بهترین کولر صنعتی چه ویژگی هایی دارد ؟

قیمت کولر صنعتی آبی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
کولر صنعتی ارزان
کولر صنعتی ارزان : کولر آبی و فن صنعتی
دی ۳۰, ۱۳۹۶
بهترین کولر صنعتی

بهترین کولر صنعتی

بهترین کولر صنعتی چه ویژگی هایی دارد ؟

این سوالی است که خریداران کولرهای صنعتی از ما می پرسند . در این مقاله سعی می کنیم تا ویژگی های بهترین کولر صنعتی را به صورت خلاصه شرح دهیم.

جنس بدنه و استراکچر کولر صنعتی 

هر چقدر ورق به کار برده شده در بدنه کولر صنعتی ضخیم تر باشد دوام و طول عمر دستگاه بیشتر خواهد بود و دستگاه در برابر ضربه های احتمالی به میزان کمتری دچار آسیب خواهد شد. همچنین با در نظر گرفتن ضخامت مناسب برای کولرهای صنعتی به علت سنگین شدن دشتگاه ایجاد لرزه و صدا بسیار کمتر خواهد بود.

افزایش ضخامت بدنه منجر به افزایش قیمت کولرهای آبی بزرگ خواهد شد. در کولر های صنعتی گرماسرد از ورقه های گالوانیزه 2 میلی متری جهت ساخت بدنه و استراکچر استفاده می شود.

دقت کنید که در قسمت تشت کولر نیز ورق به کار برده شده دارای ضخامت مناسب باشد. 

رنگ الکترواستاتیک کوره ای 

استفاده از ورق گالوانیزه امکان خوردگی و زنگ زدگی را به صفر کاهش می دهد اما این امر لزوم استفاده از رنگ مناسب را از بین نمی برد.

بهتر است کولر کارگاهی که خریداری می کنید، دارای رنگ کوره ای( الکترواستاتیک ) باشد. این نوع رنگ در برابر نور مدام خورشید، رطوبت ، ضربه و … بسیار مقاوم است و باعث می شود که کولر صنعتی عمر بالایی داشته باشد.

الکتروموتور و برند معتبر 

اندازه گیری دقیق میزان قدرت الکتروموتور با ظرفیت هوادهی هواکش های صنعتی به کاربرده شده در کولر صنعتی نیز بسیار مهم است در صورتی که الکتروموتور ضعیف در کولر استفاده شود ، موجب عملکرد نادرست کولر می شود. اگر الکتروموتور با قدرت بیشتر از نیاز فن صنعتی استفاده شود موجب مصرف برق بیشتر و اتلاف منابع انرژی و مالی خواهد شد.

استفاده از یک برند معتبر مانند الکتروموتور ژن تبریز و یا استانکو طرح ایتالیا می تواند یک انتخاب ایده آل و مقرون به صرفه در کولرهای صنعتی باشد.

واسط تبخیری

امروز استفاده از پوشال قدیمی شده و بازار به آهستگی از کولر های آبی پوشالی خالی می شود.

کولر صنعتی سلولزی، با دارا بودن پد سلولزی علاوه بر تامین هوای پاکیزه، راندمان بالاتری در ایجاد سرمایش ایجاد می نماید.

پد سلولزی دارای ساختار منسجم است که طول عمر بسیار بالایی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پد سلولزی می توانید این نوشته را مطالعه کنید.

در کولر های صنعتی نحوه توزیع آب بر روی پد سلولزی بسیار مهم است. نصب صحیح آبریزها و یکنواختی توزیع بر راندمان کولر تاثیر بسیار بالایی دارد.

بهترین کولر صنعتی

کولرهای صنعتی برای تامین تهویه و سرمایش ساختمان‌های صنعتی به کار می‌روند. هر کدام از انواع کولرهای صنعتی دارای ویژگی‌ها و خاصیت‌های منحصر به فرد خود هستند. کولرهای صنعتی نقش مهمی در پیشبرد فرایندهای صنعتی و افزایش بازده تولیدی ایفا می‌کنند. بهترین کولر صنعتی کولری است که مناسب با ویژگی‌های ساختمان صنعتی و فرآیندهای انجام پذیرفته در آن باشد. سیستم‌های سرمایشی مختلف دارای کاربردهای متفاوتی در زمینه‌های صنعتی گوناگون هستند. به همین دلیل انتخاب بهترین کولر صنعتی برای کاربرد مورد نظر، دارای اهمیت بسیاری است. به کارگیری سیستم سرمایشی مناسب علاوه بر بهبود روند تولیدی، باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی می‌شود.

 یکی از ویژگی‌های بهترین کولر صنعتی کم مصرف بودن آن است. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف تهویه و خنک کردن هوای محیط می‌شود. برای مثال در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدی، علاوه بر افزایش طبیعی دمای هوا در فصل‌های گرم سال، به کارگیری ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی باعث افزایش هرچه بیشتر دمای هوا و تولید آلودگی می‌شود. دمای بالا و وجود آلودگی می‌تواند باعث کاهش عملکرد دستگاه‌های صنعتی شود. علاوه بر این، عدم وجود هوای پاک و تهویه‌ی مناسب سلامت کارکنان و افراد حاضر در ساختمان را به خطر انداخته و بازده کاری نیروی انسانی را کاهش می‌دهد. این متن شما را با ویژگی‌های بهترین کولر صنعتی و شرایط مناسب بودن انواع گوناگون آنها با کاربردهای مختلف صنعتی آشنا می‌کند.

فن‌های صنعتی

فن صنعتی

فن صنعتی

فن‌های صنعتی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی در ساختمان‌های صنعتی هستند. می‌توان گفت که تمامی ساختمان‌های صنعتی مجهز به فن‌های دمنده هستند. فن‌های صنعتی نقش مهمی در تهویه هوای محیط و دور کردن  گرد و غبار، دود، ذرات معلق در هوا، و انواع آلودگی‌های موجود در ساختمان‌های صنعتی دارند. فن‌های صنعتی دارای انواع گوناگونی هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع فن‌های صنعتی آشنا خواهیم کرد.

فن‌های کوچک صنعتی در اندازه‌های ۱۰ یا ۱۵ سانتی متری ساخته می‌شوند. ‌این فن‌ها را می‌توان به  درگاه  USB  یا سوکت اصلی  متصل کرد. فن‌های کوچک قدرت دمنده‌گی محدودی دارند اما یکی از مزیت‌های آنها این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و برای خنک کردن سخت افزارها و قطعات الکتریکی بسیار مناسب هستند. فن‌های صنعتی کوچک برای ایجاد جریان هوا در فاصله‌ی نزدیک به کار برده می‌شوند. از این فن‌ها برای مصارف شخصی نیز می‌توان استفاده کرد.

فن‌های رومیزی اغلب دارای اندازه‌ی  ۱۵ الی ۱۷ سانتی متری هستند. این فن‌ها توانایی ایجاد جریان هوایی مستقیم و خنک را دارند. از فن‌های رومیزی برای ایجاد جریان هوا در فاصله‌ی نزدیک استفاده می‌شود. برای مثال روی میز کاری در دفاتر اداری و تجاری می‌توان از فن‌های رومیزی بهره برد. بیشتر فنهایی رومیزی دو یا چند سرعته هستند و می‌توانید با توجه به کاربرد خود سرعت ایجاد جریان هوای آن را تنظیم کنید. فن‌های رومیزی برای به کارگیری در محیط‌های کاری و تجاری بسیار مناسب هستند.

از فن‌های دیواری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای مشکل کمبود فضا هستند استفاده می‌شود. یکی دیگر از انواع فن‌ها، فن‌های پایه دار یا فن‌های ایستاده هستند. این فن‌ها قابلیت جابجایی و حمل و نقل را دارند. بیشتر فن‌های پایه دار دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند. از فن‌های ایستاده برای ایجاد جریان هوا در اتاق‌هایی با اندازه‌ی نسبتا بزرگ می‌توان استفاده کرد.

فن‌های بزرگ صنعتی برای ایجاد حجم بزرگی از جریان هوا طراحی و ساخته می‌شوند. این فن‌ها در ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، و انباری‌های بزرگ به کار برده می‌شوند. فن‌های صنعتی بزرگ گازهای شیمیایی، دود و گرد و غبار را از محیط‌های صنعتی دور می‌کنند.

سیستم‌های تهویه‌ی هوا

سیستم تهویه‌ی هوا

سیستم تهویه‌ی هوا

سیستم‌های تهویه هوا برای تامین هوای پاک و خنک در ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شوند. برای اینکه بتوانید بهترین کولر صنعتی را برای ساختمان مورد نظرتان تهیه کنید، باید به ویژگی‌های ساختمان صنعتی توجه کنید. یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین کولر صنعتی در نظر گرفتن ارتفاع و مساحت ساختمان مورد نظر است. سیستم‌های تهویه هوا دارای اندازه وقدرت سرمایشی متفاوتی هستند. می‌توان گفت که هر چه اندازه‌ی دستگاه تهویه هوا بزرگ‌تر باشد، دارای قدرت بیشتری است. قدرت سرمایشی سیستم‌های تهویه هوا با واحد BTU سنجیده می‌شود.

سیستم‌های تهویه هوا این قابلیت را دارند که دمای هوای محیط مورد نظر را به درجه‌ی مطلوب شما برسانند. سیستم‌های تهویه‌ی هوا قدرت سرمایشی بالایی دارند و در مدت زمان کمی می‌توانند هوای محیط مورد نظر شما را خنک کنند. یکی از مشکلات سیستم‌های تهویه هوا این است که انرژی زیادی مصرف می‌کنند. به کارگیری سیستم‌های تهویه هوا در ساختمان‌های بزرگ صنعتی می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های سرمایشی ساختمان شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سیستم تهویه‌ی هوا، برآوردی از هزینه‌های مصرف انرژی توسط این نوع کولر را محاسبه کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

کولرهای آبی

کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی

اگر ساختمان صنعتی مورد نظر شما در منطقه‌ی جغرافیایی گرم و خشک قرار دارد، می‌توان گفت کولر آبی صنعتی می‌تواند بهترین کولر صنعتی برای تامین نیازهای سرمایشی شما باشد. کولر آبی هوای گرم بیرون را گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور می‌دهد. هوای گرم در حین عبور از پدهای سرمایشی مرطوب تبخیر شده و این فرایند باعث کاهش دمای هوای محیط می‌شود. یکی از دلایلی که کولر آبی به عنوان بهترین کولر صنعتی شناخته می‌شود، ویژگی کم مصرف بودن است. به کارگیری کولرهای آبی در ساختمان‌های صنعتی باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان می‌شود. این کولرها نحوه‌ی نصب، نگهداری ، و به کارگیری بسیار آسانی دارند. کولرهای آبی برای کاهش دمای هوا از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست محسوب می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های کولرآبی این است که باعث افزایش رطوبت موجود در هوا می‌شود. باید به این نکته اشاره کرد که به کارگیری کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب ساحلی کاربرد چندانی ندارد. چرا که رطوبت بیش از اندازه‌ی موجود در هوا باعث کاهش اثر سرمایشی کولر آبی می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرهای صنعتی و سیستم‌های سرمایشی است. شما می‌توانید قبل از اقدام به خرید سیستم سرمایشی مورد نظرتان با مشاورین شرکت گرما سرد تماس گرفته و با ویژگی‌ها و کاربردهای انواع کولرهای صنعتی آشنا شوید. خرید کولر مناسب برای ساختمان صنعتی باعث بهبود روند تولید صنعتی خواهد شد.

منبع: goshopdirect

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما