معرفی انواع کانال کولر صنعتی رایج در بازار

کنترل دمای ماینر
کنترل دمای ماینر و تامین سرمایش مورد نیاز مزارع بیت کوین
آبان ۲۴, ۱۳۹۸
کولر آبی سلولزی هوشمند
مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های کولر آبی سلولزی هوشمند
آذر ۶, ۱۳۹۸
انواع کانال کولر صنعتی

انواع کانال کولر صنعتی

در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی که دارای مساحت بزرگ و قسمت‌های مختلفی هستند برای توزیع هوای خنک در بخش‌های مختلف ساختمان از انواع کانال کولر صنعتی بهره برده می‌شود. با اینکه کانال کولر صنعتی قابل مشاهده نیست ولی یکی از اجزای بسیار مهم سیستم‌های سرمایشی صنعتی به شمار می‌آید. کانال کولر صنعتی تاثیر بسزایی در نحوه‌ی توزیع هوای خنک شده در ساختمان‌های صنعتی دارد. همچنین اگر کانال کولر صنعتی به درستی انتخاب و نصب شود، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی شود. اگر در حال ساخت یا تعمیر ساختمان صنعتی و تجاری هستید، باید دقت و توجه کافی در انتخاب نوع کانال کولر صنعتی خود داشته باشید. با مطالعه و بررسی انواع کانال کولر صنعتی می‌توانید اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام از انواع کانال کولر صنعتی کسب کنید و انتخاب درستی در مورد آن انجام دهید.

مزایای کانال کولر صنعتی

کانال کولر صنعتی می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش بازده و بهبود عملکرد سرمایشی کولرهای صنعتی داشته باشد. اگر متوجه شدید که مدتی است که هزینه‌های سرمایشی ساختمان صنعتی افزایش پیدا کرده است، یا کیفیت هوای داخل ساختمان شما کاهش یافته است، می‌توانید حدس بزنید که مشکلی در کانال کولر شما به وجود آمده باشد. همچنین معیوب بودن کانال کولر صنعتی می‌تواند موجب توزیع نابرابر هوای خنک در قسمت‌های مختلف ساختمان شود. به این معنی که ممکن است دمای هوای قسمتی از ساختمان با دمای قسمت‌های دیگر متفاوت باشد. در این صورت باید به فکر تعویض یا تعمیر کانال کولر خود باشید. به منظور بررسی کانال کولر می‌توانید از یک فرد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. تکنسین‌های کانال کشی کولر، کیفیت هوای توزیع شده توسط کانال، سالم بودن آن، عدم وجود نشتی و سوراخ شدگی و میزان و نحوه‌ی هوای خنک دمیده شده را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت لزوم اقدامات لازم را برای تعمیر و بهبود عملکرد سیستم سرمایشی انجام می‌دهند.

هنگامی که زمان تعویض یا ساخت کانال کولر برای سیستم سرمایش شما فرا برسد، باید به چند نکته توجه کنید. انتخاب مناسب از میان انواع کانال کولر صنعتی به سلیقه و بودجه‌ی شما بستگی دارد. همچنین باید به نوع ساختمان صنعتی مورد نظرتان و نیازهای سرمایشی آن توجه کنید. برای اینکه بتوانید گزینه‌ی مناسبی را انتخاب نمایید، در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع کانال کولر صنعتی و مزیت‌ها و معایب هر کدام از آنها آشنا خواهیم کرد.

معرفی انواع کانال کولر صنعتی

کانال ورقه‌ی فلزی

کانال ورقه‌ی فلزی

انواع کانال کولر صنعتی عبارت هستند از:

– کانال انعطاف پذیر

– کانال ورقه‌‌ی فلزی

– کانال فایبرگلاس

نوع کانال کولر صنعتی تعیین می‌کند که هوای خنک شده توسط دستگاه کولر چگونه در ساختمان شما توزیع پیدا کند. کانال کولر علاوه بر توزیع هوای خنک به تصفیه‌ی هوا و تولید هوای پاک و بدون آلودگی در فضای داخلی ساختمان‌های صنعتی و تجاری کمک می‌کند. معمولی‌ترین نوع کانال کولر صنعتی، کانال ورقه‌ی فلزی است. یکی از مزیت‌های کانال ورقه‌ی فلزی این است که نحوه‌ی نصب ساده و آسانی دارد. همچنین کانال ورقه‌ی فلزی دارای اندازه‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی است. مهم‌ترین مزیت کانال ورقه‌ی فلزی این است که این نوع کانال دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی است. کانال ورقه‌ی فلزی به علت دوام بسیار بالایی که دارد احتمال نشت و سوراخ شدگی در آن بسیار کم است.

 

کانال فایبر گلاس

کانال فایبر گلاس

کانال فایبرگلاس

دومین نوع کانالی که می‌خواهیم معرفی کنیم، کانال فایبرگلاس است. هزینه‌ی نصب کانال فایبر گلاس در مقایسه با هزینه‌ی نصب دیگر کانال‌ها ارزان‌تر است. همچنین کانال فایبرگلاس دارای عایق بندی بسیار خوبی است. یکی دیگر از مزیت‌های کانال فایبرگلاس عایق بندی مناسب آن است. عایق بندی مناسب کانال‌های فایبرگلاس باعث می‌شود که امکان رشد انواع باکتری و کپک در داخل مجراهای کانال کاهش پیدا کند. به همین دلیل به کارگیری این نوع کانال مانع از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به داخل ساختمان می‌شود. همچنین عایق بندی مناسب کانال فایبرگلاس باعث می‌شود که هوای خنک هدر نرود و میزان مصرف انرژی توسط کولر کاهش پیدا کند. به این ترتیب به کارگیری این نوع کانال می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان صنعتی و تجاری شود. همچنین نحوه‌ی ساخت و ظاهر کانال فایبرگلاس به گونه‌ای است که روی افزایش بازده سرمایشی سیستم تاثیر مثبت دارد. کانال فایبرگلاس علاوه ‌بر مزیت‌هایی که روی عملکرد سرمایشی دارد، باعث کاهش آلودگی صوتی می‌شود. هوای خنک هنگام عبور از این کانال و وارد شدن در فضای داخل ساختمان صدای زیادی تولید نمی‌کند. ساخت این نوع کانال به گونه‌ای است که مواد فایبرگلاس به عنوان عایق هوا که در برابر بخار آب مقاوم است، عمل می‌کنند.

 

کانال انعطاف پذیر

کانال انعطاف پذیر

کانال انعطاف پذیر

سومین نوع کانال کولر صنعتی، کانال انعطاف پذیر است. این نوع کانال‌ها نیز از انواع کانال کولر صنعتی ارزان و مقرون به صرفه به شمار می‌آیند. کانال‌های انعطاف پذیر نحوه‌ی نصب آسانی دارند. همچنین وزن آنها در مقایسه با دیگرانواع کانال‌ها سبک‌تر است. می‌توان گفت که کانال انعطاف پذیر راحت‌ترین نوع نصب را دارد. به یاد داشته باشید که نحوه‌ی نصب آسان این نوع کانال به معنی نصب سرسری و غیرمتخصصانه‌ی آن نیست. نصب صحیح کانال انعطاف پذیر نقش مهمی در نحوه‌ی توزیع هوای خنک و تهویه مناسب هوای ساختمان دارد. به همین دلیل هنگام نصب کانال انعطاف پذیر باید دقت بسیار بالایی به خرج دهید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرهای صنعتی و تجهیزات سیستم‌های سرمایشی است. اگر قصد نصب کانال کولر برای ساختمان صنعتی و تجاری خود را دارید، یا می‌‌خواهید کانال کولر مورد نظرتان را تعویض کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق در مورد انواع کانال کولر صنعتی با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم را در مورد انواع کولرها وکانال‌های مناسب برای ساختمان‌های متفاوت، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و هزینه‌ی نصب آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. انتخاب کانال کولر صنعتی مناسب علاوه بر بهبود کیفیت هوای ساختمان‌های صنعتی کمک بسیاری به تهویه‌ی مناسب هوای آنها می‌کند. همان طور که می‌دانید سیستم تهویه هوا و مسئله‌ی سرمایش یکی از مهم‌ترین مسائل در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند. در ساختمان‌های صنعتی آلودگی هوا باعث بروز مشکلات بسیاری مانند صدمه دیدن دستگاه‌ها و کاهش طول عمر به ابزار آلات صنعتی می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب و خرید نوع کانال کولر صنعتی باید دقت زیادی به خرج دهید.

منبع: expertairco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما