مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید واتر کولینگ ماینر مد نظر داشته باشید.

انواع فن آکسیال
آشنایی با کاربردها و موارد مصرف انواع فن آکسیال
دی ۶, ۱۳۹۸
برق کولر سه فاز
مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری برق کولر سه فاز در ساختمان‌های صنعتی و تجاری
دی ۱۸, ۱۳۹۸
خرید واتر کولینگ ماینر

خرید واتر کولینگ ماینر

امروزه واتر کولینگ ماینر یک روش بسیار پرکاربرد و پرطرفدار برای تامین سرمایش در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع ماینر است. اگر برای خرید واتر کولینگ ماینر اقدام کنید، متوجه خواهید شد که برندها و جنس‌های متنوعی در بازار وجود دارند. اما باید به این نکته‌ی مهم توجه کنید که سیستم‌های واتر کولینگ ماینر دارای قطعاتی با اندازه‌های مختلف هستند و جنس به کار برده شده در ساخت قطعات آن می‌تواند متفاوت باشد. باید توجه کنید که سیستم واتر کولینگ ماینری که انتخاب می‌نمایید باید مناسب با سیستم‌های موجود در مرکز  کامپیوتری یا مزرعه‌ی ماینر شما باشد. به منظور به کارگیری واتر کولینگ ماینر برای خنک کردن سیستم‌های کامپیوتری خود باید آشنایی کافی با این سیستم خنک کننده و روش سرمایشی آن داشته باشید. اگر قصد خرید واتر کولینگ ماینر را دارید، لازم است که اطلاعات لازم را در مورد این نوع سیستم سرمایشی کسب کنید تا از مناسب بودن آن برای مرکز داده‌ی خود اطمینان حاصل نمایید. این مطلب شما را با مزایا و ویژگی‌های واتر کولینگ ماینر آشنا کرده و نکات مهمی را در مورد خرید واتر کولینگ ماینر در اختیار شما قرار می‌دهد.

واتر کولینگ ماینر

واتر کولینگ ماینر

آشنایی با واتر کولینگ ماینر

خنک نگه داشتن پردازنده‌ها و سیستم‌های کامپیوتری در مراکز اطلاعات داده و مزارع ماینر یکی از دغدغه‌های اصلی در این مراکز است. امروزه واتر کولینگ ماینر طرفداران بیشتری پیدا کرده است. چرا که دمای قطعات کامپیوترها ممکن است بسیار داغ شوند و به کل سیستم آسیب‌های جدی وارد کنند. معمول‌ترین روش تامین سرمایش در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع ماینر ایجاد جریان هوا با استفاده از فن است. فن‌ها معمولاً با سرعت و دور بالایی حرکت می‌کنند و هنگام چرخش صدای زیادی از خود تولید می‌نمایند. با خرید واتر کولینگ ماینر و بهره‌گیری از آن مشکل آلودگی صوتی ایجاد شده توسط فن‌ها را از بین خواهید برد. علاوه بر این، استفاده از آب برای خنک کردن قطعات کامپیوتری در مقایسه با استفاده جریان هوای ایجاد شده توسط فن‌های دمنده، بسیار بهتر است. چرا که به کارگیری آب رسانای بهتری است و تاثیر بیشتری در انتقال حرارت دارد.

قطعات واتر کولینگ ماینر

قطعات واتر کولینگ ماینر

سیستم واتر کولینگ ماینر از چندین قطعه‌ی اصلی تشکیل شده است. قطعات اصلی تشکیل دهنده‌ی سیستم واتر کولینگ ماینر عبارت هستند : از بلوک‌های آب، محفظه، پمپ، رادیاتورها، لوله‌ها، اتصالات و مایع خنک کننده یا مایع سرمایشی.

مزیت‌های خرید واتر کولینگ ماینر و به کارگیری آن در مراکز اطلاعات داده‌ها

یکی از مزیت‌های به کارگیری واتر کولینگ ماینر این است که شما می‌توانید از آن برای خنک کردن یک قطعه‌ی مورد خاص کنید. همانطور که می‌دانید، ممکن است برخی از قطعات کامپیوتری بیشتر از قطعات دیگر آن داغ شوند. در حالی که فن‌ها جریان هوا را به صورت کلی برای قطعات مختلف کامپیوتر تامین می‌کنند، از واتر کولینگ ماینر می‌توان برای خنک کردن یک قطعه‌ی مجزا استفاده کرد. به این ترتیب می‌توانید قطعات مختلف کامپیوتر را به دمای مناسب برسانید. استفاده از واتر کولینگ ماینر باعث افزایش طول عمر قطعات سیستم‌های کامپیوتری می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت در مورد به کارگیری واتر کولینگ ماینر این است که شما می‌توانید ساعت‌های طولانی از آن برای خنک کردن قطعات سیستم‌های کامپیوتری خود استفاده کنید. واتر کولینگ ماینر شیوه‌ی سرمایشی بسیار آرام و بی‌ سر و صدایی دارد و باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شود. همچنین به کارگیری واتر کولینگ ماینر می‌تواند سرعت سیستم‌های کامپیوتری را ارتقا دهد. خرید واتر کولینگ ماینر برای سرمایش مزارع ماینر یا مراکز اطلاعات داده‌ها می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای خنک کردن سیستم‌های کامپیوتری باشد.

نکات مهمی که هنگام خرید واتر کولینگ ماینر باید به آنها توجه کنید.

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، جنس قطعات به کار رفته در ساخت واتر کولینگ ماینر است. باید به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید از رخ دادن خوردگی گالوانیک خود جلوگیری به عمل بیاورید، باید در انتخاب سخت افزار و مواد تشکیل دهنده‌ی واتر کولینگ ماینر دقت عمل به خرج دهید. پیشنهاد می‌کنیم، واتر کولینگ ماینری را انتخاب کنید که دارای پمپ، بلوک های آبی و رادیاتوری است که از جنس با کیفیت و مناسب ساخته شده‌اند. واتر کولینگ ماینری که بلوک‌های آبی آن از جنس مس یا آلومینیوم آندونایزد باشد، دارای کیفیت بالاتری خواهد بود. آلومینیوم آندونایزد از ایجاد واکنش بین خود و مس جلوگیری می‌کند و به همین دلیل بهتر است بلوک‌های آبی واتر کولینگ ماینر از جنس آلومینیوم آندونایزد و مس باشند.

مایع خنک کننده‌ی رنگی

مایع خنک کننده‌ی رنگی

باید به این نکته توجه کنید که اگر واتر کولینگ ماینری را انتخاب کردید که بلوک‌های آبی آن از جنس مس ساخته ‌شده‌اند، اتصالات و رادیاتور آن نباید از جنس آلومینیوم باشد. چرا که مس به کار رفته در ساخت بلوک آبی می‌تواند با آلومینیوم رادیاتور یا اتصالات واکنش نشان دهد و ایجاد خوردگی کند. همچنین استفاده از مایع خنک کننده‌ای که دارای خاصیت رسانایی کمتری است، فرایند خوردگی را کاهش داده یا از آن جلوگیری می‌کند. اما فرایند خوردگی ممکن است به صورت آهسته و در طول زمان زمان اتفاق بیفتد.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید واتر کولینگ ماینر باید به آن توجه نمایید، انتخاب مایع خنک کننده‌ی مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم از خریدن مایع‌های خنک کننده‌ی رنگی صرف نظر کنید. به کارگیری مایع‌های خنک کننده‌ی رنگی ممکن است موجب ایجاد رسوب در واتر کولینگ ماینر شوند و عملکرد آن را با مشکل مواجه کنند. ایجاد رسوب در واتر کولینگ ماینر موجب کاهش سرعت جریان آب یا مایع  خنک کننده می‌شود. بنابراین بهتر است از مایع‌های خنک کننده‌ی بی رنگ برای واتر کولینگ ماینر خود استفاده کنید. در صورت به کارگیری مایع‌های خنک کننده‌ی بی رنگ، تشکیل رسوب بسیار کمتر اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی، به صورت ماه‌های مختلف از مایع خنک کننده بی رنگ خود استفاده نمایند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع فن و سیستم‌های سرمایشی صنعتی و تجاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. انتخاب سیستم سرمایشی مناسب علاوه بر تامین سرمایش مورد نیاز، باعث افزایش بازده کاری می‌شود.

منبع: ekwb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما