آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت های کولر آبی

خرید کولر مناسب
خرید کولر مناسب : چه نوع کولری برای شما مناسب‌تر است؟
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹
شیوه‌ی کار کولر آبی
شیوه ی کار کولر آبی: آشنایی با نحوه‌ی سرمایش با استفاده از کولر آبی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹
مزیت های کولر آبی

مزیت های کولر آبی

مزیت های کولر آبی موجب شده است که با وجود قدیمی شدن این روش سرمایشی، هنوز هم این کولرها یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی به کار رفته در محیط‌های صنعتی و تجاری گوناگون باشند. مزیت های کولر آبی آن را برای به کارگیری در محیط‌های تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی به یک سیستم سرمایشی ایده‌آل و مناسب تبدیل می‌کند. کولر آبی از طریق تبخیر هوا باعث کاهش دمای محیط اطراف خود و تأمین رفاه و آسایش هر چه بیشتر در محیط مورد نظر می‌شود. یکی از مزیت های کولر آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا این است که به کارگیری کولرهای آبی هیچگونه ضرری برای سلامتی ندارد. در حالی که سیستم‌های تهویه هوا به علت به کارگیری مواد غیر طبیعی و شیمیایی اثرات منفی و مخربی روی طبیعت و محیط زیست دارند. در این متن به بررسی مزیت های کولر آبی خواهیم پرداخت.

مزیت های کولر آبی

مزیت های کولر آبی

آشنایی با مهم‌ترین مزیت های کولر آبی

کولرهای آبی مزیت‌های بسیاری دارند و به همین دلیل است که در طول سالیان طولانی به کارگیری کولرهای آبی هنوز هم یک روش سرمایشی موثر و مقرون به صرفه به شمار می‌آید. امروزه کولرهای آبی مجهز به فناوری روز هستند که عملکرد بر اثر سرمایشی آنها را چند برابر کرده است. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند مزیت و ویژگی مهم کولرهای آبی آشنا خواهیم کرد.

مقرون به صرفه بودن کولر آبی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب می شود کاربران زیادی از کولر آبی برای سرمایش محیط مورد نظر خود استفاده کنند، کم مصرف و مقرون به صرفه بودن به کارگیری این نوع کولرها است. کولرهای آبی ساختار ساده‌ای دارند و در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا هزینه‌ی به کارگیری آنها بسیار ارزان‌تر است. علاوه بر هزینه‌ای که برای خرید دستگاه کولر آبی می‌پردازید، باید به هزینه‌های جانبی آن نیز توجه کنید. برای مثال باید گفت که هزینه‌ی نصب کولرهای آبی در مقایسه با  سیستم‌های تهویه هوا بسیار کمتر است. این در حالی است که برخی از کولرهای آبی قابل حمل، نیازی به نصب شدن توسط افراد متخصص ندارند و در واقع هزینه‌ای برای نصب آنها پرداخت نخواهید کرد.

نحوه‌ی نصب و نگهداری آسان کولر آبی

 

نصب کولر آبی

نصب کولر آبی

یکی دیگر از مزیت های کولر آبی نحوه‌ی نصب بسیار آسان آن است. با این حال باید به این نکته توجه کنید که برای نصب برخی از کولرهای صنعتی آبی بهتر است از افراد متخصص این کار کمک بگیرید. از طرف دیگر نگهداری کولرهای آبی بسیار آسان است و به کارگیری و نگهداری آنها زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در حالی که کولرهای آبی نحوه‌ی نگهداری بسیار آسانی دارند، باید گفت که نگهداری مناسب از آنها باعث افزایش طول عمر و بهبود عملکرد سرمایشی آنها خواهد شد.

کم مصرف بودن کولر آبی

کم مصرف بودن کولر آبی یکی از مزیت‌های بزرگ آن به شمار می‌آید. به خصوص اینکه در ساختمان‌های صنعتی کم مصرف بودن سیستم‌های سرمایشی دارای اهمیت بسیاری است. کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا انرژی برق بسیار کم‌تری مصرف می‌کنند. باید توجه کنید که کم مصرف بودن سیستم سرمایشی باعث کاهش هزینه‌های سرمایشی خواهد شد.

سازگار بودن کولر آبی با محیط زیست

امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد سیستم‌های سرمایشی در نظر گرفته می‌شود، سازگار بودن آنها با محیط زیست است. کولر آبی از عوامل طبیعی یعنی هوا و آب برای خنک کردن محیط استفاده می‌کند و باعث انتشار گازهای سمی مانند گاز دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای در جو زمین نمی‌شود. علاوه بر عدم تولید آلودگی، این کولر موجب تهویه‌ی هوا و تولید هوای خنک و پاک می‌شود و نقش مهمی در تهویه هوای ساختمان‌های صنعتی نیز دارد.

تولید هوای خنک و مطبوع

باید بدانید که کولرهای آبی علاوه بر کاهش دمای هوای محیط اطراف خود باعث افزایش میزان رطوبت موجود در هوا نیز می‌شوند. به همین دلیل هوای خنک تولید شده توسط کولر آبی هوای خنک و بسیار مطبوعی است. به کارگیری کولر آبی نقش مهمی در کاهش حساسیت و آلرژی  دارد و به بهبود بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند. کولر آبی هوای تازه را از محیط بیرون گرفته و پس از خنک کردن و گرفتن آلودگی‌ها، آن را در محیط داخلی ساختمان توزیع می‌کند. در حالی که سیستم‌های تهویه هوا، هوای داخل محیط را به صورت چرخشی خنک می‌کنند. با این حال باید به این نکته دقت کنید که به کارگیری کولر آبی در آن دسته از مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند مناسب است و استفاده از آنها در در مناطق گرم و مرطوب پیشنهاد نمی‌شود.

 امکان به کارگیری کولر آبی در فضای بسته و فضای باز

 

کولر آبی فضای باز

کولر آبی فضای باز

قابل استفاده برای فضای داخلی و فضای باز ساختمان

یکی دیگر از مزیت‌ های کولر آبی این است که می‌توان آن را هم برای خنک کردن فضای داخلی ساختمان و همچنین فضای باز استفاده کرد. شما می‌توانید از کولر آبی قابل حمل برای خنک کردن فضای بیرونی ساختمان خود استفاده کنید. کولرهای آبی عملکرد سرمایشی خوبی در فضای باز دارند. به همین دلیل است که هنگام به کارگیری کولر آبی در فضای بسته، لازم است که یک پنجره یا درب را باز بگذارید تا کولر به هوای بیرون دسترسی داشته باشد. برخی از کولرهای آبی دارای قابلیت حمل و نقل هستند. این کولرها در مقایسه با کولرهای آبی ثابت دارای اندازه‌ی کوچک‌تر و وزن کمتری هستند تا بتوان به راحتی آنها را از مکانی به مکان دیگر جابجا کرد. همچنین بیشتر کولرهای قابل حمل دارای دسته و چرخ‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی آسان را برای کاربران فراهم می‌کند. شما می‌توانید به راحتی کولر را به مکان مورد نظر خود انتقال داده و از اثر سرمایشی آن بهره مند شوید. کولر آبی در آن دسته از مراکز تجاری که دارای فضای باز دارند کاربردهای بسیاری دارد. برای مثال در فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها و فضاهای باز مخصوص برگزاری مراسم از اثر سرمایشی این کولرها بهره برده می‌شود.

امروزه کولرهای آبی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های سرمایشی ساخته شده و در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم های سرمایشی صنعتی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس بگیرید.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما