آشنایی با مهم‌ترین مزیت های کولر آبی تجاری در ساختمان‌های تجاری

قطعات کولر آبی
قطعات کولر آبی : آشنایی با قطعات اصلی به کار رفته در ساخت کولر آبی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹
مشکلات متداول کولر آبی
آشنایی با مهم‌ترین مشکلات متداول کولر آبی به همراه راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹
مزیت های کولر آبی تجاری

مزیت های کولر آبی تجاری

مزیت های کولر آبی تجاری آن را به یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های سرمایشی در ساختمان‌های تجاری تبدیل کرده است. امروزه در مراکز تجاری و صنعتی مختلف ‌برای تامین سرمایش مناسب از کولرهای آبی تجاری بهره برده می‌شود. برای مثال در مراکز تولید، توزیع و فروش محصولات غذایی، محصولات دارویی و دیگر تولیدات مصرفی و همچنین مراکز بسته بندی و توزیع محصولات از انواع کولرهای آبی تجاری استفاده می‌شود. مزیت های کولر آبی تجاری موجب می‌شود که مراکز تجاری بازده تولیدی بیشتری داشته باشند. اگر شما دارای یک مرکز فروش مواد غذایی باشید، باید بدانید که کنترل مناسب دمای هوا تا چه اندازه می‌تواند روی نگهداری محصولات و تازه ماندن آنها تاثیر داشته باشد. بدون به کارگیری یک سیستم سرمایشی مناسب محصولات شما به راحتی خراب شده و به سرعت از بین خواهند رفت. از طرف دیگر رطوبت موجود در هوا می‌تواند روی کیفیت محصولات تاثیر داشته باشد. کولرهای آبی یکی از ایده‌آل‌ترین سیستم‌های سرمایشی برای به کارگیری در این گونه ساختمان‌ها به شمار می‌آیند. در این متن به بررسی مهم‌ترین مزیت های کولر آبی تجاری خواهیم پرداخت.

مزیت های کولر آبی تجاری

آشنایی با مهم‌ترین مزیت های کولر آبی تجاری

باید بدانید که به طور کلی کولرهای آبی دارای مزیت‌های بسیاری هستند. به همین دلیل با اینکه کولرهای آبی از قدیمی‌ترین روش‌های سرمایشی به شمار می‌آید، هنوز هم کاربران بسیاری برای تامین سرمایش ساختمان‌های تجاری خود از این کولرها بهره می‌گیرند. امروزه کولرهای آبی تجاری با توجه به فناوری روز ساخته می‌شوند و عملکرد سرمایشی بسیار بالایی دارند. در این قسمت شما را با برخی از مزیت های کولر آبی تجاری آشنا خواهیم کرد.

کمک به نگهداری محصولات با کیفیت

یکی از مزیت‌های کولر آبی تجاری این است که به کارگیری آن موجب می‌شود که بتوانید به راحتی از محصولات با کیفیت خود نگهداری کنید. استفاده از کولر آبی می‌تواند موجب شود که بهترین محصولات را برای مشتریان خود تولید کنید و نگران کیفیت هوا و دمای ساختمان تجاری خود نباشید. از مهم‌ترین مزیت‌های کولر آبی تجاری این است که این کولرها علاوه بر تامین هوای خنک باعث تهویه‌ی هوا نیز می‌شوند. می‌توان گفت که کولر آبی به عنوان یک فیلتر آلودگی عمل می‌کند و از ورود گرد و غبار، انواع باکتری و آلاینده‌ها به داخل ساختمان تجاری جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل به کارگیری کولر آبی محیط مناسبی را برای تولید و نگهداری محصولات به وجود می‌آورد.

مصرف انرژی کمتر و کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان تجاری

کولر آبی کم مصرف

کم مصرف بودن سیستم سرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سازندگان و همچنین کاربران کولرهای صنعتی و تجاری در نظر می‌گیرند. همانطور که می‌دانید به دلیل اینکه دما و کیفیت هوای ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیاری است، هزینه‌ی بالایی صرف تامین دمای مناسب در این محیط‌ها می‌شود. چرا که کم مصرف بودن سیستم سرمایشی نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارد. یکی از مزیت‌های کولر آبی تجاری این است که در مقایسه با دیگر سیستم‌های سرمایشی، مانند سیستم‌های تهویه هوا، انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. به کارگیری کولر آبی تجاری می‌تواند به صورت محسوس روی هزینه‌های سرمایشی ساختمان تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که دستگاه‌های کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا قیمت پایین‌تری دارند و هنگام خرید کولر آبی هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد. علاوه بر قیمت خرید پایین‌تر، به کارگیری کولرهای آبی بسیار مقرون به صرفه است. این کولرها انرژی برق کمی مصرف می‌کنند. علاوه بر این، هزینه‌ی نگهداری و تعمیر یا تعویض قطعات کولرهای آبی نیز در مقایسه با سیستم‌های سرمایشی دیگر بسیار ارزان‌تر است. همچنین کولرهای آبی ساختار ساده‌ای دارند. بنابراین در صورتی که کولر آبی تجاری شما با مشکل روبرو شود، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

بیشنر بخوانید: کاربردهای کولر آبی تجاری در ساختمان‌های تجاری

تامین شرایط عالی برای محیط کاری

یکی از مزیت ‌های کولر آبی تجاری این است که نصب و به کارگیری آن به نفع کارکنان و افراد حاضر در ساختمان تجاری خواهد بود. کولرهای آبی این توانایی را دارند که بتوانند هوای بسیار باکیفیت و خنکی را تولید کنند که دارای رطوبت نیز است. تامین هوای خنک و مطبوع  موجب می‌شود که کارکنان رفاه و آسایش بیشتری داشته باشند و این امر موجب افزایش بازده نیروی کار انسانی خواهد شد. تامین شرایط مناسب در محیط کار باعث رضایت کارکنان و افراد حاضر در ساختمان خواهد شد. علاوه بر این، به کارگیری کولرهای آبی نقش موثری در سلامتی انسان دارد. کولر آبی با تولید هوای پاک و مرطوب از تشدید بیماری‌های تنفسی مانند آسم یا آلرژی جلوگیری به عمل می‌آورد. علاوه بر این، کولر آبی به دلیل دور کردن آلودگی‌ها از محیط کار، سلامت کارکنان را تضمین می‌کند.

تامین رفاه و آسایش مشتریان

 

مزیت های کولر آبی تجاری

اگر شما  صاحب یک فروشگاه یا مرکز تجاری هستید، لازم است که به تامین رفاه و آسایش مشتریان اهمیت بدهید. در صورتی که دمای محیط تجاری شما سردتر یا گرم‌تر از حد معمول باشد، ممکن است باعث شود که مشتری خیلی سریع مرکز تجاری شما را ترک کند. در حالی که با به کارگیری کولر آبی می‌توانید هوای خنک و با کیفیتی را تولید کرده و مدت زمان بازدید مشتری از مرکز خود را افزایش دهید. این امر می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش میزان فروش محصولات شما داشته باشد.

مراقبت و نگهداری آسان از کولر آبی  تجاری

یکی دیگر از مزیت های کولر آبی تجاری این است که در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا مراقبت و نگهداری آسانی دارند. بنابراین نیازی نخواهید داشت که هزینه و زمان زیادی را صرف نگهداری از این کولرها بکنید. با این حال باید توجه کنید که نکات مهم در مورد نگهداری و مراقبت از کولر آبی تجاری را رعایت کنید تا بتوانید شاهد افزایش طول عمر کولر و بهبود عملکرد سرمایشی آن باشید. 

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: evaporative-coolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما