مقایسه کولرهای سلولزی هوشمند و کولرهای پوشالی

کولر آبی کم مصرف
کولر آبی کم مصرف در چه مکان‌هایی کاربرد بیشتری دارد؟
مهر ۶, ۱۳۹۸
واتر کولینگ ماینر
واتر کولینگ ماینر چیست و چه مزایایی دارد؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
کولر سلولزی هوشمند

کولر سلولزی هوشمند

می‌توان گفت که کولر سلولزی هوشمند نوعی از مدل پیشرفته و مدرن کولرهای آبی قدیمی است. کولر سلولزی هوشمند با توجه به فناوری روز، مجهز به قطعات مدرن و با کیفیتی است. در ساخت کولر سلولزی هوشمند از قطعه‌ای به نام ترموستات استفاده می‌شود. در کولرهای سلولزی هوشمند دمای هوا به صورت اتوماتیک توسط ترموستات کنترل می‌شود. با استفاده از ترموستات می‌توانید زمان روشن و خاموش شدن کولر و دمای هوا را به صورت اتوماتیک تنظیم و کنترل نمایید. ترموستات به صورت هوشمند دمای هوای اطراف خود را کنترل کرده و دما را روی درجه‌ی تنظیم شده نگه می‌دارد. کولر سلولزی هوشمند دارای یک ریموت کنترل است که تنظیم کولر را آسان‌تر می‌کند. باید اضافه کرد که کولرهای سلولزی هوشمند دارای ایمنی بالایی هستند.

کولر آبی دارای ریموت کنترل

کولر آبی دارای ریموت کنترل

نحوه کارکرد کولر سلولزی هوشمند

کولر سلولزی هوشمند تا اندازه‌ی چشمگیری باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. هنگامی که کولر سلولزی هوشمند را روی درجه‌ی مورد نظرتان تنظیم می‌کنید، کولر دمای هوای محیط اطراف خود را به صورت ثابت نگه می‌دارد. این امر باعث می‌شود که کولر بیش از اندازه‌ی لازم کار نکند و انرژی کمتری مصرف شود. در ساختمان‌های صنعتی به دلیل به کارگیری ابزارها و ماشین‌های صنعتی مختلف به صورت طولانی مدت، دمای هوای داخل ساختمان اغلب بالاتر از دمای بیرون است. به همین دلیل اغلب هزینه‌های بالایی صرف تامین سرمایش و تهویه‌ی هوا می‌شود. به همین دلیل به کارگیری سیستم‌های سرمایشی کم مصرف در ساختمان‌های صنعتی نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌های سرمایشی دارد. امروزه کولر سلولزی هوشمند کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارد.

استفاده از پدهای سرمایشی سلولزی و مزایای آنها

در ساخت کولرهای سلولزی هوشمند به جای پدهای سرمایشی پوشالی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای سرمایشی پوشالی دارای طول عمر و دوام بیشتری هستند. این ویژگی باعث می‌شود که به مدت طولانی‌تری بتوانید از اثر سرمایشی پدهای سلولزی بهره ببرید. همان‌طور که می‌دانید در صورت استفاده از کولرهای پوشالی هر از چند گاهی باید پدهای سرمایشی کولر را تمیز کرده و در صورت از بین رفتن پدها، آنها را با پدهای جدید جایگزین کنید. در حالی که پدهای سرمایشی سلولزی دارای طول عمری بین ۳ الی ۵ سال( با سختی آب معمول) هستند. علاوه بر این، پدهای سرمایش سلولزی دارای قدرت بیشتری در جذب و نگهداری رطوبت هستند و مدت زمان بیشتری رطوبت را در خود نگه می‌دارند. به همین دلیل عملکرد سرمایشی کولرهای سلولزی بسیار بالاتر از کولرهای پوشالی است.

ترموستات کولر

ترموستات کولر

قطعات به کار رفته در ساخت کولر سلولزی هوشمند در مقایسه با کولرهای پوشالی قدیمی دارای دوام و کیفیت بیشتری هستند. این امر باعث می‌شود که کولرهای سلولزی هوشمند دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به کولرهای پوشالی باشند. شاید قیمت خرید اولیه‌ی کولرهای سلولزی هوشمند بالاتر از کولرهای پوشالی باشد، اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که با کاهش میزان مصرف انرژی، مبلغی که برای خرید کولر سلولزی هوشمند پرداخت کرده‌ بودید، جبران خواهد شد. علاوه بر این دوام و کیفیت بالای کولر سلولزی هوشمند باعث می‌شود که هزینه‌های کمتری صرف تعمیر و نگهداری سیستم سرمایشی خود بکنید. در ادامه‌ی مطلب شما را با مهم‌ترین مزایای کولر سلولزی هوشمند آشنا خواهیم کرد.

مزایای کولر سلولزی هوشمند

همانطور که قبلاً گفته شد، یکی از مهم‌ترین مزایای کولر سلولزی هوشمند مصرف انرژی کمتر است. به همین دلیل استفاده از کولرهای سلولزی صنعتی یک روش مقرون به صرفه‌ی سرمایشی به شمار می‌آید. در حالی که استفاده از کولرهای گازی می‌تواند هزینه‌های سرمایشی ساختمان‌های صنعتی و تجاری را افزایش دهد. علاوه بر این، قیمت خرید کولر سلولزی هوشمند پایین‌تر از قیمت خرید کولرهای گازی است. یکی دیگر از مزایای کولرهای سلولزی هوشمند در مقایسه با کولرهای گازی، نحوه‌ی نصب آسان و ارزان آنها است. شما به راحتی می‌توانید بعد از خرید دستگاه کولر سلولزی هوشمند آن را نصب کرده و از اثر سرمایشی آن بهره ببرید. کولرهای سلولزی هوشمند دارای امکان کانال کشی هوا نیز هستند.

مقایسه کولرهای سلولزی هوشمند و کولرهای پوشالی

کولرهای سلولزی هوشمند در مقایسه با کولرهای پوشالی دارای قدرت سرمایشی بالاتری هستند. پدهای سلولزی به کار رفته در ساخت کولرهای سلولزی هوشمند باعث افزایش راندمان تبخیر تا ۸۵ درصد می‌شود. به همین دلیل کولرهای سلولزی هوشمند توانایی بیشتری در کاهش دمای هوای پیرامون خود دارند. پدهای سلولزی آب را به صورت یکنواخت به خود جذب می‌کنند و به صورت یکنواخت مرطوب می‌شوند. در حالی که جذب آب در پدهای پوشالی به صورت یکنواخت اتفاق نمی‌افتد و ممکن است قسمت‌هایی از پد‌های پوشالی خشک باقی بمانند. یکی دیگر از مزایای پدهای سرمایشی سلولزی این است که آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا را به خود جذب می‌کنند و مانع انتقال آلودگی‌ها به محیط اتاق می‌شوند. به همین دلیل هوای خنکی که توسط کولرهای سلولزی هوشمند تولید می‌شود، حالت شرجی نامطبوعی ندارد.

پد سلولزی

پد سلولزی

یکی دیگر از مزایای کولرهای هوشمند این است که در مقایسه با کولرهای پوشالی، هنگام تولید هوای خنک سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند. بالانس استاتیکی و دینامیکی و همچنین استفاده از لرزه گیر و واشر مناسب در محل اتصال پایه‌ی فن و بدنه در کولرهای سلولزی هوشمند باعث کاهش چشم‌گیر صدا می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که امروزه مورد توجه کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی و هم‌چنین کاربران قرار می‌گیرد، سازگار بودن کولر با محیط زیست است. کولرهای سلولزی هوشمند به دلیل استفاده از انرژی برق که یک انرژی پاک و بدون آلودگی است، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند. همچنین کم مصرف بودن کولرهای سلولزی هوشمند باعث کمک به حفظ منابع طبیعی زمین می‌شود. کولرهای سلولزی هوشمند از روش طبیعی تبخیر آب برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. عدم استفاده از مواد شیمیایی توسط کولر سلولزی هوشمند باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فضا و جلوگیری از صدمه رسیدن به محیط زیست می‌شود.

کولرهای سلولزی هوشمند به دلیل قدرت سرمایشی بالا و مصرف انرژی کم، سیستم‌های سرمایشی ایده‌آلی برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری به شمار می‌آیند. این کولرها در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی، دفاتر اداری، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، مسجدها، هتل‌ها و رستوران‌ها، سالن‌های اجتماعات، باشگاه‌های ورزشی و … دارای کاربردهای بسیاری هستند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان صنعتی یا مسکونی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرموده و اطلاعات دقیق و کاملی را در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی و کاربردهای هر کدام کسب نمایید.

منبع: antwerpskate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما