آشنایی با انواع روش‌های سرمایش مزارع ماینر

خرید کولر فضای باز
راهنمای کامل خرید کولر فضای باز
تیر ۱۸, ۱۳۹۸
سرمایش ساختمان هایی با سقف بلند
سه روش مناسب برای خنک کردن و سرمایش ساختمان هایی با سقف بلند
تیر ۲۴, ۱۳۹۸
سرمایش مزارع ماینر

روش‌های سرمایش مزارع ماینر

هنگام طراحی و مهندسی مزارع بیت کوین باید به چند نکته‌ی بسیار مهم توجه کرد. از جمله مواردی که حائز اهمیت بسیار هستند انتخاب سخت افزار استخراج بیت کوین، محل قرار دادن دستگاه‌ها و نحوه‌ی سرمایش آن است. هدف این متن آشنا کردن خواننده با انواع روش‌های سرمایش مزارع ماینر است. سخت افزار استخراج بیت کوین از انرژی الکتریسیته برای انتقال نیرو به  تراشه‌های هش و تبدیل آن به تراکنش استخراج بیت کوین استفاده می‌کند. مقدار زیادی از این انرژی تبدیل به انرژی گرمایی می‌شود. این مقدار گرما ممکن است باعث کاهش سرعت سخت افزار استخراج بیت کوین یا خرابی آن شود. بنابراین لازم است راهی برای مقابله با گرمای تولید شده پیدا کرد. در مزارع ماینر کنترل گرمای تولید شده یکی از مهم‌‌ترین عوامل در فرایند استخراج بیت کوین است.

 به منظور اینکه بتوانید روش درستی برای سرمایش مزارع ماینر انتخاب کنید و عملکردش را بهبود ببخشید، لازم است با انواع روش‌های سرمایش مزارع ماینر و ویژگی‌های هر کدام از این روش‌ها اطلاع داشته باشید. شما می توانید از استراتژی‌های تکمیلی به همراه روش‌های اصلی برای سرمایش مزارع ماینر بهره ببرید. دو روش اصلی برای سرمایش مزارع ماینر وجود دارد. در ادامه‌ی مطلب شما را با این دو روش اصلی و همچنین استراتژی‌های تکمیلی سرمایش مزارع ماینر آشنا خواهیم کرد.

 روش‌های اصلی سرمایش مزارع ماینر

دو روش اصلی برای مقابله با گرما در مزارع ماینر وجود دارد. این دو روش پایه شامل سرمایش مستقیم و استفاده از چیلر آب (خنک کننده‌ی آب) هستند. روش اول یا روش سرمایش مستقیم یک شیوه‌ی سرمایشی سنتی است. بیشتر افراد با این روش سرمایشی سنتی آشنایی دارند. در این روش از سیستم تهویه‌ی هوا یا دستگاه HVAC  که دارای دو قطعه است، استفاده می‌شود. یکی از قطعه‌های دستگاه قطعه‌ی دمنده هوا است که داخل ساختمان نصب شده و هوای خنک شده را از طریق سیستم کانال کشی به قسمت‌های مورد نیاز در ساختمان انتقال می‌دهد. این قطعه شامل یک کمپرسور است که وظیفه‌ی اصلی خنک کردن و تهویه‌ی هوا را انجام می‌دهد. قطعه‌ی دوم شامل کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌شود. این قطعه‌ی خارجی را می‌توان کنار ساختمان یا روی پشت بام نصب کرد. این دستگاه سرمایشی گرمای تولید شده توسط دستگاه‌های استخراج بیت کوین را گرفته و از آن برای گرم کردن سیال سرمایشی استفاده می‌کند. سیال سرمایشی به منظور خنک کردن هوا ی محیط آزاد شده و دوباره به دستگاه دمنده‌ی هوا برگردانده می‌شود.

دستگاه سرمایش مستقیم

شیوه‌ی سرمایش مستقیم یکی از اصلی‌ترین و بهترین روش‌های سرمایشی به شمار می‌آید. تنها ایرادی که سرمایش با شیوه‌ی مستقیم دارد، این است که به اندازه‌ی روش‌های سرمایشی دیگر موثر نیست. همچنین باید گفت که قطعات این سیستم سرمایشی انرژی زیادی مصرف می‌کنند. بنابراین قبل از انتخاب این نوع سیستم سرمایشی باید اطمینان حاصل کنید که انرژی کافی برای سرمایش با استفاده از این روش را در دسترس دارید.

روش دوم برای سرمایش مزارع ماینر

روش دوم برای سرمایش مزرعه ماینر استفاده از چیلر آب (دستگاه خنک کننده ی آب) است. این روش سرمایشی یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شیوه‌های خنک کردن مراکز اطلاعات  در سراسر دنیا است. این روش نیز برای خنک کردن هوا از اصل روش سرمایشی به شیوه‌ی مستقیم استفاده می‌کند. با این تفاوت که در روش سرمایش مستقیم برای خنک کردن هوا از مبرد استفاده می‌شود. در حالی که دستگاه چیلر آب برای رساندن دمای هوا به دمای مطلوب از آب استفاده  کرده و سرمایش مورد نیاز را تأمین می کند. دستگاه‌های چیلر آب نیز مجهز به قطعه‌ی دمنده‌ی هوا هستند. دستگاه‌های چیلر آب در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا از انرژی کمتری استفاده می‌کنند. بیشترین مقدار انرژی در قسمت کمپرسور و چرخ دنده‌ی سیستم  پمپ آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیلر آب

اگر قصد دارید برای سرمایش مزارع ماینر از دستگاه‌های چیلر آب استفاده کنید، باید آن‌ها را در محلی نصب کنید که بتوانید حداقل به مدت پنج سال از آن‌ها استفاده نمایید. چرا که هزینه‌ی جا به جایی و نصب دستگاه‌های خنک کننده ممکن است گران تمام شود. قبل از اقدام به خرید سیستم سرمایشی مزارع ماینر حتماً باید با  افراد متخصص این کار مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید. افراد متخصصی که برای نصب دستگاه‌های چیلر آب انتخاب می‌کنید باید دانش و تجربه‌ی کافی در این زمینه را داشته باشند. باید گفت وزن این دستگاه‌ها از ۳۰ تن شروع شده و تا ۱۰۰ تن یا بیشتر از آن می‌تواند باشد.

روش‌های تکمیلی سرمایش مزارع ماینر

علاوه بر روش‌های اصلی سرمایش مزارع ماینر یعنی سرمایش مستقیم و به کارگیری چیلر آب، استراتژی‌های تکمیلی نیز وجود دارند که می‌توان آنها را به همراه روش‌های اصلی سرمایشی به کار برد. به کارگیری روش‌های تکمیلی می‌تواند فرایند خنک شدن مزارع ماینر را سریع‌تر کرده و به بهبود خنک کردن دستگاه‌های استخراج بیت کوین کمک کند. اولین روش تکمیلی سرمایشی که به بررسی آن خواهیم پرداخت استفاده از کولرهای آبی است. به کارگیری فناوری سرمایش آبی یکی از روش‌های خوب برای سرمایش مزارع ماینر به شمار می‌آید. دلیل این که سرمایش با استفاده از کولرهای آبی از روش‌های اصلی برای سرمایش مزارع ماینر محسوب نمی‌شود، این است که کولرهای آبی علاوه بر خنک کردن هوا باعث ایجاد رطوبت نیز می‌شوند. وجود رطوبت زیاد در مزارع ماینر باعث می‌شود که فرایند سرمایش با مشکل روبه رو شود. به همین علت استفاده از کولرهای آبی برای سرمایش مزارع ماینر یکی از روش‌های تکمیلی سرمایش است. به کارگیری کولرهای آبی به عنوان سیستم سرمایشی اصلی ممکن است در طول یک سال باعث خرابی و صدمه دیدن سخت افزارهای استخراج بیت کوین شود. اما به کارگیری این استراتژی سرمایشی به صورت تکمیلی می‌تواند فرایند خنک کردن هوای مزارع ماینر را بهبود بخشد.

کولرهای آبی از روشی که ممکن است برای خیلی از افراد آشنا باشد برای خنک کردن هوا استفاده می‌کنند. هنگامی که رطوبت هوا پایین باشد، کولر آبی با عبور دادن هوای گرم از پدهای سرمایشی مرطوب باعث تبخیر آب و خنک شدن هوا می‌شود. کولرهای آبی در شرایطی که رطوبت هوا پایین باشد عملکرد بهتری دارند. بنابراین اگر از کولرهای آبی در محیطی که دارای رطوبت بالا است استفاده شود، این کولرها اثرسرمایشی خود را از دست می‌دهند. هوای خنک شده توسط فن‌های دمنده‌ی کولر آبی در محیط توزیع می‌شوند. نکته‌ای که در مورد کولرآبی باید به آن اشاره کرد این است که هر چقدر دمای هوای بیرون گرم‌تر باشد، اثر سرمایشی کولر آبی افزایش پیدا می‌کند. به همین علت به کارگیری کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک یکی از موثرترین روش‌های سرمایشی به شمار می‌آید.

یکی دیگر از روش‌های تکمیلی سرمایش مزارع ماینر خنک کردن هوا به روش مستقیم و استفاده از روش سرمایشی رایگان است. از این روش در شرایطی می‌توان استفاده کرد که دمای هوای بیرون پایین‌تر از درجه‌ی مطلوب مورد نظر شما باشد. ایجاد و استفاده از جریان هوا در این روش به شما کمک می‌کند که گرمای داخل ساختمان را به سمت بیرون هدایت کرده و هوای خنک بیرون را جایگزین آن کنید. در این روش دمای هوای بیرون تاثیر مستقیمی روی موثر بودن نحوه‌ی سرمایش دارد.

باید توجه کنید که در استفاده از این روش احتمال بروز خطرات و خساراتی وجود دارد. گزارشاتی در مورد خرابی و عملکرد ناصحیح سخت افزار استخراج بیت کوین در استفاده از این روش سرمایشی به دست رسیده است. لازم به تاکید است که این روش نباید به عنوان روش سرمایشی اصلی به کار برده شود. با این حال می‌توان از این روش به همراه روش‌های اصلی سرمایش مزارع ماینر، به عنوان یک روش تکمیلی سرمایشی رایگان بهره برد. در صورت استفاده از این روش حتماً باید دریچه‌های ورود هوا دارای فیلتر باشند تا از ورود گرد و غبار و ذرات به دستگاه‌های سخت افزاراستخراج بیت کوین جلوگیری کرد. در غیر این صورت شاهد خرابی، کاهش سرعت، و صدمه دیدن سخت افزار استخراج بیت کوین خواهید بود.

روش‌های تکمیلی دیگری نیز برای سرمایش مزارع ماینر وجود دارد. برای مثال می‌توان از کولرهای امرسیون برای خنک کردن هوای مزارع ماینر استفاده کرد. البته این روش در آینده در دسترس خواهد بود. پیش بینی می‌شود که استفاده از سیستم‌های سرمایشی امرسیون در آینده یکی از موثرترین روش‌های سرمایشی در مراکز فناوری اطلاعات و مراکز تجاری خواهند بود. دلیل اینکه امروزه از سیستم سرمایشی امرسیون در مزارع ماینر استفاده نمی‌شود این است که، در این روش سرمایشی طراحی و ساخت سخت افزارهای بیت کوین نیز باید در نظر گرفته شوند تا کولر امرسیون مناسب با سخت افزار ساخته شود. در سیستم سرمایشی امرسیون از مایع مخصوصی که خاصیت ضد زنگ و ضد رسانا بودن دارد، برای مقابله با گرما استفاده می‌شود. این مایع ابتدا توسط گرمای موجود در محیط گرم شده، سپس خنک می‌شود و به منظور تامین سرمایش در سیستم وارد چرخه می‌شود.

کولر امرسیون

امیدواریم این متن بتواند شما را با روش‌های اصلی و استراتژی‌های تکمیلی سرمایش مزارع ماینر آشنا کند. باید تاکید کرد که سرمایش مناسب و کافی در مزارع ماینر برای کارکرد صحیح دستگاه‌های استخراج بیت کوین یکی از عوامل بسیار مهم و ضروری به شمار می‌آید. سرعت بالای دستگاه استخراج بیت کوین و عملکرد صحیح آن تحت تاثیر دمای محیط قرار می‌گیرد. دمای نامناسب هوا می‌تواند منجر به خرابی و کاهش سرعت دستگاه استخراج بیت کوین شده و باعث تحمیل هزینه‌ها و خسارت‌های بسیاری شود.

در صورتی که تمایل داشته باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه سرمایش مزارع ماینر اطلاعات کسب کنید، می توانید با همکاران متخصص ما در گرماسرد در تماس باشید.

منبع: bitcoinasichosting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما