کولر آبی صنعتی بزرگ
دو نکته‌ی مهم در مورد کولر آبی صنعتی بزرگ
دی ۶, ۱۳۹۷
انواع کولرهای کارخانه
سیستم‌های سرمایشی و انواع کولرهای کارخانه
دی ۱۸, ۱۳۹۷
کیفیت کولر صنعتی بزرگ

آیا تا به حال این سوال را از خود کرده‌اید که کیفیت کولر صنعتی بزرگ چه نقشی می‌تواند در پیشبرد اهداف صنعتی شما داشته باشد؟ هنگامی که دمای محیط محل کار افزایش می‌یابد، فرآیند تولید با رکود مواجه می‌شود. در برخی از مناطق جغرافیایی طول دوره تابستان و فصل گرما، از فصل سرما بیشتر است. دمای بیش از اندازه‌ی محیط این مکان‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی را به مکانی نامناسب تبدیل می‌کند. دیر یا زود متوجه خواهید شد که با افزایش دمای محیط کارخانه یا تولیدی، خط تولید شما نیز رو به سیر نزولی می‌گذارد.

کولرهای صنعتی بزرگ به منظور سرمایش و خنک سازی محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انباری‌های بزرگ، سالن‌های ورزشی، موسسات آموزشی، دفاتر اداری، سالن‌های تفریحی، و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مکان‌های صنعتی، علاوه بر گرمای طبیعی هوا، وجود ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی، و هم‌چنین نیروی انسانی، م‌یتواند موجب ایجاد گرمای بیش از اندازه در محیط شود. گرمای هوا علاوه بر سلب آسایش و رفاه کارکنان و افراد حاضر در محیط، طول عمر دستگاه‌های صنعتی را کاهش می‌دهد و ممکن است عملکرد آن‌ها را با اختلال مواجه کند. از این رو کولرهای صنعتی بزرگ در مکان‌های صنعتی به کار برده می‌شوند. کولرهای صنعتی بزرگ نسبت به کولرهای خانگی قدرت سرمایشی و خنک کنندگی بسیار بالاتری دارند.

نحوه‌ی تشخیص کیفیت کولر صنعتی بزرگ

تضمین کیفیت خوب محصول اولین معیاری است که هنگام خرید و انتخاب کولر صنعتی بزرگ باید مد نظر داشته باشید. اگر محصولی که خریداری می‌کنید دارای کیفیت بالایی باشد، به پیشبرد اهداف صنعتی شما بسیار کمک خواهد کرد. هم‌چنین می‌توانید از خدمات پس از فروش یک سیستم سرمایشی خوب تا مدت‌ها بهره ببرید. البته تشخیص کیفیت کولر صنعتی بزرگ از روی ظاهر آن کار دشواری است. در این قسمت، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان کیفیت کولر صنعتی بزرگ را تشخیص داد.

قطعات و سخت افزار به کار رفته در کولر صنعتی بزرگ

یک کولر صنعتی بزرگ باکیفیت دارای اجزایی است که باعث تولید هوای خنک و تازه در محیط می‌شوند. این قطعات می‌توانند شامل پدهای سرمایشی و فن‌های سریع باشند که کمک می‌کنند تا هوای خنک شده با قدرت بالایی در محیط جریان یابد. بدیهی است که به منظور افزایش بازده سرمایشی یک کولر، باید قطعات سخت افزاری تشکیل دهنده‌ی آن از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در واقع کیفیت کولر صنعتی بزرگ تا حد زیادی به قطعات تشکیل دهنده‌ی آن بستگی دارد.

برای مثال کولری که سیم پیچی موتور آن از جنس مس صد درصد است، اثر سرمایشی بیشتر و عملکرد بهتری خواهد داشت. برخی از سازنده‌های کولر صنعتی برای صرفه جویی در هزینه‌ها از فلز آلومینیوم برای سیم پیچی موتور استفاده می‌کنند. این کار کیفیت کولر صنعتی بزرگ را کاهش می‌دهد. بنابراین هرگز تصور نکنید که یک کولر ارزان‌تر کیفیت و کارایی کولری را داشته باشد که در ساخت آن از قطعات بهتر استفاده شده است. اما دقت کنید که قیمت کولر با کیفیت آن تناسب داشته باشد.

برای اینکه یک کولر بتواند به خوبی یک محیط بزرگ صنعتی را خنک کند، باید دارای پدهایی با اندازه و ضخامت مناسب باشد. هر چقدر که پدهای سرمایشی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر باشند، عملکرد کولر بهتر خواهد شد. قدرت دمندگی جریان هوای خنک نیز یکی از ویژگی‌های یک کولر خوب به شمار می‌آید. قبل از خرید کولرحتماً قدرت دمندگی جریان هوای خنک توسط کولر را اندازه گیری و بررسی کنید.

استاندارد کیفیت کولر صنعتی بزرگ

باید دقت کرد کولری که خریداری می‌کنید دارای استانداردهای کیفیت باشد. استانداردهای مورد تایید جهانی غالباً با عبارت‌های CE, IEC, CB و … روی دستگاه کولر یا دفترچه راهنمای آن قید می‌شوند.

طول عمر کولر صنعتی بزرگ

بهترین و با کیفیت‌ترین کولرهای صنعتی بزرگ باید قابلیت کار کردن در یک بازه‌ی زمانی طولانی مدت را داشته باشند. به این منظور کولرهای صنعتی با کیفیت دارای بدنه‌ی عایق و ضد فرسودگی هستند. عایق بندی مناسب  در کولر صنعتی بزرگ باعث جلوگیری از زنگ زدگی وصدمه دیدن کولر می‌شود.

ضخامت بدنه یکی از عواملی است که بر کیفیت کولر صنعتی بزرگ تاثیر می‌گذارد. مواد به کار رفته در ساخت بدنه‌ی کولر صنعتی بزرگ نباید از مواد بازیافتی شده ساخته شده باشند. استفاده از مواد اولیه‌ی تازه در ساخت بدنه‌ی کولر صنعتی بزرگ باعث افزایش طول عمر دستگاه و دوام بیشتر آن می‌شود. اگر در ساخت کولر از مواد اولیه‌ی تازه استفاده شود، کولر حداقل به مدت ده سال به خوبی کار خواهد کرد. اما اگر در ساخت کولر از مواد بازیافتی استفاده شده باشد، طول عمر آن به یک الی دو سال کاهش می‌یابد. ضخامت بدنه کولر باید مناسب باشد. معمولا هر چقدر که ضخامت بدنه بیشتر باشد، کیفیت کولر بالاتر می‌رود.

برای تهیه‌ یک کولر صنعتی بزرگ با کیفیت، حتماً به کارخانه‌ی سازنده آن توجه کنید. خرید از یک شرکت یا کارخانه‌ی معتبر می‌تواند تا حد زیادی کیفیت محصول خریداری شده را تضمین کند.مساله‌ی دیگری که اهمیت زیادی دارد، قیمت کولر است. قیمتی که کارخانه‌ی سازنده‌ی کولر برای محصولات سرمایشی خود تعیین می‌کند، باید مناسب باشد. بیشتر کارخانه‌های معروف، به علت رقابت با یکدیگر در فروش محصولات خود، قیمت‌های معقول و مناسبی را در نظر می‌گیرند. عرضه‌ی محصول با قیمت مناسب در بازارباعث فروش بیشترمحصولات میشود. البته قیمت محصول به منطقه‌ی جغرافیایی وشرایط صنعتی محل تولید و محل فروش نیز بستگی دارد.

قبل از خرید کولر صنعتی بزرگ، سرویس دهی و خدمات پس از فروش آن را بررسی کنید. ممکن است بعد از خرید کولر به حمایت فنی شرکت یا کارخانه‌ی سازنده‌ی آن احتیاج پیدا کنید. در صورتی که کولر خود را از یک کارخانه یا شرکت معتبر خریداری کنید، با مشکلاتی از قبیل عدم پاسخگویی بعد از فروش مواجه نخواهید شد. اگر قبلاً تجربه‌ی خرید از یک شرکت معتبر و عدم پاسخگویی از طرف فروشنده را داشته باشید، به اهمیت این موضوع واقف خواهید بود.

منبع: vankool

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما