کاربردهای کولر آبی تجاری در ساختمان‌های تجاری

انواع فن صنعتی
آشنایی با انواع فن صنعتی و ویژگی‌های آنها و کاربردهای آنها در محیط‌های صنعتی
خرداد ۲۷, ۱۳۹۹
فن جریان محوری
فن جریان محوری یا فن آکسیال چیست و رایج‌ترین انواع آن کدام است؟
تیر ۶, ۱۳۹۹
مزایای کولر آبی تجاری

مزایای کولر آبی تجاری

مزیت‌های کولر آبی تجاری این کولر را به یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی در محیط‌های تجاری تبدیل کرده است و افراد بسیاری برای تامین سرمایش مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری از انواع کولر‌های آبی استفاده ‌می‌کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که بسیاری از کاربران کولر آبی تجاری را به عنوان سیستم سرمایشی خود انتخاب ‌می‌کنند. در این نوشته به بررسی ویژگی‌ها و مزیت های کولرآبی تجاری خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان تجاری خود را دارید، پیشنهاد ‌می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کرده و با مزیت‌های به‌ کارگیری کولر آبی تجاری آشنا شوید.

مزیت های کولرآبی تجاری

بیشتر بخوانید: آشنایی با اجزای اصلی کولر تجاری و صنعتی

آشنایی با مزیت های کولر آبی تجاری

بررسی مزیت‌های کولر آبی تجاری به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تصمیم درستی در مورد انتخاب سیستم سرمایشی مناسب بگیرید. در ادامه‌ی مطلب به معرفی مزیت های کولر آبی تجاری خواهیم پرداخت.

اثر سرمایشی کولر آبی تجاری

 

کاربردهای صنعتی کولر آبی

بیشتر کولرهای آبی تجاری دارای توان سرمایشی بالایی هستند و قدرت تولید حجم بالایی از هوای خنک را دارند. یکی از مزیت های کولر آبی تجاری این است که این کولر‌ها ‌می‌توانند در هوای بسیار گرم نیز اثر سرمایشی بالایی داشته باشند. در واقع هر چقدر که هوای محیط بیرون گرم‌تر و خشک‌تر باشد، عملکرد سرمایشی کولر آبی تجاری بهتر خواهد بود. چرا که کولر آبی هوای گرم بیرون را از پد‌های سرمایشی مرطوب خود عبور داده و هوای گرم حین عبور از پدها تبخیر شده و دمای خود را از دست ‌می‌دهد. به این ترتیب دمای هوا کاهش پیدا کرده و هوای خنک همراه با رطوبت تولید ‌می‌شود. هوای خنک شده توسط کولر آبی تجاری هوای خنک، مطبوع و مرطوبی است که محیط مناسبی را برای انجام فعالیت‌های تجاری تامین ‌می‌کند. این کولر ‌می‌تواند رفاه و آسایش کارکنان و افراد حاضر در ساختمان تجاری را فراهم کند. علاوه بر این، به کارگیری کولر آبی موجب کاهش خطر ابتلا به آلرژی و بیماری‌های تنفسی ‌می‌شود و برای سلامتی انسان مفید است. کولرهای آبی تجاری مجهز به یک فن دمنده هستند که علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند توزیع هوای خنک با ایجاد جریان هوا موجب دور شدن آلودگی‌ها ‌می‌شوند و نقش مهمی ‌در تهویه‌ی هوای ساختمان نیز دارند. باید به این نکته توجه کرد که کولر‌های آبی برای به کارگیری در مناطق گرم و خشک مناسب هستند و استفاده از آنها در مناطق گرم و مرطوب توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: کاربردهای صنعتی کولر آبی: آشنایی با کاربردهای کولر آبی در محیط‌های صنعتی و تجاری

 امکان به کارگیری کولر آبی تجاری در فضای باز

 

کولر آبی فضای باز

با توجه به طرز کار و شیوه‌ی سرمایش کولر آبی تجاری، این نوع سیستم‌های سرمایشی عملکرد بسیار خوبی در فضای باز نیز دارند. در واقع هر چه کولر در معرض هوای گرم بیشتری قرار بگیرد و دسترسی به هوای بیرون داشته باشد، عملکرد سرمایشی آن بهتر خواهد بود و هوای خنک بیشتری را تولید خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در صورت به کارگیری کولر آبی تجاری در فضای بسته نیز درب و پنجره اتاق باز باشد تا کولر به اندازه‌ی کافی هوای گرم بیرون را دریافت کند. کولرهای آبی تجاری برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌ها و محیط‌های تجاری که دارای فضای باز هستند سیستم‌های سرمایشی بسیار خوبی به شمار می‌آیند.

مقرون به صرفه بودن کولر آبی تجاری

یکی از مهم‌ترین مزیت های کولر آبی تجاری مقرون به صرفه بودن آن برای به کارگیری در محیط‌های تجاری است. به کارگیری کولر آبی تجاری باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی در ساختمان‌های تجاری می‌شود. باید گفت که کولرهای آبی تجاری سیستم‌های سرمایشی کم مصرفی هستند. به همین دلیل با به کارگیری آنها در مصرف انرژی صرفه جویی شده و این ویژگی مو‌یجب ‌می‌شود که هزینه کمتری بابت تامین هوای خنک در ساختمان‌های تجاری پرداخت شود. از طرف دیگر قیمت خرید کولرهای آبی تجاری در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا و کولرهای گازی پایین‌تر است. همچنین کولرهای آبی در مقایسه با دیگر سیستم‌های سرمایشی هزینه‌ی نصب کمتری دارند و در مدت زمان کوتاهی ‌می‌توان آنها را نصب و آماده به کار کرد. حتی کاربران ‌می‌توانند بسیاری از کولر‌های آبی قابل حمل را با دنبال کردن دستورالعمل‌ها و بدون کمک فرد متخصص انجام دهند. همچنین برای نگهداری و به کارگیری کولر آبی تجاری نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نخواهید داشت. کولرهای آبی ساختار ساده‌ای دارند و در صورت خرابی می‌توان با هزینه‌ی معقولی نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با مهم‌ترین مزیت کولرهای آبی تجاری در ساختمان‌های تجاری

کم مصرف بودن کولر آبی تجاری

باید گفت که کم مصرف بودن کولر آبی تجاری یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن به شمار می‌آید. در محیط‌های تجاری و صنعتی یکی از مهم‌ترین معیار‌های انتخاب سیستم سرمایشی کم مصرف بودن آن‌ها است. همانطور که قبلاً اشاره شد، کولرهای آبی تجاری به دلیل کم مصرف بودن موجب کاهش هزینه‌های سرمایشی می‌شوند. معمولاً در ساختمان‌های تجاری یا صنعتی به دلیل ازدحام جمعیت یا به کارگیری ماشین آلات صنعتی مشکل افزایش دما 2 چندان ‌می‌شود. تامین هوای خنک و مطبوع نیز در این محیط‌ها اهمیت بسیاری دارد و کمک زیادی به بهبود روند کاری و تولیدی می‌کند. بنابراین به کارگیری یک روش مقرون به صرفه برای تامین سرمایش محیط‌های تجاری بسیار مهم است.

از طرف دیگر کم مصرف بودن کولر آبی تجاری آن را به یکی از سیستم‌های سرمایشی سازگار با محیط زیست تبدیل ‌می‌کند. امروزه سازگار بودن سیستم‌های سرمایشی با محیط زیست نزد سازندگان و کاربران اهمیت بالایی دارد. یکی دیگر از دلایل سازگار بودن کولر‌های آبی با محیط زیست این است که این کولر‌ها برای تولید هوای خنک از مواد شیمیایی و مضر استفاده نمی‌کنند. کولر آبی از روش طبیعی تبخیر هوا برای تامین سرمایش ساختمان‌های تجاری بهره می‌برد. این کولر از 2 عامل طبیعی هوا و آب برای تولید هوای خنک و مطبوع استفاده ‌می‌کند. با به کارگیری کولر آبی تجاری ‌می‌توانید با هزینه‌ی کمتری محیط کاری و تجاری مورد نظر خود را به یک محیط شاد و سالم تبدیل کنید و از مزایای کولر آبی تجاری بهره‌مند شوید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما