راهنمای کامل خرید کولر فضای باز

سرمایش با فن
سرمایش با فن سقفی در ساختمان‌هایی که فاقد سیستم‌ تهویه‌ی هوا و سیستم خنک کننده هستند
تیر ۱۵, ۱۳۹۸
سرمایش مزارع ماینر
آشنایی با انواع روش‌های سرمایش مزارع ماینر
تیر ۲۱, ۱۳۹۸
خرید کولر فضای باز

 همانطور که قبل از خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان مورد نظر خود باید تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید، قبل از خرید کولر فضای باز نیز باید با ویژگی‌های این نوع سیستم سرمایشی آشنایی کافی داشته باشید. سیستم‌های تهویه‌ی هوایی که با مبرد کار می‌کنند، برای خنک کردن فضای باز مناسب نیستند. کولری که برای فضای باز انتخاب می‌کنید باید توانایی خنک کردن هوای محیط باز را که هوا در آن جریان دارد، داشته باشد. انتخاب کولری مناسب برای فضای باز باعث می‌شود که بتوانید مدت‌ها از مزایا و اثر سرمایشی آن بهره ببرید. بیشتر کولرهای فضای باز علاوه بر خنک کردن هوا خاصیت رطوبت دهی به محیط را نیز دارند. این کولر ها در مناطق گرم و خشک کاربرد بسیاری دارند. هنگام خرید کولر فضای باز باید دقت لازم را انجام دهید تا طراحی و مهندسی ساخت کولر مناسب با فضای بیرونی مورد نظر شما باشد تا به خوبی از عهده‌ی خنک کردن هوا و تامین محیطی مناسب بر بیاید.

کولر فضای باز

کولرهای فضای باز مانند کولرهای آبی از روش تبخیر آب برای خنک کردن هوای محیط استفاده می‌کنند. آبی که باید تبدیل به بخار رطوبت ساز شود، از طریق پمپی که به شیر آب متصل است جمع می‌شود. سپس از طریق خروجی‌هایی که به نازل متصل هستند، هنگام خروج به قطرات بسیار ریز تبدیل شده و در هوا آزاد می‌شود. رطوبت آزاد شده توسط گرمای ساطع شده از نور خورشید جذب شده و تبخیر می‌شود. سپس هوای گرم به سمت بالا حرکت کرده و هوای خنک در نزدیکی سطح زمین باقی می‌ماند و دمای هوای نزدیک به سطح زمین را کاهش می‌دهد.

 نکاتی که هنگام خرید کولر فضای باز باید به آن توجه کنید.

 قبل از خرید کولر فضای باز باید توجه کنید که کولر فضای باز با کولری که برای خنک کردن فضای بسته به کار می‌رود متفاوت است. کولرهایی که در فضای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند از اثرات عوامل خارجی مانند رطوبت، نور خورشید، و باران در امان هستند. در مقابل، کولرهای فضای بسته همواره در معرض شرایط جوی بیرونی قرار دارند. بنابراین هنگام خرید کولر فضای باز باید دقت کنید سیستمی که خریداری می‌نمایید در این شرایط بهترین عملکرد سرمایشی را داشته باشد. به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که کولری که برای خنک کردن هوای فضای باز انتخاب می‌نماید مناسب است.

 یکی از نکاتی که هنگام خرید کولر فضای باز باید به آن دقت کرد این است که  دستگاه کولر باید در مقابل زنگ زدگی و احتمال آسیب در برابر رطوبت محیط بیرون مقاوم باشد. برای مثال اگر کولری که انتخاب می‌کنید دارای دوام کافی در مقابل بارش باران نباشد، به زودی صدمه خواهد دید و اثر سرمایشی خود را از دست خواهد داد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کولری را برای فضای باز خریداری نمایید که جنس قطعات آن ساخته شده از فلز ضد زنگ باشد. اگر در ساخت کولر فضای باز از فلز ضد زنگ استفاده نشود، بعد از مدتی قطعات کولر تحت فرایندهای شیمیایی زنگ زده شده و به رنگ قرمز یا قهوه ای تیره در خواهند آمد.

 علاوه بر این، فولاد ضد زنگ دارای کیفیت و دوام بیشتری است. بادوام بودن قطعات ساخته شده در دستگاه کولر این اطمینان را به شما می‌دهد که سرمایه‌ی خود را صرف خرید کولر خوبی پرداخت کرده‌اید. خرید کولر بادوام باعث می‌شود که در آینده نیاز به خرید و جایگزین کردن کولر جدید نداشته باشید. طول عمر بالای کولر به صرفه جویی در هزینه‌های سرمایشی کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این، باید اضافه کرد که بیشتر سیستم‌های سرمایشی که قطعات آن‌ها ازفولاد ضد زنگ ساخته شده است، قابلیت تعویض را دارند و به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی دستگاه را باز کرده و قطعه‌ی معیوب را تعمیر یا تعویض نمایید.

اجزاء کولر رطوبت ساز

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کولر فضای باز باید به آن توجه کنید، مقاوم بودن دستگاه کولر در مقابل نور خورشید است. کولر فضای باز همواره در معرض تابش نور خورشید قرار دارد و اگر قطعات وسیستم پمپ و لوله کشی کولر مجهز به پوشش UV  نباشند، ممکن است آسیب ببینند. به همین دلیل حتما باید دقت کنید که کولری که خریداری می‌نمایید در مقابل تابش نور خورشید مقاوم باشد.

کاربرد انواع کولرهای فضای باز

کولرهای فضای باز در مکان‌های تجاری دارای کاربردهای فراوانی هستند. برای مثال در رستوران‌هایی که در فصل تابستان سرویس خود را در فضای باز به مشتریان ارائه می‌دهند، استفاده از کولرهای فضای باز بسیار رایج است. در مراکز تفریحی و تجاری نیز از انواع کولرهای فضای باز برای تامین فضای بیرونی مناسب با هوای مطبوع از کولرهای فضای باز بهره برده می‌شود. به عنوان مثال در مراسم مختلف و جشن‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود می‌توان از کولر فضای باز برای تامین هوای خنک استفاده کرد. کولرهای فضای باز در زمینه‌های صنعتی نیز دارای کاربردهای فراوانی هستند. برای مثال در بندرهای بارگیری از اثر سرمایشی کولرهای فضای باز بهره برده می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای کولرهای فضای باز استفاده از اثر سرمایشی آن‌ها در مزرعه‌ها و اصطبل‌های مخصوص نگهداری حیوانات است. گرمای هوا بر نحوه‌ی رشد و سلامت حیوانات تاثیر مستقیم دارد. برای جلوگیری از به وجود آمدن شرایط نامطلوب در فصل تابستان در دامداری‌ها و استخرهای مخصوص نگهداری اسب که اغلب دارای فضای باز هستند می‌توان از کولرهای فضای باز استفاده کرد. در دامداری‌ها تهویه و دمای هوای مناسب یکی از عوامل بسیار مهم در حفظ سلامت ونحوه پرورش دام به شمار می‌آید.

بیشتر کولرهای فضای باز دارای ویژگی رطوبت سازی نیز هستند. این کولرها در آن دسته از مناطق جغرافیایی که دارای هوای گرم و خشک باشند کاربردهای بسیاری دارند. باید دقت کنید که انواع کولرهای فضای باز در بازار وجود دارد. هر کدام از کولرها دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود هستند. شما باید با توجه به شرایط و نیازهای سرمایشی محیط مورد نظر خود کولر مناسب را انتخاب نمایید. هنگام خرید کولر فضای باز دقت کنید که کارخانه‌ی سازنده، یا فروشگاه و شرکت توزیع کننده کالایی را به شما تحویل دهد که دارای استانداردهای لازم باشد. کارخانه‌های بسیاری اقدام به ساخت کولرهای متفاوت می‌کنند، اما تمامی شرکت‌های سازنده‌ی کولر دارای استانداردهای بین المللی نیستند. استاندارد بودن کولر این اطمینان را به شما می‌دهد که دستگاه دارای کیفیت مرغوبی است. هم‌چنین هنگام خرید کولر فضای باز به شرایط ضمانت نامه و خدمات پس از فروش آن توجه نمایید.

منبع: mistcooling

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما