مهم‌ترین مزایا و معایب کولر آبی برای ماینر 

سرمایش سوله
راه‌کارهای استفاده از کولر آبی صنعتی برای سرمایش سوله
آبان ۶, ۱۳۹۸
کولر صنعتی رده انرژی E
بررسی کولر صنعتی رده انرژی E مدل 18000 و 13000
آبان ۱۸, ۱۳۹۸

به کارگیری سیستم‌های تهویه‌ی هوا و کولر آبی برای ماینر یکی از روش‌های متداول برای تامین سرمایش در مزارع ماینر و مراکز اطلاعات داده‌ها است. می‌توان گفت که کولرهای آبی کاربردهای بسیاری در انواع محیط‌ های صنعتی و تجاری دارند. این کولرها به دلیل مزایایی که دارند یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی به شمار می‌آیند. به همین دلیل به کارگیری کولر آبی برای ماینر توسط افراد بسیاری انجام می‌شود. با اینکه استفاده از کولر آبی برای ماینر یکی از روش‌های شناخته شده و پرکاربرد برای تامین سرمایش در مراکز اطلاعات داده‌ها است، نمی‌توان گفت که در تمامی شرایط کولرهای آبی برای تامین سرمایش مزارع ماینر مناسب هستند. این مطلب شما را با ویژگی‌های کولر آبی صنعتی، همچنین مزایا و معایب آن برای مورد استفاده قرار گرفتن در مزارع  استخراج بیت کوین و مراکز اطلاعات داده ها آشنا می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های کولر آبی چیست و نحوه کارکرد آنها چگونه است؟

ابتدا لازم است که به صورت مختصر با ویژگی‌های کولر آبی صنعتی و نحوه‌ی سرمایش آن آشنا شویم. کولر آبی هوای گرم بیرون را گرفته و سپس آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور می‌دهد. هوای گرم هنگام عبور از پدهای سرمایشی مرطوب کولر آبی صنعتی تبخیر شده و فرآیند تبخیر آب باعث کاهش دمای هوا می‌شود. سپس هوای خنک شده توسط فن دمنده موجود در کولر آبی صنعتی در سراسر محیط توزیع پیدا می‌کند. فن موجود در دستگاه باعث می‌شود که هوای خنک به تمام قسمت‌های ساختمان انتقال پیدا کرده و بنابراین هوای اتاق به صورت یکنواخت خنک شود. کولر آبی صنعتی علاوه بر کاهش دمای هوا باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا می‌شود. در ساخت کولرهای آبی صنعتی از پدهای سرمایشی سلولوزی استفاده می‌شود. این پدها در مقایسه با پدهای پوشالی قدیمی دارای دوام و کیفیت بیشتری هستند و قابلیت بیشتری در نگهداری رطوبت دارند. به همین دلیل به کارگیری پد سرمایشی سلولزی در کولر آبی صنعتی اثر سرمایشی آن را افزایش می‌دهد. کولر آبی صنعتی به دلیل ویژگی‌های مثبت خود کاربردهای بسیاری در انواع محیط‌ های صنعتی و تجارتی دارد. اما باید بررسی کرد که آیا همیشه به کارگیری کولر آبی برای ماینر مناسب است یا خیر. در ادامه‌ی مطلب شما را با مزایا و معایب به کارگیری کولر آبی برای مزارع ماینر آشنا خواهیم کرد.

مزایای کولر آبی برای ماینر

به طور کلی می‌توان گفت کولرهای آبی صنعتی سیستم‌های سرمایشی بسیار مقرون به صرفه‌ای هستند. میزان مصرف انرژی توسط کولرهای آبی صنعتی در مقایسه با انواع سیستم‌های سرمایشی دیگر کمتر است. به همین دلیل به کارگیری کولر آبی برای ماینر می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی مزارع ماینر و مرکز اطلاعات داده‌ها شود. اما توجه کنید این در صورتی است که شما دارای یک مرکز ماینر در مقیاس کوچک باشید. اگر بخواهید برای مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع ماینری که مقیاس بزرگی دارند، از کولر آبی صنعتی استفاده کنید، با مبلغ هنگفتی از هزینه‌های قبوض انرژی مواجه خواهید شد. به کارگیری چندین کولر آبی صنعتی به صورت تمام مدت باعث افزایش میزان مصرف انرژی و افزایش چشم‌گیر هزینه‌های سرمایشی خواهد شد.

ماینینگ در مقیاس کوچک

ماینینگ در مقیاس کوچک

 

یکی دیگر از مزیت‌های کولر آبی برای ماینر در مقایسه با دیگر روش‌های سرمایشی جدید مراکز ماینر، قیمت پایین خرید اولیه‌ی دستگاه است. یکی از روش‌های جدید و موثر سرمایش در مزارع ماینر به کارگیری مایعات سرمایشی است. قیمت خرید مایعات سرمایشی در مقایسه با کولرهای آبی صنعتی بیشتر است. اگر شما دارای یک مزرعه‌ی ماینر کوچک هستید، می‌توانید از کولر آبی صنعتی یا سیستم‌های تهویه هوا برای تامین سرمایش مورد نیاز خود استفاده کنید.

از مزیت‌های دیگر کولر آبی می‌توان به سازگار بودن آن با محیط زیست اشاره کرد. کولرهای آبی صنعتی برای تامین هوای خنک مورد نیاز شما از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل این کولرها باعث انتشار گازهای سمی و گلخانه‌ای در جو زمین نمی‌شوند. به کارگیری کولر آبی برای سلامتی انسان مفید است. چرا که رطوبت زایی کولر آبی مانع از تشدید بیماری‌های تنفسی و ابتلا به انواع آلرژی‌ها می‌شود.

معایب به کارگیری کولر آبی برای ماینر

به طور کلی به کارگیری کولر آبی و سیستم‌های تهویه هوا برای خنک کردن مزارع ماینر بزرگ مناسب نیست. چرا که استفاده از چندین دستگاه کولر به مدت طولانی باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف انرژی برق می‌شود. همانطور که می‌دانید کولرهای آبی و سیستم‌های تهویه هوا دمای هوای پیرامون خود را به صورت یکنواخت خنک می‌کنند. این در حالی است که قطعات سخت افزاری مختلف سیستم‌های کامپیوتری دماهای تفاوتی دارند. داغ شدن بیش از اندازه‌ی قطعات خاص در سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند باعث آسیب زدن به کل سیستم و از بین رفتن آن شود. سیستم‌های سخت افزاری در مزارع ماینز سرمایه‌های اصلی مالکان به شمار می‌آیند، بنابراین صدمه دیدن و از بین رفتن سیستم‌های کامپیوتری یا برخی از قطعات آنها می‌تواند باعث خسارت‌های مالی بسیاری شود. به همین دلیل تامین سرمایش مناسب قطعات مختلف سیستم‌های کامپیوتری دارای اهمیت بسیاری است. از طرف دیگر وجود گرد و غبار می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم‌های سخت افزاری کامپیوتری وارد کند. از آن جایی که کولرهای آبی و سیستم‌های تهویه هوا توان کافی برای کنترل گرد و غبار موجود در محیط را ندارند، برای به کارگیری در مراکز اطلاعات داده‌ها با مقیاس بزرگ مناسب نیستند. به کارگیری کولرهای آبی می‌تواند باعث کاهش عمر سیستم‌های کامپیوتری و آسیب رسیدن به قطعات سخت افزاری سیستم‌ها شود.

 

سرمایش ایمرسیونی

سرمایش ایمرسیونی

انواع روش‌های نوین برای تامین سرمایش مزارع ماینر

امروزه روش‌های نوین و پیشرفته‌ای برای تامین سرمایش لازم در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع ماینر وجود دارد. شما می‌توانید از روش واتر کولینگ ماینر و شیوه‌ی سرمایشی ایمرسیونی که با استفاده از مایعات و روغن‌های مخصوص سرمایشی مانع از داغ شدن بیش از اندازه‌ی قطعات سخت افزاری سیستم می‌شوند، استفاده کنید. در روش ایمرسیونی قطعات سخت افزاری در مایع سرمایشی به صورت غوطه ور نگهداری می‌شوند.

واتر کولینگ ماینر

واتر کولینگ ماینر

 

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های سرمایشی و کولرهای صنعتی است. اگر قصد خرید کولر و سیستم سرمایشی برای ساختمان تجاری و صنعتی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما تمام اطلاعات مفید و دقیق را در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها در اختیار شما قرار خواهند داد. شما می‌توانید سیستم سرمایشی را که مناسب با فرآیند صنعتی و ساختمان شما است انتخاب کرده، و تهیه نمایید.

منبع: coindesk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما