راهنمای خرید فن صنعتی: مهم‌ترین نکاتی که در خرید فن صنعتی باید مد نظر داشته باشید

بهترین کولر صنعتی برای مناطق گرم و خشک
بهترین کولر صنعتی برای مناطق گرم و خشک
اسفند ۱۸, ۱۳۹۷
استفاده از کولر آبی در کارخانه
مزایای استفاده از کولر آبی در کارخانه
اسفند ۲۹, ۱۳۹۷
خرید فن صنعتی

قبل از خرید فن صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فن صنعتی یک وسیله‌ی سرمایشی و تهویه‌ی هوا است که در بیشتر ساختمان‌ها و محیط‌های صنعتی به کار برده می‌شود. فن صنعتی کاربردهای فراوانی در زمینه‌های مختلف صنعتی دارد. فن‌های صنعتی دارای اندازه، قدرت سرمایشی و طراحی‌های مختلف هستند. هر نوع فن با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، برای یک کاربرد خاص صنعتی و شرایط ساختمان صنعتی مناسب است. به همین علت قبل از اقدام به خرید فن صنعتی باید با انواع مختلف فن صنعتی و کاربردهای آن آشنایی کامل داشته باشید. متن راهنمای خرید فن صنعتی به خواننده کمک می‌کند تا انتخاب درستی  در خرید فن صنعتی مناسب با محیط صنعتی و فرآیند صنعتی مورد نظر انجام دهد. در ادامه‌ی مطلب به نکاتی در مورد خرید فن صنعتی اشاره کرده و شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای فن صنعتی آشنا خواهیم کرد.

فن صنعتی چیست؟

نحوه‌ی کار و شکل ظاهری فن‌های صنعتی مانند دیگر فن‌ها است. فن‌های صنعتی به منظور ایجاد جریان هوا در محیط‌های صنعتی طراحی و ساخته شده‌اند. باید خاطر نشان کرد که حتی فن‌های صنعتی در اندازه‌های کوچک، برای به کار گیری در محیط‌های صنعتی بزرگ مانند گاراژها، کارگاه‌ها و انواع ساختمان‌های تولیدی طراحی شده‌اند. فن‌های صنعتی بزرگ‌تر برای مورد استفاده قرار گرفتن در انباری‌ها، کارخانه‌ها و دیگر مکان‌های تجاری ساخته شده‌اند.

لزوم استفاده از فن صنعتی در ساختمان‌های صنعتی چیست؟

فن‌های صنعتی با توجه به  فرآیند انجام گرفته در ساختمان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع فن مورد استفاده قرار گرفته در مکان‌های صنعتی به ویژگی‌های فرآیند و ساختمان مورد نظر بستگی دارد. به صورت کلی فن صنعتی سه وظیفه‌ی عمده در  پیشبرد فرآیندهای صنعتی را به عهده دارد. فن صنعتی برای اهداف سرمایشی یا خنک کردن هوا، تهویه‌ی هوا و خشک کردن مواد در محیط‌های صنعتی به کار برده می‌شود.

سرمایش یا خنک کردن هوا با استفاده از فن صنعتی

وظیفه‌ی اصلی و اولیه‌ی فن‌های صنعتی خنک کردن هوای مکان‌های صنعتی است. فن‌های صنعتی توانایی تولید سرمای آنی را در روزهای گرم سال دارند. اثر سرمایشی فن‌های صنعتی با داشتن قابلیت تهویه‌ی هوا افزایش می‌یابد. استفاده از فن صنعتی برقی برای خنک کردن محیط کاری یک روش عالی سرمایشی به شمار می‌آید. فن‌های صنعتی هوای داخل مکان صنعتی را به جریان انداخته و محیط مطبوعی را برای کار به وجود می‌آورند

تهویه‌ی هوا با استفاده از فن صنعتی

فن‌های کوچک صنعتی به اندازه‌ی فن‌های بزرگ صنعتی قابلیت سرمایشی ندارند. اما فن‌های کوچک صنعتی نیز برای کاربردهای صنعتی خاصی طراحی و ساخته شده‌اند. برای مثال، فن‌های صنعتی کوچک برای کنترل دود و بوهای ناشی ازانجام فرآیندهای مختلف صنعتی بسیار مناسب هستند. یک فن صنعتی خوب برای زدودن بوی رنگ، پاک کننده‌های قوی و دیگر مواد صنعتی که بوی زیادی تولید می‌کنند، کارآیی عالی دارد. بیشتر مکان‌های صنعتی به علت وجود ماشین‌آلات صنعتی و آلاینده‌ها، نیاز اساسی به سیستم تهویه‌ی هوا دارند، فن‌های صنعتی نقش موثری در کاهش آلودگی و تهویه‌ی هوای ساختمان‌های صنعتی دارند.

خشک کردن مواد با استفاده از فن صنعتی

استفاده از یک فن صنعتی با قدرت دمنده‌گی بالا، تاثیر زیادی در خشک کردن مواد مختلف در مکان‌های صنعتی دارد. با توجه به اندازه‌ی ساختمان صنعتی مورد نظر، می‌توانید فن صنعتی مناسب را انتخاب کنید. فن‌های صنعتی بزرگ قدرت زیادی در خشک کردن سریع مواد دارند. برای مثال در صنعت نساجی یا کاغذسازی از فن‌های صنعتی برای خشک کردن مواد بهره برده می‌شود. در برخی از فرآیندهای صنعتی برای افزایش قدرت خشک کردن فن صنعتی از مواد رطوبت زدا نیز کمک می‌گیرند. گاهی بعد از انجام یک فرایند صنعتی، رطوبت محیط سریعاً باید گرفته شود تا از تولید انواع باکتری و قارچ جلوگیری به عمل آید.

هنگام خرید فن صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

با توجه به وجود انواع مختلف فن صنعتی در بازار، ممکن است هنگام خرید فن صنعتی دچار سردرگمی شوید. امکان دارد شکل ظاهری فن شما را دچار اشتباه کند و فنی را انتخاب کنید که توانایی تامین نیازهای صنعتی شما را نداشته باشد. به همین علت هنگام خرید فن صنعتی باید نکات زیر رادر نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی در خرید فن مناسب انجام دهید.

مساحت و اندازه‌ی محیط صنعتی

قبل از خرید یک فن تازه، مساحت اتاقی را که فن را برای آنجا خریداری می‌کنید، در نظر بگیرید. اگر محل مورد نظر شما یک فضای بزرگ است، به یک فن بزرگ وقدرتمند صنعتی نیاز خواهید داشت که توانایی به جریان انداختن حجم زیادی از هوا را داشته باشد. روی برگه‌ی راهنمای برخی از فن‌های صنعتی، اطلاعات لازم در مورد قدرت سرمایشی فن در مساحت مشخص، ذکر شده است. با مطالعه‌ی اطلاعات و دستورالعمل‌های ذکر شده در راهنمای فن می‌توانید فن صنعتی مناسب را انتخاب نمایید. در صورت قید نشدن اطلاعات مربوطه، می‌توانید قدرت سرمایشی و سرعت دمنده‌گی فن را با مساحت محیط مورد نظرتان مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید فن صنعتی بکنید.

طول عمر و دوام فن صنعتی

هنگام خرید فن صنعتی به دوام و طول عمر آن دقت نمایید. هم‌چنین توجه کنید که فن مورد نظر نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی نداشته باشد. به جنس و کیفیت قطعات فن و ساختار تیغه‌های فن توجه نمایید. فن‌های صنعتی ساخته شده از فلزهای سبک وزن یا پلاستیک های با کیفیت، فن‌های بهتری هستند. موتور فن صنعتی باید روغن کاری شده و روان باشد. دقت کردن به این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا به مدت طولانی از فن صنعتی استفاده کرده وهزینه‌ی زیادی برای نگهداری و تعمیر آن پرداخت نکنید.

فن صنعتی قابل حمل و فن صنعتی ثابت

فن صنعتی قابل حمل

اگر قصد دارید فن صنعتی را در مکان‌های مختلف به کار ببرید، پیشنهاد می‌کنیم فن صنعتی قابل حمل خریداری کنید. فن‌های صنعتی قابل حمل به علت وزن سبک و قابلیت جابجایی آسان، فن‌های ایده‌آلی هستند. می‌توانید به راحتی آن‌ها را از مکانی به مکان دیگر جا به جا کرده و در محل لازم از آن استفاده نمایید. هنگام خرید فن صنعتی قابل حمل فنی را انتخاب کنید که دارای دسته و چرخ باشد تا بتوانید به راحتی آن را جابجا نمایید.

فن صنعتی دیواری

فن صنعتی ثابت برای آن  دسته از مکان‌هایی که فضای کافی برای  جای دادن فن ندارند، یا اینکه لزومی به جابجایی فن در آن‌ها نیست، مناسب هستند. یکی از مزیت‌های فن‌های ثابت دیواری، ایمنی بالای آن‌ها است. دقت کنید که فنی که خریداری می‌کنید دارای قلاب باشد تا به راحتی بتوانید آن را روی دیوار یا از سقف نصب نمایید.

منبع: air-n-water

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما