کولر صنعتی آکسیال چیست و انواع آن کدام است؟

سیستم سرمایش سوله
سیستم سرمایش سوله چیست؟ معرفی 5 سیستم سرمایش و گرمایش رایج
آذر ۱۲, ۱۳۹۸
تجهیزات خنک کننده ماینر
معرفی انواع روش‌های سرمایشی و تجهیزات خنک کننده ماینر
آذر ۲۴, ۱۳۹۸
کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی آکسیال نوعی فن کولر صنعتی است. فن به کار رفته در ساخت این کولر از نوع آکسیال است و به همین دلیل از این نوع سیستم سرمایشی با عنوان کولر صنعتی آکسیال یاد می‌شود. کولرهای صنعتی آکسیال کاربردهای متنوعی در ساختمان‌های صنعتی و محیط‌های تجاری دارند. ویژگی‌ها و کاربردهای خاص کولر صنعتی آکسیال باعث شده است که این کولر برای به کارگیری در فرایندهای صنعتی خاص کاربردهای منحصر به فرد خود را داشته باشد. این متن شما را با ویژگی‌های کولر صنعتی آکسیال و کاربردهای آن در محیط‌های صنعتی و تجاری آشنا می‌کند. با مطالعه‌ی این متن می‌توانید سیستم سرمایشی مناسبی برای ساختمان صنعتی خود انتخاب کنید که نیازهای سرمایشی شما را به خوبی تامین کند. چرا که فن‌های آکسیال با فن‌های سانتریفیوژی تفاوت‌هایی دارند که کاربردهای آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

 

 

فن کولر آکسیال

فن کولر آکسیال

ویژگی‌های کولر صنعتی آکسیال

کولرهای صنعتی آکسیال دارای فن‌ محوری یا فن‌ آکسیال هستند که هوای خنک تولید شده توسط کولر را در محیط پیرامون خود توزیع می‌کند. قدمت طراحی و شکل فن‌های آکسیال به قرون وسطی در اروپا می‌رسد. می‌توان گفت که بادگیرهای قدیمی نوعی از فن‌های آکسیال بودند. اولین فن‌های برقی نیز فن‌های آکسیال بودند که در سال ۱۸۸۰اختراع شدند. عنوان آکسیال به علت جهت باد تولید شده توسط فن به کار برده می‌شود.  کلمه آکسیال به معنی “محوری” است. تیغه‌های فن که حول محور در حال چرخش هستند، موازی با آن محور هوا را به خود  می‌گیرند و سپس در همان جهت هوا را به بیرون می‌دمند. کولر صنعتی آکسیال جریان هوایی با سرعت بالا تولید می‌کند. این نوع کولرها توانایی تولید حجم زیادی از جریان هوا را دارند. با این حال جریان هوایی که توسط کولر صنعتی آکسیال تولید می‌شود، دارای فشار کمی است. به همین دلیل کولر‌های صنعتی آسیا انرژی کمتری برای توزیع جریان هوا نیاز دارند.

ویژگی کم مصرف بودن باعث می‌شود که کولرهای صنعتی آکسیال یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی کم مصرف و مقرون به صرفه به شمار آیند. بنابراین به کارگیری کولر صنعتی آکسیال در ساختمان‌های صنعتی و تجاری باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمانی می‌شود. کم مصرف بودن کولر در ساختمان‌های صنعتی یکی از معیارهای مهم محسوب می‌شود. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری هزینه‌ی بالایی صرف سرمایش و تهویه‌ی مناسب ساختمان می‌شود و کاهش هزینه‌های سرمایشی صرفه جویی در هزینه‌ها به شمار می‌آید. با این حال کولرهای صنعتی آکسیال دارای کاربردهای منحصر به فرد خود هستند و شما باید هنگام خرید کولر صنعتی دقت لازم را در انتخاب کولر و فن مناسب به خرج دهید. در ادامه‌ی مطلب شما را با کاربردهای کولر صنعتی آکسیال آشنا خواهیم کرد.

کاربردهای کولر صنعتی آکسیال

 

کاربرد کولر صنعتی آکسیال

کاربرد کولر صنعتی آکسیال

 

کولرهای صنعتی آسیا به علت جریان هوای پر حجم و کم فشاری که تولید می‌کنند، برای به کارگیری در فرآیندهای صنعتی عمومی مناسب هستند. برای مثال اگر قصد جابجایی و انتقال هوا از مکانی به مکان دیگر را دارید، استفاده از کولرهای صنعتی آکسیال پیشنهاد می‌شود. فن‌های صنعتی آکسیال برای خنک کردن فضاهای کوچک و محدود مانند خنک کردن سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری، سیستم‌های سرمایشی بسیار ایده آلی به شمار می‌آیند. علاوه براین، برای خنک کردن آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای مساحت بزرگ و سقف بلند هستند، می‌توانید از این کولرها برای تولید هوای خنک استفاده کنید. به عنوان مثال در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، پارکینگ‌ها، مراکز اطلاعات داده، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های اجتماعات، و … می‌‌توان از کولرهای صنعتی برای تهویه و تولید هوای خنک استفاده کرد.

کولرهای صنعتی آکسیالی که با رعایت نکات استاندارد ساخته شده باشند، انرژی کمتری نیز مصرف خواهند کرد. یک فن صنعتی آکسیال کم مصرف با بالاترین سرعت فن، بیشتر از ۱۰۰ وات انرژی مصرف نمی‌کند. برخی از کولرهای صنعتی آکسیال این ویژگی را دارند که بتوان در مواقع لازم تنها از فن آنها استفاده کرد. برای مثال در مواقعی که دمای هوای داخل ساختمان مناسب و مطبوع است، و تنها می‌خواهید هوا در داخل ساختمان جریان داشته باشد، می‌‌توانید به تنهایی از فن دستگاه استفاده کرده و از آن برای تولید جریان هوا و تهویه‌ی محیط داخلی استفاده کنید. فن‌های صنعتی آکسیال استاندارد به قدری کم مصرف هستند که می‌توانید از پنل‌های خورشیدی یا باطری نیز برای به کارگیری آنها استفاده نمایید.

 

فن آکسیال تیوبی

فن آکسیال تیوبی

انواع فن آکسیال

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در ساخت کولرهای صنعتی آکسیال ممکن است از فن‌های آکسیال متفاوت استفاده شود. انواع فن‌های آکسیال عبارت هستند از فن‌های پروانه‌ای، فن‌های تیوبی و فن‌های پره‌ای. فن‌های پروانه‌ای معمولاً با سرعت کمتری کار می‌کنند و با فشار کم حجم زیادی از هوا را به حرکت در می‌آورند. فن‌های پروانه‌ای بیشتر به عنوان پنکه‌های اگزوز مورد استفاده قرار می‌گیرند و راندمان این فن‌ها تقریباً ۵۰ درصد است. فن‌های محوری تیوبی سرعت چرخش بیشتری در مقایسه با فن‌های پروانه‌ای دارند. این فن‌ها هوا را با فشار بیشتری به جریان در می‌آورند و راندمان آنها حدود ۶۵ درصد است. فن‌های محوری پره‌ای دارای تیغه‌هایی هستند که باعث افزایش بهره‌وری و راندمان کولر می‌شود. راندمان این فن‌ها حدود ۸۵ درصد است.

به کارگیری فن‌های متفاوت در ساخت کولرهای صنعتی آکسیال نوع کاربری و میزان مصرف انرژی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنگام خرید کولر صنعتی آکسیال برای ساختمان صنعتی مورد نظر خود باید به نوع فن آن توجه داشته باشید. نوع فن به کار رفته در ساخت کولرهای صنعتی آکسیال روی بازده و راندمان کولر نیز تاثیر می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سیستم سرمایشی اطلاعات کافی درمورد بازده و عملکرد سرمایشی کولر کسب کنید. انتخاب یک کولر مناسب و کم مصرف باعث پیشبرد بازده کاری و تولیدی در محیط‌های صنعتی و تجاری می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولر و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان تجاری و صنعتی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم و دقیق را در مورد انواع سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع کولرها و ویژگی‌های آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید کولری را انتخاب نمایید که مناسب با نیازهای سرمایشی ساختمان مورد نظر شما باشد.

منبع: pelonistechnologies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما