راهنمای انتخاب کولر مدرسه: هر آنچه که باید در مورد کولر مدرسه بدانید.

بهترین کولرهای صنعتی
بهترین کولرهای صنعتی سال 2018
آبان ۲۷, ۱۳۹۷
انواع کولر صنعتی
انواع کولر صنعتی و کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف صنعتی
آذر ۱۲, ۱۳۹۷
راهنمای انتخاب کولر مدرسه

هنگام انتخاب کولر مدرسه، عواملی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. راهنمای انتخاب کولر مدرسه این عوامل را به شما معرفی کرده و کمک می‌کند تا انتخاب مناسب‌تری انجام دهید. یکی از عواملی که هنگام خرید کولر مدرسه باید در نظر داشته باشید، اندازه و شکل کلاس درس است. هم‌چنین، باید به نحوه‌ی چیدمان میز و صندلی‌ها و نیمکت‌های دانش آموزان دقت کرد. سیستم سرمایشی که برای مدرسه انتخاب می‌کنید، باید جریان هوای مطبوعی در کلاس‌های درس‌ مدرسه ایجاد کند. هم‌چنین کولرهایی برای مدرسه‌ها مناسب هستند که کم‌ترین صدا را تولید کنند. زیرا کولرهایی  که سر و صدای زیادی تولید می‌کنند کیفیت آموزشی را پایین می‌آورند.

به غیر از کلاس‌های درس در مدرسه، اتاق‌های دیگری نیز هستند که به سیستم سرمایشی نیاز دارند. آمفی تئاتر، اتاق کامپیوتر، اتاق غذاخوری و اتاق‌های عمومی از جمله مکان‌هایی هستند که نیاز به سیستم سرمایشی مناسب دارند. 

راهنمای انتخاب کولر مدرسه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در طول زمان و طی تجربه‌های مهندسین و هم‌چنین کاربران به دست آمده است. با مطالعه‌ی دقیق متن راهنمای انتخاب کولر مدرسه متوجه می‌شوید که علاوه بر سیستم سرمایشی، عوامل متعدد دیگری مانند نحوه‌ی نصب و استفاده از کولر در راندمان سرمایشی آن موثر است.

راهنمای انتخاب کولر مدرسه

کولرهای مدرسه را می‌توان در مکان‌های مختلفی در مدرسه به کار برد. هر کدام از انواع مختلف این کولرها دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود هستند. باید دقت کنید که در هنگام انتخاب کولر مدرسه، کولری را که انتخاب می‌کنید، مناسب با شرایط و ویژگی‌های مدرسه شما باشد و نیازمندی‌های سرمایشی آن را به خوبی تامین کند. در ادامه‌ی مطلب به بررسی انواع کولرها که در مدرسه‌ها مورد استفاده قرار می گیرند، پرداخته می‌شود.

کولرهای دیواری

کولرهای دیواری یکی از روش‌های سرمایش مقرون به صرفه در مدرسه‌ها و محیط‌های آموزشی به شمار می‌آیند. کولرهای دیواری، همان‌طور که از اسم‌شان پیدا است، بر روی دیوار نصب می‌شوند. این کولرها را در ارتفاع بالاتری نسبت به سطح زمین نصب می‌کنند

اگر برای سرمایش مدرسه‌ی خود کولر دیواری را انتخاب می‌کنید، مهم است آن را در نقطه‌ای از  کلاس نصب کنید که بیشترین میزان جریان هوا را تولید کند. باید در نظر بگیرید که دانش‌آموزان به مدت طولانی در یک نقطه از کلاس درس می‌نشینند. بنابراین باید اطمینان حاصل شود که نقاطی از کلاس که لازم است، به خوبی خنک شوند.

توصیه می‌شود برای کلاس‌ها و اتاق‌هایی که بزرگ‌تر هستند، به جای استفاده از یک کولر قوی، از دو کولر با قدرت معمولی استفاده کرد. این امر باعث می‌شود که هوا در کلاس جریان پیدا کرده و محیط دمای مطبوع‌تری پیدا کند.

کولر دیواری

کولرهای سقفی مدرسه

کولرهای سقفی به عنوان بهترین کولرهای مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها به شمار می‌آیند.  قیمت کولرهای سقفی در مقایسه با کولرهای دیواری بالاتر است. در مقابل، یکی از مزیت‌های کولرهای سقفی این است که به صورت پنهان نصب می‌شوند و جلوه‌ی زیبایی به دکوراسیون محیط می‌دهند. تنها، پنل کولر سقفی قابل مشاهده است. بهترین کولرهای سقفی این قابلیت را دارند که جریان هوا را در چهار جهت در کلاس درس توزیع کنند.

به یاد داشته باشید که برای استفاده از کولرهای سقفی، ساختمان شما باید دارای سقف کاذب باشد. اگر ساختمان شما دارای این ویژگی نیست، بهتر است که از کولرهای دیواری یا کولرهای زیر سقفی استفاده کنید.

کولرهای زیر سقفی

کولرهای زیر سقفی برای اتاق‌های بزرگ و سالن‌های طویل مانند سالن‌های مطالعه و کافه تریاها مناسب هستند. این کولرها جریان هوای پر قدرتی ایجاد می‌کنند. کولرهای زیر سقفی بسیار قدرتمندتر از کولرهای دیواری هستند. بنابراین استفاده از یک کولر زیر سقفی برابر با استفاده از چندین کولر دیواری است. این امر موجب کاهش هزینه‌های سرمایشی و نصب کولرهای متعدد می‌شود.

کولرهای زیر سقفی به علت قدرت بالایی که دارند برای کلاس‌های درس کوچک مناسب نیستند. بنابراین، برای کلاس‌هایی که مساحت کوچکی دارند بهتر است از کولرهای دیگری استفاده کنید. اگر می‌خواهید راندمان سرمایشی کولرهای زیر سقفی را بالا ببرید، باید آن را در مکان مناسب نصب کنید. نصب کولر در نقطه‌ی مناسب امکان توزیع جریان خنک هوا را در سرتاسر اتاق فراهم کرده و راندمان سرمایشی کولر را بالا می‌برد.

کولر زیر سقفی

 کولر مجرایی

کولرهای مجرایی برای مورد استفاده قرار گرفتن در محیط‌های آموزشی بسیار مناسب هستند. قیمت این کولرها گران‌تر از دیگر سیستم‌های سرمایشی است. با این حال کانال‌های این سیستم سرمایشی پوشیده بوده و تنها، پنجره‌های مشبک آن‌ها قابل مشاهده است.

امروزه در بیشتر ساختمان‌های نوساز و مدرن مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، و کالج‌ها از این سیستم سرمایشی استفاده می‌شود. با این حال، می‌توان کولرهای مجرایی را با مهندسی ساختمان مدرسه تطبیق داده و از آن بهره برد. این سیستم‌های سرمایشی دارای  طرح‌های زیبا و متنوع پنجره‌های مشبک هستند.

پس از مطالعه‌ی متن راهنمای انتخاب کولر مدرسه و آشنایی با انواع کولرهایی که در مدرسه‌ها و محیط‌های آموزشی به کار می‌روند، می‌توانید انتخاب آگاهانه و بهتری داشته باشید. یکی از عوامل مهم در کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان ایجاد محیط مناسب آموزشی است. انتخاب یک کولر مناسب علاوه بر تامین محیط مطلوب آموزشی، هزینه‌های سرمایشی  را کاهش می‌دهد. 

منبع: airconco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما