مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های کولر آبی سلولزی هوشمند

انواع کانال کولر صنعتی
معرفی انواع کانال کولر صنعتی رایج در بازار
آبان ۳۰, ۱۳۹۸
سیستم سرمایش سوله
سیستم سرمایش سوله چیست؟ معرفی 5 سیستم سرمایش و گرمایش رایج
آذر ۱۲, ۱۳۹۸
کولر آبی سلولزی هوشمند

کولر آبی سلولزی هوشمند

کولر آبی سلولزی هوشمند یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و محیط‌های تجاری به شمار می‌آید. به کارگیری کولر آبی سلولزی هوشمند باعث کاهش میزان مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی ساختمان می‌شود. به همین دلیل به کارگیری این سیستم سرمایشی کاربردهای فراوانی در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری و همچنین ساختمان‌های مسکونی دارد. با اینکه سیستم‌های سرمایشی دیگری نیز در بازار وجود دارند، کولرهای آبی طرفداران زیادی دارند و کاربران بسیاری جهت تامین سرمایش مورد نیاز خود از این نوع کولرها بهره می‌گیرند. شما می‌توانید با استفاده از کولر آبی سلولزی هوشمند به راحتی و با مصرف انرژی کمتری، هوای خنک و مطبوعی را تامین کرده و ساختمان مورد نظر خود را به محیطی مناسب برای کار یا زندگی تبدیل کنید. این مطلب شما را با ویژگی‌های کولر آبی سلولزی هوشمند، مزایا، و کاربردهای آن آشنا می‌کند.

کاربرد کولر آبی

کاربرد کولر آبی

ویژگی‌های کولر آبی سلولزی هوشمند

کولرهای آبی با استفاده از 2 عامل طبیعی هوا و آب باعث تولید هوای خنک در محیط پیرامون خود می‌شوند. کولر آبی هوای گرم را گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور می‌دهد. هوای گرم هنگام عبور از پدهای سرمایشی مرطوب تبخیر شده و این فرایند باعث کاهش دمای هوا می‌گردد. کولر آبی دارای یک فن دمنده است که هوای خنک شده توسط کولر را با قدرت و شدت بیشتری در سراسر محیط توزیع می‌کند. مجهز بودن کولر آبی به فن باعث می‌شود که هوای خنک در تمام قسمت‌های ساختمان پخش شده و دمای اتاق به صورت یکنواخت خنک شود. همانطور که می‌بینید کولرهای آبی به روش طبیعی باعث کاهش دمای هوا می‌شوند. عدم استفاده از مواد شیمیایی توسط کولر آبی برای تولید هوای خنک یکی از مزیت‌های بسیار مهم آن به شمار می‌آید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کولر آبی سلولزی هوشمند این است که علاوه بر خنک کردن هوای محیط اطراف خود باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا می‌شود. ویژگی رطوبت زایی کولر آبی سلولزی هوشمند آن را برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌هایی که در مناطق گرم و خشک قرار دارند، به یک سیستم سرمایشی ایده‌آل تبدیل کرده است. خشکی هوا می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیاری شود. به عنوان مثال خشکی هوا می‌تواند باعث خشکی پوست، بروز انواع حساسیت‌ها و آلرژی‌ها و تشدید بیماری‌های تنفسی مانند آسم و تنگی نفس شود. کولرهای آبی سلولزی هوشمند هوای خنک و مطبوعی را تولید می‌کنند که علاوه بر تامین رفاه و آسایش برای سلامت انسان نیز مفید است. با این حال باید به این نکته توجه کرد که به کارگیری کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب کارایی زیادی ندارد. 

پدهای سرمایشی کولر آبی سلولزی هوشمند

پد سلولزی

پد سلولزی

یکی از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در ساخت کولر آبی سلولزی هوشمند، پدهای سرمایشی سلولزی است. ساختار پدهای سرمایشی سلولوزی به گونه‌ای است که می‌توانند به مدت طولانی‌تری رطوبت هوا را در خود نگه دارند. این ویژگی باعث می‌شود که اثر سرمایشی کولر آبی تا اندازه‌ی چشمگیری افزایش پیدا کند. به همین دلیل امروزه در ساخت کولرهای آبی صنعتی پدهای سرمایشی سلولزی، جایگزین پدهای پوشالی قدیمی شده‌اند. پدهای سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی قدیمی دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند. به همین دلیل نیازی به جایگزینی و تعویض زود به زود پدهای سرمایشی سلولوزی نخواهید داشت. همچنین نحوه‌ی نگهداری و تمیز کردن پدهای سرمایشی سلولزی آسان‌تر از پد‌های پوشالی قدیمی است.

مزایای پدهای سرمایشی کولر آبی سلولزی هوشمند

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که جنس پد سرمایشی به کار رفته در کولر آبی می‌تواند تاثیر بسیاری روی عملکرد سرمایشی کولر و میزان مصرف انرژی آن بگذارد. پدهای سرمایشی سلولزی با افزایش عملکرد سرمایشی کولر باعث کاهش میزان مصرف انرژی می‌شوند. در نتیجه به کارگیری کولر آبی سلولزی هوشمند می‌تواند هزینه‌های سرمایشی ساختمان مورد نظر شما را کاهش دهد. همانطور که می‌دانید در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌های زیادی بابت سرمایش مناسب ساختمان پرداخته می‌شود. بنابراین به کارگیری یک کولر کم مصرف و مقرون به صرفه می‌تواند تاثیر بسیاری در کاهش میزان مصرف انرژی و هزینه‌های سرمایشی ساختمان‌های صنعتی و تجاری داشته باشد. باید به این نکته اشاره کرد که قیمت خرید کولر آبی سلولزی هوشمند  بالاتر از کولرهای قدیمی است که در ساخت آنها از پدهای پوشالی استفاده شده است. با این حال باید به این امر توجه کرد که هزینه‌ی به کارگیری کولر آبی سلولزی هوشمند به علت کم مصرف بودن و عملکرد سرمایشی فوق العاده‌ی آن می‌تواند در طول زمان باعث صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی شود.

تنظیم دما به صورت اتوماتیک

کولر آبی هوشمند

کولر آبی هوشمند

یکی دیگر از مزیت‌های کولر آبی سلولزی هوشمند امکان تنظیم دمای آن به صورت اتوماتیک است. شما می‌توانید درجه‌ی کولر را روی دمای پیش فرض تنظیم کرده و ساختمان مورد نظر خود را به دمای مطلوب برسانید و زمان روشن یا خاموش شدن کولر را نیز به صورت اتوماتیک مشخص کنید. ویژگی هوشمند بودن کولر آبی سلولزی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در زمانی که در ساختمان حضور ندارند، نیز بتوانند دمای  اتاق را کنترل کنند. برای مثال شما می‌توانید زمان روشن شدن کولر را مدتی قبل از ساعت ورود به ساختمان تنظیم کنید. به این ترتیب هنگام ورود به ساختمان وارد یک فضای خنک خواهید شد. همچنین در ساختمان‌های صنعتی و تجاری ممکن است هنگامی که در ساختمان حضور ندارید، نیز نیاز به خنک کردن هوای اتاق داشته باشید. در این صورت قابلیت هوشمند بودن کولر آبی می‌تواند کمک بسیاری به تامین نیازهای سرمایشی شما بکند. ویژگی قابل کنترل بودن اتوماتیک کولر باعث کاهش میزان مصرف انرژی می‌‌گردد. چرا که تنها هنگامی که نیاز به هوای خنک دارید، از کولر آبی سلولزی خواهید کرد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی تجاری و صنعتی است. اگر قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان تجاری، صنعتی، یا مسکونی خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش محصولات شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم و مفید در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع سیستم‌های سرمایشی و کاربردهای آنها می‌تواند به شما کمک کند که کولری را انتخاب نمایید که مناسب با نیازهای سرمایشی و شرایط ساختمان مورد نظر شما باشد. انتخاب سیستم سرمایشی مناسب می‌تواند باعث بهبود روند تولیدی در ساختمان‌های صنعتی و افزایش بازده کاری شود.

منبع: breezewaysac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما