمایشی کولر آبی در هوای گرم و مرطوب کاهش پیدا می‌کند.

سازگار بودن کولر آبی با محیط زیست

سازگار بودن کولر آبی با محیط زیست

یکی از برترین فواید بکارگیری کولر آبی جلوگیری از رسیدن آسیب به محیط زیست است. به دلایل مختلفی کولرهای آبی به عنوان یکی از سازگارترین سیستم‌های سرمایشی با محیط زیست شناخته شده‌اند. یکی از این دلایل این است که کولر آبی از دو عامل طبیعی هوا و آب برای خنک کردن هوا استفاده می‌کند. برخلاف برخی از سیستم‌های سرمایشی که از مواد شیمیایی برای کاهش دما استفاده می‌کنند، کولرهای آبی با بکارگیری عوامل طبیعی از صدمه رساندن به محیط زیست جلوگیری به عمل می‌آورند.

کولر آبی باعث انتشار کمترین مقدار دی اکسید کربن در هوا می‌شود. کاهش میزان انتشار گاز دی اکسید کربن، علاوه بر حفظ محیط زیست در سلامتی انسان نیز تاثیر مثبت دارد. هم‌چنین میزان پایین مصرف انرژی توسط کولر آبی به حفظ ذخایر کره‌ی زمین کمک بسیاری می‌کند. امروزه کم مصرف بودن سیستم‌های سرمایشی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که کارخانه‌های سازنده‌ی انواع کولر و خریداران سیستم‌های سرمایشی توجه بسیاری به آن دارند. کم مصرف بودن کولر علاوه بر حفظ محیط زیست به کاهش هزینه‌های سرمایشی، به خصوص در ساختمان‌های صنعتی کمک بسیاری می‌کند.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما