چند نکته مهم و کارباردی در مورد زمان تعویض پد کولر آبی

نگهداری کولر گازی
چند نکته‌ی کاربردی و مهم درباره نگهداری کولر گازی که بهتر است، بدانید.
تیر ۱۵, ۱۳۹۹
خرید کولر گازی
آشنایی با مهم‌ترین نکات مربوط به خرید کولر گازی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹
تعویض پد کولر آبی

تعویض پد کولر آبی

تعویض پد کولر آبی‌‌ نقش مهمی ‌در بهبود عملکرد سرمایشی این نوع کولر‌ها دارد. چرا که پدهای کولر آبی یکی از اصلی‌ترین قطعات به کار رفته در ساخت این نوع کولرها هستند و نقش مهمی ‌در تولید هوای خنک و مطبوع را ایفا می‌کنند.‌‌ کولر آبی از روش طبیعی تبخیر آب برای تولید هوای خنک و مرطوب استفاده می‌کند.‌‌ این کولر هوای گرم بیرون را گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور ‌‌می‌دهد.‌‌ هوای گرم در هنگام عبور از پد‌های سرمایشی مرطوب تبخیر شده و این فرایند موجب کاهش دمای هوا‌‌ می‌گردد.‌‌ هوای خنک شده توسط کولر به وسیله‌ی فن موجود در کولر آبی‌‌ در محیط اطراف توزیع ‌‌می‌گردد.‌‌ کولرهای آبی به دلیل به‌ کارگیری پد‌های سرمایشی مرطوب‌‌ علاوه بر کاهش دما‌‌ موجب افزایش میزان رطوبت موجود در هوا‌‌ می‌شوند.‌‌ با این توضیح مختصر متوجه می‌شوید که‌‌ نگهداری از پدهای سرمایشی کولر آبی و تعویض به موقع آنها‌‌ اهمیت بسیاری دارد.‌‌ اما چه موقع باید نسبت به تعویض پد کولر آبی اقدام کنید؟‌‌ در این نوشته به بررسی‌‌ مواردی که نشان می‌دهد زمان تعویض پد کولر آبی رسیده است،‌‌ خواهیم پرداخت.

تعویض پد کولر آبی

چه زمانی باید نسبت به تعویض پد کولر آبی اقدام کرد؟

برای اینکه بدانید چه موقع زمان مناسبی برای تعویض پد کولر آبی شما است، باید به چند مورد توجه کنید.‌‌ در ادامه‌ی مطلب‌‌ شما را با چند مورد مهم که نشان ‌‌می‌دهد‌‌ زمان مناسب برای جایگزینی پدهای کولر آبی شما رسیده است،‌‌ آشنا خواهیم کرد.

بررسی سالانه‌ی پدهای سرمایشی کولر آبی

اگر بخواهید‌‌ طول عمر سیستم سرمایشی خود را افزایش دهید و‌‌ از بروز خرابی‌ها و خسارت‌ها جلوگیری به عمل بیاورید، لازم است که‌‌ به صورت مرتب‌‌ کولر خود را تحت بررسی قرار دهید و‌‌ دستورالعمل‌های مهم در مورد نحوه‌ی نگهداری و مراقبت از آن را دنبال نمایید.‌‌ به طور معمول‌‌ حداقل سالی یک بار لازم است که پدهای سرمایشی کولر خود را کنترل کنید و از سالم بودن آنها و عملکرد مناسب‌شان‌‌ اطمینان حاصل نمایید.‌‌ در صورتی که‌‌ مدت زمان طولانی از کولر استفاده ‌‌می‌کنید بهتر است این کار را‌‌ چند بار در سال انجام دهید.‌‌ بهترین موقع برای‌‌ کنترل و بررسی پد‌های سرمایشی‌‌ قبل از شروع فصل گرما و‌‌ به کار انداختن کولر پس از مدتی طولانی است.‌‌ در صورتی که پد‌های سرمایشی کثیف باشند باید نسبت به تمیز کردن و نظافت آنها اقدام کنید.‌‌ ممکن است پدهای کولر نازک شده باشند یا‌‌ بر اثر استفاده‌‌ کیفیت خود را از دست داده باشند. در این صورت باید نسبت به تعویض پد کولر آبی و جایگزین کردن آن با‌‌ پدهای سرمایشی جدید اقدام کنید.‌‌ باید به این نکته اشاره کرد که پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی کیفیت و دوام بیشتری دارند و‌‌ نگهداری و نظافت پدهای سلولزی به مراتب آسان‌تر است.‌‌ پدهای سرمایشی سلولزی قابلیت بیشتری برای جذب و نگهداری رطوبت دارند. به همین دلیل به کارگیری این نوع پدها در کولرهای آبی موجب افزایش بازده کولر و بهبود عملکرد آن می‌شود.

 توجه به جریان هوا

 

جریان هوای کولر آبی

مانند هر سیستم دیگری، کولرهای آبی به دلیل معیوب بودن قطعات یا عملکرد ناصحیح آنها، ممکن است دچار خرابی‌‌ شوند و کارایی کافی را نداشته باشند.‌‌ اگر با این مشکل مواجه شدید‌‌ که کولر به اندازه کافی نمی‌تواند جریان هوا ایجاد کند یا‌‌ کارایی خود را در تولید هوای خنک به صورت مناسب از دست داده است،‌‌ ممکن است ایراد از پدهای سرمایشی آن باشد.‌‌ در این مواقع می‌توانید‌ پدهای سرمایشی کولر را کنترل کرده و در صورت معیوب بودن‌‌ آنها را با پدهای سرمایشی جدید تعویض کنید.‌‌ همان‌طور که قبلاً گفته شد، پدهای سرمایشی نقش موثری در تولید هوای خنک توسط کولر دارند.‌‌ به همین دلیل سالم بودن پد‌ها‌‌ دارای اهمیت بسیاری است.

توجه به جنس پد سرمایشی

پد سلولزی

پد‌های سرمایشی دارای جنس‌های متفاوتی هستند و در کولر‌های مختلف از پدهای سرمایشی متفاوت استفاده ‌‌می‌شود.‌‌ پدهای سرمایشی ممکن است از جنس پلاستیک یا ورقه‌ی ملامین،‌‌ پوشال‌‌ یا سلولوز باشند.‌‌ هنگام خرید کولر آبی به نوع آن باید توجه کنید.‌‌ نوع پد به کار رفته در کولر آبی مشخص می‌کند که هرچند وقت یک بار نسبت به تعویض پدها یا نظافت آنها باید اقدام کرد.‌‌ از طرفی دیگر برخی از پد‌های سرمایشی دارای کیفیت و دوام بیشتری هستند.‌‌ ممکن است بتوان از برخی از پدهای سرمایشی تا چند سال متوالی استفاده کرد.‌‌ با این حال‌‌ لازم است برخی از پد‌های سرمایشی را‌‌ حداقل سالی یک بار تعویض نمود.‌‌ امروزه در ساخت بیشتر کولر‌های صنعتی و تجاری از پدهای سلولزی‌‌ لانه زنبوری استفاده ‌‌می‌شود.‌‌ بیشتر پدهای سرمایشی سلولزی لانه زنبوری‌‌ طول عمر و دوام بالایی دارند و‌‌ استفاده از آنها در ساخت کولر‌های آبی موجب‌‌ افزایش راندمان سرمایشی کولر خواهد شد.‌‌ علاوه بر این نگهداری و‌‌ تعویض پدهای سرمایشی سلولزی آسان‌تر است.‌‌ با اینکه قیمت پدهای سرمایشی سلولزی در مقایسه با پدهای پوشالی گران‌تر است، باید به این نکته توجه کنید که به کارگیری این پدها باعث کاهش میزان مصرف انرژی‌‌ به وسیله‌ی کولر شده و در طول زمان باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی‌‌ می‌گردد.

هنگام خرید کولر آبی باید دقت کنید که کارخانه‌ی سازنده‌ی آن دارای اعتبار کافی باشد. علاوه بر این باید به جنس قطعات به کار رفته در ساخت کولر نیز دقت فراوانی بکنید. استفاده از قطعات با کیفیت و با دوام در ساخت کولر آبی صنعتی موجب می‌شود که کولر عملکرد سرمایش خوبی داشته باشد و بتواند نیازهای سرمایشی محیط مورد نظر شما را به خوبی تامین کند. به منظور اطمینان از کیفیت محصول می‌توانید از کاربرانی که قبلاً تجربه‌ی استفاده از کولر مورد نظر را داشته‌اند، سوال کنید. علاوه بر این برخی از شرکت‌های عرضه کننده‌ی سیستم‌های سرمایشی خدمات جانبی مانند نصب و تعمیر کولر را نیز بر عهده می‌گیرند. باید بدانید که تعویض پد کولر آبی کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید شخصاً این کار را انجام دهید. با این حال در صورت تمایل می‌توانید از یک فرد متخصص این کار نیز کمک بگیرید. 

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: piec

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما