روش های بهبود عملکرد کولر :  آشنایی با ‌‌‌روش‌هایی که موجب افزایش اثر سرمایشی کولر آبی ‌می‌شود

مشکلات متداول کولر آبی
آشنایی با مهم‌ترین مشکلات متداول کولر آبی به همراه راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹
تهویه هوای باشگاه ورزشی
تهویه هوای باشگاه ورزشی به صورت مناسب با استفاده از فن‌های تجاری
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹
روش های بهبود عملکرد کولر

روش های بهبود عملکرد کولر

آشنایی با ‌‌‌روش های بهبود عملکرد کولر موجب ‌می‌شود که بتوانید با مصرف انرژی کمتری هوای خنک و بیشتری را تولید کنید و بازده سرمایشی کولر خود را افزایش دهید. ‌‌‌روش های بهبود عملکرد کولر آبی بسیار ساده هستند و به راحتی ‌می‌توانید آنها را اجرا کنید. با دنبال کردن چند نکته‌ی ساده هنگام به کارگیری کولر آبی خواهید توانست عملکرد آن را تا اندازه‌ی بالایی بهبود ببخشید. چند روش مختلف برای بهبود عملکرد کولر آبی و افزایش اثر سرمایشی آن وجود دارد. در این مطلب شما را با چند نمونه از روش های بهبود عملکرد کولر آبی آشنا خواهیم کرد.

 

روش های بهبود عملکرد کولر

روش های بهبود عملکرد کولر

آشنایی با مهم‌ترین ‌‌‌روش های بهبود عملکرد کولر آبی

باید بدانید که کولر آبی از یک روش بسیار قدیمی‌ برای تولید هوای خنک استفاده ‌می‌کند.‌ کولرهای آبی بدون به‌کارگیری مواد شیمیایی باعث خنک شدن محیط اطراف خود ‌می‌شوند. به همین دلیل این کولر‌‌ها یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار ‌می‌آیند. قبل از اینکه ‌‌‌روش‌های بهبود عملکرد کولر آبی را به شما معرفی کنیم، لازم است که به صورت مختصر با نحوه‌ی عملکرد کولر آبی آشنا شوید. کولر آبی هوای گرم  بیرون را گرفته و آن را از پدهای سرمایشی مرطوب خود عبور ‌می‌دهد. هوای گرم در حین عبور از پدهای سرمایشی مرطوب تبخیر شده و دمای آن کاهش پیدا ‌می‌کند. در مرحله‌ی بعد هوای خنک شده توسط کولر همراه با رطوبت به وسیله‌ی فن دمنده موجود در کولر در محیط مورد نظر توزیع پیدا می‌کند. در ادامه به بررسی ‌‌‌روش های بهبود عملکرد کولر خواهیم پرداخت.

تهویه‌ی مناسب اتاق

برای اینکه کولر آبی دارای عملکرد سرمایشی موثری باشد، محیطی که کولر در آن قرار دارد باید دارای تهویه‌ی مناسب باشد. به این منظور که کولر باید به هوای گرم بیرون دسترسی داشته باشد. چرا که همانطور که گفته شد، کولر آبی برای خنک کردن محیط اتاق باید به هوای گرم بیرون دسترسی کافی داشته باشد. باید بدانید که کولر آبی علاوه بر خنک کردن هوا باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا می‌شود. به همین دلیل عدم وجود تهویه‌ی مناسب در اتاقی که کولر در آن قرار دارد، ممکن است موجب افزایش بیش از اندازه‌ی رطوبت هوای اتاق مورد نظر شود. در حالی که تامین تهویه‌ی مناسب موجب تعدیل رطوبت هوای محیط ‌می‌گردد. به منظور تامین تهویه‌ی مناسب اتاق ‌می‌توانید یک پنجره یا درب اتاق را باز بگذارید. به این نکته‌ی مهم توجه کنید که حجم ورود هوای گرم به داخل اتاق نباید به اندازه‌ای باشد که باعث گرم شدن بیش از اندازه‌ی هوا شود.

 محل نصب

محل قرارگیری کولر آبی نقش مهمی ‌در افزایش عملکرد سرمایشی آن خواهد داشت و یکی از نکات مهم در مورد روش های بهبود عملکرد کولر است. بهترین مکان برای نصب و قرار دادن کولر آبی جلوی پنجره است. هر چقدر که کولر به هوای گرم بیرون دسترسی بیشتری داشته باشد، عملکرد سرمایشی بهتری خواهد داشت. همچنین هر چقدر که هوای بیرون گرم‌تر باشد، فرآیند تبخیر در کولر آبی سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد و هوای خنک و مرطوب بیشتری توسط کولر آبی تولید خواهد شد.

میزان آب موجود در محفظه‌ی کولر

 

روش های بهبود عملکرد کولر

روش های بهبود عملکرد کولر

 

برخی از کولرهای آبی دارای محفظه‌ای هستند که امکان جدا شدن آنها از بدنه‌ی کولر وجود دارد. این ویژگی باعث ‌می‌شود که کاربران ‌بتوانند منبع آب کولر را به راحتی جدا کرده و آن را پر کنند. یکی از نکات مهم در مورد روش های بهبود عملکرد کولر این است که باید از تمیز بودن آب موجود در محفظه آن اطمینان حاصل پیدا کنید. همچنین باید میزان آب موجود در محفظه‌ی کولر را کنترل کنید تا مطمئن شوید که محفظه‌ی آب کولر به اندازه‌ی کافی پر است. چرا که در صورت خالی بودن محفظه‌ی آب، کولر قدرت خنک کردن هوا را نخواهد داشت. یکی دیگر از ‌‌‌روش های بهبود عملکرد کولر آبی این است که مقداری یخ به محفظه‌ی آب به آن اضافه کنید. این کار باعث ‌می‌شود که کولر با سرعت بیشتری هوای خنک‌تری را تولید کند. باید به این نکته توجه کرد که اضافه کردن یخ بیش از اندازه به محفظه‌ی آب کولر ممکن است موجب کاهش سرعت تبخیر آب شود.

تمیز کردن به موقع کولر و قطعات آن

یکی از مهم‌ترین روش های بهبود عملکرد کولر این است که به صورت مکرر و در زمان مناسب قسمت‌های مختلف کولر را تمیز کنید. برای مثال لازم است که هر از چند گاهی محفظه‌ی آب کولر را تمیز کنید. همچنین باید دقت کنید که محفظه‌ی آب کولر دارای سوراخ یا نشتی نباشد. نشت کردن آب از محفظه یا پمپ آب موجب می‌شود که رطوبت کافی به پدها نرسد و کولر نتواند به خوبی فرآیند سرمایش را انجام دهد. همچنین لازم است که هر از چند گاهی پدهای سرمایشی کولر را کنترل کرده و در صورت لازم نسبت به نظافت یا تعویض آنها با پد‌های جدید اقدام کنید. یکی دیگر از قطعات مهم کولر فن دمنده‌ی آن است که باید آن را کنترل کرده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید.

جابجایی با احتیاط کولر

 

کولر آبی قابل حمل

کولر آبی قابل حمل

 

هنگام تغییر مکان کولر باید آن را با احتیاط حمل کنید. قرار دادن کولر در سطوحی که صاف و مسطح نیستند و امکان لغزش و جابه‌جایی کولر روی آنها وجود دارد، کار صحیحی نیست. بهتر است کولر را روی یک سطح صاف قرار دهید و هنگا‌می ‌که روشن است آن را جابه‌جا نکنید. جابه‌جا کردن کولر در حالت روشن ممکن است موجب صدمه دیدن تیغه‌های فن دمنده‌ی کولر و دیگر قطعات آن شود و عملکرد آن را با اخلال مواجه کند. برخی از کولر‌‌ها دارای قابلیت حمل و نقل و جابجایی هستند. ساختار کولرهای قابل حمل به گونه‌ای است که اغلب آنها وزن کمتر و اندازه‌ی کوچکتری دارند. همچنین این نوع کولرها دارای چرخ و دسته‌هایی هستند که جا‌به‌جایی و حمل و نقل آسان آنها را برای کاربران فراهم ‌می‌کنند. در صورتی که ‌می‌خواهید کولر شما همیشه ثابت باقی بماند، ‌می‌توانید یک کولر با نحوه‌ی نصب ثابت خریداری کنید. اما اگر قصد دارید از یک دستگاه کولر برای خنک کردن قسمت‌های مختلف یک ساختمان استفاده کنید و احتمال جابه‌جایی آن زیاد است، پیشنهاد ‌می‌کنیم که یک کولر قابل حمل خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: grabonrent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما