دو نکته‌ی مهم در مورد کولر آبی صنعتی بزرگ

انتخاب بهترین کولر صنعتی
روش‌های انتخاب بهترین کولر صنعتی و راهنمای خرید کولر مناسب
آذر ۳۰, ۱۳۹۷
کیفیت کولر صنعتی بزرگ
کولر صنعتی بزرگ
دی ۱۲, ۱۳۹۷
کولر آبی صنعتی بزرگ

خنک نگه داشتن هوای محیط ساختمان در طول روزهای گرم تابستان یک امر ضروری است. در عین حال، سرمایش ساختمان‌های بزرگ و مکان‌های صنعتی، مانند کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدی می‌تواند هزینه بر باشد. کولرهای آبی به  کولرهای کویری نیز معروف هستند. این کولرها در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوای قدیمی، دستگاه‌های سرمایشی سالم، سازگار با محیط زیست، کم هزینه‌ و کم مصرف به شمار می‌آیند. در بیشتر کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی، از کولر صنعتی بزرگ آبی به منظور سرمایش ساختمان‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. دو نکته‌ی مهم در مورد کولر آبی صنعتی بزرگ وجود دارد که لازم است قبل از تهیه و خرید کولر، از آنها اطلاع داشته باشید. در ادامه‌ِ‌ی مطلب دو نکته‌ی مهم در مورد کولر صنعتی بزرگ رابه صورت مختصر و مفید به شما معرفی می‌کنیم.

۱ . آیا استفاده از کولر آبی صنعتی بزرگ در منطقه‌ی جغرافیایی که زندگی می‌کنید یا کارخانه‌ی شما موثراست؟

خنک کردن هوای ساختمان‌های صنعتی توسط کولر آبی صنعتی بزرگ  روشی ساده و مقرون به صرفه برای محیط‌های بسته است. کولرهای آبی در هر منطقه‌ی جغرافیایی و آب و هوایی اثر سرمایشی یکسانی ندارند. ممکن است در برخی از مناطق این کولرها کارآیی لازم را نداشته باشند. دانستن نحوه‌ی کار کولرهای آبی به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب درستی در مورد سیستم سرمایشی مناسب انجام دهید.

روش خنک سازی تبخیری، در طبیعت به صورت واضح قابل مشاهده است. هنگامی که در یک روز گرم از آب استخر بیرون می‌آیید، در یک لحظه احساس خنک شدن می‌کنید. به این علت که هوای خشک از رطوبت عبور کرده و مقداری از آب را به خود جذب می‌کند. جذب شدن آب توسط هوای خشک باعث می‌شود که شما احساس خنکی بکنید.

روش کار کولر آبی صنعتی بزرگ نیز به همین ترتیب است. این کولرها هوای گرم را به داخل خود کشیده و با عبور دادن هوای گرم از پدهای مرطوب، باعث خنک شدن هوا می‌شوند. سپس هوای خنک شده، از طریق یک فن در محیط مورد نظر توزیع می‌شود. طی این فرآیند، دمای هوا تا ۲۰ درجه کاهش پیدا می‌کند. به علت جریان داشتن هوای خنک در محیط، دمای هوا ۵ الی ۶ درجه پایین‌تر از دمای واقعی احساس می‌شود.

یکی از دو نکته‌ی مهم در مورد کولر آبی صنعتی بزرگ این است که این کولرها درهوای گرم و خشک و کویری اثر سرمایشی موثری دارند. پس در مناطق جغرافیایی که رطوبت هوا کم است، این کولرها همراه با هوای خنک، رطوبت لازم را نیز به محیط می‌بخشند. بنابراین کولر صنعتی بزرگ آبی باعث ایجاد هوای خنک و مطبوع در محیط می‌شوند.

باید گفت که کولرهای آبی درمناطق گرم و مرطوب گزینه‌ی سرمایشی خوبی به شمار نمی‌آیند. این نوع از کولرها درهوایی که رطوبت ۶۰ درصد یا کمتر داشته باشند، اثر سرمایشی مطلوبی دارند. البته از کولرهای آبی در مناطق گرم و مرطوب، می‌توان در مکان‌های نیمه باز مانند پارکینگ‌ها، یا مکان‌های روباز مانند سالن‌های ورزشی روباز بهره برد. به خاطر رطوبتی که کولرهای آبی ایجاد می‌کنند، لازم است یک پنجره یا درب باز بماند. این امر رطوبت داخل محیط را تعدیل می‌کند. برای خنک سازی مکان‌هایی که در مناطق مرطوب قرار دارند، سیستم‌های تهویه هوای قابل حمل و سیستم‌های تهویه هوایی که از پنجره نصب می‌شوند، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. یکی از مزایای این سیستم‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است.

 

کولر آبی صنعتی

۲. آیا کولر آبی صنعتی بزرگ در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوای قدیمی مقرون به صرفه‌تر، کم مصرف‌تر و سازگارتر با محیط زیست هستند؟

هدف کولرهای آبی و هم‌چنین دستگاه‌های تهویه هوا، خنک سازی محیط است. با این حال کولرهای آبی قیمت ارزان‌تری نسبت به دستگاه‌های تهویه هوای قدیمی دارند. کولرهای آبی‌ کم مصرف‌تر نیز هستند. نکته‌ی دیگری که در مورد کولرهای آبی باید بدانید، این است که این کولرها در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوای قدیمی، به محیط زیست آسیب کمتری می‌رسانند. کولرهای بزرگ آبی که عمدتاً برای اهداف و مصارف صنعتی به کار برده می‌شوند، در طرح‌ها و مدل‌های متنوع، توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. کولرهای بزرگ صنعتی در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها، آشیانه‌های هواپیما، باراندازها، انباری‌ها و دیگر مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر کولرهای صنعتی آبی به مراقبت و نگهداری اندکی نیاز دارند. هر از چند گاهی باید فیلتر و پدهای کولر را بررسی کنید تا از عملکرد آن اطمینان پیدا یابید.

استفاده از فناوری ساده برای خنک کردن محیط‌های بسته در کولرهای قابل حمل، مصرف انرژی این دستگاه‌های سرمایشی را به حداقل می‌رساند. در مقایسه با دستگاه‌های تهویه‌ی هوا، این کولرها تا ۵۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. کولرهای آبی برای تامین اهداف سرمایشی، تنها از انرژی برق و آب استفاده می‌کنند. به همین دلیل مصرف انرژی آن‌ها بسیار پایین‌تر از دستگاه‌های تهویه‌ی هوا است.

مزایای استفاده از کولر آبی

برای افرادی که  حفاظت و نگهداری از محیط زیست برای آنها اهمیت دارد، کولرهای آبی گزینه‌ای عالی برای خنک کردن هوا، بدون صدمه رساندن به محیط زیست هستند. کولرهای آبی از فرآیند طبیعی تبخیر آب برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنند. این فرآیند به لایه‌ی اوزون صدمه ای وارد نکرده، باعث ایجاد آلودگی نمی‌شود، و هم‌چنین مواد شیمیایی مضر را وارد محیط زیست نمی‌کند.

بنابراین می‌توان گفت که کولرهای بزرگ آبی در مکان‌هایی که هوای تازه در دسترس باشد، بهتر کار می‌کنند. برای مثال اگر یک پنجره یا درب باز در محوطه وجود داشته باشد، اثر سرمایشی کولر افزایش خواهد یافت و هوای اتاق مطبوع‌تر خواهد شد. جریان داشتن مداوم هوا در محوطه باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که هوای داخل اتاق همواره خنک و مطبوع باشد. کولرهای آبی به صورت طبیعی رطوبت هوا را افزایش می‌دهند. رطوبت مناسب موجود در هوا باعث جلوگیری از انواع آلرژی‌ها می‌شود. سوزش چشم، خشکی گلو، و خشکی پوست از عواقب عدم رطوبت کافی در هوا است. کولر آبی برای سلامتی نیز مفید است.

با دانستن این دو نکته‌ی مهم  در مورد کولر صنعتی بزرگ می‌توانید آگاهانه‌تر در مورد انتخاب سیستم سرمایشی محیط صنعتی مورد نظر خود تصمیم بگیرید. عوامل دیگری مانند اندازه‌ی مناسب کولر، نوع و مدل کولر، مرافبت و نگهداری از کولر نیز از نکات مهم در مورد کولرهای صنعتی هستند، که باید به آن‌ها توجه کنید.

منبع: sylvane

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما