کولر آبی کم مصرف در چه مکان‌هایی کاربرد بیشتری دارد؟

ویژگی های مهم کولر آبی
مهم‌ترین ویژگی های مهم کولر آبی که باید هنگام خرید مد نظر داشته باشید.
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸
کولر سلولزی هوشمند
مقایسه کولرهای سلولزی هوشمند و کولرهای پوشالی
مهر ۱۲, ۱۳۹۸
کولر آبی کم مصرف

کولر آبی کم مصرف

کولر آبی کم مصرف یکی از سیستم‌های سرمایشی ایده آل برای تامین سرمایش و تهویه هوای آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی است که در مناطق گرم و خشک واقع شده‌اند. به کارگیری کولر آبی کم مصرف مصرف در کارخانه‌ها و مراکز تجاری باعث افزایش بازده کاری، تضمین رفاه کارکنان و جلب رضایت آنها می‌شود. کولر آبی کم مصرف در مقایسه با انواع سیستم‌های سرمایشی دیگر انرژی کمتری مصرف می‌کند. این ویژگی کولر آبی کم مصرف باعث می‌شود که به کارگیری آن در ساختمان‌های صنعتی بزرگ باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی شود. کم مصرف بودن سیستم‌های سرمایشی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مهندسان و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی صنعتی توجه زیادی به آن دارند. علاوه بر این، خریداران و کاربران کولرهای صنعتی ترجیح می‌دهند که سیستمی را برای تامین سرمایش ساختمان خود انتخاب کنند که تا حد امکان کم مصرف باشد.

کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی

 

کولر آبی کم مصرف در چه مکان‌هایی کاربرد بیشتری دارد؟

در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف تامین سرمایش مناسب و خنک کردن هوای ساختمان می‌شود. در محیط‌های صنعتی به کارگیری ابزارها و ماشین‌های صنعتی به صورت طولانی مدت، باعث افزایش دمای هوای ساختمان‌های صنعتی و همچنین تولید دود و آلودگی در داخل ساختمان می‌شود. افزایش دمای هوای ساختمان‌های صنعتی با شروع فصل گرما و افزایش طبیعی دمای هوا دوچندان می‌شود. گرمای بیش از اندازه در ساختمان‌های صنعتی می‌تواند باعث صدمه دیدن ماشین‌های صنعتی شده و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت عدم تامین رفاه و آسایش کارکنان ساختمان‌های صنعتی، بازده کاری نیروی انسانی کاهش پیدا خواهد کرد. با به کارگیری سیستم‌های سرمایشی که فاقد ویژگی کم مصرف بودن هستند، ممکن است متحمل پرداخت هزینه‌های بالایی به منظور تامین سرمایش و تهویه هوای مناسب ساختمان صنعتی خود شوید. به همین دلیل به کارگیری یک سیستم سرمایشی کم مصرف و ایده‌آل برای ساختمان‌های صنعتی یکی از از عوامل ضروری برای پیشبرد فرایندهای صنعتی به شمار می‌آید.

مزایای کولر آبی کم مصرف

کولر آبی کم مصرف علاوه بر کاهش دمای هوای پیرامون خود رطوبت موجود در هوا را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین با به کارگیری  کولرهای آبی کم مصرف می‌توانید دمای هوای محیط مورد نظرتان را به درجه‌ی مناسب برسانید و میزان رطوبت هوا را نیز کنترل نمایید. کولرهای آبی با کاهش دمای هوا و ایجاد رطوبت باعث تولید هوای پاک، سالم و مطبوعی می‌شوند. کولرهای آبی مجهز به یک فن دمنده هستند که با قدرت و سرعت بیشتری هوای خنک تولید شده توسط کولر را به صورت یکنواخت در سرتاسر محیط توزیع می‌کند. با به کارگیری کولرهای آبی کم مصرف می‌توانید محیط مناسبی را برای کار یا زندگی را فراهم کنید.

نحوه‌ی کارکرد کولر آبی کم مصرف

کولرهای آبی از یک روش طبیعی برای خنک کردن دمای هوای پیرامون خود استفاده می‌کنند. این نوع کولر هوای گرم بیرون را به خود جذب کرده و سپس آن را از پدهای سرمایشی خود عبور می‌دهد. هوای گرم در حین عبور از پدهای سرمایشی مرطوب تبخیر شده و باعث کاهش دمای هوا می‌شود. سپس هوای خنک شده توسط فن موجود در  کولر آبی، به صورت  یکنواخت و با سرعت بیشتر در محیط مورد نظر توزیع پیدا می‌کند. وجود فن در کولر آبی باعث  می‌شود که هوای خنک به قسمت‌های مختلف ساختمان برسد و محیط ساختمان به صورت یکنواخت خنک شود. همانطور که می‌بینید کولرهای آبی از روش طبیعی تبخیر آب برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. عدم به کارگیری مواد شیمیایی توسط کولر آبی موجب شده است که این نوع سیستم سرمایشی با عنوان کولری سازگار با محیط زیست شناخته شود. علاوه بر این، ویژگی کم مصرف بودن کولر آبی باعث حفظ منابع طبیعی کره‌ زمین می‌گردد.

پد سلولزی کولر آبی کم مصرف

پد سلولزی

پد سلولزی

 امروزه در ساخت کولرهای آبی سلولزی و صنعتی از پدهای سرمایشی سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سرمایشی سلولزی توانایی بیشتری در نگهداری رطوبت دارند. به کارگیری پدهای سرمایشی سلولزی در ساخت کولرهای آبی میزان مصرف انرژی این نوع سیستم‌های سرمایشی را تا اندازه‌ی چشمگیری کاهش می‌دهد. به همین دلیل امروزه به منظور کاهش هرچه بیشتر میزان مصرف انرژی، پدهای سرمایشی سلولوزی جایگزین پدهای پوشالی قدیمی می‌شوند. یکی دیگر از مزایای پدهای سرمایشی سلولزی این است که در مقایسه با پدهای پوشالی دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند. همچنین باید گفت که پدهای سرمایشی سلولزی به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارد. بنابراین در صورت استفاده از پدهای سرمایشی سلولزی در کولر آبی، وقت کمتری را صرف نظافت و نگهداری از کولر خود خواهید کرد.

 چه نکاتی را باید هنگام خرید کولر آبی صنعتی مد نظر داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کولر آبی برای ساختمان صنعتی خود باید به آن توجه کنید، ویژگی کم مصرف بودن کولر است. در صورت به کارگیری کولر آبی، باید شرایط ساختمان را نیز مورد توجه قرار دهید. قبل از انتخاب و خرید کولر شرایط و ویژگی‌های ساختمان مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید. برای مثال قدرت سرمایشی کولر باید متناسب با مساحت ساختمان باشد. به کارگیری کولری که قدرت سرمایشی پایین‌تری در مقایسه با مساحت ساختمان داشته باشد، باعث تحت فشار قرار گرفتن کولر و افزایش مصرف انرژی توسط آن خواهد شد. برای این که بتوانید اثر سرمایشی کولر آبی را افزایش دهید باید دستگاه کولر را در محلی نصب کنید که دسترسی کافی به هوای گرم بیرون داشته باشد. در صورت استفاده از کولر آبی بهتر است یک درب یا پنجره را باز بگذارید تا هوا در داخل اتاق جریان داشته باشد. روشن کردن کولر آبی در یک محیط بسته اثر سرمایشی آن را کاهش می‌دهد  و این کار باعث می‌شود که هوای داخل اتاق شرجی شود.

کاربرد کولر آبی کم مصرف

کاربرد کولر آبی

کاربرد کولر آبی

 باید گفت که کولرهای آبی در در مناطق گرم و خشک دارای اثر سرمایشی بالایی هستند و کاربردهای بسیاری در این مناطق دارند. از کولرهای آبی در انواع ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌های مختلف و مراکز تجاری بهره برده می‌شود. کولرهای آبی کم مصرف صنعتی برای تامین سرمایش مناسب و تهویه‌ی هوا در کارخانه‌ها، مراکز اطلاعات و داده‌ها، کارخانه‌های صنعتی مانند کارخانه‌های پارچه سازی و کاغذ سازی، دفاتر اداری، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های اجتماعات، رستوران‌ها و هتل‌ها، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، مسجدها، کارگاه‌های تولیدی، انباری‌های صنعتی و غیره به کار برده می‌شوند.

 شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولر و سیستم سرمایشی صنعتی است. کارشناسان و مسئولان فروش ما در شرکت گرما سرد می‌توانند شما را در انتخاب کولر مناسب و کسب اطلاعات لازم در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی راهنمایی کنند.

منبع: condair

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما