واتر کولینگ ماینر چیست و چه مزایایی دارد؟

کولر سلولزی هوشمند
مقایسه کولرهای سلولزی هوشمند و کولرهای پوشالی
مهر ۱۲, ۱۳۹۸
سیستم خنک کننده ماینر
اهمیت سرمایش مناسب مزارع ماینر با استفاده از سیستم خنک کننده ماینر
مهر ۲۴, ۱۳۹۸

همانطور که می‌دانید برای راه اندازی مزارع ماینر و استخراج بیت کوین به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز است. افراد متخصص در زمینه‌ی استخراج بیت کوین به این موضوع واقف هستند که یک مزرعه‌ی ماینر به سیستم خنک کننده‌ی بسیار قوی و پیشرفته‌ای نیاز دارد. برای این که موفق شوید از مزرعه‌ی ماینر به صورت مفید استفاده کنید و عملکرد سیستم‌های خود را ارتقاء دهید، باید تجهیزات لازم برای نگهداری از مزرعه‌ی ماینر را فراهم نمایید. در صورتی که شرایط لازم برای نگهداری از سیستم‌های خود را فراهم نکنید، باید بگوییم که ممکن است تجهیزات و سیستم‌های شما صدمه ببینند و از کار بیافتند. با توجه به بالا بودن هزینه‌های خرید سیستم‌های مزارع ماینر و تجهیزات آن، نگهداری و مراقبت مناسب از مزارع ماینر دارای اهمیت بسیاری است. در واقع هدف اصلی از ایجاد مزارع ماینر درآمد زایی و سود مالی است. بنابراین باید نهایت تلاش خود را بکنید تا با استفاده از بهترین و به روزترین تجهیزات از سیستم‌ها و تجهیزات مزارع ماینر مراقبت نمایید. یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد مزارع ماینر تامین سرمایش مناسب به منظور جلوگیری از صدمه دیدن سیستم‌ها است. امروزه واتر کولینگ ماینر یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها برای تامین سرمایش در مزارع ماینر به شمار می‌آید. این متن شما را با واتر کولینگ ماینر و مزایای آن آشنا می‌کند.

مزارع ماینر

مزارع ماینر

واتر کولینگ ماینر چیست؟

امروزه واتر کولینگ ماینر در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین روش‌های خنک کردن قطعات سخت افزاری در مزارع ماینر است. این خنک کننده‌ها از آب یا مایعات خنک کننده‌ی دیگر برای کاهش دمای قطعات سیستم استفاده می‌کنند. این سیستم سرمایشی دارای سه قطعه‌ی اصلی است. این قطعات عبارت هستند از یک هیت سینک اصلی که به صورت مستقیم روی پردازنده نصب می‌شود، لوله‌های انتقال آب یا سیال خنک کننده و فن‌های خنک کننده.

فن‌های خنک کننده در مسیر لوله‌ها و مخزن آب قرار دارند. این فن‌ها آب یا سیال سرمایشی را خنک می‌کنند. سپس آب خنک به سمت هیت سینک جریان پیدا می‌کند و باعث کاهش دمای CPU می‌شود. می‌توان گفت شیوه‌ی کار این سیستم سرمایشی شبیه رادیاتور خودرو است. هزینه‌ی اولیه‌ی خرید و راه اندازی این سیستم کمی گران‌تر از به کارگیری فن‌های خنک کننده است. اما به کارگیری این روش در طول زمان می‌تواند هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهد و باعث صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی مزارع ماینر گردد.

 

واتر کولینگ

واتر کولینگ

مزایای به کارگیری واتر کولینگ ماینر

 یکی از معمول‌ترین روش‌های سرمایش در مزارع ماینر استفاده از سیستم‌های تهویه‌ی هوا است. در حالی که به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا روش موثری برای خنک کردن تجهیزات مزارع ماینر نیست. در مقابل، تامین‌ سرمایش در مزارع ماینر با استفاده از روش واتر کولینگ ماینر یک روش مقرون به صرفه‌تر و بسیار موثرتر به شمار می‌آید. با این حال به علت جدید بودن این تکنولوژی به کارگیری روش واتر کولینگ ماینر هنوز در بیشتر مزارع ماینر جا نیافتاده است. خنک کردن مزارع ماینر با استفاده از روش واتر کولینگ ماینر حائز اهمیت بسیاری است و جای دارد که این تکنولوژی سرمایشی جایگاه خود را در تامین سرمایش مزارع ماینر پیدا کند.

   استفاده از سیستم‌های تهویه‌ی هوا برای تامین سرمایش در ساختمان‌های مسکونی یا صنعتی و تجاری یک روش موثر و کارآمد است. حتی اگر شما دارای یک مزرعه‌ی ماینر کوچک خانگی هستید، سیستم‌های تهویه‌ی هوا می‌توانند تا حدودی نیازهای سرمایشی مزرعه‌ی شما را  تامین کنند. اما برای مزارع ماینر با مقیاس و مساحت بزرگ، به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا نمی‌تواند روش خوبی برای خنک کردن سیستم‌های مزرعه‌ی ماینر شما باشد. اگر بخواهید برای تامین سرمایش در مزارع ماینر بزرگ از سیستم‌های تهویه‌ی هوا استفاده کنید، مجبور به پرداخت هزینه‌های سرسام آور مصرف انرژی برق خواهید شد. اما امروزه با وجود واتر کولینگ ماینر مجبور به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا و پرداخت هزینه‌های سنگین مصرف انرژی نخواهید بود. در صورتی که بخواهید مزرعه‌ی ماینر خود را با استفاده از سیستم‌های تهویه‌ی هوا خنک کنید، برای جلوگیری از از داغی بیش از اندازه‌ی سیستم‌ها، باید از سیستم‌های تهویه‌ی هوای بسیار قوی استفاده کنید که برای خنک کردن محیط اطراف خود میزان بسیار بالایی از انرژی برق را مصرف می‌کنند. همچنین هزینه‌های مراقبت و نگهداری از سیستم‌های تهویه‌ی هوا را نیز باید پرداخت کنید. علاوه بر این که هزینه‌های زیادی را با به کارگیری سیستم‌های تهویه هوا متحمل خواهید شد، با مشکلاتی مانند وجود گرد و غبار و آلودگی در مزارع ماینر نیز مواجه خواهید شد. وجود گرد و غبار و آلودگی می‌تواند به صورت جدی به سیستم‌های شما صدمه برساند و در طول زمان باعث خرابی و از کار افتادن آنها شود. در حالی که با به کارگیری روش واتر کولینگ این مشکلات را پیش رو نخواهید داشت.

 

به کارگیری واتر کولینگ ماینر

به کارگیری واتر کولینگ ماینر

 

یکی دیگر از مزایای به کارگیری روش واتر کولینگ ماینر در مقایسه با به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا این است که سیستم‌های تهویه هوا، هوای پیرامون خود را تقریباً به صورت یکنواخت خنک می‌کنند. در حالی که قطعات مختلف سیستم‌های کامپیوتری دارای دماهای متفاوتی هستند و ممکن است قسمتی از سیستم داغ‌‌تر از قسمت‌های دیگر آن باشد. استفاده از روش ایمرسیون یا با واتر کولینگ این امکان را فراهم می‌کند که قطعات مختلف سیستم به صورت مناسب خنک شوند. به این ترتیب از آسیب رسیدن به سیستم‌های کامپیوتری خود جلوگیری به عمل می‌آورید و عمر مفید سیستم‌های شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که خاصیت رسانایی حرارتی مایع سرمایشی به کار رفته در واتر کولینگ تقریباً 25  برابر بیشتر از سیستم‌های تهویه هوا است. بررسی مزایای به کارگیری روش واترکولینگ ماینر در مقایسه با استفاده از سیستم‌های تهویه هوا نشان می‌دهد که سیستم‌های سرمایشی ایمرسیون یا روش واتر کولینگ روش بسیار بهتر و مقرون به صرفه‌تری برای خنک کردن سیستم‌های مزارع ماینر است.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی و کولرهای صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. انتخاب سیستم سرمایشی مناسب علاوه بر کاهش هزینه‌های سرمایشی باعث بهبود روند کاری و افزایش بازده تولیدی در مراکز صنعتی و تجاری می‌شود.

منبع: bixbit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما