اویل کولینگ ماینر چیست؟: آشنایی با مزیت‌های به کارگیری روغن مینرال

کولر آبی آکسیال سلولزی
کولر آبی آکسیال سلولزی چیست و مهم‌ترین ویژگی‌های آن کدام است؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۸
مزیت های کولر آبی تجاری
کاربردهای صنعتی کولر آبی: آشنایی با کاربردهای کولر آبی در محیط‌های صنعتی و تجاری
اسفند ۶, ۱۳۹۸
اویل کولینگ ماینر

اویل کولینگ ماینر

اویل کولینگ ماینر یکی از روش‌های سرمایشی جدید و پیشرفته است که برای خنک کردن سخت افزارها و سیستم‌های کامپیوتری در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع استخراج بیت کوین به کار می‌رود. همانطور که می‌دانید، دمای برخی از قطعات سخت افزاری سیستم‌های کامپیوتری در مرکز اطلاعات داده‌ها و مزرعه‌های استخراج بیت کوین می‌تواند تا اندازه‌ی زیادی افزایش پیدا کند. این مشکل در فصل تابستان و روزهای گرم سال با افزایش طبیعی دمای هوا دو چندان می‌شود. افزایش دما در مزارع ماینر می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از اندازه‌ی برخی از قطعات و صدمه رسیدن به سخت افزارهای کامپیوتری شود. از کار افتادگی و آسیب رسیدن به قطعات سخت افزاری کامپیوترها می‌تواند موجب بروز مشکلات فراوانی از جمله از کار افتادن کل سیستم شود که خسارت‌ها و زیان‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل تامین سرمایش مناسب در مزارع ماینر و مراکز اطلاعات داده از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

اویل کولینگ ماینر

اویل کولینگ ماینر

مزیت‌های به کار گیری اویل کولینگ ماینر

 روش‌های بسیاری برای کنترل دمای ماینر وجود دارد. اویل کولینگ ماینر یکی از روش‌های سرمایشی ایمرسیون به شمار می‌آید که در آن سخت افزارهای کامپیوتری به صورت غوطه ور داخل روغن مایع سرمایشی یا روغن مینرال نگه داشته می‌شوند. امروزه اویل کولینگ ماینر یک روش سرمایشی بسیار موثر  و کارآمد برای کنترل دمای سیستم‌های کامپیوتری به شمار می‌آید. یکی از مزیت‌های خنک کردن قطعات سخت افزاری کامپیوترها با استفاده از روغن مینرال بی صدا بودن آن است. در حالی که فن‌های سرمایشی صدای زیادی از خود ایجاد می‌کنند و باعث ایجاد آلودگی در در فضا می‌شوند، سرمایش با روغن مینرال بسیار بی صدا و آرام است. علاوه بر این، کنترل دمای سیستم‌های کامپیوتری با استفاده از روغن مینرال نحوه‌ی به کارگیری ساده و آسانی دارد و یک روش سرمایشی بی دردسر به شمار می‌آید.

 

سرمایش ایمرسیون

سرمایش ایمرسیون

مزایای استفاده از اویل کولینگ ماینر

روغن مینرال در مقایسه با آب حالت ناروانی بیشتری دارد. بنابراین در مقایسه با روش واتر کولینگ ماینر یا سرمایش به وسیله‌ی مایع آب، روغن مینرال سرعت جریان آهسته‌تری دارد. بنابراین، فنی که داخل روغن مینرال به صورت غوطه ور قرار می‌گیرد، سرعت کمتری خواهند داشت. چرا که مقاومت روغن مینرال در مقایسه با هوا بسیار بیشتر است و این ویژگی باعث کاهش سرعت چرخش فن می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت روغن مینرال که در روش سرمایشی اویل کولینگ ماینر به کار می‌رود، این است که مایع یک ماده‌ی دی الکتریک است و رسانای جریان الکتریسیته نیست. به همین دلیل به کارگیری روغن مینرال یک روش ایمن و بی خطر برای خنک کردن قطعات کامپیوتری به شمار می‌آید. کاربران می‌توانند به راحتی قطعات الکتریکی را داخل روغن مینرال دی الکتریک غوطه ور کنند. پس از اینکه روغن مینرال قطعات کامپیوتری را احاطه کرد، روند جذب گرمای اضافه و خنک شدن قطعات سخت افزاری آغاز می‌شود. روغن مینرال از رادیاتور سرمایشی عبور کرده و به کمک پمپ آب، شما می‌توانید دمای قطعات سخت افزاری غوطه ور شده در روغن مینرال را کاهش دهید. در برخی از روش‌های سرمایشی ایمرسیون، ممکن است مایع سرمایشی به اندازه‌ی کمی دارای ویژگی رسانایی جریان برق باشد. در این صورت باید قطعات سخت افزار را به صورت  کامل و دقیق با عایق بندی مناسب پوشش داد. چرا که حتی کمترین جریان الکتریسیته می‌تواند باعث خرابی دستگاه‌های ماینر شود. در صورتی که روغن مینرال کاملاً نارسانای جریان الکتریسیته است و  کاربران می‌توانند بدون نگرانی قطعات سخت افزاری دستگاه را در آن به صورت غوطه ور نگهداری کنند.

به کارگیری روغن ماینر برای کنترل دمای سخت افزارها در مراکز اطلاعات داده‌ها دارای مزیت‌های بسیاری است و روز به روز کاربران بیشتری برای خنک کردن مزارع ماینر خود از این روش استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین مزیت‌های روش سرمایشی اویل کولینگ ماینر کم مصرف بودن آن است. به کارگیری سیستم‌های تهویه هوا و کولرهای صنعتی در مزارع استخراج بیت کوین و مراکز اطلاعات داده‌ها می‌تواند موجب افزایش میزان مصرف انرژی و در نتیجه افزایش هزینه‌های سرمایشی در این مراکز شود. با این که ممکن است هزینه‌ی بالایی صرف خرید روغن مینرال کنید، باید توجه نمایید که به کارگیری روغن ماینر در طول زمان یک روش کاملاً مقرون به صرفه است. علاوه بر این، سیستم‌های خنک کننده و تهویه هوا، دمای اتاق را به صورت یکنواخت کاهش می‌دهند. در صورتی که برخی از قطعات کامپیوترها ممکن است بیشتر از قطعات سخت افزاری دیگر داغ شوند. به کارگیری روغن ماینر این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید دمای قطعات مختلف سیستم‌های سخت افزاری را به صورت مناسب کنترل کنید. هم چنین در صورت رعایت نکات مربوط به نظافت روغن ماینر، به اندازه‌ی چشم گیری از ورود گرد و غبار و آلودگی‌ها به داخل سیستم‌های کامپیوتری جلوگیری به عمل خواهد آمد. به طور کلی باید گفت که در مراکز اطلاعات داده‌ها و مزارع استخراج بیت کوین، روش سرمایشی ایمرسیون در مقایسه با به کارگیری کولرها و سیستم‌های تهویه هوا بسیار مناسب‌تر است.

نکاتی در مورد اویل کولینگ ماینر

 

سرمایش ماینر

سرمایش ماینر

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در صورت به کارگیری روش سرمایشی اویل کولینگ ماینر باید به آن توجه زیادی کنید، تمیز نگه داشتن روغن مینرال است. به این منظور لازم است قبل از غوطه ور کردن قطعات سخت افزاری در روغن ماینر، قطعات را به صورت کامل و دقیق تمیز کنید. باقی ماندن گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها روی قطعات سخت افزاری ممکن است باعث صدمه رسیدن به سیستم سرمایشی شود. چرا که آلودگی‌ها به همراه روغن در قسمت‌های مختلف سیستم جریان پیدا خواهند کرد. علاوه بر این، یکی از مشکلاتی که بر اثر تمیز نبودن سخت افزارها هنگام غوطه ور شدن در روغن مینرال ممکن است به وجود بیاید این است که احتمال دارد برخی از ذرات آلوده رسانای جریان برق باشند. از آنجایی که ذرات و آلودگی‌ها به همراه  جریان حرکت روغن مینرال به حرکت در می‌آیند، ممکن است باعث صدمه رسیدن به قسمت‌های مختلف سخت افزاری کامپیوترها شوند. در صورتی که لازم باشد حتماً باید قطعات سخت افزاری را از روغن مینرال خارج کرده و نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از الکل، یا مایعات و اسپری‌های پاک کننده‌ی دیگر انجام دهید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کولرها و سیستم‌های سرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

آیا به نظر شما استفاده از روش اویل کولینگ ماینر یک روش مناسب برای مزارع ماینر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptomining-blog

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما