کولر 25000 آکسیال
دی ۳۰, ۱۳۹۶
قیمت کولر صنعتی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی نوعی کولر آبی صنعتی است که در ساخت آن از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای سرمایشی پوشالی که در بیشتر کولرهای خانگی به کار می‌روند، دارای مزایای زیادی هستند. به کارگیری پدهای سرمایشی سلولزی در کولر آبی سلولزی باعث افزایش اثر سرمایشی آن می‌شود. به همین دلیل در بیشتر مکان‌های صنعتی و تجاری و در ساختمان‌هایی که دارای مساحت بزرگی هستند، به منظور خنک کردن و تهویه‌ی هوا از کولر آبی سلولزی استفاده می‌شود. برای مثال در کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انباری‌های صنعتی بزرگ، ساختمان‌های سوله، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های تجمعات، ساختمان‌هایی که دارای سقف بلند و مساحت بزرگ هستند، اغلب از اثر سرمایشی کولر آبی سلولزی بهره برده می‌شود. این متن شما را با ویژگی‌ها و مزایای کولر آبی سلولزی آشنا می‌کند.

کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی

مزایای کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی یک سیستم سرمایشی کم مصرف و مقرون به صرفه برای به کارگیری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آید. کولرهای آبی سلولزی اثر سرمایشی بالایی دارند. این کولر کیفیت هوای داخلی ساختمان را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. کولر آبی سلولزی علاوه بر کاهش دمای هوا به تهویه‌ی آن و دور کردن دود، گازهای سمی، ذرات معلق در هوا، گرد و غبار و انواع آلودگی‌ها کمک می‌کند. کولر آبی همواره هوای پاک بیرون را جایگزین هوای آلوده‌ی فضای داخلی ساختمان‌های صنعتی می‌کند. این کولر با فراهم کردن محیطی با دمای مناسب و هوای پاک سلامت کارکنان و افراد حاضر در ساختمان را تضمین کرده و باعث افزایش بازده کاری نیروی انسانی می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های کولر آبی سلولزی این است که به میزان رطوبت هوای اطراف خود می‌افزاید. به همین دلیل کولر آبی سلولزی یکی از ایده آل‌ترین سیستم‌های سرمایشی برای تامین هوای خنک و پاک در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی است که در مناطق جغرافیایی گرم و خشک قرار دارند. این کولر با افزایش رطوبت باعث تامین هوای مطبوعی می‌شود.

پد سرمایشی پوشالی

پد سرمایشی پوشالی

کولرهای آبی از چندین قطعه‌ی صنعتی درست شده‌اند. یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در ساخت کولرهای آبی به کار برده می‌شود، پدهای سرمایشی است. هوای گرمی که توسط دستگاه کولر گرفته می‌شود، از پدهای سرمایشی عبور می‌کند. عبور هوای گرم از پدهای سرمایشی کولر، باعث کاهش دمای هوای اطراف می‌شود. هوای گرم بعد از عبور از پدهای سرمایشی خنک شده و میزان رطوبت آن افزایش می‌یابد. هوای خنک شده توسط فن موجود در کولر در سراسر محیط مورد نظر به صورت یکنواخت توزیع پیدا می‌کند. شیوه‌ی سرمایشی کولر آبی سلولزی نشان می‌دهد که نوع و کیفیت پدهای سرمایشی تا چه اندازه در بهبود اثر سرمایشی کولر تاثیر دارند. در ادامه‌ی مطلب به بررسی برخی از مزایای پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای سرمایشی پوشالی می‌پردازیم.

مزایای پد سرمایشی سلولزی

پد سرمایشی سلولزی

پد سرمایشی سلولزی

همانطور که از اسم آن‌ها پیدا است، پدهای سرمایشی سلولزی از مواد سلولزی ساخته می‌شوند و شکل ظاهری این پدها به صورت لانه زنبوری است. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهایی که از تراشه‌های چوب یا فیبر مصنوعی ساخته می‌شوند، عملکرد سرمایشی بالاتری دارند. به کارگیری پد سرمایشی سلولزی در کولر آبی سلولزی، باعث بهبود اثر سرمایشی کولر می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند. با توجه به کارخانه‌ی سازنده  و کیفیت و دوام پد سرمایشی سلولزی، به طور معمول هر چهار سال یک بار این پدها را تعویض می‌کنند. در حالی که در صورت به کارگیری پدهای سرمایشی پوشالی هر از چند گاهی باید آنها را تمیز یا تعویض کرد. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند. قیمت پدهای سرمایشی سلولزی از پدهای سرمایشی پوشالی گران‌تر است. اما با توجه به طول عمر و دوام بیشتر پدهای سرمایشی سلولزی و تاثیری که در افزایش اثر سرمایشی کولر دارند، به کارگیری آنها می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

ویژگی کولر آبی سلولزی

به دلیل این که در ساخت کولر آبی سلولزی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود، این کولرها قدرت جذب آب بیشتری را دارند. پدهای سرمایشی سلولزی با نگهداری طولانی مدت رطوبت باعث می‌شوند که فرآیند کاهش دمای هوا با سرعت و قدرت بیشتری انجام بپذیرد. به طور یقین می‌توان گفت که کولر آبی سلولزی در مقایسه با کولرهای معمولی دارای کیفیت بسیار بالاتری است. تجربه نشان می‌دهد که عملکرد سرمایشی کولر آبی سلولزی بسیار بهتر از کولرهایی است که در ساخت آنها از پدهای سرمایشی پوشالی استفاده می‌شود.

گاهی لازم است برای کسب اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه کولر قطعات آن را بررسی کرده و نسبت به نظافت و کنترل آنها اقدام نمایید. با این حال، کولر آبی سلولزی در مقایسه با کولرهای آبی معمولی به مراقبت و نظافت کمتری احتیاج دارد. لزومی ندارد که کاربران وقت بسیاری را صرف کنترل و نظافت کولر آبی سلولزی بکنند. دوام و طول عمر بالای کولر آبی سلولزی باعث می‌شود در هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات معیوب سیستم سرمایشی صرفه جویی شود.

ممکن است برخی از کاربران به علت گران‌تر بودن هزینه‌ی خرید کولر آبی سلولزی، از خرید آن منصرف شوند. باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که هنگام خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان‌های صنعتی، علاوه بر قیمت خرید دستگاه باید به کم مصرف بودن و کیفیت آن توجه کرد. کم مصرف بودن کولر باعث می‌شود که هزینه‌های مصرف انرژی در ساختمان کاهش یافته و مبلغی که ماهیانه بابت قبوض انرژی پرداخت می‌کنید به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. تامین هوای پاک و خنک نقش بسیار موثری در افزایش بازده تولیدی و پیشبرد فرایندهای صنعتی دارد. به همین دلیل در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌های بسیار بالایی صرف سرمایش و تهویه‌ی فضای داخلی ساختمان می‌شود. به کارگیری سیستم‌های سرمایشی کم مصرف و با دوام کمک بسیاری به صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی ساختمان‌های صنعتی می‌کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید یا تعویض سیستم سرمایشی ساختمان صنعتی خود را دارید، می‌توانید قبل از اقدام به تهیه‌ی کولر با مشاوران و کارشناسان شرکت گرما سرد تماس حاصل فرموده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. آشنایی با انواع کولر صنعتی، ویژگی‌ها، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها به شما کمک می‌کند تا کولری مناسب با نیازهای سرمایشی ساختمان مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

منبع: coolsa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما