۵ نکته‌ی مهم که قبل از انتخاب و خرید کولر باید بررسی شوند

تفاوت‌ کولر با فن برجی
آشنایی با انواع تفاوت‌ کولر با فن برجی و کاربرد هرکدام از آن‌ها
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۸
ویژگی های کولر آبی
 آشنایی با کاربردها و ویژگی های کولر آبی
خرداد ۳, ۱۳۹۸

در طول ماه‌های گرم تابستان، کولرهای آبی قابل حمل در مناطق گرم و خشک، برای رویارویی با گرما کاربرد بسیاری دارند. به کارگیری کولرهای آبی در مقایسه با دستگاه‌های تهویه‌ی هوا بسیار مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر این، کولرهای آبی قادر به تامین حجم بالایی از هوای خنک هستند. به همین دلیل کولرهای آبی برای خنک کردن ساختمان‌هایی که دارای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ هستند، سیستم‌های سرمایشی بسیار مناسبی به شمار می‌آیند. کولرهای آبی با استفاده از روش تبخیر آب، به کاهش دمای محیط داخل یک ساختمان کمک فراوانی می‌کنند. کولرهای آبی در مقایسه با دستگاه‌های تهویه‌ی هوا سازگاری بسیار بیشتری با محیط زیست دارند. امروزه بیشتر افرادی که به فکر انتخاب و خرید کولر هستند، کم مصرف و سازگار بودن کولر با محیط زیست را یکی از عوامل بسیار مهم وضروری تلقی می‌کنند.

انواع سیستم‌های سرمایشی

سیستم‌های سرمایشی موجود در بازار دارای تنوع بسیاری هستند. کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی، کولرها را در اندازه، طرح‌، و قدرت سرمایشی متفاوت به بازار عرضه می‌کنند. هر کدام از سیستم‌های سرمایشی و کولرها با توجه به خصوصیات منحصر به فرد خود، دارای کاربرد خاص خود در زمینه‌های صنعتی گوناگون هستند. اما هنگام انتخاب و خرید کولر باید به چند نکته‌ی مهم توجه کرد. این متن شما را با پنج نکته‌ی مهم در مورد انتخاب و خرید کولر آشنا می‌کند. با انتخاب و خرید کولر مناسب برای ساختمان مورد نظر خود می‌توانید علاوه بر تامین رفاه و آسایش ساکنان و افراد حاضر در ساختمان، نقش مثبتی در پیشبرد اهداف صنعتی داشته باشید.

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید کولر مناسب

طراحی کولر و قابل حمل بودن آن

کولر قابل حمل

اگر قصد دارید برای ساختمان مورد نظر خود یک کولر ثابت خریداری کنید، بهتر است کولری را انتخاب کنید که دستگاه آن خارج از ساختمان نصب می‌شود. به این ترتیب دستگاه کولر فضای داخلی ساختمان را اشغال نخواهد کرد. اما اگر به دنبال خرید یک کولر قابل حمل هستید تا بتوانید به آسانی آن را از مکانی به مکان دیگر جا به جا کنید، باید کولری را تهیه کنید که از لحاظ اندازه، کوچک و جمع و جور باشد. برخی از کولرهای صنعتی قابل حمل، قدرت سرمایشی بالایی نسبت به اندازه‌ی کوچک خود دارند. کولرهایی که دارای طراحی عمودی و هم‌چنین کولرهایی که دارای چرخ هستند، قابلیت حمل و نقل جابجایی آسان‌تری دارند.

هنگام انتخاب و خرید کولر دقت کنید که کارخانه‌ی سازنده آن دارای اعتبار باشد. بیشتر شرکت‌های معتبر سازنده‌ی کولر، کیفیت و طراحی استاندارد دستگاه‌های سرمایشی خود را تضمین می‌کنند. در ساخت کولر‌های با کیفیت از مواد مرغوب پلاستیکی و فلزی استفاده می‌شود. با کیفیت بودن کولر و قطعات آن باعث افزایش اثر سرمایشی و طول عمر دستگاه کولر می‌شود. قطعاتی که از مواد بی‌کیفیت و بازیافتی ساخته شده باشند، طول عمر کمتری نسبت به قطعات با دوام خواهند داشت.

کم مصرف بودن کولر

امروزه کم مصرف بودن کولر یکی از معیارهای اصلی در انتخاب و خرید کولر است. قبل از خرید کولر حتماً میزان مصرف انرژی دستگاه را بررسی نمایید. کم مصرف بودن کولر در طول زمان باعث می‌شود که هزینه‌های سرمایشی کاهش پیدا کنند. کولرهای کم مصرف به علت مصرف کمتر منابع انرژی زمین، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و آسیب کمتری به کره‌ی زمین وارد می‌کنند. به طور کلی کولرهای آبی به علت عدم استفاده از مواد شیمیایی برای خنک کردن هوای محیط و به کارگیری روش سرمایش طبیعی، یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. هم‌چنین باید دقت کنید که اندازه و قدرت سرمایشی کولری که خریداری می‌کنید باید مناسب با شرایط و مساحت ساختمان مورد نظر شما باشد.

مجهز بودن کولر به مخزن یخ

کولر دارای مخزن یخ

برخی از کولرهای آبی دارای مخزن یخ هستند. مجهز بودن کولر به مخزن یخ باعث می‌شود که سیستم با سرعت بیشتری هوای محیط را خنک کند. این نوع از کولرهای آبی علاوه بر مخزن آب دارای قسمت مخصوص یخ هستند. با اضافه کردن یخ به مخزن کولر می‌توانید اثر سرمایشی کولر را افزایش دهید. استفاده از کولرهایی که مجهز به مخزن یخ هستند در مناطق گرم و خشک کویری به تامین هوای خنک و مطبوع کمک شایانی می‌کند. این کولرها توانایی خنک کردن هوای ساختمان را در روزهای بسیار گرم و داغ دارند.

قابلیت کار کردن کولر با باتری

هنگام انتخاب و خرید کولر به این نکته توجه کنید که کولر قابلیت کار با باتری را داشته باشد. در طول ماه‌های گرم تابستان، قطع جریان برق با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار اتفاق می‌افتد. به همین سبب بهتر است کولری را انتخاب کنید که قابلیت کار با باتری را نیز داشته باشد. کولرهای قدیمی انرژی بسیاری مصرف می‌کردند و تنها ۱۰ الی ۲۰ دقیقه قابلیت کار با باتری را داشتند. اما امروزه کولر‌هایی ساخته شده‌اند که می‌توانند چند ساعت بدون وصل شدن به منبع انرژی اصلی کار کنند. البته این مدت به میزان مصرف انرژی کولر و ظرفیت باتری دارد.

نگهداری و مراقبت از کولر

برای اینکه عملکرد صحیح کولرهای آبی را تضمین کنید، باید به صورت مرتب از آن‌ها نگهداری و مراقبت نمایید. یکی از قطعاتی که به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد، قطعه‌ی سرمایشی کولر است. کولری که دارای قطعه‌ی سرمایشی با کیفیتی باشد، می‌تواند مدت زمان بیشتری کار کند و اثر سرمایشی بالایی داشته باشد. آن دسته از پدهای سرمایشی که دارای طراحی لانه زنبوری هستند می‌توانند آب بیشتری را در خود نگه دارند. به همین دلیل اثر سرمایشی کولر را افزایش می‌دهند. پدهای سرمایشی را می‌توان هر از گاهی تمیز کرد. اگر پدهای سرمایشی کولر فرسوده شده باشند، باید آن‌ها را با پدهای سرمایشی جدید جایگزین نمایید.

قطعه‌ی دیگری از کولر آبی که به مراقبت و نگهداری عمومی نیاز دارد پمپ آب کولر است. اگر هنگام انتخاب و خرید کولر به کیفیت موتور و پمپ آن توجه کنید، می‌توانید مطمئن باشید که از عملکرد کولر راضی خواهید بود. در ساخت کولرهای با کیفیت اغلب از فلز مس برای ساختن موتور و قطعات آن استفاده می‌شود.

امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید کولر مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید. در ساختمان‌های صنعتی علاوه بر گرمای طبیعی هوا، کار با ابزار آلات و ماشین‌های صنعتی دمای محیط را بیش از پیش افزایش می‌دهد. به همین دلیل برای ایجاد محیطی مناسب برای کارکنان و جلوگیری از فرسودگی زود هنگام ابزارهای صنعتی، نیاز به یک سیستم سرمایشی صنعتی مناسب خواهید داشت.

منبع: honeywellsmarthomes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما