بهترین کولرهای صنعتی سال 2018

مزایای کولر آبی کارخانه
مزایای کولر آبی کارخانه
آبان ۲۴, ۱۳۹۷
راهنمای انتخاب کولر مدرسه
راهنمای انتخاب کولر مدرسه: هر آنچه که باید در مورد کولر مدرسه بدانید.
آذر ۶, ۱۳۹۷
بهترین کولرهای صنعتی

در سال 2108 چند کولر به عنوان بهترین کولرهای صنعتی شناخته شدند. کولرهای صنعتی با اهداف سرمایش محیط‌های صنعتی به کار گرفته می‌شوند. با این حال می‌توان در ساختمان‌های مسکونی با مساحت بزرگ نیز از آن‌ها استفاده کرد. یکی از ملاک‌های اصلی در گزینش بهترین کولرهای صنعتی قدرت سرمایشی بالای آن‌ها است. چرا که در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها سرمایش یکی از دغدغه‌های اساسی در فرآیندهای تولیدی به شمار می‌آید. طبیعی است که برای خنک کردن فضاهای صنعتی باید کولر قدرتمندی به کار برد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کولر صنعتی

معیار دیگری که در گزینش بهترین کولرهای صنعتی مد نظر قرار می‌گیرد، مقدار مصرف انرژی آن‌ها است. مقدار مصرف انرژی می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در هزینه‌های تولیدی کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها داشته باشد. از این‌ رو انتخاب یک کولر کم مصرف، معادل صرفه جویی است. علاوه براین، با مصرف بهینه‌ی انرژی، ذخایرطبیعی را برای نسل‌های آینده حفظ کرده و به محیط زیست صدمه نمی‌زنیم.

در ادامه‌ی مطلب دو نوع از بهترین کولرهای صنعتی سال 2108 را به شما معرفی می‌کنیم. با مطالعه‌ی این متن علاوه بر آشنایی با این مدل‌ها، به ویژگی‌های بهترین کولرها پی می‌برید.

بهترین کولرهای صنعتی سال 2108

کولر Honeywell CO48PM

کولر Honeywell CO48PM یک کولر قابل حمل صنعتی است که هم برای استفاده در فضاهای باز و هم فضاهای بسته طراحی شده است. کولرهای آبی مشابه این کولر برای خنک کردن هوا از یخ استفاده می‌کنند. پس از این‌که کولر با یخ پر می‌شود، جریان هوای خنک با استفاده از یک فن دمیده می‌شود. این جریان هوا توانایی خنک کردن محیطی با مساحت تقریبی ۶۰۰ متر مربع را دارد. اگر شما دنبال یک کولر قابل اعتماد با با قیمت مناسب هستید، این کولر پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود.

کولر Honeywell CO48PM یک کولر عالی برای مناطق با آب و هوای خشک است. یکی دیگر از مزیت‌های این کولر این است که قابلیت خنک سازی فضاهای باز را نیز دارد. این کولر دارای یک طراحی همه جانبه است که می‌تواند تا ساعت‌های طولانی کار کند. می‌توان این کولر را به منبع آب وصل کرد تا همیشه پر از یخ بماند. یا می‌توان هر از گاهی به صورت دستی کولر را با یخ پر کرد.

این کولر دارای یک فن سه سرعته، با تیغه‌های ۱۴ اینچی است. دستگاه کولر دارای رسانه‌های خنک کننده در سه طرف خود است. این ویژگی باعث می‌شود که کولر بسیار سریع و به صورت یکنواخت هوای محیط را خنک کند. این کولر برای به کارگیری در مناطق خشک بسیار مناسب است. زیرا علاوه بر کاهش دما، به هوا رطوبت می‌بخشد.

از آنجایی که این کولر از سیستم کمپرسور استفاده نمی‌کند، مصرف برق پایینی دارد. اساس کار این کولر  سیستم تبخیری است. هم‌چنین، کولر دارای وزن سبکی است. چرخ‌های کوچک زیر کولر، امکان جابه‌جایی آن را از مکانی به مکان دیگر به راحتی ممکن می‌کند.

این کولر یکی از کارآمدترین کولرهای قابل حمل است. اندازه ی کوچک آن امکان جابه جایی آن را بسیار ساده می‌کند. کولر دارای اتصال منبع آب مداوم است. بنابراین می‌توان به صورت طولانی مدت و بدون پر کردن مخزن یخ، از کولر استفاده کرد. تیغه‌های ۱۴ اینچی فن کولر سرمای تولید شده را به صورت یکنواخت در سرتاسر محیط توزیع می‌کنند.

به دلیل اینکه کولر از سیستم کمپرسور استفاده نمی‌کند، مانند سیستم‌های تهویه‌ی هوا، سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند. این کولر بدون ایجاد صداهای اضافه هوای اتاق را به صورت مطبوعی خنک می‌کند.

این  کولر در عین قدرتمند بودن بسیار کم مصرف است. همان‌طور که قبلاً گفته شد این کولر به خاطر استفاده نکردن از سیستم‌های غیر کمپرسوری و خنک کردن هوا به صورت طبیعی انرژی کمی مصرف می‌کند. به جای تکیه بر انرژی برق، در این نوع از طراحی کولر، برای خنک کردن هوا از یخ  استفاده می‌شود. این کولر از جریان برق، تنها برای به کار انداختن فن، که هوای خنک شده را در محیط توزیع می کند، استفاده می‌کند.

این کولر یک دستگاه خنک کننده‌ی ممتاز است که نیازهای سرمایشی تجاری و خانگی را برآورده می‌کند. امکان اضافه کردن یخ بصورت دستی یا اتصال به سیستم منبع آب لوله کشی آن را نسبت به خیلی از کولرهای دیگر متمایز می‌کند. اندازه‌ی سبک و چرخ‌های کوچک زیر آن امکان جابجایی را بسیار آسان می‌کنند. اگر دنبال یک کولر عالی و کم صدا هستید، این کولر می‌تواند برای شما مناسب باشد.

کولر Luma Comfort EC220W

کولر Luma Comfort EC220W  یک دستگاه خنک کننده‌ی آبی است که برای اهداف سرمایشی در مناطق گرم و خشک به کار می‌رود. این کولر یکی از بزرگ‌ترین کولرهای طراحی شده است و برای سرمایش محیط‌هایی با مساحت بیشتر از ۶۵۰ متر مربع مناسب است.

طراحی این کولر امکان جابجایی آسان آن را فراهم می‌کند. علاوه بر این، قابلیت استفاده از آن در فضاهای باز و در فضاهای بسته وجود دارد. این کولر دارای مخزن آب با ظرفیت ۱۰.۶ گالن است که قابلیت خنک سازی چندین اتاق را به مدت چندین ساعت دارد. اگر قصد دارید برای مدت طولانی از کولر استفاده کنید بهتر است که آن را به منبع آب لوله کشی یا چاه آب وصل کنید. این کولر که از هوا و آب برای خنک سازی محیط استفاده بهره می‌برد، برای به کارگیری در مناطق خشک بسیار مناسب است.

این کولر دارای یک فن بسیار قدرتمند است که هوای خنک شده را در سرتاسر محیط به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. این فن قابلت سه تنظیم متفاوت را دارد که تا ۱۶۵۰ CFM قدرت جریان هوا را برای خنک نگه داشتن محیط فراهم می‌کند. کولر، جریان هوا را از سه سمت توزیع می‌کند که باعث افزایش بهره وری سرمایشی آن می‌شود.

بهترین کولرهای صنعتی

علاوه براین، این کولر از پدهای خنک کننده استفاده می‌کند تا ذرات،گرد و غبار، و آلودگی‌های موجود در هوا را فیلتر کند. این ویژگی یکی از مزایای موثر کولر Luma Comfort EC220W است. این کولر دارای ویژگی‌های منحصر به فرد فراوانی است که کارایی آن را بسیار بالا می‌برند.

این کولر در مقایسه با دیگر کولرهای آبی صدای بیشتری تولید می‌کند. علت امر این است که فن آن سه سرعته است. اما اگر تنظیمات آنرا در سرعت های اول و دوم قرار دهید صدای کمتری تولید خواهد کرد. با اینکه برخی سر و صدای آن را آزار دهنده تلقی می‌کنند، قدرت فن آن در ایجاد جریان هوا و قابلیت بالای خنک ‌سازی آن نباید نادیده گرفته شود.

یکی دیگر از مزایای این کولر سازگاری آن با محیط زیست است. به علت خنک سازی به روش طبیعی و عدم استفاده از کاندنسور، مصرف انرژی برق آن بسیار پایین است. درمقایسه با دستگاه‌های تهویه هوا، این کولر ۸۰ درصد انرژی کمتری استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود که این کولر به عنوان یک دستگاه ایده‌آل سرمایشی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست شناخته شود.

منبع: thecomfybuddy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما