خرید کولر مناسب : چه نوع کولری برای شما مناسب‌تر است؟

انواع سیستم سرمایشی
انواع سیستم سرمایشی : آشنایی با انواع کولرها و ویژگی‌های آنها
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹
مزیت های کولر آبی
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت های کولر آبی
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹
خرید کولر مناسب

خرید کولر مناسب

خرید کولر مناسب ممکن است از آنچه که به نظر می‌رسد سخت‌تر باشد. برای این که بتوانید کولر مناسبی را انتخاب کنید که نیازهای سرمایشی شما را به صورت مناسب تامین کند، باید آشنایی کافی با انواع کولرها و ویژگی‌های هر کدام از آنها داشته باشید. علاوه بر این، هنگام خرید کولر باید به شرایط ساختمان مورد نظر خود و کاربردهای مورد نظرتان دقت کنید. برای مثال آب و هوای منطقه‌ای که ساختمان مورد نظر شما در آن قرار دارد در انتخاب نوع کولر تاثیر خواهد داشت. امروزه انواع سیستم‌های سرمایشی وجود دارند و عوامل مهمی وجود دارند که باعث می‌شوند هر کدام از آنها برای به کار گیری در شرایط مختلف مناسب باشند. در این مطلب به بررسی موارد مهمی که هنگام خرید کولر مناسب باید به آنها توجه کنید اشاره خواهیم کرد. همچنین به معرفی انواع کولرها و ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

خرید کولر مناسب

انتخاب سیستم سرمایشی و خرید کولر مناسب

انواع کولرها برای به کارگیری در شرایط و کاربردهای مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. اما باید از خود این سوال را پرسید که کدام یک از سیستم‌های سرمایشی برای ما مناسب هستند و هنگام خرید کولر مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم. در ادامه‌ی این مطلب به بررسی ویژگی‌های انواع کولرها خواهیم پرداخت. با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید تصمیم درست‌تری در مورد خرید کولر مناسب برای خودتان بگیرید.

 کولرهای قابل حمل

 

کولر آبی قابل حمل

همانطور که از اسم آنها پیدا است، کولرهای قابل حمل دارای این مزیت هستند که بتوان آنها را به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابه‌جا کرد. این نوع کولرها یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی پرکاربرد در ساختمان‌های تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی به شمار می‌آیند. بیشتر این کولرها دارای چرخ و دسته‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی آنها را به راحتی فراهم می‌کند. این کولرها اندازه‌ی سنگینی ندارد و جابه‌جا کردن آنها آسان است. همچنین نحوه‌ی نصب و به کارگیری کولرهای قابل حمل بسیار ساده است. در واقع تنها کاری که برای به کارگیری آنها باید بکنید این است که آنها را به پریز برق متصل کرده و دکمه‌ی روشن آن را فشار دهید. کولرهای آبی قابل حمل دارای محفظه‌ی آب هستند و  قبل از به کارگیری و روشن کردن آنها باید از پر بودن محفظه‌ی آب به اندازه‌ی کافی اطمینان حاصل کنید. بهتر است چند دقیقه قبل از روشن کردن موتور، پمپ آب کولر را روشن کنید تا پدهای سرمایشی آن به طور کامل مرطوب شوند. می‌توان گفت که کولرهای قابل حمل برای تامین سرمایش در بیشتر محیط‌ها (به جز مناطق گرم و مرطوب) قابل استفاده هستند. علاوه بر این، کولرهای آبی قابل حمل قابلیت بکارگیری در فضای باز را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: مواردی که لازم است هنگام خرید کولر صنعتی بدان توجه کنید

 کولر پنجره‌ای

کولر پنجره‌ای

کولرهای پنجره‌ای نوعی از سیستم‌های سرمایشی هستند که روی پنجره‌ها نصب می‌شوند. کولرهای پنجره‌ای را می‌توان در ساختمان‌های تجاری مانند اداره‌ها و همچنین ساختمان‌های مسکونی به کار برد. این نوع کولرها قابلیت تامین سرمایش یک اتاق یا محیط مشخصی از ساختمان را دارند. به کارگیری کولرهای پنجره‌ای کم هزینه و مقرون به صرفه است و طراحی مدل‌های جدید این کولرها قابلیت نصب و به کارگیری آسان آنها را فراهم می‌کنند. باید گفت که کولرهای پنجره‌ای برای سرمایش فضای باز بیرونی مناسب نیستند. نگهداری کولرهای پنجره‌ای در مقایسه با کولرهای قابل حمل کمی سخت‌تر است و ممکن است گاهی به کمک یک فرد متخصص برای انجام این کار نیاز پیدا کنید.

کولرهای صنعتی

کولرهای صنعتی دارای قابلیت سرمایشی بالایی هستند و برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی، سیستم‌های سرمایشی مناسبی به شمار می‌آیند. این نوع کولرها در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مانند کارخانه‌ها، انباری‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌های تجاری و صنعتی که مساحت زیاد یا سقف بلندی دا‌رند، مناسب هستند. به طور کلی می‌توان گفت که کولرهای صنعتی در مقایسه با دیگر کولرها اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند. از کولرهای صنعتی برای تامین سرمایش فضاهای بسته و همچنین فضاهای باز می‌توان استفاده کرد. با اینکه قیمت خرید دستگاه‌های کولرهای صنعتی در مقایسه با کولر‌های قابل حمل و کولرهای پنجره‌ای گران‌تر است، به کارگیری این کولرها به دلیل کم مصرف بودنشان، یک روش سرمایشی مقرون به صرفه و ارزان در محیط‌های صنعتی و تجاری محسوب می‌شود. اثر سرمایشی بالا و نحوه‌ی به کارگیری آسان و همچنین کم مصرف بودن کولرهای صنعتی باعث می‌شود که کاربردهای بسیاری در محیط‌های صنعتی و تجاری مختلف داشته باشند.

نکات مهم در مورد خرید کولر مناسب

اکنون که با انواع سیستم‌های سرمایشی و ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام از آنها آشنا شدید، به چند نکته‌ی مهم در مورد خرید کولر مناسب اشاره خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کولر باید به آن توجه کنید، برند و کارخانه‌ی سازنده آن است. پیشنهاد می‌کنیم کولری را خریداری کنید که ساخت یک کارخانه‌ی معتبر است و کیفیت آن برای کاربران در طول زمان ثابت شده است. همچنین به اندازه‌ی کولری که می‌‌خرید توجه کنید. اندازه و توان سرمایشی کولر باید مناسب با مساحت ساختمان مورد نظر شما و شرایط آن، مانند عایق بندی مناسب باشد. علاوه بر این، باید به تجهیزات و امکانات کولر مانند امکان کنترل از راه دور آن، امکان تنظیم درجه و سرعت آن، نشانگر میزان آب و …  توجه کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، قیمت خرید کولر است. کولری که خریداری می‌کنید باید در مقایسه با کیفیت و امکاناتی که دارد، قیمت مقبولی داشته باشد. برخی از برندها با اینکه محصولاتی با کیفیت و امکانات مشابه با دیگر برندها را تولید می‌کنند، قیمت بالاتری دارند. بهتر است قبل از مراجعه به بازار به صورت اینترنتی قیمت‌ها و ویژگی‌های کولرها را بررسی کنید. از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید کولر مناسب باید به آن توجه کرد، شرایط گارانتی کولر است. قبل از خرید کولر شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش کولر را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: aircoolers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما