مهم‌ترین نکات و راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب

تمیز کردن کانال کولر
چه هنگامی باید اقدام به تمیز کردن کانال کولر خود بکنید؟
تیر ۲۷, ۱۳۹۸
فواید بکارگیری کولر آبی
مهم‌ترین فواید بکار گیری کولر آبی چیست؟
مرداد ۳, ۱۳۹۸
راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب

امروزه برای مقابله با گرمای هوا از کولرهایی که مجهز به فناوری روز هستند استفاده می‌شود. کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی، انواع کولرها را در اندازه، مدل و قدرت سرمایشی گوناگون ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. هر کدام از انواع کولرها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص خود هستند. راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب شما را با مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید کولر باید به آن‌ها توجه کنید آشنا می‌کند. با مطالعه‌ی متن راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب می‌توانید با توجه به نیازهای گرمایشی خود مناسب‌ترین کولر را انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب

انتخاب کولر مناسب باعث می‌شود که علاوه بر بهره‌مندی از اثر سرمایشی کولر و تامین محیطی با هوای مطلوب، میزان مصرف انرژی و هزینه‌های سرمایشی کاهش پیدا کند. با مطالعه و دنبال کردن نکات ذکر شده در راهنمای انتخاب و خرید کولر می‌توانید کولری را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن نیازهای سرمایشی شما راتامین کند. در ادامه‌ی مطلب شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

توجه به برند کولر

قبل از انتخاب کولر لازم است که برندهای متفاوت موجود در بازار را بررسی کرده و در مورد اعتبار هر کدام از سازندگان و تولید کنندگان سیستم‌های سرمایشی تحقیقات لازم را انجام دهید. می‌توانید از تجربیات خریداران نیز استفاده کرده و از کسانی که قبلاً از برند مورد نظر استفاده کرده‌اند مشورت بخواهید. هنگامی که برند سازنده‌ای را انتخاب کردید که از باکیفیت و استاندارد بودن محصولات آن مطمئن هستید، می‌توانید اقدام به خرید کولر بکنید

می‌توانید برای جستجوی بیشتر در مورد برندها وشرکت‌های سازنده‌ی انواع سیستم‌های سرمایشی، تحقیقات خود را در وب سایت‌های اینترنتی معتبر انجام دهید. ممکن است فرصت کافی را برای جستجوی کولر در بازار نداشته باشید. امروزه سایت‌های اینترنتی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید با صرف وقت و انرژی کم اطلاعات لازم در مورد راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب خود را در اینترنت پیدا کنید. 

کیفیت پدهای سرمایشی کولر

پد سلولوزی

پدهای سرمایشی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اجزای کولرها هستند. در واقع پدهای سرمایشی عمل خنک کردن هوا را انجام می‌دهند. به همین دلیل کیفیت پد سرمایشی به طور مستقیم کیفیت عملکرد سرمایشی کولر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی دو نوع پد سرمایشی وجود دارد. انواع پد سرمایشی به شکل ظاهری آن‌ها و مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها بستگی دارد.

پدهای لانه زنبوری از مواد سلولزی ساخته شده‌اند و شکل ظاهری آن‌ها مانند کندوی عسل است. پدهای سلولوزی لانه زنبوری اثر سرمایشی بیشتری دارند. این پدها دارای طول عمر بیشتری نیز هستند. علاوه بر این، پدهای لانه زنبوری به مراقبت و نگهداری کم‌تری نیاز دارند. پدهای پوشالی از تراشه‌های چوب یا فیبر ساخته شده‌اند و شکل ظاهری آن‌ها مانند علف است. این پدها در مقایسه با پدهای لانه زنبوری اثر سرمایشی پایین‌تر و طول عمر کمتری دارند. هم‌چنین پدهای پوشالی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. کولر‌های مجهز به پدهای سرمایشی لانه زنبوری کمی گرا‌ تر هستند اما اثر سرمایشی و کیفیت آن‌ها بالاتر است.

ظرفیت مخزن آب کولر

کولر آبی با مخزن آب مجزا

 به طور کلی می‌توان گفت که اندازه‌ی کولر، ظرفیت مخزن آب کولر را تعیین می‌کند. اما این گفته به این معنا نیست که تمامی کولرهایی که دارای سایز مساوی هستند، ظرفیت مخزن آب کولر یکسانی دارند. مخزن آب کولر درمدل‌ها و انواع مختلف کولرها متفاوت است. راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب پیشنهاد می‌کند کولری را انتخاب کنید که دارای مخزن آب بزرگ‌تری باشد. در این صورت به دفعات کمتری نیاز به پر کردن مخزن آب خواهید داشت. هم‌چنین انتخاب کولری که دارای مخزن آب مجزا است بهتر از انتخاب کولرهایی است که مخزن آن‌ها ثابت بوده و قابلیت جابجایی ندارد.

چند سرعته بودن کولر

قابلیت تنظیم کولر

امروزه بیشتر کولرهای جدید دارای امکان تنظیم سرعت هستند و شما می‌توانید سرعت کولر را در چند درجه‌ی مختلف تنظیم نمایید. ویژگی چند سرعته بودن کولر یکی ازنکات مهمی است که حتما باید هنگام خرید کولر به آن توجه کنید. از خرید کولرهایی که قابلیت تنظیم سرعت و درجه‌بندی ندارند جلوگیری کنید. 

ممکن است در زمان‌های مختلف نیازهای سرمایشی شما تغییر پیدا کنند. برای مثال در طول روزهای گرم‌تر به تولید هوای خنک بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. یا در طول شب که دمای هوا به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند، نیاز شما به هوای خنک تولید شده توسط کولر کاهش خواهد یافت. در این صورت باید بتوانید درجه‌ی کولر را با توجه به نیازهای سرمایشی خود تنظیم کنید. چند سرعته بودن کولر این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید سرعت دمیدن هوای خنک را کنترل کنید. کنترل و تنظیم سرعت کولر باعث مصرف بهینه‌ی انرژی و کاهش هزینه‌های سرمایشی نیز می‌شود.

طرح و شکل ظاهری کولر

امروزه کولرهای بسیاری تولید شده‌اند که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شیک قدرت سرمایشی بالایی نیز دارند. هنگام خرید کولر دقت کنید که شکل ظاهری دستگاهی که خریداری می‌کنید با دکور و چیدمان مورد نظرتان همخوانی داشته باشد. انواع کولرها در طراحی‌های مختلف برای کاربردهای گوناگون در ساختمان‌های مسکونی، دفاتر اداری، موسسات آموزشی، مراکز تجاری، و ساختمان‌های صنعتی طراحی و ساخته شده‌اند. آشنایی کافی با انواع کولر قبل از خرید می‌تواند به شما کمک کند کولر مناسب با نیازهای سرمایشی خود و شرایط ساختمان مورد نظرتان انتخاب کنید.

قابل حمل بودن کولر

یکی از نکاتی که راهنمای انتخاب و خرید کولر مناسب پیشنهاد می‌کند به آن توجه کنید، دارا بودن قابلیت حمل و جابجایی کولر است. کولرهای قابل حمل دارای چرخ و دسته هستند که امکان جابجایی آن‌ها را فراهم می‌کند. این کولرها در مقایسه با کولرهای ثابت وزن کمتری نیز دارند. قابل حمل بودن کولر این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید به راحتی کولر را جا به جا کرده و از اثر سرمایشی آن در زمان و مکان مورد نیاز بهره ببرید. هنگام خرید کولر دقت کنید که چرخ‌های کولر کیفیت و توانایی لازم برای تحمل وزن آن را داشته باشند تا هنگام جابجایی آسیبی به دستگاه کولر نرسد.

کم مصرف بودن کولر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که راهنمای خرید و انتخاب کولر مناسب به آن تاکید می‌کند خرید کولر کم مصرف است. امروزه کولرهایی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند که در عین کم مصرف بودن، قدرت سرمایشی بالایی نیز دارند. کولرهای کم مصرف باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان می‌شوند. به ویژه در ساختمان‌های صنعتی، کم مصرف بودن کولر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌آید. چرا که به کارگیری کولرهای کم مصرف در ساختمان‌های صنعتی می‌تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های سرمایشی ساختمان شود.

یکی دیگر از مزیت‌های کولرهای کم مصرف علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی، سازگار بودن آن‌ها با محیط زیست است. کولرهای کم مصرف باعث حفظ منابع طبیعی زمین و محیط زیست می‌شوند. برای مثال کولرهای آبی از انواع کولرهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. این کولرها از روش طبیعی تبخیر آب برای تولید هوای خنک استفاده کرده و با عدم استفاده از مواد شیمیایی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط زیست نمی‌شوند.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما