روش‌های انتخاب بهترین کولر صنعتی و راهنمای خرید کولر مناسب

ویژگی‌های کولر آبی
مهم‌ترین ویژگی‌های کولر آبی
آذر ۲۴, ۱۳۹۷
کولر آبی صنعتی بزرگ
دو نکته‌ی مهم در مورد کولر آبی صنعتی بزرگ
دی ۶, ۱۳۹۷
انتخاب بهترین کولر صنعتی

کولرهای صنعتی دارای تنوع بسیاری هستند. به منظور انتخاب بهترین کولر صنعتی باید اطلاعاتی در مورد انواع کولرها کسب کنید. کولرهای صنعتی به این دلیل پرطرفدار هستند که تقریباً در هر شرایطی اثر گرمایشی فوق العاده‌ای دارند. این کولرها در مناطق گرم و خشک به کار برده می‌شوند. کولرهای صنعتی روش‌های سرمایشی بسیار موثر و قابل اطمینانی برای خنک کردن ساختمان‌های صنعتی به شمار می‌آیند. قدرت سرمایشی بالای کولرهای صنعتی، نیازهای سرمایشی ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ، مانند کارخانه‌ها را به خوبی تامین می‌کند.

در مقایسه با دستگاه‌های تهویه هوای قدیمی که در بازار موجود هستند، کولرهای صنعتی اثر سرمایشی بسیار موثرتری دارند. علاوه براین، در مقایسه با دستگاه‌های تهویه هوای قدیمی، کولرهای صنعتی بسیار کم مصرف‌تر نیز هستند. سازگار بودن کولرهای صنعتی با محیط زیست و کم مصرف بودن آن‌ها یکی از مزایای عالی کولرهای صنعتی به شمار می‌آید. کولرهای صنعتی با کاهش دمای ساختمان، از طریق تبخیر آب و رطوبت دهی به هوا، باعث کاهش گرمای محیط  مورد نظر می‌شوند. در مقایسه با فن‌های  معمولی نیز، کولرهای صنعتی قدرت سرمایشی بسیار بالاتری دارند. در حال حاضر کولرهای صنعتی در مکان‌هایی مانند واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، سایت‌های ساخت و ساز و دیگر مکان‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم‌چنین در مکان‌هایی مانند باشگاه‌های ورزشی، پارکینگ‌ها، مزرعه‌ها، چادرهای بزرگ، و تراس‌ها از کولرهای صنعتی بهره برده می‌شود.

انتخاب بهترین کولر صنعتی برای مکان مورد نظر

کولرهای صنعتی دارای چندین نوع مختلف هستند. هر کدام از این کولرها در اندازه‌ها و مدل‌های متنوع، دارای کارآیی خاص و منحصر به فرد خود هستند. شما باید با توجه به شرایط محیط صنعتی مورد نظر خود، موفق به انتخاب بهترین کولر صنعتی برای ساختمان خود شوید. اندازه‌ی کولری که انتخاب می‌کنید باید توانایی سرمایش و خنک کنندگی مطبوع مساحت مورد نظر را داشته باشد. کولرهای صنعتی در مدل‌های ثابت و قابل حمل موجود هستند. با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام از کولرهای ثابت صنعتی یا کولرهای قابل حمل صنعتی، می‌توانید بهترین کولر صنعتی را انتخاب و خریداری کنید.

کولر صنعتی قابل حمل

کولر قابل حمل

می‌توان گفت که کولرهای صنعتی قابل حمل را می‌توان در هر مکانی مورد استفاده قرار داد. این دستگاه‌های سرمایشی قابل استفاده در فضاهای باز و هم‌چنین ساختمان‌های انباری‌ها هستند. افرادی که مشغول به فعالیت‌هایی هستند که همواره درحال جابه جایی و تغییر مکان هستند و تحمل گرمای هوا را ندارند، می‌توانند از کولرهای صنعتی قابل حمل بهره بجویند.

کولرهای صنعتی ثابت

در محیط‌های تجاری و صنعتی بزرگ، از کولرهای صنعتی ثابت به عنوان سیستم سرمایش اصلی بهره‌برداری می‌شود. این کولرها هوای گرم داخل ساختمان را به محیط خارج انتقال می‌دهند. در بسیاری از موارد کولرهای ثابت صنعتی دارای قدرت سرمایشی برای تامین هوای خنک، تا ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت را دارند.

اغلب برای خریداران کولر صنعتی این سوال پیش می‌آید که به منظورخنک کردن محیط صنعتی خود از دستگاه‌های تهویه‌ی هوا استفاده کنند یا کولر صنعتی خریداری نمایند. باید گفت که دستگاه‌های تهویه هوای قدیمی بسیار پرمصرف هستند و بنابراین هزینه‌های سرمایشی را تا اندازه‌ی زیادی افزایش می‌دهند. هم‌چنین دستگاه‌های تهویه‌ی هوا در مناطق بسیار گرم تقریباً اثر سرمایشی خود را از دست می‌دهند. صحت این امر عموماً در ساختمان‌های صنعتی بزرگ صدق می‌کند. در مقابل، کولرهای صنعتی موجود در بازارطراحی و ساخته شده مطابق با تکنولوژی روز هستند. برخی از این کولرها را می‌توان به منبع آب لوله کشی ساختمان متصل کرد. برخی دیگر از این کولرها دارای مخزن آب ثابت هستند. شما می‌توانید با توجه به شرایط ساختمان صنعتی خود و نیازهای منحصر به فردتان هر کدام از این کولرها را انتخاب و خریداری نمایید. در واقع انتخاب بهترین کولر صنعتی وابسته به نیازهای منحصر به فرد شما است.

کولرهای صنعتی که قیمت مناسبی نیز دارند، درصد بالایی ازهوای مطبوع و خنک را تولید می‌کنند. برخلاف دستگاه‌های تهویه هوا، کولرهای صنعتی هوا را بازیافت نمی‌کنند، بلکه از هوای تازه برای خنک سازی محیط استفاده می‌کنند. استفاده از جریان هوای تازه باعث ایجاد هوای مطبوع محیط کاری و تامین رفاه و آسایش برای کارکنان می‌شود. به این ترتیب کارکنان با تمرکز و انرژی بیشتری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. علاوه‌براین، دما و هوای مناسب عملکرد تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی را بهبود بخشیده و به طول عمر آن‌ها می‌افزاید. این امر باعث پیشرفت صنعتی و تولیدی می‌شود. این دستگاه‌های سرمایشی علاوه بر کارخانه‌ها برای کارگاه‌ها، ساختمان‌های صنعتی با ابعاد نسبتاً کوچک‌تر، دفاتر اداری و موسسات آموزشی بسیار مناسب و ایده آل هستند.

نکاتی که هنگام انتخاب بهترین کولر صنعتی باید به آنها توجه کنید:

یکی از مواردی که هنگام انتخاب بهترین کولر صنعتی باید به آن توجه کرد، در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و جغرافیایی است. کولرهای آبی  صنعتی، روشی ساده و کم هزینه برای اهداف سرمایشی به شمار می‌آیند. هنگامی که از استخر بیرون می‌آیید، بلافاصله احساس خنک شدن می‌کنید. کولر های آبی نیز از همین روش طبیعی، یعنی تبخیر آب برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنند. با این حال این کولرها در مناطق گرم و خشک و کویری اثر بالا و موثری دارند. اگر محل قرار گرفتن ساختمان صنعتی شما در منطقه‌ای است که دارای رطوبت بالای هوا است، کولر آبی گزینه‌ی خوبی برای انتخاب نیست. چرا که کولر آبی باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود. رطوبت بیش از اندازه‌ی هوا باعث کاهش کارآیی کولر و هم‌چنین‌ ایجاد شرایط نامناسب محیط می‌شود.

به منظور گرفتن بهترین نتیجه، باید اندازه‌ی کولری که خریداری می‌کنید مناسب با مساحت محیط مورد نظر باشد. یک کولر کوچک قدرت خنک کردن یک ساختمان بزرگ را ندارد. بنابراین باید بدون وقفه کار کند و این امر باعث اتلاف انرژی می‌شود.

هنگام خرید کولر صنعتی به شرایط نگهداری و مراقبت از آن توجه کنید. نظافت و نگهداری مناسب کولر صنعتی از عوامل اولیه در افزایش طول عمر کولر و بهبود کارآیی آن است. فیلترها و پدهای آبی کولرها  هر از چند گاهی باید تمیز شوند تا از تجمع آلودگی و گرد و خاک جلوگیری شود. به خصوص اگر به مدت طولانی از کولر استفاده می‌کنید، حتماً به نظافت کولر توجه نمایید. در پایان فصل گرما نیز مخزن آب کولر، فیلترها، پمپ‌ها و پدهای کولر را به دقت بررسی کنید. در فصل سرما که از کولر استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کرده و منبع آب آن را کاملاً خالی کنید. اتصال کولر به منبع آب لوله کشی را قطع کنید و کولر را با استفاده از یک کاور پوشش دهید.

 

منبع: ways2gogreenblog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما