انواع مزیت‌ها و کاربرد کولر بدون کانال در مکان‌های صنعتی

استفاده از کولر آبی در کارخانه
مزایای استفاده از کولر آبی در کارخانه
اسفند ۲۹, ۱۳۹۷
کولر کویری
نحوه‌ی انتخاب کولر کویری و اندازه‌ی مناسب دستگاه کولر
فروردین ۱۲, ۱۳۹۸
کاربرد کولر بدون کانال

برای خنک کردن هوای ساختمان‌های صنعتی می‌توان از کولردارای کانال کشی یا کولر بدون کانال استفاده کرد. کولر دارای کانال کشی کاربردها و مزایای خاص خود را در خنک سازی محیط‌های صنعتی دارد. اما برای خنک کردن برخی از قسمت‌های ساختمان‌های صنعتی یا به منظور سرمایش مکان‌های صنعتی با شرایط خاص، از کولر بدون کانال بهره برده می‌شود. این متن شما را با کاربرد کولر بدون کانال در مکان‌های صنعتی و مزایای استفاده از آن آشنا می‌کند. با آگاهی از کاربرد کولر بدون کانال در مکان‌های صنعتی می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری در مورد انتخاب کولر مناسب برای کارخانه یا ساختمان صنعتی خود انجام دهید. بسته به ساختار ساختمان صنعتی و فرآیندهای مورد نظر، کولر بدون کانال می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. گاهی می‌توان از کولر بدون کانال به عنوان سیستم خنک کننده‌ی واحد استفاده کرد. اما در برخی از شرایط خاص، استفاده از کولر بدون کانال مزایای بسیاری خواهد داشت. در ادامه‌ی مطلب شما را با کاربرد کولر بدون کانال در مکان‌های صنعتی و مزایای آن آشنا خواهیم کرد.

کولر بدون کانال

کاربرد کولر بدون کانال در قسمت‌های تازه تاسیس شده‌ی کارخانه

ممکن است شما بخواهید قسمت‌های جدیدی به ساختمان اصلی کارخانه یا ساختمان صنعتی خود اضافه کنید. به عنوان مثال گاهی برای انبار کردن مواد صنعتی، اقدام به ساخت سوله‌ها یا اتاقک‌هایی در اطراف ساختمان اصلی کارخانه می‌کنند. در این صورت کانال کشی برای سیستم سرمایشی مرکزی کاری هزینه‌بر و زمان گیر خواهد بود. در این مواقع می‌توان به راحتی از کولر بدون کانال برای خنک کردن ساختمان تازه تاسیس شده بهره برد. شما می‌توانید به راحتی نسبت به مساحت اتاق تازه تاسیس شده، کولری با قدرت سرمایشی و اندازه‌ی مناسب انتخاب کنید. یکی از مزایای استفاده از کولر بدون کانال در ساختمان‌های جانبی کارخانه‌ها این است که موجب کاهش هزینه‌های سرمایشی می‌شود. در قسمت‌های جانبی ساختمان‌های صنعتی، معمولاً به صورت تمام وقت از سیستم‌های سرمایشی استفاده نمی‌شود. استفاده از کولر بدون کانال در این شرایط، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. چرا که تنها در طول مدت مورد نیاز از کولر استفاده می‌شود. کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه‌های سرمایشی را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است که امروزه برای حفظ  محیط زیست استفاده از سیستم‌های سرمایشی کم مصرف یکی از مهم‌ترین عوامل در ساختمان‌های صنعتی به شمار می‌آید.

کاربرد کولر بدون کانال به عنوان سیستم سرمایش نقطه‌ای

یکی دیگر از انواع کاربرد کولر بدون کانال در مکان‌های صنعتی، سرمایش نقطه‌ای است. ممکن است در برخی از قسمت‌های کارخانه به دمای کمتری نیاز داشته باشد. برای مثال به منظور خنک نگه داشتن برخی از ماشین آلات صنعتی، نگهداری برخی از مواد و اجناس صنعتی و پیشبرد فرآیندهایی که به دمای پایین نیاز دارند، می‌توان از کولر بدون کانال استفاده کرد. به این طریق می‌توانید قسمت‌های مختلف ساختمان صنعتی را در دمای مناسب و متعادل نگه دارید.

هم‌چنین در مواقعی که سیستم سرمایش مرکزی توانایی خنک کردن مناسب هوای ساختمان را نداشته باشد، می‌توان از کولرهای بدون کانال کمک گرفت. در روزهای بسیار گرم سال ممکن است سیستم سرمایشی کارخانه به تنهایی قابلیت متعادل نگه داشتن دمای کارخانه را نداشته باشد. در این صورت می‌توان در قسمت‌های مورد نیاز دمای هوا را به وسیله‌ی استفاده از کولر بدون کانال کاهش داد. هم‌چنین برخی از ماشین آلات حتی به علت کار کردن طولانی مدت هوای اطراف خود را بسیار گرم می‌کنند. این مسئله باعث سلب آسایش و رفاه کارکنان حاضر در ساختمان و هم‌چنین به خطر افتادن صحت عملکرد ماشین‌آلات صنعتی و کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود. یکی از کاربرد کولر بدون کانال، خنک کردن محیط مورد نظر در چنین شرایطی است.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کولرهای بدون کانال این است که برای خنک کردن ساختمان نیازی به پرداخت هزینه‌ی کانال کشی نخواهید داشت. برای کانال کشی کولر، نیاز به وسیله‌های جانبی و تجهیزات لازم و استخدام متخصصین کانال کشی کولر نیاز خواهید داشت و باید هزینه‌ی کانال کشی کولر را بپردازید. واضح است که برای خنک کردن قسمت‌هایی از ساختمان که همواره به سرمایش نیاز ندارند، کانال کشی برای کولر امری هزینه‌بر و  بی استفاده خواهد بود. هزینه‌ی خرید کولر بدون کانال خیلی کمتر از کولرهای دیگر نیست. اما هزینه‌های جانبی نصب کانال کشی و تهیه‌ی تجهیزات، زیاد خواهد بود. هم‌چنین شرایط برخی از ساختمان‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان سیستم کانال کشی کولر را در آن‌ها اجرا کرد، یا اینکه کانال کشی کولر در این ساختمان‌ها نیاز به تعمیرات و تغییرات اساسی ساختمان، خواهد داشت که علاوه بر هزینه‌ی بالا، نیازمند زمان است. استفاده از کولر بدون کانال در چنین مواقعی بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

کولرهای بدون کانال کیفیت هوای داخل محیط صنعتی را ارتقاء می‌بخشند. این کولرها علاوه بر خنک کردن هوای داخل ساختمان، از آلودگی محیط کاسته و  گرد و غبار و مواد آلاینده را از محیط صنعتی می‌زدایند. کولرهای بدون کانال به علت کم مصرف بودن، گاز کربن بسیار کمتری وارد محیط می‌کنند. به همین علت امروزه استفاده از کولرهای بدون کانال، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر کاربرد کولر بدون کانال در کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی، می‌توان از این نوع کولر در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی بهره برد.

یکی دیگر از انواع کاربرد کولر بدون کانال، امکان استفاده از آن‌ها به عنوان سیستم‌های گرمایشی است. برخی از کولرهای بدون کانال این قابلیت را دارند که به عنوان یک سیستم تهویه هوای دو کاره مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین در فصل‌های سرد سال می‌توان از این سیستم به عنوان دستگاه گرمایشی و در روزهای گرم سال، به عنوان دستگاه خنک کننده هوا از آن استفاده کرد.

در واقع شما می‌توانید با خرید یک دستگاه کولر بدون کانال از دو کاربرد گرمایشی و سرمایشی آن بهره ببرید. کولر بدون کانال فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و در آن دسته از مکان‌های صنعتی که با مشکل کمبود فضا روبه‌رو هستند، دستگاه های سرمایشی ایده آلی به شمار می‌آیند.

علاوه بر کارخانه‌ها و مکان‌های صنعتی، از کولر بدون کانال در ساختمان‌های دیگری مانند مدرسه‌ها و موسسه‌های آموزشی، مساجد، ساختمان‌های تجاری، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های اجتماعات و خانه‌های مسکونی می‌توان استفاده کرد. بیشتر کولرهای بدون کانال دارای طراحی و شکل ظاهری ساده‌ای هستند که با دکوراسیون و چیدمان انواع ساختمان‌ها هماهنگی دارند.

منبع: tlcplumbing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما