کولر آبی آکسیال سلولزی چیست و مهم‌ترین ویژگی‌های آن کدام است؟

ویژگی های بهترین کولر صنعتی
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی های بهترین کولر صنعتی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸
اویل کولینگ ماینر
اویل کولینگ ماینر چیست؟: آشنایی با مزیت‌های به کارگیری روغن مینرال
بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
کولر آبی آکسیال سلولزی

کولر آبی آکسیال سلولزی

کولر آبی آکسیال سلولزی یکی از سیستم‌های سرمایشی پرکاربرد در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری به شمار می‌آید. کولر آبی آکسیال سلولزی دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای استفاده و به کارگیری در محیط‌های صنعتی به یک سیستم سرمایشی مناسب تبدیل می‌کند. در ساختمان‌های صنعتی و تجاری تامین هوای خنک و تهویه هوا از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که  کیفیت هوا تاثیر مستقیمی روی بازده کاری نیروی انسانی و بهبود عملکرد دستگاه‌های صنعتی و فرآیندهای انجام شده در ساختمان‌های صنعتی دارد. به کارگیری طولانی مدت ماشین‌ها و ابزارآلات صنعتی و مواد شیمیایی در بیشتر محیط‌های صنعتی موجب بروز مشکل آلودگی و افزایش دمای محیط می‌شود. این امر در روزهای گرم سال که دمای هوا به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کند، دو چندان می‌شود. به همین دلیل هنگام انتخاب سیستم سرمایشی صنعتی باید دقت کنید که کولری را انتخاب نمایید که توان لازم برای تولید میزان هوای خنک و پاک لازم را داشته و مناسب با شرایط و ویژگی‌های ساختمان مورد نظر، و نیازهای سرمایشی شما باشد. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های کولر آبی آکسیال سلولزی و مزایای آن خواهیم پرداخت.

کولر آبی آکسیال سلولزی

کولر آبی آکسیال سلولزی

آشنایی با کولر آبی آکسیال سلولزی

باید گفت که به طور کلی کولرهای آبی یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی پرکاربرد در محیط‌های گوناگون هستند. کولرهای آبی از 2 عامل طبیعی یعنی هوا و آب برای تولید هوای خنک استفاده می‌کنند. عدم استفاده از مواد شیمیایی برای تولید هوای خنک، کولرهای آبی را به یکی از سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است. علاوه بر این، کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا انرژی کمتری مصرف می‌کنند. کم مصرف بودن سیستم‌های سرمایشی صنعتی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که برای کاربران اهمیت بسیاری دارد. چرا که کاهش مصرف انرژی به معنی کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری است. علاوه بر این، کاهش مصرف انرژی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. به همین دلیل امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی سعی می‌کنند محصولاتی را تولید کنند که کم مصرف بوده و با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته باشند.

کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی

 نحوه‌ی کارکرد کولر آبی صنعتی

شیوه‌ی کار کولر آبی صنعتی به این شکل است که کولر هوای گرم را از محیط اطراف خود گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور می‌دهد. هوای گرم در حین عبور از پدهای سرمایشی مرطوب تبخیر می‌شود. طی این فرایند، هوا دمای خود را از دست می‌دهد. سپس کولر به کمک فن هوای خنک شده را در محیط اطراف خود توزیع می‌کند. کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش میزان رطوبت هوا می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که به کارگیری کولر آبی باعث تولید هوای مطبوع و خنکی در محیط مورد نظر شود. با این حال باید گفت که کولرهای آبی برای به‌ کارگیری در مناطق گرم و خشک مناسب هستند و استفاده از آنها در آن دسته از مناطقی که دارای هوای گرم و مرطوب هستند، کارآیی چندانی نخواهد داشت. فن آکسیال و پد سرمایشی سلولزی 2 قطعه‌ی اصلی در کولر آبی آکسیال سلولزی به شمار می‌آیند و نقش مهمی در اثر سرمایشی و عملکرد کوره‌های صنعتی دارند. هنگام انتخاب کولر صنعتی باید به نوع فن و نوع پرده‌ی به کار رفته در کولر آبی توجه کرد. در ادامه‌ی مطلب شما را با فن آکسیال و پد سرمایشی سلولزی که در ساخت کولرهای آبی صنعتی به کار می‌روند، آشنا خواهیم کرد.

فن آکسیال کولر آبی صنعتی

فن‌های آکسیال با نام فن‌های محوری نیز شناخته می‌شوند. چرخش تیغه‌های فن‌های آکسیال به دور یک محور است. ویژگی منحصر به فرد فن‌های آکسیال این است که توانایی ایجاد حجم بزرگی از جریان هوا را دارند. فن‌های آکسیال دارای ویژگی تولید جریان هوا با فشار پایینی هستند. هنگام خرید کولر آبی صنعتی باید به جنس آن دقت کنید. کولری که دارای فن با کیفیت باشد توانایی توزیع هوای خنک را با سرعت و قدرت هرچه بیشتر خواهد داشت. بیشتر کولرهایی که فن آنها از جنس پلاستیک است برای به کار گیری در ساختمان‌های صنعتی مناسب نیستند. مجهز بودن کولر صنعتی به فن موجب می‌شود که هوای خنک در قسمت‌های مختلف ساختمان توزیع شود و دمای اتاق به صورت یکنواخت کاهش پیدا کند. فن‌ها علاوه بر توزیع و پخش یکنواخت و مناسب هوای خنک، نقش مهمی در تهویه‌ی هوا و دود کردن گرد و غبار و انواع آلودگی‌ها از محیط‌های صنعتی دارند. همچنین باید به این نکته‌ی مهم نیز اشاره کرد که برخی از فن‌ها هنگام کار صدای زیادی از خود تولید کرده و باعث ایجاد آلودگی صوتی در فضا می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم کولری را انتخاب کنید که فن آن هنگام چرخش صدای کمتری تولید کند.

پد سرمایشی سلولزی

 

 

پد سلولزی

پد سلولزی

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید کولر آبی صنعتی باید به آن توجه کرد، نوع پد سرمایشی به کار رفته در ساخت کولر است. امروزه در ساخت کولرهای آبی صنعتی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی قدیمی دارای مزایای بسیار زیادی هستند. پدهای سرمایشی سلولزی دارای ساختاری با شکل لانه زنبوری هستند و توانایی بیشتری در نگهداری طولانی مدت رطوبت دارند. این ویژگی باعث می‌شود که اثر سرمایشی کولر آبی صنعتی با به کارگیری پمپ‌های سرمایشی سلولزی افزایش پیدا کند. یکی دیگر از ویژگی‌های پدهای سرمایشی سلولزی این است که در مقایسه با پدهای پوشالی قدیمی به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند. در صورتی که در ساخت کولر آبی از پد سرمایشی پوشالی استفاده شده باشد، کاربران باید هر از چند گاهی نسبت به نظافت یا تعویض پدهای معیوب و از کار افتاده اقدام کنند. در حالی که دوام و طول عمر پدهای سرمایشی سلولزی بالا است و نیازی به نظافت و تعویض مکرر آنها نیست. قیمت خرید پدهای سرمایشی سلولزی بالاتر از پدهای سرمایشی پوشالی است. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که به کارگیری پدهای سرمایشی سلولوزی به دلیل بهبود عملکرد سرمایشی کولر باعث مصرف انرژی کمتر و تولید هوای باکیفیت‌تری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

به نظر شما کولر آبی آکسیال سلولزی مناسب استفاده در محیط کاری شما است یا نه؟ چه دلایلی سبب می‌شود تا این نوع کولر را انتخاب کنید یا نکنید؟ دلایل و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: weatherworld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما